Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Oryginalny moduł haka  (Przeczytany 7624 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Grzegorz Gardynik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 054
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso 2.0HDI MCP Exclusive, C5 Lift 2.0HDI
Odp: Oryginalny moduł haka
« Odpowiedź #25 dnia: Maj 20, 2019, 21:23:28 »
Lepiej kupić na metry kabel i gniazdo i samemu zrobić porządna wiązkę niż kupować zamiennik.

Offline Grzegorz Grzesiak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 83
  • Posiadany samochód: C5 mk2 Break 2.0 140km
Odp: Oryginalny moduł haka
« Odpowiedź #26 dnia: Maj 23, 2019, 15:50:55 »
Znajdziesz go na forum c4 picasso. Będzie tam też link do servisówki jak wykonać podłączenia. Jeżeli masz kable do modułu to już połowa sukcesu. Wpinasz tylko wtyczki. Do tego według servisówki zrobisz sobie wiązkę od modułu do gniazda przyczepki.
Jak tego nie znajdziesz to jedź według tego poniższego schematu :

1 - szary                                         C - mikrostyk
2 - czarny                                       7 (tylne swiatlo lewe)
3 - zielony/zółty                               3 (masa)
4 - zielony                                       4 (kierunek prawy)
5 - zółty                                          1 (kierunek lewy)
6 - fiolet                                          6 (stop)
7 - fiolet                                          6 (stop)
8 - czerwony                                   9 (+bat)
9 - pusty                  -                     -
10- pusty                  -                    -
11- pomaranczowy+niebieski        2 (przeciw mgielne)
12- różowy                                    8 (wsteczny)
13- niebieski                                 2 (przeciw mgielne)
14- biały + różowy                         8 (wsteczny)
15- Beżowy                                   5 (tylne światło prawe)
16- fioletowy                                  6 (stop)
oddzielna wtyczka  AA                      D  -  mikrostyk


Lewa strona to wtyk w module. Opisany wg numerów pinów we wtyczce.
Druga strona to opis które numery pinów połączyć z gniazdem przyczepy. Rozpiskę z opisem funkcji u numerem pinu znajdziesz pod tym linkiem
[size=78%]https://www.dobrehaki.pl/wiazka-haka-dedykowana-ford-galaxy-2006-2015r-gniazdo-13-pin-p-6932.html[/size]
Grzegorz Gardynik dzis wpiełem przewody według istrukcji powyżej, jednak mam jeden problem, nie mam w tej chwili swiateł stopu, poza tym ja miałem 8 przewodów od wtyczki gniazda w tym jedem to masa ...i brakowało mi np nr (koloru) 3,6,7,15,16...

Offline Grzegorz Gardynik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 054
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso 2.0HDI MCP Exclusive, C5 Lift 2.0HDI
Odp: Oryginalny moduł haka
« Odpowiedź #27 dnia: Maj 24, 2019, 21:51:54 »
Bo mój opis to opis do gniazda 13 pin. Z tego co piszesz to zrobiłeś instalacje na 7 pin.
Stopu za zwyczaj nie ma jak brakuje masy. Jeżeli dobrze pamiętam to stop idzie po tej małej wtyczce i on działa nie zależnie od modułu.

Offline Grzegorz Grzesiak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 83
  • Posiadany samochód: C5 mk2 Break 2.0 140km
Odp: Oryginalny moduł haka
« Odpowiedź #28 dnia: Maj 31, 2019, 13:19:11 »
znalazłem w necie zdjecie modułu z wtyczkami i kablami jak powinno być podłączone, oczywiście zgadza się z rozpiską Grzegorza Gardnika, mam jeszcze tylko pytanie do mojego imiennika bo bede robił drugie podejście do instalacji ze wzgledu na brak czasu ;-) czy przewód  fioletowy masz podłączony trzy szt w jednym zacisku w gnieżdzie 13 pinowym ?jak masz możliwość  to wstaw zdjecie tu na forum gniazda tak aby były widoczne przewody z śrubami które zaciskają ...

Offline Grzegorz Gardynik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 054
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso 2.0HDI MCP Exclusive, C5 Lift 2.0HDI
Odp: Oryginalny moduł haka
« Odpowiedź #29 dnia: Maj 31, 2019, 18:48:07 »
Nie sugeruj sie kolorami kabli bo za każdym razem mogą być inne. Na kablach powinny być napisy. Jak się dobrze przyglądniesz to zobaczysz. Jak coś to pisz na priv, jeszcze chyba gdzieś będę miał zdjęcia oryginału.

Offline Grzegorz Grzesiak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 83
  • Posiadany samochód: C5 mk2 Break 2.0 140km
Odp: Oryginalny moduł haka
« Odpowiedź #30 dnia: Czerwiec 04, 2019, 13:53:02 »
Nie sugeruj sie kolorami kabli bo za każdym razem mogą być inne. Na kablach powinny być napisy. Jak się dobrze przyglądniesz to zobaczysz. Jak coś to pisz na priv, jeszcze chyba gdzieś będę miał zdjęcia oryginału.
Wrzucaj zdjecia, podeslij mi nr tel na PW

Marek_S

  • Gość
Odp: Oryginalny moduł haka
« Odpowiedź #31 dnia: Czerwiec 21, 2019, 12:13:57 »
Gdzie ten moduł moze byc bo ja szukalem i nie widze, szukalem po lewej stronie pod plastykiem do lampy i w dół, mam jedynie wiązkę.

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka


Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Odp: Oryginalny moduł haka
« Odpowiedź #32 dnia: Lipiec 16, 2019, 09:25:42 »
No i poległem. Niby wszystko podłączone jak na schemacie i żadne światło w platformie na rowery nie świeci. Bezpieczniki sprawdzone, aktywowane w diagboxie i nic. Czyżby moduł był uwalony? Kupiłem używkę i nie mam 100% pewności że jest ok.

Pojawił się błąd w BSI - brak komunikacji z kalkulatorem modułu sterującego przyczepy, albo modułu przekształcanie nadwozia - nie charakteryzowalny.
Oraz w teście - informacja o obecności przyczepy - BRAK.
Ktoś wie w czym problem?
« Ostatnia zmiana: Lipiec 16, 2019, 10:02:01 wysłana przez Emil Uzunow »

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Oryginalny moduł haka
« Odpowiedź #33 dnia: Lipiec 16, 2019, 10:25:35 »
Pojawił się błąd w BSI - brak komunikacji z kalkulatorem modułu sterującego przyczepy,
Wszystkie sygnały "do przyczepy"  masz podawane po CAN....jak brak komunikacji to brak sygnałów...
Jedynie światło stop idzie "poza modułem"...

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Oryginalny moduł haka
« Odpowiedź #34 dnia: Lipiec 16, 2019, 10:28:05 »
Gdzie ten moduł moze byc bo ja szukalem i nie widze,
Musisz szukać pod lewym boczkiem....musisz zdjąć "tapicerkę" bagażnika.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 032
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Oryginalny moduł haka
« Odpowiedź #35 dnia: Lipiec 16, 2019, 10:34:04 »
A wsadziłeś chociaż bezpiecznik w linię dodatkowych nad BSI? Bo można o tym zapomnieć.  ;)
« Ostatnia zmiana: Lipiec 16, 2019, 11:47:03 wysłana przez Piotr Puścian »

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Odp: Oryginalny moduł haka
« Odpowiedź #36 dnia: Lipiec 16, 2019, 11:05:40 »
A wsadziłeś chociaż bezpiecznik w linię dodatkowych nad BSM? Bo można o tym zapomnieć.  ;)
Nad BSM czy BSI? Nad BSI dołożyłem bezpiecznik g36 30A, bo nie było. Do BSM się nie dotykałem.

Pojawił się błąd w BSI - brak komunikacji z kalkulatorem modułu sterującego przyczepy,
Wszystkie sygnały "do przyczepy"  masz podawane po CAN....jak brak komunikacji to brak sygnałów...
Jedynie światło stop idzie "poza modułem"...
No ok, ale gdzie szukać problemu z brakiem sygnału?

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 032
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Oryginalny moduł haka
« Odpowiedź #37 dnia: Lipiec 16, 2019, 11:47:56 »
BSI mój błąd.   ;) To teraz już nic mi do głowy nie przychodzi... Chyba z modułem coś nie tak. Mam kupiony nowy moduł bo przymierzam się do haka. Aż zobaczę jak to się zachowuje jak znajdę wolną chwilę.

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Odp: Oryginalny moduł haka
« Odpowiedź #38 dnia: Lipiec 16, 2019, 12:13:12 »
Ja też nie mam pojęcia co jest nie tak. Nie wychodzi sygnał z modułu. Wszystkie Piny są martwe.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Oryginalny moduł haka
« Odpowiedź #39 dnia: Lipiec 16, 2019, 12:46:38 »
Podmień moduł na próbę , jakiś sprawny a swój sprawdź u kogoś....tak najprościej.
Poza tym kontrola napięć zasilających moduł....może czegoś nie dołączyłeś?
A Stop masz?

PS: na razie gadam z głowy, wieczorem się odniosę do schematu....

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Odp: Oryginalny moduł haka
« Odpowiedź #40 dnia: Lipiec 16, 2019, 12:59:24 »
Nie ma żadnych świateł w platformie. Jedyne czego nie podłączyłem ze schematu to pin 1 z wtyczki 16pin do mikrostyku C i wtyczki AA do mikrostyku D, bo takowych nie mam w gnieździe haka 13 pin.
Modułu nie mam jak podmienić, bo nie mam nikogo z takim.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Oryginalny moduł haka
« Odpowiedź #41 dnia: Lipiec 16, 2019, 16:39:04 »
No to od początku...nie obraź się....

Sprawdzamy zasilania:
- obecność bezpieczników : BSM-MF6, BSI-G36, F13, F8 i zwora SH(w odpowiednim położeniu:Klient)
-obecność zasilania +12v na module BSR: pin2 wtyczki czarnej 2pin., pin3 i 4 wtyczki czarnej 10pin.
- masa BSR: pin3 wtyczki szarej 16pin.

Skontroluj szynę CAN, ciągłość przewodów:
1. BSR-pin1(wtyczka 10pin. czarna) --------- BSI-pin26(wtyczka 40pin. szara)
2. BSR-pin2(wtyczka 10pin. czarna) --------- BSI-pin24(wtyczka 40pin. szara)

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Odp: Oryginalny moduł haka
« Odpowiedź #42 dnia: Lipiec 16, 2019, 17:35:11 »
Dzięki wielkie za instrukcję.  Nie obrażam sie, bo nie ma o co, a madrego dobrze posłuchać. Jutro rano sprawdzę wszystko tak jak napisałeś i dam znać.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Oryginalny moduł haka
« Odpowiedź #43 dnia: Lipiec 16, 2019, 20:14:05 »
Podaj jeszcze rodzaj modułu....A3,....B2 itd. Może wsadziłeś "za współczesny".
Sprawdź jeszcze raz obecność kodowania modułu w BSI, bo jak "nic Ci nie wychodzi"....a okaże się, że "brak go w aucie".
w
PS: rozumiem, że masz "łączność" z BSM-em, airbagiem i czujnikiem deszczu w ogólnym teście Lexią? (ta sama szyna can comfort)

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Odp: Oryginalny moduł haka
« Odpowiedź #44 dnia: Lipiec 16, 2019, 21:01:26 »
Moduł BSR A01, który teoretycznie ma na 100% pasować do mojego auta. Kodowanie jest poprawne. W BSI w 2 miejscach jest jako "obecny". Lexia łączy się ze wszystkimi kalkulatorami. Przy kalkulatorze modułu przyczepy - dialog:"Tak", defekt-"?".

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Oryginalny moduł haka
« Odpowiedź #45 dnia: Lipiec 16, 2019, 21:22:09 »
Przy kalkulatorze modułu przyczepy - dialog:"Tak", defekt-"?".
To łączność masz "dialog tak"....tylko niech koledzy przypomną co oznacza pytajnik w "błędach"? Nieznany błąd czy nieokreślony....

Weź lexię, połącz się z modułem przyczepy i wykonaj testy....

Czy napewno prawidłowo kodowany moduł? Patrz załącznik....instalacja poprzez "Wyposażenie"...
« Ostatnia zmiana: Lipiec 16, 2019, 21:42:21 wysłana przez Grzegorz Mościszewski »

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Odp: Oryginalny moduł haka
« Odpowiedź #46 dnia: Lipiec 16, 2019, 21:58:52 »
Instalacja przebiegła pomyślnie,  lecz mimo tego w identyfikacji mam albo same zera albo znaki zapytania, więc go nie wykrywa. Jutro zrobię zdjęcia i wstawię je tutaj.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Oryginalny moduł haka
« Odpowiedź #47 dnia: Lipiec 16, 2019, 22:19:32 »
w identyfikacji mam albo same zera albo znaki zapytania,
Zniszczony soft?, padnięty moduł? Pewnie szukaj następcy....

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 032
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Oryginalny moduł haka
« Odpowiedź #48 dnia: Lipiec 16, 2019, 22:23:46 »
Znak zapytania chyba pojawia się jak nie zna modułu. Czyli za nowoczesny... Ale nie przeszkadza to u mnie w działaniu C-Nomade V2. Więc możliwe że to ma jeszcze inne znaczenie. Spróbowałbym pogadać z tym modułem jako inne auto

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Odp: Oryginalny moduł haka
« Odpowiedź #49 dnia: Lipiec 17, 2019, 20:06:56 »
No i niestety. 2 kolejne moduły sprawdzone i nic nie działa. Wszystkie zainstalowane, zakodowane w BSI. Podczas testu kalkulator jest wykrywaniu, ale bezy obecności błędu jest znak zapytania, czyli kalkulator nierozpoznany.  Wchodząc w pomiar parametrów kalkulatora przyczepy na końcu jest brak obecności modułu.  Dzieje się tak że wszystkimi 4 modułami. 
W związku z tym wykluczam uszkodzenie modułów,  a problem leży raczej po stronie auta i komunikacji z modułem. 
Próbowałem robić to samo przez pp2000 i to samo jest.
Pomysły mi się skończyły...