Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Cieknąca pompa wody  (Przeczytany 408 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Michał Kacki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 32
  • Posiadany samochód: citroen c5 x7 '10 2.0 HDI 163 BVA
  • Miejscowość: Pszczyna
Cieknąca pompa wody
« dnia: Maj 10, 2019, 22:25:16 »
Od dłuższego czasu ubywa mi płynu chłodniczego - ostatni raz dolałem do max 2 tys km temu i teraz mam minimum. Po wgramoleniu się pod auto widać mokry czujnik położenia wału, z resztą obklejony już zaschniętym nalotem z wyciekającego płynu. Mam fakturę od poprzedniego właściciela na wymianę kompletnego rozrządu, no ale jak widać albo coś nie zostało wymienione, albo spartolone. Teraz pytanie do znawców tematu czyli do kogoś kto własnoręcznie w tym silniku rozrząd wymieniał - jest tam co zepsuć podczas wymiany że później są takie cyrki?

Offline Tomasz Niemiec

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 32
  • Skąd: Wrocław i okolice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Tourer 2011r. 2,0Hdi 136KM RHR
  • Miejscowość: Wrocław i okolice
Odp: Cieknąca pompa wody
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 11, 2019, 09:46:03 »
Z pompą wody po wymianie rozrządu "walczyłem" dwukrotnie. Najpierw INA, zakupiona z całym kompletem rozrządu zaczęła przeciekać. Zgłosiłem reklamację - nieuwzględniona, ponieważ mechanik użył do uszczelnienia pompy silikonu. Mechanik wziął na klatę i wymienił na swój koszt. Nie pamiętam marki, ale twierdził że porządna, bo takiej marki montują i nie ma reklamacji. Zaczęła cieknąć po ok. dwóch tygodniach. Dopiero trzecia pracuje poprawnie. Życie ;)

Offline Jan Malinowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 395
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: Cieknąca pompa wody
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 11, 2019, 10:16:02 »
Kolego - znajdź mój post. Też pompa ciekła. W efekcie płyn spowodował poślizg na pasku i przestawienie rozrządu... Potem wymiana dźwigienek, itd.
Natychmiast musisz to naprawić, jak nie chcesz mieć kłopotów.
Niestety nie dało się ustalić czy pompa ciekła na obudowie przylegającej do silnika, czy na uszczelniaczu na wirniku...

Offline Michał Kacki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 32
  • Posiadany samochód: citroen c5 x7 '10 2.0 HDI 163 BVA
  • Miejscowość: Pszczyna
Odp: Cieknąca pompa wody
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 11, 2019, 12:23:44 »
A dużo Wam ubywało? Czyli jak są takie jaja z pompami to nie ma co się bawić samemu, lepiej komuś dać zarobić. W razie wycieku niech poprawia...

Offline Tomasz Niemiec

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 32
  • Skąd: Wrocław i okolice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Tourer 2011r. 2,0Hdi 136KM RHR
  • Miejscowość: Wrocław i okolice
Odp: Cieknąca pompa wody
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 11, 2019, 17:07:55 »
U mnie za każdym razem wyciek był na uszczelniaczu wałka, dlatego pompy były wymieniane. Nie były to kałuże pod autem, bo najbardziej wyciekało podczas pracy pompy, w czasie jazdy. Niewielkie dolewki trzeba było robić. Ale nie czekaj z naprawą, bo jak zaleje czujnik położenia wału, staniesz "w szczerym polu" :-[

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 278
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Zbigniew Iwanicki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Posiadany samochód: Citroen c5 III 2.2HDI (204KM), C2 VTR 1.4 (8V) LPG
  • Zainteresowania: kino
  • Miejscowość: Koszalin
Odp: Cieknąca pompa wody
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 13, 2019, 02:21:15 »
Trochę lektury:

https://motofocus.pl/informacje/nowosci/15498/jak-uniknac-bledow-podczas-wymiany-pompy-cieczy-chlodzacej


Artykuł ładnie napisany, ale pare rzeczy się nie zgadza. Z doświadczenia z uszczelnieniami mechanicznymi powiem, że jak już widać wyciek, to znaczy że uszczelnienie kwalifikuje się do wymiany. To nie dławica z uszczelnieniem sznurowwym. Nikt mi nie powie, że tak powinno być. Generalnie kręcenie ręką pompy na sucho nic jej nie zrobi. Awaria nowego uszczelnienia mechanicznego z reguły jest spowodowana albo wadą elementów, albo zanieczyszczeniem podczas montażu. Nie montujemy tego sami (montuje fabryka), więc to drugie można wykluczyć. Pamiętam jak kiedyś wymieniałem uszczelnienie do pompy wody chłodzącej na dużym silniku "przemysłowym" firmy Deutz, to w instrukcji montażu było nawet napisane aby nie dotykać powierzchni pierścienia ceramicznego i pierścienia grafitowego palcami. Wg mnie to gruba przesada, ale jak nie kazali, to nie dotykałem. Jeżeli pompa jest nowa i zaczyna ciec z uszczelnienia wałka, to jest to ewidentna wada fabryczna. Co do uszczelniania korpusu pompy, to zasada jest prosta: jest papierowa lub inna uszczelka - nie daje się silikonu lub innej masy; nie ma uszczelki - daje się masę uszczelniającą. Dodatkowa rada jest taka, aby nie skrobać nożem lub śrubokrętem powierzchni przylegania pompy do bloku. Zalecam używanie czyścika do rur miedzianych lub gąbki do garów (stroną ścierną) plus jakiś zajzajer typu WD40. Z mojego doświadczenia (z innej branży niż samochodowa), zalecam zamaczanie wstępne uszczelek papierowych w wodzie lub płynie chłodzenia (lepiej poddają się pod naciskiem i lepiej wypełniają nierówności nasączone cieczą). Do "bezuszczelkowego" montażu polecam płynną uszczelkę HYLOMAR, która jest dużo lepszym (trwalszym) rozwiązaniem niż "uniwersalny" (hehehe) pomarańczowy silikon. Jeżeli na bloku są już grube rysy po jakichś papudrakach, to trzeba już kombinować z masą uszczelniającą.

Offline Krzysztof Jarosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 100
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: Citroen C5(x7) 2.0Hdi 163KM
  • Miejscowość: Miechów
Odp: Cieknąca pompa wody
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 13, 2019, 07:08:09 »
Ja wymieniałem u siebie rozrząd w 2.0 hgdi 163 km, założyłem komplet Gates, w tym przypadku uszczelka do pompy wody była metalowa i zdecydowałem się użyć dodatkowo uszczelniacza, jeśli mnie pamięć nie myli to użyłem dirko. Dwa lata po wymianie, 30 000 km przejechane , nic nie cieknie.

Offline Tomasz Ożóg

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 26
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 163KM
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Cieknąca pompa wody
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 15, 2019, 22:02:44 »
U mnie po ok 60 tys km pompa również ciekla, niestety chyba to trefny element tych silników bo na forum często się to spotyka, na razie założony zestaw hepu i mam nadzieję że pojeździć że 100 tys

Offline Tadeusz Garbacik

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 532
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, Xsara II 1.4i,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Cieknąca pompa wody
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 16, 2019, 08:13:12 »
Proponuję pisać jakiej firmy były cieknące pompy. Może uda się zrobić "czarną" listę

Offline Sławomir Kornek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 tourer 2010 2.0 HDI 140 KM
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Cieknąca pompa wody
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 16, 2019, 09:11:58 »
Witam, u mnie po 10 tys. zaczęła lać, pompa SKF.

Offline Jarosław Kowalkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 70
  • Skąd: Gorzów Wielkopolski
  • Posiadany samochód: Citroen c5 1.6 e-HDI 2012
  • Zainteresowania: lotnictwo
  • Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
Odp: Cieknąca pompa wody
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 16, 2019, 09:54:35 »
Jak chciałem kupić pompę wody SKF w zaprzyjaźnionej hurtowni to mi odradzili,  i powiedzieli tu cytuję "bo od czasu jak SKF przeniósł część produkcji do Chin to mają zwroty"

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 278
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Cieknąca pompa wody
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 16, 2019, 11:20:11 »
Trochę lektury:

https://motofocus.pl/informacje/nowosci/15498/jak-uniknac-bledow-podczas-wymiany-pompy-cieczy-chlodzacej
Generalnie kręcenie ręką pompy na sucho nic jej nie zrobi.

Kręcenie ręką nie powinno, spotkałeś się z uruchamianiem na próbę na sucho silnika po złożeniu rozrządu? Dużo mechaników to praktykuje możliwe że skracając żywot pompy.
U mnie mechanik zalewał pompy przed montażem płynem.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 295
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Cieknąca pompa wody
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 16, 2019, 11:30:03 »
W 3.0hdi na szczęście pompa wody napędzana jest paskiem osprzętu, więc nie ma potrzeby wymiany podczas rozrządu, jakkolwiek ja wymieniłem ją na taką, jaką mieli w sklepie (coś ok. 150 PLN), już nie pamiętam marki i 2 lata jest OK. W 3.0 nie ma żadnej uszczelki na blok silnika, tylko jest oring na korpusie pompy.

Offline Radosław Szewczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 170
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 3.0HDi AM6 2010r.
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: Cieknąca pompa wody
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 16, 2019, 12:58:34 »
Artur z tego co pamiętam to Ty robiłeś rozrząd u siebie. Dużo jest roboty żeby wyjąć samą pompę? Nie widzę u siebie wycieków jednak płynu mi ubywa po wymianie termostatu, więc teraz w kolejności podejrzenia kieruję na pompę właśnie.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Citroen Xantia 1.9TD 93r. [RIP] =(
Citroen C5 2.0HDi 2003r. [For sale]
Citroen C5 X7 3.0HDi 2010r. [Ogień] =)

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 295
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Cieknąca pompa wody
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 16, 2019, 13:32:02 »
Ze 2 godziny trzeba będzie poświęcić, bo trzeba spuścić płyn i potem napełnić układ a to trochę schodzi. Do tego trzeba zdjąć rurę do IC, zabezpieczyć napinacz paska i zdjąć pasek osprzętu. Z tego co pamiętam trzeba też zdjać nadkole no i podłogę aby spuścić płyn. Nie pamiętam, ale chyba trzeba zdjąć koło pasowe od pompy, aby dostać się do śrub, jest przykręcane na kilka imbusów, więc nie ma problemu, ale lepiej je poluzować jak pasek jest napięty, bo potem to trzeba zrobić blokadę koła aby je odkręcić. Generalnie nic trudnego tam nie ma. Jak wyjmiesz pompę to trzeba oczyścić delikatnie gniazdo i nasmarować płynem oring w nowej pompie przed montażem. U mnie po wyjęciu pompy był czerwony ślad na pompie, tak jakby podciekała, ale wycieku nie było widać.

Offline Michał Kacki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 32
  • Posiadany samochód: citroen c5 x7 '10 2.0 HDI 163 BVA
  • Miejscowość: Pszczyna
Odp: Cieknąca pompa wody
« Odpowiedź #16 dnia: Dzisiaj o 21:43:58 »
No to u mnie kompletny rozrząd wymiwniony, szarpnąłem się na ASO. Okazało się że rozrząd jest nówka, czyli poprzedni właściciel nie kłamał. A przyczyną cieknącej pompy okazał się zły montaż. No cóż partacze są wszędzie. No to teraz zagadka do Was - jaka może być różnica cenowa między polskim aso a zachodnim (francuskim w tym przypadku)?