Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Hamulce przód  (Przeczytany 1632 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Grochu1994

  • Gość
Hamulce przód
« dnia: Maj 21, 2019, 19:03:06 »
Witam, problem polega na tym, podnoszę przód samochodu na lewarkach tak aby koła były w górze i gdy chcę obrócić kołem obraca się ono z trudem, tylne kołą obracają się normalnie. Po przejechaniu paru kilometrów felga robi się gorąca. Co może być przyczyną ??

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Hamulce przód
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 21, 2019, 19:43:20 »
Uszkodzony zacisk hamulcowy/zapieczona w prowadnicy linka hamulca ręcznego.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Grochu1994

  • Gość
Odp: Hamulce przód
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 21, 2019, 20:39:26 »
Co z tym zrobić wymienić linkę ??

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Hamulce przód
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 21, 2019, 20:49:35 »
Najpierw zweryfikować, co jest przyczyną. Może być linka, może być zacisk.
linkę wymieniasz razem z prowadnicą. Taki dziwny patent...
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Joanna Luty

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 689
  • Posiadany samochód: citroen C5 MKII HDI,xsara picasso 04 2.0 HDI
Odp: Hamulce przód
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 21, 2019, 21:04:07 »
Eee, linkę można wymienić bez prowadnicy. Zdejmij linkę z dźwigienki na zacisku i obróć kołem. Jeśli wciąż ciężko to zacisk. Sporo na temat masz na forum.

Offline Michał Szymura

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 79
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C5 MK1 2.0 Pb+LPG, C4 1.6 16V
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: Hamulce przód
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 21, 2019, 22:08:28 »
Eee, linkę można wymienić bez prowadnicy. Zdejmij linkę z dźwigienki na zacisku i obróć kołem. Jeśli wciąż ciężko to zacisk. Sporo na temat masz na forum.
Zdejmij linkę z zacisku i przesuń dzwignię ręcznego na zacisku do pozycji na dół jeżeli sama nie powróci. W ten sposób sprawdzisz czy to linka czy zacisk do regeneracji. Potraktowanie tego elementu WD40 może pomóc na krótki czas.

Grochu1994

  • Gość
Odp: Hamulce przód
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 24, 2019, 15:58:12 »
Chyba będę musiał wymienić całe zaciski, ponieważ po zdjęciu linek od ręcznego koła dalej ciężko się kręcą.

Grochu1994

  • Gość
Odp: Hamulce przód
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 24, 2019, 19:51:37 »
Dźwigienki dałem do dołu.

Offline Joanna Luty

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 689
  • Posiadany samochód: citroen C5 MKII HDI,xsara picasso 04 2.0 HDI
Odp: Hamulce przód
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 26, 2019, 14:07:58 »
Nie trzeba wymieniać zacisków. Robota dość łatwa,zwłaszcza posiłkując się forum i zamknie się w koszcie smaru (ATE)

Grochu1994

  • Gość
Odp: Hamulce przód
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 02, 2019, 15:37:19 »
,, Joanna Luty" możesz szczegółowej powiedzieć co trzeba zrobić? Jeśli obyłoby się bez wymiany całych zacisków, byłbym bardzo zadowolony.

Offline Radosław Misztal

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 335
  • Posiadany samochód: C5 3.0 v6 2002, C5 1.8 2002
  • Zainteresowania: Komputer, Kosmos, Technologia
  • Miejscowość: Sitno, lubelskie
Odp: Hamulce przód
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 04, 2019, 17:06:22 »
Zacisków nie ma sensu wymieniać, jeśli nie są uszkodzone, popękane. Po pierwsze trzeba sprawdzić stan prowadnic zacisku - jeśli stoją to klocki będą się krzywo zużywać lub nawet cały czas "trzymać". Ich regeneracja jest bardzo prosta - trzeba zdjąć zacisk, odkręcić jarzmo, wyjąć bolce i bardzo dokładnie wyczyścić, wymyć kilka razy benzyną czy czymś aktywnym. Jeśli gumki są popękane to bez problemu można dostać zestawy naprawcze wraz z nowymi bolcami. Przy składaniu delikatnie posmarować smarem wysokotemperaturowym (może być ATE o którym wspominał kolega wyżej) same bolce i wnętrza gumek. Dalej sprawdzić stan fartuchów gumowych na tłoczku i pracę dźwigienki od ręcznego (oczywiście na założonym zacisku, w przeciwnym wypadku mechanizm samoregulacji będzie wypychać tłoczek i potem trzeba będzie go wkręcać-wciskać). Jeśli są ok to nic nie ma prawa trzymać hamulca gdy nie jest wcisniety pedał. W cytrynie mojej żony musiałem ostatnio regenerować jeden zacisk bo fartuch był rozerwany i póki co jedna strona ręcznego jest odłączona z powodu linki, która się nie cofała do końca. Poza tym polecam poświęcić więcej czasu i wszystko dokładnie wyczyścić z rdzy, błota, kurzu - wszelkie zakamarki, całe jarzmo a zwłaszcza miejsca gdzie porusza się klocek. Nie smarować niczym bo tylko zbiera się syf i robi się pasta ścierna.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 04, 2019, 18:09:25 wysłana przez Radosław Misztal »

Offline Joanna Luty

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 689
  • Posiadany samochód: citroen C5 MKII HDI,xsara picasso 04 2.0 HDI
Odp: Hamulce przód
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 16, 2019, 16:57:41 »
Poszukaj na forum naprawdę sporo inf,zacierają się ośki na których siedzi dżwigienka ręcznego, niektórzy tylko zdejmują dżwigienkę i dzieki wd40 rozruszają, ja rozbierałam zaciski (z pomocą) i drobnym papierkiem czyściłąm oś i tulejkę w której pracują. Naprawdę nc skomplikowanego posiłkując sie forum.

Grochu1994

  • Gość
Odp: Hamulce przód
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 18, 2019, 18:42:59 »
Kupię komplet naprawczy to dużo nie kosztuje i się wymieni tak mi doradził mechanik ;)


Offline Joanna Luty

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 689
  • Posiadany samochód: citroen C5 MKII HDI,xsara picasso 04 2.0 HDI
Odp: Hamulce przód
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 22, 2019, 11:15:13 »
To jak rozbierzesz zacisk to wyczyść os dźwigienki. Nałóż smaru pod gumkę na ośce. Sprawdzą się bezbarwny ATE. Większość superhiperwysokotemperaturowych nie wytrzymuje i zapieka.