Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Płyny i filtry do XP 1.6 HDI, 90 KM, 2006 r. prawie 280 000 km przebiegu  (Przeczytany 1710 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Dariusz Piekarski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 115
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 1.6 HDI 90 KM Exclusive 2006
  • Miejscowość: Kraków
Dzień dobry.
Za 2 tygodnie czeka mnie trasa prawie 2500 km. Samochód przeszedł przegląd coroczny ale chciałbym wymienić mu płyny i filtry - tym bardziej, że mam już info na komputerze, że za kilkaset kilometrów powinienem zrobić "akcję serwisową.

Informacje z VIN samochodu:
LINIA PRODUKTU   XSARA PICASSO
TYP NADWOZIA   HATCHBACK FAMILIALE
SILNIK   DIESEL TURBO DV6ATED4
PRZENIESIENIE NAPĘDU   SKRZYNIA MECHA 5
SKRZYNIA BIEGÓW (CHARAKTERYSTYKA)   SKRZYNIA MECHA BE4 L
SILNIK (TYP)   SILNIK TYPU DV
SILNIK   DIESEL TURBO DV6ATED4
CZUJNIK WODY FILTRA PALIWA   BEZ CZUJNIKA OBECNOŚCI WODY W OLEJU NAP
BLOK SILNIKA (MATERIAŁ)   OBUDOWA CYLINDRÓW ALUMINIOWA
PALIWO   ON KLASA JAKOŚCIOWA DA/DE/DE+
USUWANIE ZANIECZYSZCZEŃ (SILNIK)   NORMA CZYSTOŚCI SPALIN SILNIKA EURO 4
CHŁODZENIE OLEJU   BEZ WYMIENNIKA WODA/OLEJ
SILNIK (CHŁODZENIE)   CHŁODNICA GRUB.: 32 - 21 DM2 ALU SPAW
PODGRZANIE OBIEGU GAZU OBUDOWY   BEZ PODGRZEWANIA OBIEGU GAZU
WAHANIA MOCY (SILNIK)   MOC STANDARD
AUTODIAGNOSTYKA EOBD   AUTODIAGNOST. "EOBD" BEZ PRZYSPIESZOMIERZA
SYSTEM ANTYZANIECZYSZCZENIOWY   RECYRKULACJA SPALIN "EGR"
TECHNIKA USUWANIA ZANIECZYSZCZEŃ POJAZDU   TECHN. OCZYSZ SPALIN POJAZD EURO 4
FILTR CZĄSTEK (FAP)   BEZ FILTRA PRZECIWPYŁOWEGO
WENTYLATOR   1 WENTYLATOR 2 PRĘDKOŚCI 140W NAGRZ.
WARIANT SKOJARZONY WTRYSK   SYSTEM WTRYSKU BOSCH
OBUDOWA PRZEPUSTNICY (DOLOT POWIETRZA DO SILNIKA)   BEZ OBUD.PRZEPUSTN. (DOLOT POWIETRZA DO SILNIKA)

Samochód miał do tej pory lany olej Total 5w30. Czy jest sens przechodzić na 5W40?
Olej silnikowy (Total Ineo 5w30) był wymieniany w sierpniu zeszłego roku i teoretycznie mogę na nim przejechać jeszcze 7 000 km - według metki przypiętej do wlewu.

Zasadniczo myślę o wymianie:

olej silnikowy
filtr oleju
filtr paliwa
filtra powietrza
filtr kabinowy
olej w skrzyni?

Jest sporo marek robiących filtry a ceny różnią się drastycznie: Purflux, Delphi, Filtron - co wybrać?
« Ostatnia zmiana: Maj 20, 2019, 19:32:29 wysłana przez Dariusz Piekarski »

Offline Łukasz Fusek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 622
  • Posiadany samochód: C2 GT/ opel signum 1,9cdti
  • Zainteresowania: rajdy srajdy
  • Miejscowość: Kobierzyce
olej zmieniałeś ty czy poprzedni właściciel, ? z jakiego powodu chcesz lać inny olej? / co do filtrów, ile zaoszczędzisz wybierając najtańsze a dobre jakościowo np purflux ?  wg mnie nie warto ryzykować
wariat, a ty uważasz się za normalnego?

Offline Dariusz Piekarski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 115
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 1.6 HDI 90 KM Exclusive 2006
  • Miejscowość: Kraków
olej zmieniałeś ty czy poprzedni właściciel, ? z jakiego powodu chcesz lać inny olej? / co do filtrów, ile zaoszczędzisz wybierając najtańsze a dobre jakościowo np purflux ?  wg mnie nie warto ryzykować


Olej zmieniał poprzedni właściciel, zasadniczo ja do tej pory to tylko maglownicę i gniazdo elektryki do haka ;)
Pytam o marki, bo to dla mnie nowy temat - to mój pierwszy samochód. Czasami jest tak, że produkty są identyczne i różnią się tylko logotypem, za który trzeba słono płacić. W książce serwisowej i na fakturach są tylko większe rzeczy, typu sprzęgło, elementy zawieszenia itp. Co do płynów i filtrów to co roku pojawia się tylko olej silnikowy i filtr oleju. Dlatego wykoncypowałem wymianę rzeczy, które w pierwszym poście wyliczyłem. Pytam doświadczonych użytkowników samochodów czy to dobry pomysł a jeśli tak, to w jakie marki itp. iść.

Offline Łukasz Fusek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 622
  • Posiadany samochód: C2 GT/ opel signum 1,9cdti
  • Zainteresowania: rajdy srajdy
  • Miejscowość: Kobierzyce
 może koledzy poprawią, ale nie widziałem by ktoś miał problemy po montażu Purflux, więc teraz paliwowy i oleju będą tej firmy przy następnej wymianie, powietrze i kabina zostanie filtron,
wariat, a ty uważasz się za normalnego?

Offline Mikołaj Mrowiec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 345
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C3 1.4 HDI 8v, Audi A4 tuned by R-Performance
  • Zainteresowania: Fotografia, grzebanie w elektryce swojej C3
  • Miejscowość: Warszawa
Purflux - powietrza, knecht mann lub filtron - reszta


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Offline Dariusz Piekarski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 115
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 1.6 HDI 90 KM Exclusive 2006
  • Miejscowość: Kraków
Co sądzicie o pomyśle wymiany oleju w skrzyni biegów?

Offline Łukasz Fusek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 622
  • Posiadany samochód: C2 GT/ opel signum 1,9cdti
  • Zainteresowania: rajdy srajdy
  • Miejscowość: Kobierzyce
ile już przebiegu? jak masz chęć i środki to jak najbardziej te niecałe dwa litry to niewielki  koszt, a skrzynce będzie lżej
wariat, a ty uważasz się za normalnego?

Offline Dariusz Piekarski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 115
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 1.6 HDI 90 KM Exclusive 2006
  • Miejscowość: Kraków
ile już przebiegu? jak masz chęć i środki to jak najbardziej te niecałe dwa litry to niewielki  koszt, a skrzynce będzie lżej


Pod 280 000 km już idzie.
Czy ten olej się nadaje? TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY 5W40 5L

Jeszcze jedno pytanie: na zimnym silniku, przy odpaleniu pojawia się pojedyncza chmurka białego dymu. Trwa to sekundę, jak za przeproszeniem pojedynczy, krótki "pierd". potem w czasie jazdy czy nawet po kilkugodzinnym postoju nic się nie dzieje. Wylot rury suchy. Niestety, mimo wielu prób nie potrafię posługiwać się plastikowym bagnetem. Zanim trafię to jest upaćkany tak, że i tak nic nie widać.
« Ostatnia zmiana: Maj 20, 2019, 20:54:21 wysłana przez Dariusz Piekarski »