Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Pompa zawieszenia, głośna praca, piana!  (Przeczytany 1935 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Robert Królikiewicz

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Posiadany samochód: Citroen C5, 2.0hdi 140km, 2009r, hydractive 3+, kombi
  • Miejscowość: Legnica
Pompa zawieszenia, głośna praca, piana!
« dnia: Maj 14, 2019, 19:52:34 »
Witam,
niestety nie znalazłem odpowiedzi w historii forum dlatego zwracam się o pomoc w rozwiązaniu problemu.


Wymieniłem siłowniki hydro z przodu, lewy i prawy.
zaraz przed wymianą spaliło mi bezpiecznik 40A od pompy.
przy odbiorze auta od mechanika usłyszałem, że po wymianie LDSu poraz drugi przepaliło bezpiecznik,
następnego dnia, pompa zaczeła bardzo głośno pracować (jakby pracowała na sucho) i podnoszenie z najniższego położenia w normalne zajmuje około 10min... dodatkowo, gdy spawdzałem poziom LDSu w najniższym położeniu w zbiorniku mam PIANE, kolor kremowy!
czy to oznaka uszkodzonej pompy, a może źle odpowietrzona?
będe wdzięczny za każdą wskazówke.
Dzięki!

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 685
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Pompa zawieszenia, głośna praca, piana!
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 14, 2019, 20:01:42 »
Na początek trzeba sprawdzić poziom oleju po spuszczeniu ciśnienia Diagboxem.

Offline Robert Królikiewicz

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Posiadany samochód: Citroen C5, 2.0hdi 140km, 2009r, hydractive 3+, kombi
  • Miejscowość: Legnica
Odp: Pompa zawieszenia, głośna praca, piana!
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 14, 2019, 20:18:05 »
po spuszczeniu LDSu grawitacyjnie, spowtorem weszło 4l, i stan oleju jest niecały 1cm wyżej niż dno sitka, więć tylko minimalnie wyższy niż zalecany.

Offline MAREK PODRAZA

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Posiadany samochód: BMW X5 Citroen C5 x7 2.0 hdi Exclusive
  • Zainteresowania: ŻUZEL
  • Miejscowość: KOSZALIN
Odp: Pompa zawieszenia, głośna praca, piana!
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 14, 2019, 20:42:55 »
Spróbuj tak,zawieszenia opuszczaj i podnosc i kerownica do oporu ,raz w jedna stronę raz w drugą

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 178
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: Pompa zawieszenia, głośna praca, piana!
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 14, 2019, 21:11:45 »
Co. do piany, jak to opisujesz, po spuszczeniu ciśnienia DB  też ją mam i podobno to nie jest oznaka niczego złego. Poza tym po spuszczeniu ciśnienia trochę to trwa zanim pompa zbuduje ciśnienie i samochód podniesie się do pozycji do jazdy.

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Floating on ;)

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: Pompa zawieszenia, głośna praca, piana!
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 14, 2019, 21:13:18 »
Ja bym się skupił na tych spalonych bezpiecznikach. Pewnie silniczek siada i wymaga przezwojenia... Albo wymiany.

Offline Robert Królikiewicz

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Posiadany samochód: Citroen C5, 2.0hdi 140km, 2009r, hydractive 3+, kombi
  • Miejscowość: Legnica
Odp: Pompa zawieszenia, głośna praca, piana!
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 14, 2019, 21:34:59 »
co do piany rozumiem w takim razie, że można to zaakceptować ale z pracą pompy napewno coś jest nie tak, nagrałem krótki film na wyłączonym silniku. przed wymianą siłowników i LDSu podnoszenie trwało maksymalnie 30-45s a nie ponad 5min.


Offline Maciej Dudziak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: Pompa zawieszenia, głośna praca, piana!
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 14, 2019, 22:51:19 »
Próbowałeś podać ciśnienie na zbiornik lds podczas pracy pompy? Ja ostatnio przy okazji regeneracji maglownicy rozbierałem pompę wspomagania oraz pompę hydro(z czystej ciekawości) i jedyną opcją, żeby pompa zawieszenia zaczęła prawidłowo tłoczyć było wytworzenie kompresorem ok 0,5atm w zbiorniku. Próbowałem odpowietrzać ukłąd podczas pracy pompy odkręcając odpowietrznik na siłowniku jak i na tylnej kostce i nic, dopiero podanie lekkiego ciśnienia pomogło.


Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 685
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Pompa zawieszenia, głośna praca, piana!
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 15, 2019, 08:14:13 »
Jeszcze jednym powodem długiej pracy pompy może być błędne ustawienie korektorów wysokości. Był już niedawno taki problem opisywany, że po wymianie elementów zawieszenia czegoś nie dokręcono i luźny korektor powodował przygody.

Offline Robert Królikiewicz

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Posiadany samochód: Citroen C5, 2.0hdi 140km, 2009r, hydractive 3+, kombi
  • Miejscowość: Legnica
Odp: Pompa zawieszenia, głośna praca, piana!
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 15, 2019, 19:15:17 »
@Maciej Dudziak, a w jaki sposób podałeś ciśnienie?

Offline Maciej Dudziak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: Pompa zawieszenia, głośna praca, piana!
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 15, 2019, 20:02:52 »
Przez wężyk zaznaczony na zdjeciu, idealnie pasowała tam końcówka do przedmuchiwania z kompresora:)