Witajcie,
mam Berlingo III 1.6BlueHDi 2015r. VIN: VF77JBHY6FJ676629.
Kiedy miał 60 000km poza wymiana oleju i filtrów za namowa kolegi zmieniłem również olej skrzyni biegów.
Wlałem inny olej niż ten polecany przez producenta, ale z tego co udało mi się ustalić to jest on zgodny i nic nie zaszkodzi. Wlałem TOTAL 75W-80 TRANSMISSION GEAR 8.
Jeżeli ktoś z Was to robił to wie ze w tym Berlingo mamy skrzynie biegów przelewowa, odkręcasz dwa korki jeden wlewowy u góry a drugi spustowy na dole.
Książkowo do skrzyni wchodzi 1.85ltr ja nie odmierzałem tego ile wlałem, pewnie wlałem trochę więcej rzędu 1,9ltr bo w butelce jeszcze zostało.
Ostatnio (ok. 8 000 po zmianie oleju skrzyni) zauważyłem ze w okolicach korka spustowego moja skrzynia jest zapocona od oleju, jego przejrzystość i kolor świadczą o tym ze jest to olej przekładniowy.
W związku z tym mam do Was kilka pytań:
1. Mógłby ktoś podać jakieś numerki na uszczelki pod korki, nie wiem czy uszczelka pod korkiem spustowym była dobra kolega mi dal i na średnicę pasowało?
2. Czy w tej skrzyni jest jakiś mechanizm wyrównawczy, kiedy w skrzyni jest za dużo oleju to może ona jakoś to spuszcza
3. Jakie są objawy ze w skrzyni nie ma lub jest za mało oleju. Sadze ze wyciek nie jest duży bo nigdy nie zauważyłem plamy pod samochodem, ale jest szansa ze mocno cieknie tylko podczas jazdy. Bardzo bym chciał uniknąć jazdy na suchej skrzyni.
4. Macie może jakieś dane na temat momentów dokręcenia korka ? Sprawdzałem i jest dokręcony, może nawet za mocno, ale jakaś wartość z [N.m] przydałaby mi się !
Będę bardzo wdzięczny za pomoc zwłaszcza za namiary na części: uszczelki pod korki; korki.
Z góry serdecznie dziękuje za pomoc