Dzień dobry.
Za 2 tygodnie czeka mnie trasa prawie 2500 km. Samochód przeszedł przegląd coroczny ale chciałbym wymienić mu płyny i filtry - tym bardziej, że mam już info na komputerze, że za kilkaset kilometrów powinienem zrobić "akcję serwisową.
Informacje z VIN samochodu:
LINIA PRODUKTU XSARA PICASSO
TYP NADWOZIA HATCHBACK FAMILIALE
SILNIK DIESEL TURBO DV6ATED4
PRZENIESIENIE NAPĘDU SKRZYNIA MECHA 5
SKRZYNIA BIEGÓW (CHARAKTERYSTYKA) SKRZYNIA MECHA BE4 L
SILNIK (TYP) SILNIK TYPU DV
SILNIK DIESEL TURBO DV6ATED4
CZUJNIK WODY FILTRA PALIWA BEZ CZUJNIKA OBECNOŚCI WODY W OLEJU NAP
BLOK SILNIKA (MATERIAŁ) OBUDOWA CYLINDRÓW ALUMINIOWA
PALIWO ON KLASA JAKOŚCIOWA DA/DE/DE+
USUWANIE ZANIECZYSZCZEŃ (SILNIK) NORMA CZYSTOŚCI SPALIN SILNIKA EURO 4
CHŁODZENIE OLEJU BEZ WYMIENNIKA WODA/OLEJ
SILNIK (CHŁODZENIE) CHŁODNICA GRUB.: 32 - 21 DM2 ALU SPAW
PODGRZANIE OBIEGU GAZU OBUDOWY BEZ PODGRZEWANIA OBIEGU GAZU
WAHANIA MOCY (SILNIK) MOC STANDARD
AUTODIAGNOSTYKA EOBD AUTODIAGNOST. "EOBD" BEZ PRZYSPIESZOMIERZA
SYSTEM ANTYZANIECZYSZCZENIOWY RECYRKULACJA SPALIN "EGR"
TECHNIKA USUWANIA ZANIECZYSZCZEŃ POJAZDU TECHN. OCZYSZ SPALIN POJAZD EURO 4
FILTR CZĄSTEK (FAP) BEZ FILTRA PRZECIWPYŁOWEGO
WENTYLATOR 1 WENTYLATOR 2 PRĘDKOŚCI 140W NAGRZ.
WARIANT SKOJARZONY WTRYSK SYSTEM WTRYSKU BOSCH
OBUDOWA PRZEPUSTNICY (DOLOT POWIETRZA DO SILNIKA) BEZ OBUD.PRZEPUSTN. (DOLOT POWIETRZA DO SILNIKA)
Samochód miał do tej pory lany olej Total 5w30. Czy jest sens przechodzić na 5W40?
Olej silnikowy (Total Ineo 5w30) był wymieniany w sierpniu zeszłego roku i teoretycznie mogę na nim przejechać jeszcze 7 000 km - według metki przypiętej do wlewu.
Zasadniczo myślę o wymianie:
olej silnikowy
filtr oleju
filtr paliwa
filtra powietrza
filtr kabinowy
olej w skrzyni?
Jest sporo marek robiących filtry a ceny różnią się drastycznie: Purflux, Delphi, Filtron - co wybrać?