Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Ciśnienie/podciśnienie pod korkiem oleju  (Przeczytany 3771 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Adam Szeląg

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 674
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MK I 2,2 exclusive 2001, xantia 2,0i HA LPG 95, peugeot 405 1,9D 90r
  • Miejscowość: warszawa
Ciśnienie/podciśnienie pod korkiem oleju
« dnia: Kwiecień 26, 2019, 15:30:54 »
Witam, C5 lift, 2.0 pb, nagle po postoju 2 godz nie chciał zapali, po odkręceniu korka oleju mocno syknelo powietrze... Bez korka zapali, ale brak reakcji na gaz, masa błędów oczywiście... Podejrzewam układ odmy, ekologii z nią związanej, ale co i jak dalej nie mam pomysłów. Kolega miał w C3 benzyna zasysanie powietrza bagnetem :-) też coś z odma, ale jemu objawy przeszły... Ma ktoś jakieś pomysły?

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Ciśnienie/podciśnienie pod korkiem oleju
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 28, 2019, 12:17:12 »
Pokrywa nad wałkiem ssącym skrywa w sobie zaworek odmy, przewód idzie od niego wprost do dolotu. Warto sprawdzić.

Offline Adam Szeląg

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 674
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MK I 2,2 exclusive 2001, xantia 2,0i HA LPG 95, peugeot 405 1,9D 90r
  • Miejscowość: warszawa
Odp: Ciśnienie/podciśnienie pod korkiem oleju
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 03, 2019, 09:36:41 »
Dzięki, nie wiedziałem że tam jest zaworek, szukalem i właśnie odma prosto do dolotu idzie...

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Ciśnienie/podciśnienie pod korkiem oleju
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 03, 2019, 11:34:18 »
Ma ktoś jakieś pomysły?
Tak... podpiąć kompa i dobrać się do sterownika silnika .... masz zarejestrowany "zatrzaśnięty" błąd i dopóki nie skasujesz  silnik nie będzie "reagował".
Jak zobaczysz błędy to się dowiesz "czego chce silnik".

Poza tym podejrzenie zatkania odmy...jako nie związane z podstawowym tematem.
EW10....otwartym korkiem zasysa powietrze...

@Piotrek, wolnossące jednostki nie mają zaworków...już o tym gadaliśmy.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Ciśnienie/podciśnienie pod korkiem oleju
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 03, 2019, 21:39:48 »
Nie wiem co tam jest w tej pokrywie. Widocznie potrzebne. Nie przypomina to budową separatora odmy, mi to wygląda na membranę lub jakiś zaworek. Niesprawną bym rozebrał i sprawdził co tam siedzi.

Offline Łukasz Fusek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 622
  • Posiadany samochód: C2 GT/ opel signum 1,9cdti
  • Zainteresowania: rajdy srajdy
  • Miejscowość: Kobierzyce
Odp: Ciśnienie/podciśnienie pod korkiem oleju
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 03, 2019, 22:11:46 »
zapytam bo nie wiem, gdzie jest doprowadzona odma? za przepustnica? jeśli ona zamknięta to silnik zasysa powietrze skąd może, np. po otwarciu korka przez przewody odmy(otwierając kolega słyszał syk  znaczy ze było tam
 pewnie podciśnienie)?, skoro przepustnica odpowiada za ilość powietrza i bez dodatkowego powietrza przez odmę nie odpala... takie moje rozmyślenia.
wariat, a ty uważasz się za normalnego?

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Ciśnienie/podciśnienie pod korkiem oleju
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 04, 2019, 07:02:03 »
Tak w tym silniku odma jest zaraz za przepustnicą wpięta, w kolektor ssący. Normalnym zjawiskiem jest że występuje w silniku niewielkie podciśnienie. Problem zaczyna się gdy jest one za duże. Wskazuje to właśnie na problem z zaworkiem/lub czymś co jest wbudowane w pokrywę.

Offline Adam Szeląg

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 674
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MK I 2,2 exclusive 2001, xantia 2,0i HA LPG 95, peugeot 405 1,9D 90r
  • Miejscowość: warszawa
Odp: Ciśnienie/podciśnienie pod korkiem oleju
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 11, 2019, 21:50:39 »
I znowu, kichnął i nie zapalił, po postoju, po jeździe bez problemów. Zdjakem wężyk odmy z pokrywy zaworów i po odkręceniu korka wlewu oleju syk powietrza, więc jest tam zawór na odmie. Na zdjętym wężu zapalił i strasznie falował a po zatkaniu palcem odmy zgasl, dziwne. Pierwsze odpalenie zero reakcji na gaz. Po założeniu węża odpalił i śmiga. Czary Mary??

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Ciśnienie/podciśnienie pod korkiem oleju
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 12, 2019, 06:44:09 »
Zatkałeś od strony węża, czy pokrywy? Zatkanie od strony węża powinno go uspokoić teoretycznie. Były dwie wersje odmy, którą tam masz? Jedna miała podłączony kabelek gdzieś przy dolocie bardziej, niby to grzałka była.

Offline Adam Szeląg

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 674
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MK I 2,2 exclusive 2001, xantia 2,0i HA LPG 95, peugeot 405 1,9D 90r
  • Miejscowość: warszawa
Odp: Ciśnienie/podciśnienie pod korkiem oleju
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 13, 2019, 07:27:22 »
Nie widzę zadnego kabelka przy odmie. Zatkalem wąż od str kolektora i od razu zgasł. Po zdjęciu węża z dekla zaworów utrzymywało się pod nim podciśnienie. Zaczynam się zastanawiać czy to nie szalejącą przepustnica, po zatkaniu węża odmy powinny być wolne obroty chyba

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Ciśnienie/podciśnienie pod korkiem oleju
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 13, 2019, 19:35:50 »
Chyba zaraz specjalnie pójdę i sprawdzę.  :D
Sprawdziłem. Po odłączeniu odmy oczywiście zapalił się chceck. Zatkałem ją palcem silnik dalej pracował, w silniku podciśnienia nie było.

 
« Ostatnia zmiana: Maj 13, 2019, 20:16:28 wysłana przez Piotr Puścian »

Offline Łukasz Fusek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 622
  • Posiadany samochód: C2 GT/ opel signum 1,9cdti
  • Zainteresowania: rajdy srajdy
  • Miejscowość: Kobierzyce
Odp: Ciśnienie/podciśnienie pod korkiem oleju
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 13, 2019, 20:18:16 »
a w końcu jakie błędy wywala lexia/db?
wariat, a ty uważasz się za normalnego?

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Ciśnienie/podciśnienie pod korkiem oleju
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 13, 2019, 21:11:49 »
"Kolektor powietrza dolotowego Wydatek Odpowiedniość"
 Mówiąc wprost, przy odłączeniu wyłapał że lewe powietrze dostał przez odmę.

Offline Adam Szeląg

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 674
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MK I 2,2 exclusive 2001, xantia 2,0i HA LPG 95, peugeot 405 1,9D 90r
  • Miejscowość: warszawa
Odp: Ciśnienie/podciśnienie pod korkiem oleju
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 14, 2019, 12:37:38 »
Czyli jednak coś z przepustnica chyba, bo po zatkaniu odmy gaśnie. Moja teoria że przepustnica zamyka się na zero i ciągnie z odmy tworząc podciśnienie...

Offline Adam Szeląg

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 674
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MK I 2,2 exclusive 2001, xantia 2,0i HA LPG 95, peugeot 405 1,9D 90r
  • Miejscowość: warszawa
Odp: Ciśnienie/podciśnienie pod korkiem oleju
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 14, 2019, 12:38:11 »
Muszę zrobić adaptacje odmy, jak tylko dorwę lexie.

Offline Adam Szeląg

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 674
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MK I 2,2 exclusive 2001, xantia 2,0i HA LPG 95, peugeot 405 1,9D 90r
  • Miejscowość: warszawa
Odp: Ciśnienie/podciśnienie pod korkiem oleju
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 14, 2019, 12:41:59 »
Przepustnicy nie odmy. Dziwiło mnie kiedyś bawiąc sie Lexus, że uchylenie pedału gazu było max 70%

Offline Adam Szeląg

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 674
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MK I 2,2 exclusive 2001, xantia 2,0i HA LPG 95, peugeot 405 1,9D 90r
  • Miejscowość: warszawa
Odp: Ciśnienie/podciśnienie pod korkiem oleju
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 30, 2019, 06:34:36 »
Ciąg dalszy, wyjąłem do przeczyszczenia przepustnice, zrobiłem adaptacje przepustnicy i jak narazie nie powtórzyły się te przypadki...