Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Silnik 2.0 Hdi 109 KM  (Przeczytany 2053 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Grochu1994

  • Gość
Silnik 2.0 Hdi 109 KM
« dnia: Maj 05, 2019, 15:06:16 »
Silnik 2.0 Hdi 109 KM, na zimny trzepie silnikiem aż czuć to na całym samochodzie. Czy to może być czujnik położenia wału??

Offline Łukasz Fusek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 622
  • Posiadany samochód: C2 GT/ opel signum 1,9cdti
  • Zainteresowania: rajdy srajdy
  • Miejscowość: Kobierzyce
Odp: Silnik 2.0 Hdi 109 KM
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 05, 2019, 15:25:03 »
jakie błędy ci wyskakują? masz cokolwiek by podłączyć do kompa?
wariat, a ty uważasz się za normalnego?

Grochu1994

  • Gość
Odp: Silnik 2.0 Hdi 109 KM
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 05, 2019, 17:08:32 »
nie nie mam, mogę podjechać do znajomego ale to dopiero w środę, a boję się że do tego czasu może wystąpić jakaś poważniejsza awaria.


Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Silnik 2.0 Hdi 109 KM
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 06, 2019, 02:32:15 »
U mnie telepało jak miałem świece walnięte, ale może to być wtrysk. Na ciepłym nie rzuca?
Lexia, VCDS, MPPS

Grochu1994

  • Gość
Odp: Silnik 2.0 Hdi 109 KM
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 06, 2019, 10:09:34 »
Tylko na zimnym telepie, na ciepłym jest wszystko w porządku. Dzisiaj rano odpaliłem samochód i nic się nie działo silnik zimny a nie telepie, nie wiem czym mogło to być spowodowane. Może paliwo wadliwe.

Offline Łukasz Fusek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 622
  • Posiadany samochód: C2 GT/ opel signum 1,9cdti
  • Zainteresowania: rajdy srajdy
  • Miejscowość: Kobierzyce
Odp: Silnik 2.0 Hdi 109 KM
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 06, 2019, 13:08:22 »
obserwuj, do znajomego podjedz, błędy może się zapisały
wariat, a ty uważasz się za normalnego?

Offline Mateusz Hulbój

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 26
  • Skąd: Żywiec
  • Posiadany samochód: Citroën C5 2.0HDI kombi
  • Miejscowość: Żywiec
Odp: Silnik 2.0 Hdi 109 KM
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 06, 2019, 23:34:59 »
Ja miałem tak, jak mi czujnik temeratury, ten przy termostacie źle pokazywal, bo wtyczka źle siedziała, przerywała. Po zrobieniu tego problem zniknął

Grochu1994

  • Gość
Odp: Silnik 2.0 Hdi 109 KM
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 07, 2019, 18:45:20 »
Trzeba będzie podpiąć pod komputer bo problem wrócił, jutro sprawdzę tą wtyczkę. Może pora na wymianę filtra paliwa ale nie wiem czy to może mieć coś wspólnego z tym telepotaniem.

Offline Łukasz Fusek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 622
  • Posiadany samochód: C2 GT/ opel signum 1,9cdti
  • Zainteresowania: rajdy srajdy
  • Miejscowość: Kobierzyce
Odp: Silnik 2.0 Hdi 109 KM
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 07, 2019, 18:52:30 »
zapchany filtr nie pozwolił by na wyższe obroty silnika a zapewne od razu w tryb awaryjny,
wariat, a ty uważasz się za normalnego?

Grochu1994

  • Gość
Odp: Silnik 2.0 Hdi 109 KM
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 07, 2019, 22:31:47 »
Jak dostać się do tego czujnika temperatury?

Offline Mateusz Hulbój

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 26
  • Skąd: Żywiec
  • Posiadany samochód: Citroën C5 2.0HDI kombi
  • Miejscowość: Żywiec
Odp: Silnik 2.0 Hdi 109 KM
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 07, 2019, 23:24:06 »
Zdejmujesz cały filtr powietrza, razem z obudową i tam jest u mnie zielona kostka. A podczas jazdy pokazuje ci dobrze temp. silnika?

Grochu1994

  • Gość
Odp: Silnik 2.0 Hdi 109 KM
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 08, 2019, 19:14:34 »
Tak, tak z temperaturą jest wszytko ok. Mam nadzieję, że to nie wtryski siadły bo to delikatnie wyższy koszt.

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Silnik 2.0 Hdi 109 KM
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 08, 2019, 19:46:12 »
Jaki masz system wtrysku? Bosch jest w miarę tani, Siemens już niestety nie.
Przy tym drugim często występują mikro nieszczelności w układzie paliwowym pomiędzy
bakiem a pompą - Bosch dzięki pompie wstępnego ciśnienia jest na to niewrażliwy.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Grochu1994

  • Gość
Odp: Silnik 2.0 Hdi 109 KM
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 08, 2019, 20:02:19 »
Na szczęście BOSCH.

Grochu1994

  • Gość
Odp: Silnik 2.0 Hdi 109 KM
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 08, 2019, 20:13:13 »
Dodam, że po odpaleniu i upłynięciu 10 sekund przestaje telepać silnikiem. Dzieje się tak tylko na zimnym.


Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Silnik 2.0 Hdi 109 KM
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 08, 2019, 23:50:18 »
Stawiam na nieszczelność w układzie paliwowym - ON się "cofa", i delikatnie zapowietrza układ.
 
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Grochu1994

  • Gość
Odp: Silnik 2.0 Hdi 109 KM
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 09, 2019, 06:31:41 »
Czyli trzeba szukać nieszczelności po przewodach?

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Silnik 2.0 Hdi 109 KM
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 09, 2019, 20:34:04 »
Tak. Zacznij od szybkozłączek obudowy filtra paliwa.
Sama obudowa też się lubi odkształcić.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Łukasz Fusek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 622
  • Posiadany samochód: C2 GT/ opel signum 1,9cdti
  • Zainteresowania: rajdy srajdy
  • Miejscowość: Kobierzyce
Odp: Silnik 2.0 Hdi 109 KM
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 09, 2019, 20:47:13 »
bosch ma pompę w zbiorniku  więc raczej wyciekało by z filtra. nie widać  jakichkolwiek śladów paliwa? filtr, pompa, listwa, wtryski, przelewy, nie wyskakuje ci check czy antipollution? sprawdziliście to tym kompem? jakieś błędy?
wariat, a ty uważasz się za normalnego?

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Silnik 2.0 Hdi 109 KM
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 09, 2019, 21:36:00 »
A właśnie że nie :D
Przy problemach ze złączkami, czy z obudową filtra paliwa wcale nie musisz mieć wycieku.
Pompa "robiąc ciśnienie" doszczelnia układ, natomiast przy niepracującym silniku powoduje to
zasysanie powietrza i "cofanie się" paliwa.
Najprościej to wstawić przezroczysty przewód paliwa pomiędzy filtr a pompę WC, i obserwować
czy są pęcherzyki powietrza. Lub przed odpaleniem podpompować ciśnienie gruszką - telepanie
powinno zniknąć, bądź mocno się zmniejszyć.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Silnik 2.0 Hdi 109 KM
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 10, 2019, 00:07:35 »
Lub przed odpaleniem podpompować ciśnienie gruszką - telepanie
powinno zniknąć, bądź mocno się zmniejszyć.

Przy pompie w zbiorniku nie ma gruszki do pompowania.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Mateusz Hulbój

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 26
  • Skąd: Żywiec
  • Posiadany samochód: Citroën C5 2.0HDI kombi
  • Miejscowość: Żywiec
Odp: Silnik 2.0 Hdi 109 KM
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 10, 2019, 22:19:16 »
Gruszka powinna być w okolicach filtra paliwa.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Silnik 2.0 Hdi 109 KM
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 11, 2019, 01:16:00 »
W MKI przy
Gruszka powinna być w okolicach filtra paliwa.

Źle sformułowałem zdanie, w MKI nie ma gruszki jest pompa paliwa w baku!
Lexia, VCDS, MPPS

Grochu1994

  • Gość
Odp: Silnik 2.0 Hdi 109 KM
« Odpowiedź #23 dnia: Maj 11, 2019, 16:19:15 »
Komputer nie pokazuje żadnych błędów.

Grochu1994

  • Gość
Odp: Silnik 2.0 Hdi 109 KM
« Odpowiedź #24 dnia: Maj 11, 2019, 22:24:23 »
Trzepie tylko na zimnym silniku przy opalaniu, potem silnik pracuje normalnie, podczas jazdy samochód nie traci na mocy.