Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Co to jest za element ?  (Przeczytany 1597 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Nathan Podkański

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 759
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 mk2 2.0 hdi
  • Zainteresowania: Samochody
  • Miejscowość: Katowice
Co to jest za element ?
« dnia: Lipiec 22, 2019, 06:41:47 »
Co to za dzinks, lekko od dołu się poci. To się regeneruje, wymienia?

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Piotr Morawiec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 259
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 x7 RHH BVM6
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Co to jest za element ?
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 22, 2019, 09:30:33 »
Siłownik do klapy przepustnicy. Skoro puszcza olej, to imo trzeba wymienić. Któreś przepustnice są tak zbudowane, że można sam siłownik wymienić, ale nie pamiętam czy to RHR czy RHH.

Offline Nathan Podkański

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 759
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 mk2 2.0 hdi
  • Zainteresowania: Samochody
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Co to jest za element ?
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 22, 2019, 10:04:26 »
Za co to odpowiada dokładnie i czy jej zapocenie od dołu to znak do nagłej wymiany, regeneracji? Nie kapie ale jest cały od dołu zapocony.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Hubert Lizak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 378
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xantia II 2.0 HDi BREAK, Xantia 3.0 Excl, C5 MKII 2.0 HDi Excl x2, C6 2.7 Excl
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Co to jest za element ?
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 22, 2019, 10:45:53 »
Jeśli już coś chcecie na gwałt wymieniać w związku z tym zapoceniem -to proponuje wymienić turbinę.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 043
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Co to jest za element ?
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 22, 2019, 11:05:45 »
Może wymieniać turbinę jeszcze za wcześnie... Ale zajrzałbym do dolotu i IC kontrolnie, ile tam jest tego oleju... Dopiero wtedy można rozważać wymianę/naprawę turbiny. Szkoda żeby silnik się rozbiegał.

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: Co to jest za element ?
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 22, 2019, 18:31:01 »
Jeśli już coś chcecie na gwałt wymieniać w związku z tym zapoceniem -to proponuje wymienić turbinę.
Turbinę zostawiamy na sam koniec, podobnie jak wtryskiwacze. W tym układzie przepustnica będzie w oleju bo turbo pluje dalej zasysanymi oparami z odmy. U mnie też jest to już zapocone gdzie w ubiegłym roku było suche. Wiem też, że właśnie z tymi klapami mam jeszcze problem więc też muszę się temu przyjrzeć.

Offline Nathan Podkański

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 759
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 mk2 2.0 hdi
  • Zainteresowania: Samochody
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Co to jest za element ?
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 22, 2019, 20:03:43 »
Czyli jaka konkluzja bo każdy radzi co innego?  Może to ma związek z innym wątkiem który założyłem o tym, że raz puści czarnego bąka jak się mu przycisnie gara na wyższych obrotach.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: Co to jest za element ?
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 22, 2019, 20:42:03 »
W kilku miejscach czytałem, że jeśli te gruszki są w oleju, to przyszedł czas na dozownik. Czy da się go naprawić tego nie wiem bo jeszcze nie zaglądałem do swojego. Wiem, że elementy mechanizmów tych gruszek są do kupienia na znanym portalu (m.in. zębatki i śruby ślimakowe).

Nie martw się o turbinę jeśli nie masz nadmiernego zużycia oleju. Jeśli chcesz się przekonać osobiście skąd ten olej się bierze, to z tyłu silnika nad chłodnicą EGR biegnie taka gumowa rurka. Z jednej strony ma żółty zatrzask, z drugiej wchodzi do plastikowej rury, którą turbo ssie powietrze. Zdejmij sobie tą rurkę i zobacz ile w środku jest oleju. Turbo zasysa powietrze i te opary z odmy i pcha do przodu. Co jest przodem? Dozownik i dolot. Tam nigdy nie będzie sucho - nie ma szans!

Offline Nathan Podkański

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 759
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 mk2 2.0 hdi
  • Zainteresowania: Samochody
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Co to jest za element ?
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 22, 2019, 21:27:10 »
Dzięki za info. Czyli się nie  przejmować póki wszystko dobrze działa. Za dwa tygodnie jadę na wakacje więc chciałbym być spokojny i uniknąć niespodziewanek w podróży.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka