Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Prawidłowa temperatura silnika ES9J4  (Przeczytany 1363 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Przemysław Orłowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 391
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM V6 3.0 24 Pallas
  • Zainteresowania: Wszystko co można rozebrać i popsuć
  • Miejscowość: Warszawa
Prawidłowa temperatura silnika ES9J4
« dnia: Maj 20, 2019, 21:31:14 »
Witam.

Jaka jest prawidłowa temperatura silnika ( nie chodzi mi o katalogową ), czyli olej i płyn chłodniczy
Głównie chodzi mi jakie mają użytkownicy tych silników w XM-ach .
U mnie w tej chwili temp oleju oscyluje w granicach 90-100 C
Natomiast płyn chłodniczy około 100 C.
Według mnie jest ona za wysoka zwłaszcza gdy temp. zewnętrzna jest około 20 C, zapewne czeka mnie płukanie.
Pozdrawiam.



BX 1,4 85 rok zoltar.
CC 900
Alfa Romeo 146 1,4 TS
XM 2,1 TD 1997 zielony-metalik + szyber dach
C5 II 2.0i Pb

Offline Krzesimir Dębski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 469
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen CX 25 TRD 2, XM 2.0 TCT
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Prawidłowa temperatura silnika ES9J4
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 21, 2019, 18:53:36 »
Zacząłbym od sprawdzenia sprawności wentylatorów. Może jeden z nich się nie włącza ale jeśli są ok to prawdopodobnie masz już niedrożną chłodnicę i lub przycinający się termostat. Wypadałoby zdemontować chłodnicę umyć ja i wypłukać wnętrze.

Offline Przemysław Orłowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 391
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM V6 3.0 24 Pallas
  • Zainteresowania: Wszystko co można rozebrać i popsuć
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Prawidłowa temperatura silnika ES9J4
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 21, 2019, 19:49:44 »
Wentylatory działają oba , może nie za ładnie ale działają , natomiast że układ do płukania to wiem bo na czujniku poziomu płynu był żeluś .
Ogólnie jest to nowy nabytek wiec nie wiem jak zachowywały się temperaturowo te siniki jak były czyste itp.
Silnik już jest po pierwszym płukaniu płukanką i kultura bardzo się poprawiła ale jeszcze widzę że muszę wlać jaką płukankę do układu chłodniczego i jego poczyścić .
No nic widzę że już mało ostało się z tym silnikiem ale będziemy walczyć .
BX 1,4 85 rok zoltar.
CC 900
Alfa Romeo 146 1,4 TS
XM 2,1 TD 1997 zielony-metalik + szyber dach
C5 II 2.0i Pb

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 991
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Prawidłowa temperatura silnika ES9J4
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 25, 2019, 20:37:11 »
Chłodniczy 90-100, olej zwykle o 10-20 więcej. Zwłaszcza w trasie bardziej grzeje olej. W mieście, na krótkich odcinkach nie zdąży się rozgrzać.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Marek Korczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 134
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM mk2 2.0TCT '99 XM mk2 2,9(ES9J4) '98
  • Zainteresowania: renowacja aut, sporty motorowodne, elektronika
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Prawidłowa temperatura silnika ES9J4
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 26, 2019, 00:53:54 »
U mnie też dokładnie tak, jak pisze Zbyszek.
« Ostatnia zmiana: Maj 26, 2019, 03:02:31 wysłana przez Marek Korczak »
DS (ID19B) w trakcie renowacji...

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Odp: Prawidłowa temperatura silnika ES9J4
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 26, 2019, 01:16:35 »
U mnie jeżdżąc po mieście na rozgrzanym aucie mam 87-93*C-chłodziwa i ok 100*C-oleju. Poza miastem mam poniżej 90*C-chłodziwa i ok 105*C-oleju. Jadąc powyżej 150km/h mam poniżej 90*C-chłodziwa i 110-125*C-oleju. Mój przegrzewał się mimo nowej chłodnicy , termostatu i nagrzewnicy, a problem był w chłodnicy klimatyzacji, która nie przepuszczała powietrza. W mieście jak tylko się zatrzymałem temperatura wychylała się do 100*C chłodziwa i na autostradzie więcej niż 150km/h nie mogłem jechać, bo też temperatura rosła do 100*C chłodziwa. Pomagało trochę włączenie klimatyzacji, która wymusza pracę wentylatorów cały czas.

Offline Przemysław Orłowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 391
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM V6 3.0 24 Pallas
  • Zainteresowania: Wszystko co można rozebrać i popsuć
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Prawidłowa temperatura silnika ES9J4
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 26, 2019, 11:42:36 »
Dziękuję za odpowiedź , czyli widzę że jeszcze nie ma tragedii. Czyli dość wysoko się greje ten silniczek, tak czy owak jeszcze płukanie układu chłodniczego mnie czeka.
Będę dalej walczył z płukaniami też oleju bo niemiec rzadko wymieniał mimo małych przebiegów .

BX 1,4 85 rok zoltar.
CC 900
Alfa Romeo 146 1,4 TS
XM 2,1 TD 1997 zielony-metalik + szyber dach
C5 II 2.0i Pb

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 991
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Prawidłowa temperatura silnika ES9J4
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 27, 2019, 21:09:08 »
Sprawdź ten skraplacz, jak pisze Mateusz, bo może to faktycznie być problem. U mnie jest zdecydowanie częściej 90 niż 100.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Przemysław Orłowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 391
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM V6 3.0 24 Pallas
  • Zainteresowania: Wszystko co można rozebrać i popsuć
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Prawidłowa temperatura silnika ES9J4
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 27, 2019, 23:09:34 »
Płukanie układu chłodniczego przyniosło 80 C na postoju i nic więcej i olej kolo 80 też. Układ jest zasyfiony równo pełno kamienia i żelusia. Teraz trzeba pojeździć i znowu płukanie .
BX 1,4 85 rok zoltar.
CC 900
Alfa Romeo 146 1,4 TS
XM 2,1 TD 1997 zielony-metalik + szyber dach
C5 II 2.0i Pb

Offline Przemysław Orłowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 391
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM V6 3.0 24 Pallas
  • Zainteresowania: Wszystko co można rozebrać i popsuć
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Prawidłowa temperatura silnika ES9J4
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 02, 2019, 22:58:34 »
Odgrzeję trochę temat ale widzę że problemem w tym układnie chłodzenia jest gumowa uszczelka w której pracuje termostat, jak jest stara i zasyfiona potrafi przyblokować termostat jak miało miejsce u mnie i nie ma pełnego otwarcia na chłodnicę .
BX 1,4 85 rok zoltar.
CC 900
Alfa Romeo 146 1,4 TS
XM 2,1 TD 1997 zielony-metalik + szyber dach
C5 II 2.0i Pb