Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem  (Przeczytany 16314 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 610
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Witam,Z przykrością informuję, że powyższy komunikat pojawił się wczoraj wieczorem (jak wracałem z pracy) i dzisiaj w dzień. Po odpaleniu pojawił się komunikat i zero wspomagania. Poczekałem kilkanaście sekund, zgasiłem i ponownie odpaliłem, komunikat zniknął. Dzisiaj pojawił się znowu ale kilku krotne ponowne odpalanie nie pomagało. Po jakiś trzech próbach maska w górę, zdjęcie klemy z aku, czekanie ok min. Po ponownym odpaleniu na chwilę się pokazała ale zaraz zniknęła i wspomaganie się pojawiło. Powiem szczerze, że jechałem trochę z duszą na ramieniu ze strachem,że wspomaganie padnie w czasie jazdy.Próbowałem zlokalizować na szybko pompę wspomagania ale nie udało mi się (gdzie ona jest i jak się do niej dostać). Do tej pory byłem przekonany że mam pompę tradycyjną mechaniczną ale chyba się mylę. Przeczytałem kilka tematów i nie wszystkie zostały rozwiązane. Jeżeli jest  elektryczna to przez chwilę miałem zamiar spiąć ją w razie czego na krótko do aku ale jeżeli jest ona pod bezpiecznikiem 80A to chyba nie jest najlepszy pomysł.Jutro postaram się (jak nie będzie padać) sprawdzić miernikiem napięcie podczas uruchamiania silnika. W zeszłym roku był sprawdzany aku i pokazało że nie jest wymagana wymiana ale ja pokonuje głównie krótkie odcinki i może to też być problemem.Wtorek,środa będę miał chwilę czasu to może jakieś sugestie ewentualnie gdzie mogę spojrzeć.Z góry dzięki za pomoc i podpowiedzi.

Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 20, 2019, 02:41:26 »
Może padać pompa, jest przed prawym kołem schowana za nadkolem, może być problem z bezpiecznikiem lub wypalonym gniazdem pod BSM.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 610
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 20, 2019, 06:47:24 »
Jak można ewentualnie w razie czego zdiagnozować pompę? Ciekawe czy jest droga bo sam aku to koszt jakieś 300 zeta.
Ja wczoraj szukałem pompy napędzanej paskiem wielorowkowym :) 
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 20, 2019, 07:05:10 »
A nie łatwiej "zaglądnąć" lexią?

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 610
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 20, 2019, 07:13:11 »
Nie mam takowej. Cytrynka w przyszłym tygodniu jedzie do mechanika ale w razie czego trzeba tam jeszcze dojechać. Lexia też czasami nie pokazuje wszystkiego. A obejrzenie nie zaszkodzi choć może być z tym problem bo na najbliższe dni zapowiadają deszcze i burze a ja garażu nie mam.
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 20, 2019, 09:22:25 »
Lexia też czasami nie pokazuje wszystkiego.
Jesli dostajesz komunikat na LCD to na pewno lexia pokaże....

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 20, 2019, 11:04:13 »
Pompy wspomagania kierownicy dość "tanie" są w używce. O jakiejś szczególnej ich wadliwości nie słychać jak w Fabii/Polo itp. Może wystarczy doładować akumulator, przynajmniej warto spróbować. Warto też sprawdzić wtyki podłączone do niej i przewody. Może coś się przeciera.

Offline Rafał Górczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 392
  • Skąd: Nowy Tomyśl
  • Posiadany samochód: c5 [MkII] 1.6 hdi fap 2004, była xsara 1.4i 1998
  • Miejscowość: Nowy Tomyśl
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 20, 2019, 11:31:39 »
Jak można ewentualnie w razie czego zdiagnozować pompę? Ciekawe czy jest droga bo sam aku to koszt jakieś 300 zeta.
Ja wczoraj szukałem pompy napędzanej paskiem wielorowkowym :) 
nie wnikałem ale jak mi się zerwał pasek wielorowkowy to nie miałem wspomagania...
Cytuj
"...mące ludziom w głowach na allegro..."

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 20, 2019, 11:38:06 »
Jak można ewentualnie w razie czego zdiagnozować pompę? Ciekawe czy jest droga bo sam aku to koszt jakieś 300 zeta.
Ja wczoraj szukałem pompy napędzanej paskiem wielorowkowym :) 
nie wnikałem ale jak mi się zerwał pasek wielorowkowy to nie miałem wspomagania...
Możliwe że masz "klasyczne" wspomaganie. Jednak bardziej możliwe że przy braku ładowania ubija wspomaganie obligatoryjnie.

Offline Rafał Górczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 392
  • Skąd: Nowy Tomyśl
  • Posiadany samochód: c5 [MkII] 1.6 hdi fap 2004, była xsara 1.4i 1998
  • Miejscowość: Nowy Tomyśl
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 20, 2019, 12:09:43 »
Jak można ewentualnie w razie czego zdiagnozować pompę? Ciekawe czy jest droga bo sam aku to koszt jakieś 300 zeta.
Ja wczoraj szukałem pompy napędzanej paskiem wielorowkowym :) 
nie wnikałem ale jak mi się zerwał pasek wielorowkowy to nie miałem wspomagania...
Możliwe że masz "klasyczne" wspomaganie. Jednak bardziej możliwe że przy braku ładowania ubija wspomaganie obligatoryjnie.
a no chyba, że tak :)
Cytuj
"...mące ludziom w głowach na allegro..."

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 610
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 20, 2019, 15:55:23 »
Dzisiaj rano przy odpalaniu sprawdziłem napięcie na aku, było 10,3V. Oczywiście komunikat był i wspomagania brak. Potrzymałem trochę na pracującym silniku. Ponowna próba i to samo. Po ok kilkunastu sekundach może troszkę dłużej usłyszałem jakby pyknięcie, komunikat zniknął i pojawiło się wspomaganie. Przejechałem do pracy. Tak kontrolnie silnik zgasiłem i odpaliłem ponownie. Komunikatu brak. Zobaczymy jak będzie po pracy.

Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka

Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Łukasz Fusek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 622
  • Posiadany samochód: C2 GT/ opel signum 1,9cdti
  • Zainteresowania: rajdy srajdy
  • Miejscowość: Kobierzyce
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 20, 2019, 16:53:48 »
to masz już winowajcę, akumulator do porządnego naładowania  albo ewentualnej wymiany.
wariat, a ty uważasz się za normalnego?

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 610
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 20, 2019, 17:03:27 »
Napięcie teoretycznie nie spadło jakoś bardzo.
Ciekawostka - na chodzący silniku napięcie ładowania 14,1-14,2 V ale przy ruszaniu kierownicą spadało do 13 z hakiem. W tej chwili nie pamiętam ile dokładnie.

Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka

Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Leszek Gaj

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 64
  • Skąd: Sawin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,2 HDI 2011 rok; Ford Ka 1,2 2009 rok
  • Zainteresowania: mechanika, turystyka
  • Miejscowość: Sawin
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 20, 2019, 18:26:16 »
Potwierdzam ze swojego doświadczenia że winowajcą może być kiepski akumulator i od tego i sprawdzenia alternatora bym zaczął. Miałem tak w marcu, pomimo prawidłowego napięcia ładowania. Wieloryb odpalał bez problemu ale po chwili wyrzucał opisane błędy. Na forum jest wątek o tym. Ja wymieniłem akumulator i od 8 tys kilometrów żaden problem się nie pojawił. Dzisiejsze auta są tak zrobione że w przypadku problemów z napięciem odcinają najpierw wspomaganie. Żeby nie winić tu tylko nasze auta mogę to potwierdzić na podstawie VW Polo 1.4 diesel 2009 rok mojej teściowej. Tam akurat szwankował alternator ale pierwszym niespodziewanym objawem było odcięcie wspomagania...
szmergiel13

Offline Łukasz Fusek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 622
  • Posiadany samochód: C2 GT/ opel signum 1,9cdti
  • Zainteresowania: rajdy srajdy
  • Miejscowość: Kobierzyce
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 20, 2019, 18:35:43 »
w mk1 mam klasyczna pompę, ale przy padającym aku spadek napięcia powodował problem z immo i musiałem czekać by odczytał kluczyk i znowu próbować ehh, kupiłem nie najlepszego banner,  już dwa lata działa bez problemu.
wariat, a ty uważasz się za normalnego?

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 610
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 20, 2019, 18:44:39 »
W sum ie dziwne że w zimie nic nie wywalało a teraz jak jest ciepło. Może uda mi się go zabrać na ładowanie, to pomogło by trochę w diagnozie.

Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka

Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Łukasz Fusek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 622
  • Posiadany samochód: C2 GT/ opel signum 1,9cdti
  • Zainteresowania: rajdy srajdy
  • Miejscowość: Kobierzyce
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 20, 2019, 19:18:07 »
akumulator czasem pada i nie ma przebacz,
wariat, a ty uważasz się za normalnego?

Offline Daniel Dzienisowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 401
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: była X1 kombi 2.0 16v lpg bez HA 1996,była C5 BREAK 2.0HDI 136KM SX 2005.jest c5 2.0hdi 163
  • Miejscowość: Białystok
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 20, 2019, 19:41:48 »
Potwierdzam.jak padł mi akumulator to też wyłączyło mi wspomaganie.
Polecam konkretnie podładować akumulator.
C5 potrzebuje solidnego akumulatora.
Pozdrawiam
przez 100tkm była xantia break 2,0 16v 1996r,przez 50tkm c5 2.0 hdi 2005

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 610
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 20, 2019, 22:49:25 »
Dzisiaj wieczorem po pracy mimo ponad 12 godzin postoju po odpaleniu zero komunikatów. Dziwne to "zwierzę":)
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 21, 2019, 01:16:11 »
A nie łatwiej "zaglądnąć" lexią?

U kolegi w C5 Lexia pokazywała problem z pompą, po wymianie dalej to samo, winowajca wypalone gniazdo bezpiecznika.
Taką samą sytuacje miałem w C4, wypalone gniazdo.
Może to faktycznie akumulator, ale pod BSM możesz zajrzeć.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Tomasz Ferdek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 362
  • Skąd: Warszawa, Wrocław na weekendy
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MkII Break V6 '05
  • Zainteresowania: rajdy, kit-cary
  • Miejscowość: Warszawa, Wrocław na weekendy
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 21, 2019, 08:37:06 »
Przygotuj się na wymianę akumulatora. Auto działać będzie ale chwilowe braki wspomagania zasilanego elektryczną pompą to jeden z objawów słabego akumulatora.
Auta PSA są bardzo wrażliwe na zbyt niskie napięcie w instalacji. Można by o tym napisać książkę ile dziwnych błędów lub zachowań znika po wymianie akumulatora na nowy – szczególnie w autach z benzynowymi silnikami – ale to już poza tematem tego wątku.
www.kozmo.pl
www.facebook.com/kozmo.cars
KOZMO 1400.T
Citroen C5 MkII Break V6 LPG '05
były:
Citroen C5 MkI Break V6 LPG manual '02
Citroen Xsara II 2.0 16v VTS NoPb manual '01/02
Citroen ZX 2.0i 16v  NoPb manual '92
Citroen Xsara II 1.6 16v Exclusive LPG manual '02
Citroen Xsara I 1.4 Prestige '99

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 610
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 21, 2019, 08:54:16 »
Właśnie jestem przy cytrynce. Dzisiaj przy odpalaniu napięcie spadło poniżej 10V. Napięcie spoczynkowe przy odłączonych klemach jest nie całkiem stabilne, wacha się 12,45-12,50V. Na założonych jest ok. 12,2-12,3V. Wszystkie bezpieczniki pod BSM (8 szt) wyglądają ładnie, są czyściutkie.
Nie wiem jak sprawdzić styki samej pompy bo nie wiem jak się do nich dostać.
Coraz bardziej skłaniam się do stwierdzenia słabego aku. Zastanawiam się czy jeszcze spróbować go podładować czy jest to tylko odwleczenie to co i tak mnie będzie czekać.
Ja mam silnik diesla ale widzę że to chyba i tak bez różnicy.

Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 610
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 21, 2019, 09:08:11 »
Dzisiaj podjadę do sklepu z akumulatorami na test. I tak się zastanawiałem nad wymianą. Ale wraca odwieczne pytanie : którą firmę wybrać. Mnie korci Varta Silver ale gostek poleca takie żółte ukraińskie z 3 letnią gwarancją. Podobno są lepsze i tańsze.
Napięcie ogólnie spada jak tak składam wsio do kupy. Zapomniałem napisać że dzisiaj po odpaleniu kilka sekund był komunikat i sam zaraz zniknął.


Aktualnie mam pożyczony do czwartku do testów aku Centra Futura 77Ah. Jak będzie to samo to znaczy że aku jest dobry bo wg testera jest z nim wsio ok. Jeżeli objawy ustąpią to aku do wymiany (przynajmniej na to by wskazywało). Jakby była potrzebna wymiana to rozważam takie modele:Varta Silver 74 (379zł), 77 (389zł)Forse 74 (350zł), 77 (389zł)Centra Futura 77 (399zł)Varta 2 lata gwarancji, reszta 3 lata. Nie jest to łatwy wybór.


Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka
« Ostatnia zmiana: Maj 21, 2019, 12:39:29 wysłana przez Adam Kimus »
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 610
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #23 dnia: Maj 21, 2019, 19:46:01 »
Czy ktoś miał doczynienia z takimi aku jak napisałem wcześniej?
Przeglądam testy i opinie i mam już mętlik w głowie. A muszę być przygotowany na ewentualną wymianę jak będę oddawał ten wypożyczony aku.
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Łukasz Fusek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 622
  • Posiadany samochód: C2 GT/ opel signum 1,9cdti
  • Zainteresowania: rajdy srajdy
  • Miejscowość: Kobierzyce
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #24 dnia: Maj 21, 2019, 20:04:58 »
na forum padła wielokrotnie  nazwa akumulatorów  KOZAK, hm cena jest bardzo atrakcyjna :) sprawdź. 
wariat, a ty uważasz się za normalnego?