Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Zgasł w trasie nie pali, pompa wysokiego ciśnienia czujnik ciśnienia paliwa CR  (Przeczytany 4593 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotr Sawczuk

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Tourer 2.0 HDI 163 auto exclusive 2010
  • Zainteresowania: IT
  • Miejscowość: London
Witam,

Mój pierwszy post zatem proszę o wyrozumiałość ;)
Pacjent: Citroen C5 2.0 HDI 165 2010 (X7 automat, silnik RHH) przebieg 230k, ostatni serwis wrzesień 2018 (filtry purflux, olej total eneo ecs)
Auto posiadam od nowości i nigdy nie sprawiało żadnych większych problemów, serwisowane regularnie co rok.

W trakcie jazdy nagle silnik zgasł i już nie mogłem go uruchomić (przejechał wcześniej tego dnia ok. 50km)
Przyjechało ASSISTANCE i po podłączeniu komputera orzekli że to coś z pompą wysokiego ciśnienia.
To silnik RHH i tam nie ma pompy w zbiorniku paliwa.
Auto odpalało na PLAKA/WD40 wtryskane do wlotu powietrza.
Uszczelka pod pompą była wymieniana kilka lat temu w ASO bo było mokro.
Od jakiegoś czasu musiałem rano zapompować pedałem gazu raz czy dwa bo nie chciał palic od kluczyka (potem w ciagu dnia było OK).
Poza tym świeciła się kontrolka 'silnik' ale jeździł, nie sprawdzałem co to bo nie mam komputera etc.
Zostałem zholowany do domu.

Znalazłem używaną pompę (z regulatorem ciśnienia) i wymieniłem (+nowa uszczelka) ale dalej nie mogłem zapalić.
Był gość z komputerem i stwierdził niskie ciśnienie na listwie Common Rail na której jest czujnik.
Naładowałem akumulator i wymieniłem dzisiaj czujnik (kupiłem używany)
Błędy zniknęły ale nadal nie mogę odpalić auta.
Zdemontowałem przewód doprowadzający paliwa do pompy i jak pompuję gruszkę (przed filtrem paliwa) to dochodzi do pompy.

Może ktoś miał podobny przypadek?
Jakieś pomysły?

Z góry dziękuję,
Piotr

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 687
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Pytanie zasadnicze czy odpowietrzyłeś pompę? Jak jest sucha to sama raczej nie zaciągnie paliwa.Ściągnij wężyk z powrotu paliwa na pompie i pompuj gruszką aż tam pojawi się paliwo.

Offline Piotr Sawczuk

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Tourer 2.0 HDI 163 auto exclusive 2010
  • Zainteresowania: IT
  • Miejscowość: London
Pytanie zasadnicze czy odpowietrzyłeś pompę? Jak jest sucha to sama raczej nie zaciągnie paliwa.Ściągnij wężyk z powrotu paliwa na pompie i pompuj gruszką aż tam pojawi się paliwo.


Nie odpowietrzałem bo nie zdawałem sobie sprawy, że jest to konieczne.
Zrobię to jutro z samego rana.
Dziękuję za podpowiedź.

Offline Radosław Marcinkowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 164
  • Posiadany samochód: C5 III 2,0 hdi Tourer
Jeśli to jest na wtryskach delphi to one mają pewną właściwość. Jeśli coś się robi przy układzie wtryskowym i potem sie go nie odpowietrzy tylko kręci rozrusznikiem aż do padnięcia akumulatora to zaworki we wtryskach pracują na sucho i sie zacierają. Wtryski przestają działać. Przy zapowietrzeniu takiego układu nalezy najpierw odpowietrzyć układ, potem odpowietrzyć wtryski bez wpietych wtyczek elektrycznych, a dopiero jak na poluzowanych nakrętkach przewodów paliwowywch na wtryskach pojawi się już paliwo zapinamy wtyczki i odpalamy auto. Nie wiem czy u Ciebie jest ten właśnie problem ale podpowiadam na wszelki wypadek.

Offline Piotr Sawczuk

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Tourer 2.0 HDI 163 auto exclusive 2010
  • Zainteresowania: IT
  • Miejscowość: London
Pytanie zasadnicze czy odpowietrzyłeś pompę? Jak jest sucha to sama raczej nie zaciągnie paliwa.Ściągnij wężyk z powrotu paliwa na pompie i pompuj gruszką aż tam pojawi się paliwo.


Nie odpowietrzałem bo nie zdawałem sobie sprawy, że jest to konieczne.
Zrobię to jutro z samego rana.
Dziękuję za podpowiedź.

Zdjąłem powrót paliwa z pompy i po dobrych kilkunastu pompnięciach gruszką (cieżko to szło) pojawił się cieniutki strumyczek paliwa. Nie wiem czy powinienem się bardziej starać ale przy użyciu gruszki zbyt większego ciśnienia nie wytworzę. Próbowałem kilka razy ale niestety nie pali.

Offline Piotr Sawczuk

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Tourer 2.0 HDI 163 auto exclusive 2010
  • Zainteresowania: IT
  • Miejscowość: London
Jeśli to jest na wtryskach delphi to one mają pewną właściwość. Jeśli coś się robi przy układzie wtryskowym i potem sie go nie odpowietrzy tylko kręci rozrusznikiem aż do padnięcia akumulatora to zaworki we wtryskach pracują na sucho i sie zacierają. Wtryski przestają działać. Przy zapowietrzeniu takiego układu nalezy najpierw odpowietrzyć układ, potem odpowietrzyć wtryski bez wpietych wtyczek elektrycznych, a dopiero jak na poluzowanych nakrętkach przewodów paliwowywch na wtryskach pojawi się już paliwo zapinamy wtyczki i odpalamy auto. Nie wiem czy u Ciebie jest ten właśnie problem ale podpowiadam na wszelki wypadek.

Pompa jest DELPHI, zatem domyślam się, że cały system wtrysku paliwa też. Wspomniałeś o zacierających się zaworkach, czy to znaczy, że uległy nieodwracalnemu uszkodzeniu i wymają wymiany? Można je wymienić czy tylko całe wtryski? Jeśli mam paliwo na powrocie, mogę domniemywać, że układ (o którym wspomniałeś) mam odpowietrzony. Zatem odepnę 2 wtyczki (z wtrysków) i poluzuję nakrętki. Czy tak mam probować odpalić do czasu pojawienia się paliwa?

W sumie to podobna sytuacja do takiej w której silnik gaśnie po zużycia całego paliwa w baku. Czytałem, że w takich przypadkach ponowne uruchomienie też wymaga takich kombinacji. Tymczasem dziękuję za cenną wskazówkę.

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 687
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Spróbuj odpowietrzyć tak jak napisał kolega. Odpiąć wtyczki i poluźnić nakrętkę na najdalszym wtrysku. Jak to nie pomoże to wtryski do wyczyszczenia. Zawiesza się w nich jakiś zawór kulkowy. Wystarczy to rozruszać. Oczywiście mowa o wtryskach Delphi. Ale nie wierze że wszystkie 4 się przyblokowały

Offline Radosław Marcinkowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 164
  • Posiadany samochód: C5 III 2,0 hdi Tourer
W tych wtryskach nie ma zaworów kulkowych. Są takie "grzybki" i ich trzonki pracując na sucho zacierają się. I niestety bardzo często wszystkie. Jedyna metoda to rozebranie wtrysków, wyjęcie tych "grzybków" z zaworków i delikatne przepolerowanie. Niestety czasami zaworki uszkadzają się nieodwracalnie i trzeba je wymienić. No i póki co to tylko podejrzenia. Nie wiem czy u Ciebie to się stało. Wypadałoby wyjąc wtryski i je sprawdzić na stole czy działają.

Offline Sławomir Kornek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 334
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 tourer 2010 2.0 HDI 140 KM
  • Miejscowość: Rzeszów
Witam, ja miałem taki przypadek przy wymianie łańcucha rozrządu. Zabieg ten wymaga wyciągnięcia wtryskiwaczy, układ Delphi, po zamontowaniu okazało się że dwa się zablokowały, wymagały przebicia na maszynie probierczej do sprawdzania wtryskiwaczy. Mechanior zawiózł, przebił, zamontował i ruszyła maszyna. Twierdził że często się to zdarza pomimo tego, że po demontażu topi wtryskiwacze w pojemniku z ropą, taki urok Delphi, możesz spróbować zawieźć do kogoś kto testuje wtryskiwacze, powinno pomóc. Tyle że koszty rosną.

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Znajdź kumatego i fachowego mechanika w UK... :)
Tu się zazwyczaj wymienia, a nie regeneruje/naprawia.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Piotr Sawczuk

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Tourer 2.0 HDI 163 auto exclusive 2010
  • Zainteresowania: IT
  • Miejscowość: London
Dzisiaj zdemontowałem używaną pompę która została zamontowana i zwróciłem uwagę, że pomimo 'kręcenia silnikiem' łożysko w gnieździe napędu pompy (tam gdzie wchodzi krzyżak/sprzęgło) wcale się nie rusza. Sprawdziłem wtedy oryginalną pompę i okazało się, że nie mogę jej ruszyć - zatarła / zblokowała się. W związku z tym, że jest napędzana z wałka czy dobrze się domyślam, że mam wałek do roboty, a może cały silnik. Czy to w ogóle jest warte zachodu?

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
No, a jak zakręcisz silnikiem po zdjęciu pompy to napęd pompy „się kręci”, czy nie...?

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 687
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Po to właśnie w HDI i nie tylko dano krzyżak z bardzo kruchego metalu aby w przypadku zatarcia pompy strzeliły jego wypustki. Sprawdź w jakim stanie jest krzyżak czy ma te wąsy.
Oczywiście jest możliwość, że krzyżak wytrzyma a ukręci się jego obsadzenie. W takim przypadku w najlepszym wypadku do wymiany jest wałek wałek rozrządu z odlanym łożem. O gorszych opcjach na razie nie piszę bo są mało prawdopodobne

Offline Szymon Karolczuk

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Posiadany samochód: Citroen C5 lll 2008r 2.0 hdi
  • Miejscowość: Białystok
Regeneracja 1300+

Offline Tomasz Rączkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 80
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 2.0 hdi Exclusive, Sedan
  • Miejscowość: Tarnów


W trakcie jazdy nagle silnik zgasł i już nie mogłem go uruchomić (przejechał wcześniej tego dnia ok. 50km)




Miałem kiedyś taką sytuację, że jadąc moją C5 2.0 Hdi 2010 z prędkością 140km/h autostradą miałem kilka lekkich szarpnięc po których Cytryna po prostu zgasła i Amen na  próby odpalenia nie reagowała a ja dalej napierdzielałem autostradą niczym elektryczny wóz -  bezszelestnie (tak serio to miałem niezlego stracha bo w aucie żona i 2latek) udało się jakos dotoczyc na boczny pas i tam ponowne próby odpalenia ale bez rezultatu. Wiec laweta (łzy w oczach i zszargane ego widzac moją C5 na lawecie ;) ale szczesliwy,że żyje żona z dzieckiem...co potem, więc mechanior poszperał  zdiagnozował (podobno) i polecił wymianę czujnika wału korbowego, tylko że ja wymieniałem czujnik jakieś 2 m-ce przed tym zdarzeniem, ze wzgledu na poszarpywania i sporadyczne gasniecie (auto gasło ale nie było problemu żeby go odpalić) stary czujnik dalej miałem w samochodzie i mechanior zapakował go w miejsce nowego i uznał, że auto naprawił. Nie dawało mi to spokoju i przede wszystkim bałem się znowu jechać gdziekolwiek dalej tym autem mając w pamięci tamte zdarzenia. Dałem jednak mojej kapryśnej C5 kredyt zaufania i drugą szansę (miłośc jest ślepa ;) więc czytałem, szukałem na róznych forach i natknąłęm się na post o Problemach z modułami BSM w citroenach a szczególnie w tych do 2010 roku czyli dotyczyło to również mojego modelu. Jedną z konsekwencji  problemów tych wadliwych modułów było własnie gasnięcie silników HDI od tak,częste błedy tzw. choinka na pulpicie i inne rzeczy, uznałem, że nie mam wiele do stracenia zakupiłem nowy BSM w ASO wymieniłem i od tej pory "odpukać" C5 sie pilnuje i trzyma fason :) a mineło już 2 lata od tamtego zdarzenia, aha czujnik wału korbowego nadal ten stary, który włożył z powrotem mechanik a tamten nowy który siedział w aucie 2 m-ce do tego feralnego dnia włącznie zareklamowałem chcąc sprawdzic czy był wadliwy ale na niewiele sie to zdało poniewaz reklamacja została przyjęta a informacji o wadliwości nie uzyskałem.To tyle miało być krótko ale trochę mnie poniosło;) może mój wpis tez komuś pomoże a może nawet Tobie Piotrek..