Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Oryginalny moduł haka  (Przeczytany 7684 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Oryginalny moduł haka
« Odpowiedź #50 dnia: Lipiec 17, 2019, 20:31:46 »
Skonfrontuj Twoje "połączenia" ze schematem w załączniku.

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Odp: Oryginalny moduł haka
« Odpowiedź #51 dnia: Lipiec 18, 2019, 12:14:25 »
Skonfrontuj Twoje "połączenia" ze schematem w załączniku.

U mnie jedyną różnicą w podłączeniu jest to, że z wiązki haka jedynie masa z pinu 3 jest podpięta do pinu 3 w module BSR. Tu na schemacie zrozumiałem, że pin 3 i 13 z wiązki haka mają być zmostkowane i oddzielnie podpięte do masy. Tylko czy to ma jakikolwiek sens w moim wypadku ?Wydaje mi się, że nie ma to nic do rzeczy.
Dzisiaj spróbuję jeszcze innym diagboxem zainstalować moduły. Może się w końcu uda. Jeżeli nie, to będę się wpinał bezpośrednio w przewody od lamp.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Oryginalny moduł haka
« Odpowiedź #52 dnia: Lipiec 18, 2019, 15:27:42 »
Skonfrontuj Twoje "połączenia" ze schematem w załączniku.

U mnie jedyną różnicą w podłączeniu jest to, że z wiązki haka jedynie masa z pinu 3 jest podpięta do pinu 3 w module BSR. Tu na schemacie zrozumiałem, że pin 3 i 13 z wiązki haka mają być zmostkowane i oddzielnie podpięte do masy. Tylko czy to ma jakikolwiek sens w moim wypadku ?Wydaje mi się, że nie ma to nic do rzeczy.
Dzisiaj spróbuję jeszcze innym diagboxem zainstalować moduły. Może się w końcu uda. Jeżeli nie, to będę się wpinał bezpośrednio w przewody od lamp.
Ma sens... Bo moduł nie ma masy.

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Odp: Oryginalny moduł haka
« Odpowiedź #53 dnia: Lipiec 18, 2019, 18:58:14 »
Działa  !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jednak trzeba było zmostkować masę z ping 3 do ping 13 i podpiąć oddzielnie do masy. Wszystkie światła działają

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Oryginalny moduł haka
« Odpowiedź #54 dnia: Lipiec 18, 2019, 20:36:31 »
Pin3 gniazda to masa dla sygnałów (świateł)pinów 1-8 . Pin13 to masa stałego zasilania przyczepy
Rozumiem, że moduł na pinie 3 nie miał masy oraz brakowało masy dla świateł.... bravo Piotrek.

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Odp: Oryginalny moduł haka
« Odpowiedź #55 dnia: Lipiec 18, 2019, 22:44:55 »
Brawo Grzesiek i Piotrek.  Bez Grześka schematu i Piotrka podpowiedzi bym się wpinał w kable.
Teraz skoro wszystkie światła działają powiedzcie mi proszę jak załatwić sprawę automatycznego rozłączania czujników parkowania  w momencie podłączenia przyczepy.  Odpowiedzialny jest za to przewód AA Ze schematu Grzegorza?

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Oryginalny moduł haka
« Odpowiedź #56 dnia: Lipiec 18, 2019, 23:09:46 »
Zrób sobie wyłącznik w bagażniku, zamiast styku w gnieździe haka. Będziesz sobie sam "świadomie" ręcznie przełączał.....bierzesz plusa z przewodu Z210/Z750 (pin4 czarna wtyczka 10pin) podajesz na "Twój wyłącznik" i wracasz z wyłącznika na 750B (pin1 wtyczki szarej 16pin) - tak jak schemat pokazuje.

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Odp: Oryginalny moduł haka
« Odpowiedź #57 dnia: Lipiec 19, 2019, 07:08:48 »
Wyłącznik czujników mam w aucie na konsoli, bardziej mi chodziło o dołożeniu jakiegoś kontraktona do gniazda haka, który w momencie podpięcia wiązki będzie automatycznie rozłączał czujniki. Jakby się udało wcisnąć tam jakiś kontrakton i podłączyć zgodnie z tym co mówisz, to by mogło działać jak automat. Czy może się mylę ?

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Oryginalny moduł haka
« Odpowiedź #58 dnia: Lipiec 19, 2019, 07:31:14 »
Tak to działa. Mam nowe oryginalne gniazdko z tym switchem. To zwykły mały guziczek, nawet przed wilgocią nie jest zabezpieczony.

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Odp: Oryginalny moduł haka
« Odpowiedź #59 dnia: Lipiec 19, 2019, 10:34:51 »
No to po wakacjach będę kombinował dalej. Na razie wszystkie światła działają, a na tym mi najbardziej zależało.
Jeszcze raz WIELKIE DZIĘKI Panowie za pomoc !

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Oryginalny moduł haka
« Odpowiedź #60 dnia: Lipiec 19, 2019, 13:19:27 »
Jeśli kontaktron w gnieżdzie to musisz mieć wtyczkę z magnesem....jesli mały switch to dowolna wtyczka zadziała. W każdym przypadku trzeba nowe gotowe elementy....
Szerokości...

Marek_S

  • Gość
Odp: Oryginalny moduł haka
« Odpowiedź #61 dnia: Lipiec 22, 2019, 15:18:13 »
Znalazłem jakieś wtyczki, mam hak z gniazdem jeszcze nie sprawdzałem czy działa ale widać ze jest jakąś rzeźba w instalacji tak ze moze ktoś dal jakiś uniwersalny moduł.

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka


Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Oryginalny moduł haka
« Odpowiedź #62 dnia: Lipiec 22, 2019, 20:32:22 »
Najpierw posprzątaj ten paroletni brud....tat atk, w szczelinie przy lampie.

Marek_S

  • Gość
Odp: Oryginalny moduł haka
« Odpowiedź #63 dnia: Lipiec 22, 2019, 21:33:31 »
No co ty, ładny

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka