Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Lampy tylne przed i po lifcie  (Przeczytany 2239 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Andrzej Biernat

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 250
  • Skąd: Zabrze
  • Posiadany samochód: Hyundai Tucson 2.0 CVVT '09 + LPG Lovato/ Ford C-Max 1.0 EB '13
  • Zainteresowania: Wędkarstwo, komputery, majsterkowanie
  • Miejscowość: Zabrze
Lampy tylne przed i po lifcie
« dnia: Maj 22, 2019, 06:18:20 »
Zadam szybkie pytanie.
jestem po krótkich poszukiwaniach ale nie znalazłem żadnych konkretów.
Muszę wymienić lampę z tyłu, zalewa ją woda, nie potrafię zlokalizować przyczyny. Prawdopodobnie rozkleił się klosz.
Podczas poszukiwań lamp na serwisie aukcyjnym, stwierdziłem że w moim Pikusiu są "dziwne lampy - model z przed liftu a klosze ma gładkie , bez przetłoczeń ale znowu nie tak "krystaliczne jak wersja po lifcie :(
Pogubiłem się.
W związku z tym, muszę kupić komplet - i teraz moje kluczowe pytanie - czy lampy poliftowe będą pasowały do mojego Pikusia?? Wiem że poliftowe wersje mają odrobinę zmienione przednie lampy, czy tylne są takie same jeśli chodzi o przyłącze, mocowanie i ogólnie kształt gabarytu - na pewno inaczej wygląda klosz - kolorystycznie.


Załączam fotki  - to pierwsze z lewej przedstawia lampę mojego Pikusia, górne prawe - wersja przed, dolne prawe - wersja po lifcie.

Offline Michał Majewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 501
  • Skąd: Milówka
  • Posiadany samochód: C8 2.0 16V automat 2008 | Astra G 1.6 16V automat 2003
  • Zainteresowania: Wyceny nieruchomości, stary, stacjonarny sprzęt audio, amatorskie stolarstwo i kolej :)
  • Miejscowość: Milówka
Odp: Lampy tylne przed i po lifcie
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 22, 2019, 13:05:26 »
Tylne lampy przed i po lifcie są zamienne (nie to co przednie). Może te Twoje z racji wieku straciły swoją "krystaliczność". Polerka może poprawić ich wygląd :)

W małej Xsarze miałem problem z zalewaniem lampy. Zrobiłem to co na zdjęciu, od spodu. Problem zniknął, lampa nie parowała. Tylko trzeba to zrobić w możliwie najniższym punkcie lampy, żeby najlepiej w ogóle ani kropla wody się w niej nie zbierała. Weź cienkie wiertełko i zrób kilka otworów. Nie masz nic do stracenia, a może okaże się, że nie musisz zmieniać lamp :)


"Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć Golfem"

Były: Xsara 1, Xsara 2, Xsara Picasso

Offline Andrzej Biernat

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 250
  • Skąd: Zabrze
  • Posiadany samochód: Hyundai Tucson 2.0 CVVT '09 + LPG Lovato/ Ford C-Max 1.0 EB '13
  • Zainteresowania: Wędkarstwo, komputery, majsterkowanie
  • Miejscowość: Zabrze
Odp: Lampy tylne przed i po lifcie
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 22, 2019, 13:13:04 »
Tu nie chodzi o samą "krystaliczność" jak to określiłem tylko o to ze ja nie mam wersji poliftowej a lampy wyglądają nijak - ani przed ani po :)
Ale dzięki za info - chodziło mi konkretnie o zamienność :)


Porada też do wykorzystania, znajdę chwile i się tym zajmę, zawsze parę złotych w kieszeni, biorąc pod uwagę ewentualny zakup kompletu, żeby to jakoś wyglądało :)

Offline Leszek Lampart

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 662
  • Skąd: Rudna Mała
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picaso SX 1,6 16V 12.2005
  • Zainteresowania: sport, motoryzacja
  • Miejscowość: Rudna Mała
Odp: Lampy tylne przed i po lifcie
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 23, 2019, 00:17:14 »
Jak pisał Michał - może lampy są zamienne ale nie są identyczne.
Jak rozbiłem jedną to szukałem używki ale po lifcie.
Pozdrawiam! :-)  ;-)

Offline Michał Majewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 501
  • Skąd: Milówka
  • Posiadany samochód: C8 2.0 16V automat 2008 | Astra G 1.6 16V automat 2003
  • Zainteresowania: Wyceny nieruchomości, stary, stacjonarny sprzęt audio, amatorskie stolarstwo i kolej :)
  • Miejscowość: Milówka
Odp: Lampy tylne przed i po lifcie
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 23, 2019, 12:02:31 »
Jak pisał Michał - może lampy są zamienne ale nie są identyczne.
Jak rozbiłem jedną to szukałem używki ale po lifcie.

Chodziło mi o zamienność jeśli chodzi bryłę, montaż i sposób podłączenia. Wiadomo, że klosze różnią się wizualnie i dla dobrego efektu w razie czego pójdą obie lampy do wymiany :)
W poliftowych podoba mi się ta ich "krystaliczność", ale to, że są takie płaskie psuje cały efekt. Przed liftem był ładniejszy kształt kloszy :)
"Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć Golfem"

Były: Xsara 1, Xsara 2, Xsara Picasso

Offline Andrzej Biernat

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 250
  • Skąd: Zabrze
  • Posiadany samochód: Hyundai Tucson 2.0 CVVT '09 + LPG Lovato/ Ford C-Max 1.0 EB '13
  • Zainteresowania: Wędkarstwo, komputery, majsterkowanie
  • Miejscowość: Zabrze
Odp: Lampy tylne przed i po lifcie
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 24, 2019, 12:43:09 »
Temat załatwiony. Dwa otwory zrobione wiertłem fi4 od wewnątrz załatwiły temat :)
Konieczność zakupu kloszy odroczona, chyba że zaczną nadmiernie parować.


Offline Michał Majewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 501
  • Skąd: Milówka
  • Posiadany samochód: C8 2.0 16V automat 2008 | Astra G 1.6 16V automat 2003
  • Zainteresowania: Wyceny nieruchomości, stary, stacjonarny sprzęt audio, amatorskie stolarstwo i kolej :)
  • Miejscowość: Milówka
Odp: Lampy tylne przed i po lifcie
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 24, 2019, 12:45:42 »
Temat załatwiony. Dwa otwory zrobione wiertłem fi4 od wewnątrz załatwiły temat :)
Konieczność zakupu kloszy odroczona, chyba że zaczną nadmiernie parować.



Super! Jak Ci zacznie parować to zrób więcej otworów dla lepszej wentylacji.
"Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć Golfem"

Były: Xsara 1, Xsara 2, Xsara Picasso

Offline robert alechandrowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 402
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 2.0 hdi 2006r
  • Zainteresowania: motoryzacja modelarstwo F1C
  • Miejscowość: warszawa
Odp: Lampy tylne przed i po lifcie
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 24, 2019, 14:20:18 »
Druciarstwo na poziomie wyższym  ;D

W XP. nie rozszczelni się klosz, wilgoć dostaje się przez uszczelkę,
wystarczy przemyć uszczelkę przesmarować silikonem do gumy
następnie podginać blaszki mocujące i jest cacy.

Offline Michał Majewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 501
  • Skąd: Milówka
  • Posiadany samochód: C8 2.0 16V automat 2008 | Astra G 1.6 16V automat 2003
  • Zainteresowania: Wyceny nieruchomości, stary, stacjonarny sprzęt audio, amatorskie stolarstwo i kolej :)
  • Miejscowość: Milówka
Odp: Lampy tylne przed i po lifcie
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 24, 2019, 14:26:21 »
Druciarstwo na poziomie wyższym  ;D

W XP. nie rozszczelni się klosz, wilgoć dostaje się przez uszczelkę,
wystarczy przemyć uszczelkę przesmarować silikonem do gumy
następnie podginać blaszki mocujące i jest cacy.

Nie wiem jak w XP, ale w małej Xsarze to było pierwsze co zrobiłem i nic nie dało. Uszczelka była już tak zesztywniała, że nie chciała dobrze przylegać, a tam była lampa przykręcana na motylku czyli można było w miarę regulować siłę docisku.
Poza tym umówmy się... to nie jest kilkuletni Mercedes czy inny Lexus, żebym miał się przejmować kilkoma dziurkami w lampie skoro takie rozwiązanie działa ;)


W małej Xsarze mechanizm otwierania schowka pasażera oparty był u mnie o konstrukcję z 2 spinaczy, gdy oryginalne plastiki pod listwą ozdobną się połamały. To rozwiązanie przetrwało kilka lat intensywnego używania aż do sprzedaży samochodu :D
"Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć Golfem"

Były: Xsara 1, Xsara 2, Xsara Picasso

Offline robert alechandrowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 402
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 2.0 hdi 2006r
  • Zainteresowania: motoryzacja modelarstwo F1C
  • Miejscowość: warszawa
Odp: Lampy tylne przed i po lifcie
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 24, 2019, 15:20:04 »
W sumie jak komuś nie zależy to spoko.
Ja swoją XP traktuję jak królową, więc mam inne podejście,
 kilkuletni Mercedes czy inny Lexus, też może być zadbany lub na drut skręcony.


Offline Andrzej Biernat

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 250
  • Skąd: Zabrze
  • Posiadany samochód: Hyundai Tucson 2.0 CVVT '09 + LPG Lovato/ Ford C-Max 1.0 EB '13
  • Zainteresowania: Wędkarstwo, komputery, majsterkowanie
  • Miejscowość: Zabrze
Odp: Lampy tylne przed i po lifcie
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 27, 2019, 13:22:38 »
W moim przypadku XP jest drugim autem, bardziej jako muł do wożenia większych elementów, generalnie nie przejmuję się drobiazgami, mechanicznie musi być sprawny, a czy np lampa ma 2 otworki od wewnętrznej strony czy nasmarowaną uszczelkę - to nie jest istotne w przypadku, gdy pozwala mi to zaoszczędzić kilka złotych :)


Offline Jacek Welz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 101
  • Skąd: Stavanger/Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Ford SMax 2.0TDCI '14; MB A160 '01
  • Zainteresowania: komp, foto, citro, kayako, grajko i inne
  • Miejscowość: Stavanger/Bydgoszcz
Odp: Lampy tylne przed i po lifcie
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 27, 2019, 16:48:34 »
W poliftowych podoba mi się ta ich "krystaliczność", ale to, że są takie płaskie psuje cały efekt. Przed liftem był ładniejszy kształt kloszy :)
Rzecz gustu. Polift całościowo ma mniej wystająco-wklęsłych elementów (np subtelne, ale wyraźne różnice w zderzakach), więc gładkie lampy lepiej do niego pasują. W przedlifcie stare komponują się dobrze. Tutaj brawo dla projektantów, że potrafili zadbać o estetykę na takim poziomie. Pomijając oczywiście kwestię, że gładkie pewnie tańsze w produkcji, więc to raczej księgowy wymyślał, niż art-designer ;-)
Ford S-Max 2.0TDCI '14
dawniej: Xsara Picasso 1.6i SX '10
ZX 1.4i SX Break '96/97, ZX 1.4i Avantage '91
i jakies niecytryny
GG: 4635213 (i inne ;)