Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989  (Przeczytany 27622 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #150 dnia: Październik 19, 2019, 14:13:36 »
Dzisiaj była chwila grzebania,
- poprawiłem nadkole z przodu bo po grzybach było naderwane i wyskoczyło ze swoich mocowań
- oczko przez które przechodzi linka ręcznego dość mocno wytarło pancerz, już do metalowego pancerza, pewnie kiedyś czeka mnie wymiana linek.
- wyregulowałem ręczny bo łapał za ostro więc trochę popuściłem śrubkę tak aby łapał od 3 ząbka.
- podmieniłem map sensor, zobaczymy czy jak rano odpalę to się coś poprawi
- nasmarowałem uszczelki silikonem bo trzeszczą mi podczas jazdy.
- wymieniłem moją ulubioną żarówkę od pozycji i żarówkę od oświetlenia rejestracji
- dolałem oleju bo wiadomo ew10a :P jeszcze z 3 tys i wymiana, może coś innego zaleje to mniej bedzie wciągał. Teraz mam Valvoline 5w40
- dopompowałem kółka i ogólnie dojrzałem że się poci spod korka oleju ale już mam nowy kupiony











Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 032
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #151 dnia: Październik 19, 2019, 15:40:32 »
Na pancerze linek polecam kupić rurkę termokurczliwą. Pomaga zachować ich sprawność.

Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #152 dnia: Październik 19, 2019, 15:57:57 »
tam jest taka gruba izolacja z gumy, moja już wytarta tak głeboko że widać metalowy pancerz linek.

Linki przechodzą przez takie metalowe ucho obok siłownika i tutaj się przeciera do żywego metalu.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 032
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #153 dnia: Październik 19, 2019, 16:18:03 »
tam jest taka gruba izolacja z gumy, moja już wytarta tak głeboko że widać metalowy pancerz linek.

Linki przechodzą przez takie metalowe ucho obok siłownika i tutaj się przeciera do żywego metalu.
Dokładnie tak jest. Rok temu naciągnęłam na linki rurki termokurczliwe. Ostatnio jak zmieniałem przewody hamulcowe oglądałem je i nadal ładnie się trzymają. Problemem było tylko dobranie rurek termokurczliwych odpowiedniej średnicy. Naciągnęłam na całą długość pancerza i obkurczyłem palnikiem. Ładnie to wygląda i zdaje egzamin. Warto też rurkę termokurczliwą naciągnąć aż na łączenie pancerza i prowadnicy. Zabezpiecza to świetnie przed dostawaniem się wody w prowadnice. Patent stosowałem już w Xantii i z linkami nie miałem tam problemów. Gdy przy zmianie kół zauważysz że przetarła się rurka termokurczliwa można naciągnąć nową. Zawsze to tańsze a co ważniejsze szybsze niż wymiana linek, a ta przyjemna nie jest.

Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #154 dnia: Listopad 02, 2019, 17:05:10 »
10 miesięcy bez awarii :)

zerwała się linka w czwartek od biegów, wrzucałem 5 bieg i tylko coś pstrykneło i zostały mi biegi tylko na dole do wrzucania czyli 2 albo 4 albo wsteczny ale już wyrzucić się nie dało biegu :)

myślałem że coś przy lewarku bo tam był hałas, linki pod maską wyglądały okej ale biegów nie było.  Okazało się że linka zerwała się w pancerzu w środku i tam jest tak ciasno że zerwana linka bez problemu się popycha i można wrzucić biegi dolne ale już ciągnąc linkę nie powodowała ruchu przy skrzyni ale nie było tego widać :) normalnie dobre 30 minut myślałem co tam się porobiło.

Trzeba opuścić wydech, odpiąć osłony, zdjąć osłonę termiczną wydechu i mamy dostęp do lewarka. Od góry 4 śruby i wyskakuje nam obok wydechu.













teraz auto ze 2 dni musi poczekać aż załatwię nową linkę albo wysyłkowo albo od ręki może ale watpie żeby hurtownie miały na stanie.




Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #155 dnia: Listopad 10, 2019, 18:31:35 »
popełniłem własne kable rozruchowe.

2x3m kabla 25mm2 w dobrej jakościowo miedzi
4 krokodylki.

Kable zrobiłem sam, dodałem też mostki tak aby większą powierzchnią prąd przepływał.

Teraz nie ma opcji żeby się coś grzało podczas odpalania, te kable mają wiekszy przekrój samej miedzi niż takie z marketu mają miedzi i gumy :)


koszt około 200zł, myślę że można zrobić 2x4m na troszkę cieńszym kablu może 16mm2 ale za to dłuższe i też powinny dać radę.






Offline Piotr Morawiec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 259
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 x7 RHH BVM6
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #156 dnia: Listopad 10, 2019, 19:32:25 »
Dbasz o sąsiadów ;-)

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #157 dnia: Listopad 10, 2019, 20:10:50 »
Dobra robota - czyżby Cię Andrzej zainspirował z kanału Mr Akumulator ;)

Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #158 dnia: Listopad 11, 2019, 08:11:13 »
Całkiem przypadkowo. Bo miałem już wcześniej kupione rzeczy do zrobienia.

A jego filmik też oglądałem przypadkiem całkiem.

Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #159 dnia: Listopad 14, 2019, 20:27:28 »
dorwałem bardziej dopasowane koła :) miałem 205/55/16, a teraz kupiłem 215/55/16 Dębice Frigo HP2.

czas ożenić ten za mały komplet :)


Taka jest różnica między 205/55/16 a 215/55/16
 


« Ostatnia zmiana: Listopad 16, 2019, 16:16:55 wysłana przez Tomasz Wiśniewski »

Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #160 dnia: Listopad 30, 2019, 10:17:20 »
dzisiaj szybki temat

- zmiana wycieraczek na nowe, motgum czy coś :) miałem wczesniej i dość dobre i tanie.



- oczywiście ostatnio wyskoczył błąd po raz pierwszy odkąd mam auto, wskazuje na sondę 1 ale skasowałem i cisza od paru dni, zobaczymy co dalej.



- wyregulowałem zamek tylnej klapy bo nie zawsze sie chciała dobrze otworzyć, czasem trzeba było docisnąć klapę, trzeba odkręcić listwę ozdobną i przesunąć zamek na którym się zatrzaskuje klapa na zewnątrz auta.



Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 032
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #161 dnia: Listopad 30, 2019, 17:28:44 »
Co do zamka klapy..  fakt że mam Liftbacka... Ostatnio odkręcił się mi...

Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #162 dnia: Grudzień 07, 2019, 10:15:45 »
dzisiaj z rana serwis olejowo - filtrowo - gazowy :)


wymieniłem też korek oleju bo stary wygląda słabo, oczywiście zły filtr kabinowy dostałem ale wszystko na szczęście udało się poskładać :)







dawno też nic nie ciekło :P cieknie korek oleju od skrzyni biegów, trochę też uszczelniacz półosi, ale może niedługo skrzynie uda się zdjąć żeby podmienić koło zamachowe to akurat się to wymieni.




przedmuchałem też odpływy szyberdachu/

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 032
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #163 dnia: Grudzień 07, 2019, 10:23:07 »
"Dawno też nic nie ciekło." Dokładnie tak samo mówię ostatnio...  :D Czeka nowa oryginalna pokrywa wałka wydechowego, uszczelnienie masą trzymało dwa lata i już coś tam mokro, pokrywa wałka ssącego trzyma dalej na masie... Czyżby temperatura z wydechu przeszkadzała?

Offline Krystian Pytlik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 45
  • Skąd: kopiec
  • Posiadany samochód: citroen C5 mk1 1.8 benzyna+ gaz sedan 2004r
  • Miejscowość: kopiec
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #164 dnia: Grudzień 15, 2019, 22:09:01 »
witam mógłbyś napisać dokładnie jakie świece zamontowałeś. Nie myślałeś o zalaniu olejem motul

Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #165 dnia: Grudzień 17, 2019, 15:35:00 »
Olej zmieniam co 10 tys więc nie widze potrzeby lania droższego oleju. Może następny zaleje inny, zobaczymy. Ogólnie 6l oleju kosztuje 130/140zł. Zmieniam go na tyle często i nie jestem olejowym fanatykiem. To nie prom kosmiczny żeby lać olej jak i tak ten silnik jest prosty jak cep jest no i tak popija olej.

Co do świec do Denso irydowe IT04, dodatkowo została zmieniona ciepłota świecy (świece te same mają różne ciepłoty) oraz zmniejszona została przerwa między elektrodami. Świece kupuje u gościa który na podstawie starych świec dobiera nowe, nie zawsze takie jak przewiduje producent oraz są modyfikowane pod LPG.



Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 686
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #166 dnia: Grudzień 17, 2019, 19:56:21 »
Motul 5W40 to ta sama klasa co Valvoczyli HC. Jak lać porządny olej o tych parametrach to syntetyk PAO LM Synthoil 5W40.

Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #167 dnia: Grudzień 22, 2019, 08:06:46 »
tak jak pisałem są oleje udające syntetyki (90% tych z napisem syntetyk) oraz oleje w pełni syntetyczne. Te prawdziwe są droższe natomiast przy takim silniku nie widzę sensu stosowania w moim przypadku jak i tak zmieniam często. Olej jak zlewam jest bardzo ładnego koloru i wystarczy udający syntetyk jakiś valvo czy shell czy cokolwiek 5w40.

Mam teraz trochę wolnego to musze ogarnąć kilka spraw.
- przestały działać dzienne
- szwankuje ładowarka od rejestratora jazdy, musze zajrzeć za radio co tam się dzieje.
- wymienie olej w skrzyni biegów jak tylko uda mi się namierzyć korek gdzieś bo chciałbym dać nowy.
- po nowym roku umówie się do fachowca w okolicy na ustawienie zawieszenia i ewentualne sprawdzenie co i jak
- pokazuje mi się błąd 1 sondy lambda, w sensie nie jako Check ale co odczytam błędy to siedzi tam.
- w planach mam też regulację gazu a bardziej sprawdzenie czy wszystko jest poprawnie ustawione.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 032
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #168 dnia: Grudzień 22, 2019, 15:44:52 »
Właśnie dziś patrzyłem i też siedzi w sterowniku u mnie błąd sondy za katalizatorem.  :D Ale problem namierzyłem, jest mała nieszczelność wydechu prawdopodobnie to będzie to.
 Olej w skrzyni zmieniałem ze 3 razy w tym roku -- to długa historia.  :D Korek stary daje radę, uszczelniacze półosi tylko Victor-a dają radę.

Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #169 dnia: Grudzień 23, 2019, 07:11:44 »
miałeś błąd bank 1 czy bank 2 ?

Ogólnie zobaczyłem że jak wykasuje błąd to auto delikatniej i łagodniej rusza, inna jest zmiana biegów, bardziej płynna. Jak błąd się  znowu pojawia to gorzej auto rusza, tj. delikatnie wibruje. Musze pomyśleć, zamówię może obie sondy używki sprawne na podmianę.


Mi cieknie z korka ale to może zrobie na starym tylko nową uszczelkę dam, a półoś chyba też odrobinę się poci z tego co widze.

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #170 dnia: Grudzień 23, 2019, 08:05:24 »
W silniku 4 cylindrowym nie ma dwóch banków.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 060
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #171 dnia: Grudzień 23, 2019, 08:26:13 »
Są bo w benzynie jeden jest przed katalizatorem a drugi za nim. Poza tym wszystko jest kwestią softu i stosowanego nazewnictwa.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 032
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #172 dnia: Grudzień 23, 2019, 09:26:28 »
2. Po skasowaniu nie wrócił póki co. Ale u mnie nieszczelność wydechu przy siatce jest na 100% już z kanału oglądałem temat, trzeba będzie spawać... to po świętach raczej.

 Sondy lambda są jednym z elementów których używanych bym nie kupował. One mogą za dużo namieszać.
 Różnicy w pracy silnika nie widzę, jest tylko ciut głośniej - ale to wiadomo dlaczego.  :)

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #173 dnia: Grudzień 23, 2019, 09:55:35 »
Są bo w benzynie jeden jest przed katalizatorem a drugi za nim. Poza tym wszystko jest kwestią softu i stosowanego nazewnictwa.
Bank to głowica a sondy to sensory.Czyli silnik rzędowy 4 cylindrowy ma bank 1 sensor 1 lub 2.

Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #174 dnia: Grudzień 23, 2019, 10:12:00 »
dobra zamówiłem 2 sprawne używane :) Ogólnie zerkne też na sofcie od gazu jak się zachowują sondy to też coś będe wiedział więcej.

zobaczymy czy podmiana coś pomoże. Auto ogólnie jeździ normalnie, nie pali wiecej ani nic. Raz mi się pojawił Check z 3 tygodnie temu ale do tej pory nie wrócił. Jedynie to wrażenie że jak skasuje błąd to auto płynniej i delikatniej rusza i jeździ.