Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989  (Przeczytany 27647 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 12, 2019, 20:01:03 »
dorwałem się do Lexii, kolega z grupy na FB z Częstochowy pożyczył mi laptopa i interfejs :)

2 godzinki zabawy i efekty sa takie:
- aktywowany aux i podpięty kabel w schowku, czekam na transmitter z zestawem głośnomówiącym BT
- wyłączenie sprawdzania pasów z tyłu bo denerwował mnie komunikat na radiu że z tyłu nikt nie zapiął pasów.
- adaptacja przepustnicy (brak błedów o których pisałem wcześniej, wypadanie zapłonu, depollution itp)
- wymieniony przedni czujnik parkowania zewnętrzny prawy, zlutowany kabel (błąd był - obecność czy jakoś tak, czujnik też uszkodzony bo jak zamieniłem z lewym to bład się przerzucił na lewy)
- wymieniony wewnętrzny czujnik z tyłu (zwarcie do +), teraz czujniki tył dziają, przód musze aktywować za pomocą planety do peugeota jako 407 bo lexia coś psuje z przednimi i nie działają jak trzeba
- ustawienie interwału oleju na 12tys
- ustawienie serwisu na 12 miesiecy
- wyłączenie czujników w oponach


pare błędów zostało:
- w zawieszeniu - błąd czujnika kąta skretu kierownicy mimo że jak wejdę w kierownice i sprawdzam to idealnie pokazuje lewo prawo i srodek kąty. Nie wiem co o tym myśleć, ESP również działa normalnie i brak błędów odnośnie tego czujnika.
- w silniku - błąd przekaźnika rozrusznika - rozrusznik normalnie odpala furkę :)
- w wyświetlaczu - brak stałego plusa dla wyświetlacza - hmmm ?
- w czujnikach ciśnienia kół - brak komunikacji z obrotami silnika mimo że funkcję wyłączyłem całkowicie


dorzuciłem uchwyt na okulary z aliexpress :)

parę fotek:













ogólnie lexia genialna, opanowanie jej to 5 minut. Kodowanie czy zmienianie ustawień bajecznie proste. Mam doświadczenie amatorskie w diagnozie i kodowaniu BMW więc nie jestem laikiem :)



« Ostatnia zmiana: Marzec 12, 2019, 20:45:27 wysłana przez Tomasz Wiśniewski »

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 033
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 12, 2019, 20:06:36 »
Błąd czujnika kąta skrętu ma każda.  ;) To taka fanaberia tych aut.

Brak stałego plusa wyświetlacza też często się pojawia. Ale tu dużo zmienia wersja wyświetlacza. Miałem ten błąd, obecnie ze zmienionym wyświetlaczem (Z 2015 roku) go nie mam.

Co do systemu czujników ciśnień: Nie wiem. U mnie działa prawidłowo, nie mam zamiaru go ubijać.
« Ostatnia zmiana: Marzec 12, 2019, 21:16:33 wysłana przez Piotr Puścian »

Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #27 dnia: Marzec 12, 2019, 20:43:38 »
mi już po kupnie płakał że mało ciśnienia a było dobre, do tego nie jestem blondynką żeby nie wiedzieć kiedy mam mało. Teraz obecnie raczej po 20km pika że nie monitoruje.

Pozbywam się z kół czujników więc i go wyłączyłem.

widze że błąd termostatu i te dwa kolejne są normalnym zjawiskiem :D co za auto haha.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 033
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #28 dnia: Marzec 12, 2019, 21:15:11 »
Te błędy pojawiają się dopiero jak podłączysz Lexię, jeśli jej nie podpinasz nie ma błędów.  :D Legenda głosi że podłączenie oryginalnego interfejsu w ASO nie wywołuje tych błędów. Ile jest w tym prawdy... Nie wiem.

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 586
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #29 dnia: Marzec 12, 2019, 22:42:40 »
Te błędy pojawiają się dopiero jak podłączysz Lexię, jeśli jej nie podpinasz nie ma błędów.  :D Legenda głosi że podłączenie oryginalnego interfejsu w ASO nie wywołuje tych błędów. Ile jest w tym prawdy... Nie wiem.
Brak stałego plusa wyświetlacza pojawia się też na oryginalnym interfejsie, przynajmniej w tych wyświetlaczach, w których podczas testu resetuje się data i godzina...
Ale faktycznie część błędów jest "sztuczna" - jak odczytasz dziennik błędów w BSI, to będziesz widział, kiedy był interfejs podpinany  :P.
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Grzegorz Grzesiak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 83
  • Posiadany samochód: C5 mk2 Break 2.0 140km
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #30 dnia: Marzec 14, 2019, 09:40:17 »
Gdzie kupowałęś usb kabel i jaki koszt ?

Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #31 dnia: Marzec 14, 2019, 13:34:55 »
Jaki kabel USB? Lexie pożyczyłem a kupiłem kabel AUX. Na allegro chyba z 7zl kosztuję taki kabel

Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #32 dnia: Marzec 23, 2019, 19:30:05 »
walka z termostatem zakończona, wsadzony został termostat 89 stopni i przy 91 otwiera się za pierwszym razem i potem już przy 89 ładnie się otwiera.

Nie wiem dlaczego 2 termostaty 105 stopni nie działały, nie wiedziałem że są takie i takie mi mechanik 2 razy włożył i 2 razy dokładnie tak samo działały. Doczytałem sam i zmusiłem majstra do zamówienia takiego 89 stopni i ten śmiga już dobrze, 3 dni testów i działa ok. Głowa spokojna a już tu jakieś plany na uszczelkę pod głowicą były heh.
Domysły moje są takie że być może ten termostat na 105 stopni powinien być używany jak jest podpięte sterowanie ? albo miałem takiego pecha że oba mimo że nowe były jakoś uszkodzone.


wjechały letnie koła, felgi brzydkie ale dostałem takie z autem więc używam, może kiedyś zmienie na coś ładniejszego i ciemniejszego.





do tego wreszcie udało mi się założyć przednie pozycyjne :) upierdliwa robota ale da radę ogarnąć przy paru brzydkich słowach.





Po tych zabawach z termostatem miałem sporo nachlapanego płynu chłodniczego na osłony, zdjąłem je i wyczyściłem, do tego poprawiłem mocowanie osłony pod silnikiem.
Poprawiłem opaski na parowniku bo też się jakieś krople pojawiły. Będe obserwować.

Pozbyłem się też rolety podpinanej na sufit bo przeszkadzała mi tylko.

w przyszłym tygodniu mam trochę wolnego więc spróbuje naprawić szybę w bagażniku, założę rejestrator jazdy oraz moduł BT do AUX. Może uda się zamontować jakieś oświetlenie na tylną kanapę bo śmiech żeby w takim aucie było tak ciemno z tyłu.

Może zajrze do spasowania tej lampy lewej bo poprzednia właściecielka potrzaskała lampę i ta jest średnio założona, do tego zderzak z błotnikem też słabo.

wkrótce może zmienie olej i filtry, zaleje ceratec (zawsze zalewam do każdego auta i same pozytywne rzeczy po tym są).

Od kupna zrobiłem prawie 4tys i spalanie LPG to około 10.5l (z komputera pokazuje 9.6)


Offline Nathan Podkański

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 759
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 mk2 2.0 hdi
  • Zainteresowania: Samochody
  • Miejscowość: Katowice
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #33 dnia: Marzec 23, 2019, 19:54:46 »
Jak będziesz naprawial szybę to daj relacje foto proszę. Sam stoję przed tym tematem. Mam też. Pomysł aby zamiast kabla połączyć przerwane ścieżki klejem przewodzacym prąd. Może uda się to tak zrobić tak sobie to obmyslilem

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #34 dnia: Marzec 26, 2019, 14:25:43 »
pół dnia w garażu i takie efekty:
- montaż rejestratora oraz modułu BT pod AUX, działa, rozmowy działają, muzyke znośnie przesyła, można przełączać utwory. Koszt 10zł AUX, 35zł ten moduł BT, 1zł złączka JACK - JACK














potem zająłem się fotelem który trochę się ruszał na boki więc go wyciągnałem, już się mniej rusza na boki oraz przód i tył.




potem przyszedł czas na tylną szybę która się nie podnosiła więc puszczone oba nowe kable od guzika aż po siłownik.
trochę grzebania ale śmiga. Robota prosta :)











a do tego paczka z Chin doleciała no i zmieniłem gumki w pilocie, szkoda że nie ma z piktogramem świateł tylko zawsze klapa no ale nic :P lepsze takie niż wytarte.



Offline Nathan Podkański

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 759
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 mk2 2.0 hdi
  • Zainteresowania: Samochody
  • Miejscowość: Katowice
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #35 dnia: Marzec 26, 2019, 18:30:36 »
Opisz proszę w punktach co jak i gdzie z tą szyba i co do tego trzeba dokupić. Sądzisz, że klejem przewodzacym nie da rady?

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #36 dnia: Marzec 26, 2019, 19:04:29 »
Ścieżki są pod czarną farbą na szybie. Jak chcesz znaleźć miejsce uszkodzenia?

Odpinasz tapicerkę, uwalniasz palcem szybę, odkręcasz spojler, puszczasz kabel od przycisku po szybie aż do wiązki pod spojlerem gdzie się wpinasz w kabel gruby czarny i cienki żółty i to tyle. Na szybie kabel ładnie podklejasz czymś. Ja użyłem jak w poradnikach czarnej taśmy.

EDIT:

dorwałem guzik na allegro więc kolejna naprawa za mną :P

« Ostatnia zmiana: Kwiecień 01, 2019, 20:34:00 wysłana przez Tomasz Wiśniewski »

Offline Nathan Podkański

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 759
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 mk2 2.0 hdi
  • Zainteresowania: Samochody
  • Miejscowość: Katowice
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #37 dnia: Kwiecień 09, 2019, 20:50:53 »
Dzięki.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #38 dnia: Kwiecień 11, 2019, 18:05:52 »
dawno się nic nie działo więc musiałem coś wyrzeźbić :P

wg. poradników i wiedzy z internetu dowiedziałem się że mam korek ldsu w wersji starej, podobno poprawa jego odpowietrzenia powoduje poprawe pracy zawieszenia więc musiałem to sprawdzić :) 2 nacięcia zrobiłem dla pewności. Zobaczymy czy się coś poprawi.





pewnie za jakiś czas jak wpadnie jakieś lewe sianko zawioze w okolice Częstochowy do majstra i każe sprawdzić gruszki, wymienić jak trzeba, wymienić płyn, sprawdzić wysokość itp.

Offline Nathan Podkański

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 759
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 mk2 2.0 hdi
  • Zainteresowania: Samochody
  • Miejscowość: Katowice
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #39 dnia: Kwiecień 11, 2019, 18:47:03 »
Ja zawsze robię otwór w deklu jakieś fi 3,4

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #40 dnia: Kwiecień 11, 2019, 19:03:27 »
no ale wiekszy otwór nie pomoże jeśli pod korkiem jest guma która uszczelnia taki kołnierz. Wieksza dziura nie pomoże w momencie gdy powietrze będzie wypychane bo i tak się uszczelni samo. Stąd ja rozszczelniłem właśnie ten element.


aktualizacja:


auto jak widać używane zgodnie z przeznaczeniem. Ostatnio poprawiłem guzik w bagażniku ponieważ coś tam nie stykało i nie chciało się podnosić ani opuszczać. Za to zrobienie tego żeby działało tylko jak auto jest zgaszone jest bez sensu troche no ale francuskie to co się dziwić :)



tak tam pod spodem jest jeszcze rower :D



« Ostatnia zmiana: Kwiecień 24, 2019, 19:52:19 wysłana przez Tomasz Wiśniewski »

Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #41 dnia: Kwiecień 30, 2019, 12:18:52 »
3 klapy bagażnika już naprawione, w kolejce kolejni na wymianę siłowników. 




wiedziałem że trzeba było warsztat otworzyć a nie pracować w biurze  :P

Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #42 dnia: Maj 04, 2019, 14:38:27 »
jakiś wyciek mi się pojawił z prawej strony, płyn chłodniczy się sączy.
Sobotnia diagnoza - chyba pompa wody mówi pa pa, do tego widze spod plastikowej obudowy rozrządu jakieś zapocenia więc jak znam życie skończy się na kompletnym rozrządzie oraz uszczelniaczu wału oraz nowej pompie.

Kapie z tej śrubki.



hydro plus najazdy robią sporo miejsca pod autem :)










doklepałem też oba sworznie, jeden ma osłonę, drugi nie ma więc już pewnie był zmieniany ale dla pewności poprawiłem po swojemu te blokady bo auto mam ze 3 miesiące a już widziałem na grupach na FB 4 przypadki odkręconego sworznia.




Offline Nathan Podkański

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 759
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 mk2 2.0 hdi
  • Zainteresowania: Samochody
  • Miejscowość: Katowice
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #43 dnia: Maj 04, 2019, 21:41:10 »
Jak ci się spisują te najazdy? Są bezpieczne?

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #44 dnia: Maj 04, 2019, 22:29:23 »
są robione więc bezpieczne. Poza tym dlaczego nawet kupne nie miałyby być ? sprawny ręczny i wystarczy.

nie wiem skąd ten strach że cokolwiek spadnie, ja siedze pod autem bez stresu żadnego.


Offline Nathan Podkański

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 759
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 mk2 2.0 hdi
  • Zainteresowania: Samochody
  • Miejscowość: Katowice
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #45 dnia: Maj 04, 2019, 23:20:54 »
Sądziłem, że trzeba je przymocować do podłoża kotwami. Ok rozumiem. Też takie chce nabyć dlatego pytam o to bez spiny.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #46 dnia: Maj 05, 2019, 09:00:44 »
czemu mocować ? ważne żeby podczas wjeżdzania się nie przesuwały dlatego wjeżdżam na kostce a nie w garażu na śliskich płytkach. Ale to też można sobie poradzić podkładając gumę jakąś.

Najazdy bardzo dobra rzecz i w połączeniu z hydro można się fajnie bawić.

Offline Nathan Podkański

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 759
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 mk2 2.0 hdi
  • Zainteresowania: Samochody
  • Miejscowość: Katowice
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #47 dnia: Maj 05, 2019, 09:05:04 »
czemu mocować ? ważne żeby podczas wjeżdzania się nie przesuwały dlatego wjeżdżam na kostce a nie w garażu na śliskich płytkach. Ale to też można sobie poradzić podkładając gumę jakąś.

Najazdy bardzo dobra rzecz i w połączeniu z hydro można się fajnie bawić.
Co to znaczy fajnie bawić z hydro najazdami?

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Marcin Bąkowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 481
  • Posiadany samochód: Citroen C5 TOURER EXCLUSIVE 2.0 HDI 163km automat
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #48 dnia: Maj 05, 2019, 10:28:37 »
To, że auto na Maxa w górę plus najazd i miejsca co na prawdziwym kanale :)

Offline Nathan Podkański

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 759
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 mk2 2.0 hdi
  • Zainteresowania: Samochody
  • Miejscowość: Katowice
Odp: C5 2.0 LPG Break Exclusive - K3m0T1989
« Odpowiedź #49 dnia: Maj 05, 2019, 10:38:07 »
No to fakt. Przydały by się plastikowe trzymajki pod opony a nie tylko ręczny. Do zmiany sfer też super takie najazdy bo zero kłopotu z ich wymiana.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka