Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Check engine a olej...  (Przeczytany 1607 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Andrzej Czopek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 56
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen c5 2,0 16V benzyna - 2005 r.
  • Zainteresowania: Sport
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Check engine a olej...
« dnia: Kwiecień 15, 2019, 10:07:19 »
Witajcie,
dzisiaj rano zapalił się check + esp. Po wyłączeniu zapłonu esp zniknęło. Z tym esp to nie problem, wiem że to pochodna jakiegoś błędu silnika. Przypomniało mi się, że jakieś 3 miesiące temu miałem taką samą sytuację, więc dzisiaj zrobiłem tak samo jak 3 miesiące temu, tzn. na pracującym silniku otworzyłem korek wlewu oleju, samochód popracował tak z 10-15 sekund, wyłączyłem zapłon, zakręciłem korek i check zniknął i już się zapalał pomimo kilkukrotnego odpalania samochodu.
Wiem, że bez podłączenia pod komputer to wróżenie z fusów, ale miałem w ub. roku remont silnika (szklanki, pierścienie...) i już mi ciśnienie rośnie, czy aby tam wszystko zostało prawidłowo zrobione... . Zastanawia mnie tylko to, czy ta procedura z otwieraniem korka wlewu oleju ma jakikolwiek związek, czy to tylko przypadek?
Dzięki za jakieś sugestie.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 032
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Check engine a olej...
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 15, 2019, 11:36:44 »
Może być problem z separatorem odmy, umieszczony pod pokrywą wałka ssącego... Wymienny razem z nią niestety.
A może to tylko zbieg okoliczności.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Check engine a olej...
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 15, 2019, 11:56:59 »
Otwarcie korka oleju spowoduje "załapanie błędu" od map sensora....należy błąd skasować, przed następnym odpalaniem.
Możliwe, że za krótko trzymałeś otwarty korek , więc on nie wpadł...
To żadna "procedura" z usuwaniem "checka"....

Offline Grzegorz Stokaniuk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 57
  • Skąd: Rzeszów/ Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen c5 mk II 2005 1.6 HDI HZ
  • Miejscowość: Rzeszów/ Warszawa
Odp: Check engine a olej...
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 15, 2019, 13:33:36 »
Może być problem z separatorem odmy, umieszczony pod pokrywą wałka ssącego... Wymienny razem z nią niestety.
A może to tylko zbieg okoliczności.


Już nie :) sam byłem w szoku, bo jak szukałem to nie było, ale teraz można kupić na alledrogo samą membranę- 50 PLN.
Mój prywatny mały blog motoryzacyjny, z pasji. :)
www.projekt-auto.pl

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Check engine a olej...
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 15, 2019, 14:25:01 »
teraz można kupić na alledrogo samą membranę- 50 PLN.
Tak , ale...wolnossące "benzyny" nie mają "membran".... bo i po co.

Offline Andrzej Czopek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 56
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen c5 2,0 16V benzyna - 2005 r.
  • Zainteresowania: Sport
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: Check engine a olej...
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 15, 2019, 14:44:40 »
Przy założeniu, że to problem z odmą, to czy przyczyną tego może być robienie krótkich dystansów. Przez rok zrobiłem 3000 km (olej ma tyle samo), zimą samochód był uruchamiany raz na tydzień. Może warto go gdzieś przedmuchać na trasie :). Dzisiaj był lekki przymrozek, w grudniu miałem ten sam objaw i też było chłodno, może coś się tam przytkało od lekkiego mrozu.

Marek_S

  • Gość
Odp: Check engine a olej...
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 15, 2019, 14:57:19 »
Nie lepiej kupić elma za 30-50 zl i wiedzieć?

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka


Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Check engine a olej...
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 15, 2019, 18:10:18 »
Przy założeniu, że to problem z odmą, to
Warto, raz w życiu silnika, wyczyścic odmę. Zdjąć pokrywę i przeczyścić układ ukryty tam.
Nie zależy to od krótkich jazd...

Polecam, za Markiem, ELM i jakiś programik na kompa....

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 032
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Check engine a olej...
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 15, 2019, 21:34:50 »
Może być problem z separatorem odmy, umieszczony pod pokrywą wałka ssącego... Wymienny razem z nią niestety.
A może to tylko zbieg okoliczności.


Już nie :) sam byłem w szoku, bo jak szukałem to nie było, ale teraz można kupić na alledrogo samą membranę- 50 PLN.
Jak wymienisz ją w silniku RFJ... To jesteś mistrz.  ;) Nie ma tam możliwości żeby to rozebrać i złożyć.
Co do samego tematu, tak warto zajrzeć do węża odmy chociaż. Może coś ciekawego znajdziesz w nim.
 3000km to trochę mało...
 I akurat ta wolnossąca benzyna ma tam jakąś membranę, albo coś w tym stylu. Nie mam pokrywy wolnej starej, a bym poświęcił i rozebrał... I wszystko by się wyjaśniło.

Offline Grzegorz Stokaniuk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 57
  • Skąd: Rzeszów/ Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen c5 mk II 2005 1.6 HDI HZ
  • Miejscowość: Rzeszów/ Warszawa
Odp: Check engine a olej...
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 16, 2019, 10:54:01 »
Może być problem z separatorem odmy, umieszczony pod pokrywą wałka ssącego... Wymienny razem z nią niestety.
A może to tylko zbieg okoliczności.


Już nie :) sam byłem w szoku, bo jak szukałem to nie było, ale teraz można kupić na alledrogo samą membranę- 50 PLN.
Jak wymienisz ją w silniku RFJ... To jesteś mistrz.  ;) 


Nie znam wszystkich silników na pamięć :D naprowadzam tylko na jakiś trop, żeby nie utopił kasy niepotrzebnie :) wiem, że w mojej jest membrana i była teoretycznie nie wymienna:) z benzynowymi nie miałem za wiele do czynienia :)
Mój prywatny mały blog motoryzacyjny, z pasji. :)
www.projekt-auto.pl