Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem  (Przeczytany 16317 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 610
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #25 dnia: Maj 21, 2019, 20:08:54 »
Wiem, o tej marce czytałem na naszym forum ale gostek jej nie ma i dlatego zastanawiam się nad tymi markami które są u niego.
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Joanna Luty

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 689
  • Posiadany samochód: citroen C5 MKII HDI,xsara picasso 04 2.0 HDI
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #26 dnia: Maj 21, 2019, 21:12:29 »
W kwestii Aku podpowiedzieć tyle, że Varta i Bosch to dokładnie te same akumulatory ale różne procedury gwarancyjne, Boscha trudno zareklamować, varte raczej bezproblemowo. Analogicznie jest z Exide i centra futura, to te same Aku ale Exide zareklamujesz a futura to zawsze będzie Twoja wina. Z czystym sumieniem mogę polecić autopart Galaxy gold 82AH/850 A rozruch, lub silver 85/800 . W testach wypadają lepiej niż na naklejce.

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 610
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #27 dnia: Maj 21, 2019, 22:23:15 »
Kiedyś jakieś porównanie czytałem czy oglądałem (dokładnie nie pamiętam) i co ciekawe Varta miała lepsze parametry niż Bosch.
Poszukam na necie gdzieś blisko mnie tych Autopart. Może będzie coś blisko, bo nie mam ochoty jeździć po całej Wawie i okolicy.
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Rafał Górczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 392
  • Skąd: Nowy Tomyśl
  • Posiadany samochód: c5 [MkII] 1.6 hdi fap 2004, była xsara 1.4i 1998
  • Miejscowość: Nowy Tomyśl
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #28 dnia: Maj 21, 2019, 22:48:46 »
W kwestii Aku podpowiedzieć tyle, że Varta i Bosch to dokładnie te same akumulatory ale różne procedury gwarancyjne, Boscha trudno zareklamować, varte raczej bezproblemowo. Analogicznie jest z Exide i centra futura, to te same Aku ale Exide zareklamujesz a futura to zawsze będzie Twoja wina. Z czystym sumieniem mogę polecić autopart Galaxy gold 82AH/850 A rozruch, lub silver 85/800 . W testach wypadają lepiej niż na naklejce.
co do Centry to się zgodzę, mi pomimo, że nie było śladu ingerencji wmawiano, że dolałem kwasu do akumulatora ;)
Cytuj
"...mące ludziom w głowach na allegro..."

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 610
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #29 dnia: Maj 21, 2019, 22:55:50 »
Jak czytałem tak wstępnie opinie o Centrze to na nią jest najwięcej negatywów a ja jakoś nie chciałbym zaraz bawić się w reklamację. Oczywiście nie planuję wydawać nie wiem jakiej kasy ale chce wybrać jakiś kompromis.
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 610
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #30 dnia: Maj 22, 2019, 13:14:20 »
Dzisiaj rano test. Nie wiem czemu ale Centra pokazywała nawet niższe napięcie spoczynkowe i przy odpalaniu napięcie spadło poniżej 10V ale komunikat się nie pokazał. Do tego odniosłem wrażenie, że kręcił jakoś żwawiej i szybciej odpalił. Zaraz po odpaleniu wypoziomował nadwozie i jak jechałem to odniosłem wrażenie jakby cytryna jakoś lepiej jechała, bardziej dynamiczna. To pewnie tylko takie wrażenie ale ...
Jeszcze test przeprowadzę dzisiaj wieczorem i jutro rano. Jeżeli komunikat się nie pojawi to mam zamiar wymienić aku. A tak jeszcze nasunęło mi się pytanie: lepszy aku obsługowy czy bez? Piszą że teraz te bezobsługowe to mają jakieś systemy żeby mniej kwas odparowywał itp.

Tak jeszcze dodatkowo się zapytam: czy taki problematyczny aku może mieć wpływ na sterowanie zawieszeniem czyli że nie zawsze się podnosi i jest sztywne. Jeżeli nasze cytryny są takie wrażliwe to może i na to mieć wpływ?
« Ostatnia zmiana: Maj 22, 2019, 13:25:10 wysłana przez Adam Kimus »
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Damian Prysak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 660
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 '06 + LPG, C5 X7 Tourer Excl. 2.0HDi 163 '13
  • Zainteresowania: Informatyka, muzyka, astronomia
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #31 dnia: Maj 22, 2019, 16:38:00 »
Ja wrzucę mój przypadek z problemami ze wspomaganiem tyle, że w X7. Jakiś tydzień, dwa po zakupie, zaczęły się podobne problemy. Po odpaleniu nie zawsze startowało wspomaganie (power steering faulty). Że aku był słaby (szybko włączające się economy mode), to wrzuciłem nowy (tata nie zdążył go wykorzystać, więc miałem pod ręką). Myślałem, że problem ustąpił (Eco włączało się dużo później), ale jednak błąd wspomagania zaczął pojawiać się co raz częściej. Co ciekawe, czasem po paru km, czasem po kilkunastu km zaskakiwało i już działało.

Lexia pokazywała brak komunikacji z kalkulatorem. Bezpieczników nie podejrzewałem, bo przepalony bezpiecznik nie naprawiałby się sam. Bodajże Waldemar podesłał mi schemat elektryki, zacząłem go analizować i... wróciłem do tematu bezpieczników. Bingo, chociaż śmieszne: do tej pory nie wiem, dlaczego, ale bezpiecznik od wspomagania (kalkulatora - nie od zasilania pompy) był nieco krzywo wsadzony w gniazdo. I teraz tak: jak wyjmę bezpiecznik i odpalę silnik (a nie wiem, czy nie od razu po włączeniu zapłonu) to wywali komunikat błędu i nie ma wspomagania. ALE wystarczy tylko wsadzić na moment bezpiecznik w gniazdo (dosłownie zewrzeć), to wspomaganie startuje, komunikat znika i wszystko działa do wyłączenia zapłonu. =)

Bezpiecznik finalnie podczyściłem (dla spokoju), poruszałem nim parę razy góra dół, wcisnąłem na miejsce i spokój od tamtej pory (prawie półtora roku).

Może podobna historia jest u Ciebie?

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 610
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #32 dnia: Maj 22, 2019, 17:03:52 »
Główne te pod BSM sprawdzałem ale o tych mniejszych nie. Ale w sumie dziwne by było gdyby nagle po wymianie aku bezpiecznik zaczął lepiej działać.
Dzisiaj jechałem jeszcze raz i nic się nie działo dlatego wieczorem już dam sobie spokój bo będzie za krótka przerwa. Kolejna próba jutro rano. Może kontrolnie przejrzę też normalne bezpieczniki.Ale i tak coraz bardziej jestem przekonany o uszkodzonym aku.
Ciekawe który to może być bezpiecznik u mnie. Zastanawia mnie jeszcze dlaczego tester pokazuje że aku jest ok a dzieją mi się takie rzeczy.Mój aku to jakaś sztuka 72Ah zrobiona dla sieci Jula.
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 610
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #33 dnia: Maj 26, 2019, 00:22:00 »
Więc tak: na tym testowym aku ani jednego błędu. Byłem zdecydowany na zakup nowego aku ale chciałem jeszcze raz podłączyć swój. Teoretycznie błąd powinien się od razu pojawić. Pożyczony aku oddany w czwartek rano i włożony mój stary. Zero błędów, ani jednego. To ci zagadka. Może to co podał tester to prawda. Jestem tak wstępnie umówiony , że jak się pojawi błąd to wymieniam. Mam zamiar zakupić 77Ah 760A ale tego aktualnie nie było w sklepie. Teraz jestem bardzo ciekaw jak to wszystko się dalej potoczy.
Im w naszych samochodach jest więcej elektroniki tym coraz częściej znaleźć konkretną usterkę. Niby komputery pomagają ale jednakże doświadczenie jest najważniejsze. 
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 610
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #34 dnia: Maj 28, 2019, 15:01:01 »
Żeby życie nie było za kolorowe dzisiaj po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu wspomaganie całkiem padło i nie było nawet żadnego komunikatu. Kilka prób ponownego odpalania i zdejmowania klemy nic nie pomagało. Ostatnia myśl jaka przyszła mi do głowy to sprawdzenie wszystkich bezpieczników w kabinie. Wszystkie wyciągnąłem i były ok. Ponowna próba uruchomienia i zaczęło działać.
To jakiś koszmar.

Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka

Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #35 dnia: Maj 28, 2019, 15:26:48 »
W czwartek miałem dokładnie identyczną sytuację.
Podczas odpalania (ciężkiego) wskazówka aku przesunęła się na "-" a po odpaleniu brak wspomagania i komunikat "awaria wspomagania kierownicy". Kolejne odpalenie przywróciło wspomaganie i brak komunikatu.
Powtórzyło się tak jeszcze dwa razy. Po kręceniu rozrusznika wiedziałem że to wina starego aku (zakupiony w 2010r). Tym bardziej, że zimą odmówił współpracy i nie można było go naładować do 100%.
Wymiana na nowy wszystko uzdrowiła. Stary i nowy to Varta Silver E44 77Ah 780A.

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 610
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #36 dnia: Maj 28, 2019, 15:46:55 »
Wcześniej właśnie tak miałem a dzisiaj padło nagle bez komunikatu. Można powiedzieć że zgłupiałem.

Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka

Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 610
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #37 dnia: Czerwiec 04, 2019, 23:11:15 »
Niestety ale sytuacja z brakiem wspomagania pojawiła się jeszcze raz. W obu przypadkach pomogło wyciągnięcie kilku bezpieczników w kabinie , ruszałem ok 4 szt od lewej i od prawej. I po tym wspomaganie się pojawiło.
Została podjęta decyzja o zmianie aku na 77Ah 760A. Mechanik przy naprawie hamulców wspomniał, że ten mój aku może być po prostu za słaby do tego silnika. Aktualnie testuje. Zobaczymy co będzie dalej.
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Marek Meier

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 210
  • Skąd: Malbork
  • Posiadany samochód: Subaru Forester XT MY14
  • Zainteresowania: seks, boks, jazz ; )
  • Miejscowość: Malbork
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #38 dnia: Czerwiec 05, 2019, 11:49:26 »
Akumulator 77Ah za słaby? Raczej nie, po prostu twój wymaga wymiany. Mam Jenox Gold 77 Ah / 760 A 077624Z 12V daje spokojnie radę. Wcześniej miałem Vartę taką jak Irek ale uznałem że dam zarobić rodzimym producentom. Tutaj opowiada chłopak o Jenoxie.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 05, 2019, 13:02:53 wysłana przez Marek Meier »
Pozdrawiam : )

Odjechały:
C5 mk II 2.o HDi 2006 Deep Red
Xara Picasso 2.o HDi 2003 Lucifer Red

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 610
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #39 dnia: Czerwiec 05, 2019, 13:02:38 »
Ja miałem włożony 72Ah prąd 650 w normie CCA. Taki robiony dla marketów Jula.

Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka

Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Damian Prysak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 660
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 '06 + LPG, C5 X7 Tourer Excl. 2.0HDi 163 '13
  • Zainteresowania: Informatyka, muzyka, astronomia
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #40 dnia: Czerwiec 06, 2019, 09:06:10 »
U mnie Exide chyba 77Ah, nie ma problemów ze wspomaganiem. Wg serwisówki nie wiem, czy nawet nie coś koło 72Ah było zapisane.
Wg mnie za słaby masz aku (w sensie kończenia się) lub jakieś problemy z kontaktem zasilania kalkulatora wspomagania (jak było u mnie w X7). W Mk2 2.0 (EW10A) mam taki sam aku Exide. Chyba trzeci rok jest i wszystko działa dobrze.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka


Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #41 dnia: Czerwiec 06, 2019, 10:10:56 »
Z tymi dużymi akumulatorami to uważajcie. W MK2 jest dość ciasno, i upchanie czegoś większego niż obudowa L3 jest wyzwaniem. A nawet L3 wchodzi moim zdaniem na styk.

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 610
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #42 dnia: Czerwiec 06, 2019, 10:49:24 »
Wymiary praktycznie takie same więc nie ma problemu. Może porostu ten stary dawał już za mały prąd. Pewnie wszystko wyjdzie w praniu.

Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka

Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Marek_S

  • Gość
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #43 dnia: Czerwiec 06, 2019, 13:14:54 »
Ciekawe nawet temu sie nie przejrzalem czy mam elektryczne czy mechaniczne wspomaganir. Czasem ma pomysły bo zanika na chwile.

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka


Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 610
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #44 dnia: Czerwiec 06, 2019, 14:01:50 »
Ja przez cały czas byłem święcie przekonany że mam zwykłe. Dopiero jak się zaczęły problemy to się okazało że cały czas byłem w błędzie.

Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka

Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Damian Prysak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 660
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 '06 + LPG, C5 X7 Tourer Excl. 2.0HDi 163 '13
  • Zainteresowania: Informatyka, muzyka, astronomia
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #45 dnia: Czerwiec 06, 2019, 14:37:02 »
Z tymi dużymi akumulatorami to uważajcie. W MK2 jest dość ciasno, i upchanie czegoś większego niż obudowa L3 jest wyzwaniem. A nawet L3 wchodzi moim zdaniem na styk.
Piotrze, dobierałem wg serwisówki po VIN. Różnica pojemności, jeżeli mam, jest w granicy normy. To, co mnie trochę zdziwiło, to że do diesel'a RHH pojemność wychodziła chyba taka sama, jak do starszej benzyny EW10A. W miejsca weszły tak, jak powinny (z resztą takie same gabarytowo były poprzednie, obydwa przypadki PSA).

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka


Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #46 dnia: Czerwiec 06, 2019, 15:37:30 »
Z tymi dużymi akumulatorami to uważajcie. W MK2 jest dość ciasno, i upchanie czegoś większego niż obudowa L3 jest wyzwaniem. A nawet L3 wchodzi moim zdaniem na styk.
Piotrze, dobierałem wg serwisówki po VIN. Różnica pojemności, jeżeli mam, jest w granicy normy. To, co mnie trochę zdziwiło, to że do diesel'a RHH pojemność wychodziła chyba taka sama, jak do starszej benzyny EW10A. W miejsca weszły tak, jak powinny (z resztą takie same gabarytowo były poprzednie, obydwa przypadki PSA).

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Dokładnie sam się u siebie zdziwiłem. Siedział 74Ah Varta Blue i taki sam kupiłem. Pasuje w miejsce bardzo ciasno. W Xantii 60Ah też wchodził na styk. Widocznie PSA się nie cyka jakie miejsce mają takie pchają akumulatory. A przynajmniej w starszych autach na to wychodzi. Nie wiem czy takie ciasne spasowanie to dobry pomysł do końca, bo latem jednak pod maską gorąco. Ale jakoś tragedii z tego tytułu nie ma pamiętając doświadczenia z Xantii.

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 610
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #47 dnia: Lipiec 17, 2019, 21:14:35 »
No więc temat wspomagania niestety wraca. Aku mam nowy wymieniony na dzień dziecka. Jakieś 3 tygodnie był spokój , po czym pojawił się komunikat ale pomogło wyciągnięcie kilku bezpieczników. Później jeszcze kilka raz było podobnie choć zdarzało się że wspomaganie samo wracało bez ruszania czegokolwiek. W pewnym momencie padło tak, że nic nie chciało pomóc. Wtedy podjechał Piotrek (on wie o kogo chodzi - wielkie dzięki za pomoc) z Lexią. Wtedy pokazało mu brak zasilania pompy. Tego wieczora wyciągnęliśmy BSM żeby sprawdzić bezpiecznik pompy, poruszaliśmy wtyczkami tymi od góry w BSM i wiązką kabli które idą do pompy. Nagle zasilanie się pojawiło przez co mogłem normalnie podjechać do domu. Jeszcze następnego dnia się uruchomiło. Niestety po 3 dniach postoju wspomaganie kaput na maksa.
Dzisiaj dostałem się do pompy bo myślałem że może jest uszkodzona wiązka zasilania pompy ale tam jak sprawdzałem probówką zasilanie jest choć nie sprawdzałem napięcia.
Do pompy dochodzą 2 wtyczki : jedna zasilająca a druga sterująca. Czy ktoś może wie jak sprawdzić sterowanie? Ewentualnie gdzie te kabelki mają swoje drugie końce, to wtedy będę mógł sprawdzić czy nie są uszkodzone gdzieś po drodze. W sumie najlepiej było by mieć drugą pompę na testowe podpięcie ale to nie jest takie łatwe. A może ktoś wie jak działa sterowanie pompy i jak je sprawdzić?
Zastanawia mnie jeszcze jedno: na dole wiązka ma izolację plastikową a na górze w komorze silnika jest parciana.
Teoretycznie gdyby pompa była walnięta to powinna nie działać i koniec a nie załączać się kiedy jej się podoba - choć teraz to już się całkowicie obraziła i już.
Jazda bez wspomagania nie jest przyjemna i do tego boję się wstawić do warsztatu że wymienią np tylko pompę co pomoże na chwilę i znowu powróci. Do Kamila nie mam za bardzo kiedy pojechać a cytryna niedługo będzie mi bardzo potrzebna.

Z góry dziękuję za pomoc i sugestie (może jakiś schemat pinów we wtyczkach w BSM itp). Jutro mogę jeszcze powalczyć a potem znowu przerwa w walce po praca.
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #48 dnia: Lipiec 17, 2019, 21:52:12 »
Jak masz elektryczną pompę wspomagania....

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 610
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Komunikat "power steering faulty" i problemy ze wspomaganiem
« Odpowiedź #49 dnia: Lipiec 17, 2019, 22:27:55 »
Wielkie dzięki.
Nie wiem czy dobrze go wstępnie przeanalizowałem. Muszę jeszcze obejrzeć wtyczki, żeby zobaczyć numerację styków.
Wtyczka ze sterowaniem ma 3 piny z których jeden jest zasilający sterownik pompy a 2 idą do BSI jak dobrze się doczytałem.
Zasilanie samej pompy jest z tej dużej wtyczki pionowej wychodzącej z BSM.

A jak sprawdzić czy BSI wysyła sygnały do sterownika pompy. Teoretycznie powinienem jeszcze sprawdzić czy jest właśnie jego zasilanie ale jak będzie to czy jest szansa zweryfikowania co może być bez podpinania 2-iej pompy? Ewentualnie czy będzie ją można podpiąć na sucho na chwilę? Prawdę mówiąc to nie chciałbym żeby to było BSI , w sumie reszta działa bez problemu więc podejrzewam samą pompę ale dziwne że sobie raz działała a innym razem już nie ale bardziej obstawiam elektrykę bo już raz miałem problem który udało mi się kiedyś rozwiązać.
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.