Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Wymiana rozrządu 1.6 8v 70KV NFV.  (Przeczytany 1632 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Gruszecki Michal

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 753
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2005 r. 1.6 70 kW.
  • Miejscowość: Siedlce
Wymiana rozrządu 1.6 8v 70KV NFV.
« dnia: Marzec 27, 2019, 20:33:28 »
Od dłuższego czasu coś mi hałasuje pod maską. Bardzo długo szukałem, później postanowiłem czekać aż się rozleci.
Dzisiaj w końcu nowy objaw, ubywa płynu ze zbiorniczka jeszcze nie wiem w jakim tempie ale świeży płyn cieknie sobie z okolicy rozrządu po misce olejowej.
Wymieniałem rozrząd 40 tysięcy kilometrów wstecz jakieś 3.5 roku temu.
Rozrząd sachs. Uważam że auto ma służyć mi więc lekko nie miał. Ogólnie uważam że silnik mam w bardzo dobrym stanie ponieważ się nie zatarł i nie rozleciał.
Ja nie mam doświadczenia w materii rozrządu więc pytam.
1. Co ile w tej gablocie zmienia się rozrząd, oczywiście po pierwszym razie.
2. Czy jest to skomplikowana operacja.
3. Jak w praktyce dobrać się do rozrządu.
4. Podejrzewam również iż hałasuje napinacz, może ktoś wie jakiej jest budowy.
5. Czy łatwo zdjąć osłonę rozrządu (nie górę) aby zobaczyć czy jest wyciek.
Może ktoś ma ciekawe zdjęcia do pokazania aby się podszkolić.


Offline Mariusz Cylc

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 485
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: XP05r 1,6 8v NFV
Odp: Wymiana rozrządu 1.6 8v 70KV NFV.
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 27, 2019, 22:24:26 »
Rozrząd sachs.
Na pewno Sachs?
Była wymieniona pompa wody? (może przeciekać i hałasować)
Kiedy była ostatnia regulacja zaworów?
Moim zdaniem:
ad1. Będę zmieniał co 60 tys km, tym bardziej że jeżdżę głównie po mieście.
ad2. Nie. To jeden z najprostszych możliwych rozrządów.
ad3. Są filmy na Yout... Wpisz coś w rodzaju " TU5JP Timing Belt Replacement".
ad4. Najprostszy z możliwych. Łożysko z mimośrodem.
ad5. O ile pamięta, to na dole demontowałem: prawe koło, przód nadkola, pasek wzdłużny, koło pasowe i wtedy osłonę paska rozrządu. U góry najwięcej grzebania jest z poduszką prawą.
Ciekawe zdjęcia np tu w w w.zdjecialeba.piwko.pl/206/info/pl/b1eg01ac.htm wygląda skomplikowanie, ale można się obejść bez tych "narzędzi specjalnych". 
Części samochodowe (nowe), sklep Gdańsk Partyzantów26 tel. 58-3460257. pon.-pt. 9-17

Offline Gruszecki Michal

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 753
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2005 r. 1.6 70 kW.
  • Miejscowość: Siedlce
Odp: Wymiana rozrządu 1.6 8v 70KV NFV.
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 27, 2019, 22:50:12 »
Rozrząd sachs.
Na pewno Sachs?
Była wymieniona pompa wody? (może przeciekać i hałasować)
Kiedy była ostatnia regulacja zaworów?
Moim zdaniem:
ad1. Będę zmieniał co 60 tys km, tym bardziej że jeżdżę głównie po mieście.
ad2. Nie. To jeden z najprostszych możliwych rozrządów.
ad3. Są filmy na Yout... Wpisz coś w rodzaju " TU5JP Timing Belt Replacement".
ad4. Najprostszy z możliwych. Łożysko z mimośrodem.
ad5. O ile pamięta, to na dole demontowałem: prawe koło, przód nadkola, pasek wzdłużny, koło pasowe i wtedy osłonę paska rozrządu. U góry najwięcej grzebania jest z poduszką prawą.
Ciekawe zdjęcia np tu w w w.zdjecialeba.piwko.pl/206/info/pl/b1eg01ac.htm wygląda skomplikowanie, ale można się obejść bez tych "narzędzi specjalnych".
Tak z tym producentem rozrządu mogłem się pomylić z zestawem sprzęgła, muszę poszukać faktury.
Wymieniana na pewno była całość.
Do właściciela warsztatu nie mam zastrzeżeń co do uczciwości.
Regulację zaworów robiłem dwukrotnie i prawdopodobnie trzeba będzie zrobić ponownie za 5 tyś. przebiegu. Na LPG wychodzi co jakieś 15 tyś.
Dzięki za porady, chciałbym zajrzeć sobie pod osłonę rozrządu aby jednoznacznie określić czy potwierdzi się teoria.
Czy silnik należy podpierać przy odkręcaniu górnej poduszki, raczej wisieć w powietrzu nie będzie.

Offline Mariusz Cylc

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 485
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: XP05r 1,6 8v NFV
Odp: Wymiana rozrządu 1.6 8v 70KV NFV.
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 27, 2019, 23:02:15 »
Ja zamontowałem zestaw (pasek+rolka) INA oraz pompa wody Dolz.
Niestety, dolna osłona "obejmuje" koło wału korbowego. Żeby ją zdemontować trzeba zdjąć koło pasowe paska wzdłużnego. Silnik trzeba podeprzeć np. przez deseczkę pod miskę oleju.
Może hałasuje rolka paska wzdłużnego?
Części samochodowe (nowe), sklep Gdańsk Partyzantów26 tel. 58-3460257. pon.-pt. 9-17

Offline Gruszecki Michal

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 753
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2005 r. 1.6 70 kW.
  • Miejscowość: Siedlce
Odp: Wymiana rozrządu 1.6 8v 70KV NFV.
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 28, 2019, 06:36:18 »
Ja zamontowałem zestaw (pasek+rolka) INA oraz pompa wody Dolz.
Niestety, dolna osłona "obejmuje" koło wału korbowego. Żeby ją zdemontować trzeba zdjąć koło pasowe paska wzdłużnego. Silnik trzeba podeprzeć np. przez deseczkę pod miskę oleju.
Może hałasuje rolka paska wzdłużnego?
Zdejmowałem pasek i niestety problem występował dalej.
W sumie nie opłaca się rozbierać wszystkiego dla samego podejrzenia  trzeba być gotowym na wymianę.
Spróbuję podejrzeć kamerą inspekcyjną pompę wody.
Sprawdziłem i pompa wody to hepu p955 a reszta to "zestaw rozrządu"

Wrzucam nagranie kiedy słychać problem.
Nagranie wykonane podczas postoju gdy się rusza i zmienia biegi dźwięk niesie się dużo dłużej. Telefon przy pokrywie rozrządu.
https://drive.google.com/file/d/1yyxtYSQZ71ongP1Rb0XpqRBqr9ZKTgGg/view?usp=drivesdk

Jednak okazało się że w ten sposób stuka napinacz paska osprzętu o swój wpasny ogranicznik ponieważ pasek był zbyt długi. W sklepie podczas dobierania paska zawsze były dwa do wyboru z klimą i bez.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 05, 2019, 18:50:09 wysłana przez Gruszecki Michal »