Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Demontaż prawej półosi(wymiana uszczelnienia)  (Przeczytany 2931 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysztof Cegiełko

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: Wałbrzych
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 tourer
  • Zainteresowania: wędkarstwo
  • Miejscowość: Wałbrzych
Demontaż prawej półosi(wymiana uszczelnienia)
« dnia: Lipiec 04, 2021, 23:40:12 »
Witam.Proszę opiszcie jak przebiega demontaż prawej (półoś z podporą) w samochodzie citroen c5 1.6 e-hdi rok 2012.Muszę wymienić uszczelnienie półosi ze skrzynią biegów (napiszcie też gdzie skrzynie ma korek upustowy i wlewowyi jaki i ile oleju wchodzi do skrzyni).Dziękuję za wyrozumiałość  :P ;) :)

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: Demontaż prawej półosi(wymiana uszczelnienia)
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 05, 2021, 15:21:49 »
Nt. jaki typ/rodzaj oleju to chyba z pierdylion postów było…

Offline Krzysztof Cegiełko

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: Wałbrzych
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 tourer
  • Zainteresowania: wędkarstwo
  • Miejscowość: Wałbrzych
Odp: Demontaż prawej półosi(wymiana uszczelnienia)
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 05, 2021, 20:39:50 »
olej olejem ale demontażu półosi nigdzie nie widziałem :(

Offline Piotr Morawiec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 259
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 x7 RHH BVM6
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Demontaż prawej półosi(wymiana uszczelnienia)
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 06, 2021, 09:27:44 »
Spuść olej ze skrzyni, odkręć półoś od piasty, podnieś auto, rozepnij na dole zwrotnicę na sworzniu. Poluzuj/odkręć podporę półosi, wyjmij półoś z piasty, a następnie wypnij z mechanizmu różnicowego. Wymień uszczelniacz. Montaż w odwrotnej kolejności uwzględniając momenty dokręcania i bezpieczeństwo. Na koniec sprawdź/skoryguj poziom oleju w skrzyni biegów.

BDW, wydaje mi się, że film z wymiany półosi gdzieś widziałem na YT, na pewno jest z wymiany siłownika, a tam masz  90% potrzebnych czynności ;-)

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 067
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Demontaż prawej półosi(wymiana uszczelnienia)
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 06, 2021, 09:34:01 »
napiszcie też gdzie skrzynie ma korek upustowy i wlewowyi jaki i ile oleju wchodzi do skrzyni
Z tego co kojarzę, to podnosząc w miarę wysoko auto prawą stroną, nie musisz spuszczać oleju ze skrzyni do demontażu półosi.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Michał Chmura

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 391
  • Posiadany samochód: Ds5
  • Miejscowość: Psk
Odp: Demontaż prawej półosi(wymiana uszczelnienia)
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 06, 2021, 16:29:24 »
Miska pod auto i samo spłynie po wyjęciu  :)

Offline Krzysztof Jarosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 222
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: Citroen C5(x7) 2.0Hdi 163KM
  • Miejscowość: Miechów
Odp: Demontaż prawej półosi(wymiana uszczelnienia)
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 06, 2021, 20:05:47 »
Miska pod auto i samo spłynie po wyjęciu  :)
Wszystko fajnie, tylko ile później wlać? W tym modelu jest ta skrzynia zautomatyzowana?

Offline Jarosław Kowalkowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 169
  • Skąd: Gorzów Wielkopolski
  • Posiadany samochód: Citroen c5 1.6 e-HDI 2012
  • Zainteresowania: lotnictwo
  • Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
Odp: Demontaż prawej półosi(wymiana uszczelnienia)
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 06, 2021, 20:43:55 »
W tej skrzyni też jest korek spustowy, możesz zmierzyć ile zleciało i przez odpowietrznik wlać tyle samo, ale piszesz, że skrznia ma wyciek, więc wylej olej i wlej 2 L max.

Offline Krzysztof Cegiełko

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: Wałbrzych
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 tourer
  • Zainteresowania: wędkarstwo
  • Miejscowość: Wałbrzych
Odp: Demontaż prawej półosi(wymiana uszczelnienia)
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 06, 2021, 22:04:46 »
Skrzynia manualna w serwisie powiedzieli że wchodzi 1,85l oleum.
Piotrze Morawiec napiszesz jakie momenty dokręcenia śrub mają być?

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Demontaż prawej półosi(wymiana uszczelnienia)
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 07, 2021, 04:51:16 »
Skrzynia manualna w serwisie powiedzieli że wchodzi 1,85l oleum.
Piotrze Morawiec napiszesz jakie momenty dokręcenia śrub mają być?
Wlej 2L jak chcesz żeby długo działała.

 W starszych autach ta sama skrzynia miała zalecenie większej ilości oleju... Za bardzo jej budowy nie zmienili. A znane są problemy wycia tych skrzyń w C5 X7 gdzie każą lać 1,85L....

 Nasuwa się pytanie czy to skrzynia 5 biegów czy 6. W pierwszej 2L zalecam, w drugiej 2,5L. Moje zalecenia oparte są o zalecenia dla tych skrzyń w starszych autach. (Skrzynie te same są cialągle tak naprawdę. Chociaż skrzynia 6 biegowa miała troszkę więcej zmian po drodze.)

 Sprawdzić radzę drożność odpowietrznik-a skrzyni. Lubi się czasem zapchać i wywala olej uszczelnieniem. Ilości które podałem nie mają na to wpływu. Testowałem na obu skrzyniach.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 07, 2021, 05:10:24 wysłana przez Piotr Puścian »

Offline Piotr Morawiec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 259
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 x7 RHH BVM6
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Demontaż prawej półosi(wymiana uszczelnienia)
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 07, 2021, 09:03:03 »
Skrzynia manualna w serwisie powiedzieli że wchodzi 1,85l oleum.
Piotrze Morawiec napiszesz jakie momenty dokręcenia śrub mają być?

Nie znam momentów.

Offline Krzysztof Cegiełko

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: Wałbrzych
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 tourer
  • Zainteresowania: wędkarstwo
  • Miejscowość: Wałbrzych
Odp: Demontaż prawej półosi(wymiana uszczelnienia)
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 08, 2021, 23:35:27 »
Skrzynia 5 biegowa.Napisz proszę w którym miejscu jest odpowietrznik? ;) :P

Offline Krzysztof Cegiełko

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: Wałbrzych
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 tourer
  • Zainteresowania: wędkarstwo
  • Miejscowość: Wałbrzych
Odp: Demontaż prawej półosi(wymiana uszczelnienia)
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 09, 2021, 16:40:01 »
Uszczelniacz wymieniony .Trochę zabawy z półosią było.Wieczorkiem podrzucę dla potomnych numer uszczelniacza półosi prawej do samochodu citroen c5 x7 tourer 1.6 e-hdi 2012r.Dziękuję wszystkim za podpowiedzi.

Piotr Puścian zalałem tak jak radziłeś 2l do skrzyni, odpowietrznik drożny był.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Demontaż prawej półosi(wymiana uszczelnienia)
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 09, 2021, 17:14:15 »
Przypadkiem to nie jest : 3121 46 ? Wymiar 29x47-11.

Offline Krzysztof Cegiełko

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: Wałbrzych
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 tourer
  • Zainteresowania: wędkarstwo
  • Miejscowość: Wałbrzych
Odp: Demontaż prawej półosi(wymiana uszczelnienia)
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 09, 2021, 19:50:39 »
Oryginalny numerek z opakowania to 16231796
30x47-8/14
To jest numer oryginalnej uszczelki PSA

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Demontaż prawej półosi(wymiana uszczelnienia)
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 09, 2021, 20:05:11 »
Bardzo zbliżony jak w starszych skrzyniach. Ciut cieńsza półoś, lub wymiar z Citroen service się nie zgadza.  ;) W sumie nie pierwszy raz.