Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: 2.0HDI 163KM - niepokojące odczyty ciśnienia paliwa  (Przeczytany 1691 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kuba Michalak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Posiadany samochód: C5 x7
  • Zainteresowania: Elektronika, mechanika pojazdowa.
  • Miejscowość: Dmosin
2.0HDI 163KM - niepokojące odczyty ciśnienia paliwa
« dnia: Październik 18, 2020, 20:29:18 »
pgWitam.

Dziś postanowiłem skontrolować co tam w silniku się dzieję okiem diagboxa.
Wszystkie zestawienia był w miarę podobne - w sensie wartości zadane do otrzymanych(egr, ciśnienie doładowania, dozownik itd), ale zastanowiły mnie niuanse w ciśnieniu paliwa...
Proszę zobaczyć co zaobserwowałem 2 razy (sytuacja na chwile znikła, po czym znowu się pojawiła).
Wartość zadana ciśnienia przy odpuszczeniu gazu(hamowanie silnikiem) 400bar, a odczyt mam 800bar. Dodatkowo pojawiają się tuż po puszczeniu gazu piki w dół na ok 250bar.

Dodam, że auto rozgrzane, 40km temu wypalony FAP, żadnych błędów, żadnych odgłosów, równo przyśpiesza.
Jedyne co mam z dolegliwości stałych, to leciutkie szarpnięcie przy dodaniu, ujęciu gazu - ni jest niezależne od temperatury, rozgrzania itd. Mechanik mówi że dwumas - będę pewnie robił na dniach.

Proszę o wytłumaczenie co z tym ciśnienie paliwa, czy mam jakiś problem, czy tak to ma działać?

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 686
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: 2.0HDI 163KM - niepokojące odczyty ciśnienia paliwa
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 18, 2020, 20:45:51 »
Wygląda na problemy z zaworem regulacji ciśnienia CR. Zwłaszcza przy odejmowaniu gazu ciśnienie zmierzone pozostaje. Prawdopodobnie stąd te poszarpywania.

Offline Kuba Michalak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Posiadany samochód: C5 x7
  • Zainteresowania: Elektronika, mechanika pojazdowa.
  • Miejscowość: Dmosin
Odp: 2.0HDI 163KM - niepokojące odczyty ciśnienia paliwa
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 18, 2020, 20:50:19 »
Wygląda na problemy z zaworem regulacji ciśnienia CR. Zwłaszcza przy odejmowaniu gazu ciśnienie zmierzone pozostaje. Prawdopodobnie stąd te poszarpywania.
Dzięki wielkie za odpowiedź!
Też lekko skłaniam się ku takiej diagnozie, ale nie mam doświadczenia z CR i ogólnie mało miałem okazji naprawiać tematy zasilania ON, bo nigdy nie miałem problemów...
Właśnie to odjęcie gazu i efekt zawieszenia na ok 800 zastanawia, a potem muśnięcie gazu daje efekt nagłego spadku i wyrównania z ciśnieniem zamierzonym....

Offline Patryk Kaniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 2.0HDI 163KM Tourer Exclusive
Odp: 2.0HDI 163KM - niepokojące odczyty ciśnienia paliwa
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 18, 2020, 22:22:24 »
Wtryski się kalibrują. Najczęściej w zakresie obrotów 2500-1800 i tylko przy hamowaniu silnikiem to występuje.
Wtedy ciśnienie na szynie wskakuje na 800, albo 1300 barów.

Te piki w dół to raczej normalka. Przynajmniej u mnie tak jest, a mam wymieniony zawór w pompie i zaworki przelewowe we wtryskach. Jak miałem problem z przelewającymi wtryskami, to ciśnienie spadało poniżej 100 barów zanim zawór zdołał zareagować. Aczkolwiek nie objawiało się to żadnymi szarpnięciami. Gdybym nie jeździł z diagnostyką w telefonie, to pewnie bym tego nie wyczaił.

Generalnie jest łatwy sposób na zgrubne sprawdzenie przelewów we wtryskach za pomocą odczytu ciśnienia na listwie. Jeśli po zgaszeniu silnika ciśnienie od razu spada na 0-2 bary, to któryś zaworek nie trzyma (i tu już tradycyjną, niestety, metodą trzeba dojść który). Jeśli przelewy są szczelne, to po zgaszeniu auta ciśnienie spada stopniowo w ciągu kilkunastu sekund.

Offline Kuba Michalak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Posiadany samochód: C5 x7
  • Zainteresowania: Elektronika, mechanika pojazdowa.
  • Miejscowość: Dmosin
Odp: 2.0HDI 163KM - niepokojące odczyty ciśnienia paliwa
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 19, 2020, 09:54:33 »
Dzięki za info.
To chyba zostaje mi jednak dwumasa, która pewnie ma taki luz że jest efekt luzy w napędzie, puszczę gaz i czasem szarpnie a jak dodaje potem to zawsze.

Offline Patryk Kaniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 2.0HDI 163KM Tourer Exclusive
Odp: 2.0HDI 163KM - niepokojące odczyty ciśnienia paliwa
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 19, 2020, 19:18:09 »
A dolna poduszka i tulejka w podporze półosi w jakim jest stanie? Te dwie rzeczy odpowiadają za stabilizację silnika przy przyspieszaniu i hamowaniu silnikiem. Jak są serwane, to mocno się buja co daje objaw szarpnięcia.

Offline Kuba Michalak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Posiadany samochód: C5 x7
  • Zainteresowania: Elektronika, mechanika pojazdowa.
  • Miejscowość: Dmosin
Odp: 2.0HDI 163KM - niepokojące odczyty ciśnienia paliwa
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 19, 2020, 19:52:54 »
A dolna poduszka i tulejka w podporze półosi w jakim jest stanie? Te dwie rzeczy odpowiadają za stabilizację silnika przy przyspieszaniu i hamowaniu silnikiem. Jak są serwane, to mocno się buja co daje objaw szarpnięcia.
Sprawdzałem całe zawieszenie i skupiłem się także na tej tuleji zwrotnicy oraz poduszki silnika wymieniłem te co były podjerzane. W sumie tylko na na dole duża była zerwana lekko. A ta tulejka co z nią się łączy była sztywna i nawet nie spękana.

Offline Kuba Michalak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Posiadany samochód: C5 x7
  • Zainteresowania: Elektronika, mechanika pojazdowa.
  • Miejscowość: Dmosin
Odp: 2.0HDI 163KM - niepokojące odczyty ciśnienia paliwa
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 20, 2020, 20:06:20 »
A może ktoś podpowie czy są różnice w sprzęglach między 2.0hdi 140 a 163KM?
Zastanawiam się czy montować luk/sachs czy valeo.