Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Silnik 2.0 b/g - zrobił się słabszy i dławi się przy wyższych obrotach  (Przeczytany 1214 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysztof Warianka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 28
  • Skąd: Szczecinek
  • Posiadany samochód: C5 2.0 lpg, 2001 r.
  • Zainteresowania: nowe technologie
  • Miejscowość: Szczecinek
Mam pierwszy poważniejszy problem ze swoją cytrynką.


Nagle auto stało się mułowate a powyżej 3,5 tys. - 4 tys. zaczyna się dławić. Na biegu jałowym pracuje równo a przygazówka na postoju, co prawda nie zawsze, ale powyżej 5 tys też powoduje czkawkę.
Podmieniłem cewkę na sprawną, wymieniłem świece i mapsensor - bez zmian.


Lexia pokazuje tylko P0410 (błąd związany z pompą powietrza wtórnego) P0485 (podejrzewam rezystory wentylatora do wymiany) i P0502 (sygnał czujnika prędkości pojazdu - tu nie bardzo wiem co jest grane, bo prędkościomierz działa prawidłowo)
Czujnik temperatury wygląda na dobry - Lexia pokazuje realne wartości.


Zastanawia mnie tylko odczyt ciśnienia w kolektorze dolotowym (stad wymiana mapsensora) Na biegu jałowym i w czasie normalnej jazdy są to wartości ok 350 - 400 mb. Natomiast gdy silnik się dławi, wzrasta do ponad 800 mb - nie bardzo wiem jak to interpretować, czy to skutek czy może przyczyna?


Może ktoś coś podpowie? Czego szukać, co ewentualnie samodzielnie jeszcze mogę sprawdzić?


Aha, przepustnicę też czyściłem i robiłem adaptację, więc to raczej nie mapy - auto zachowuje się tak samo na benzynie, jak i na LPG

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Ja bym sprawdził czy katalizator nie jest już zapchany... Szklaneczek nie słychać?

Offline rafał kaśkiewicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 416
  • Skąd: poznań
  • Posiadany samochód: C5 mk1 1.8 lpg
  • Miejscowość: poznań
Z tym skokiem do 800 mbar to silnik próbuje się ratować i otwiera przepustnicę.
A na pb i lpg dzieje się tak samo?
Generalnie diagnozowanie silnika z lpg zaczyna się od kasowania adaptacji i nauka jazdy na samym pb.
Dopiero jak na benzynie będzie "umiał" jeździć zabieramy się za strojenie gazu.


Swoją drogą napisz jakie masz korekcje na lpg.
Sprawdź sondy. Ale Lexia jest bardzo niewygodna do tego.


Pewnie masz przepustnicę elektryczną, to warto zrobić jej adaptacje.
Szukam chętnych na spocik w Poznaniu.
Mam do wypożyczenia blokady rozrządu do 1,8 i 2,0.

Offline Krzysztof Warianka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 28
  • Skąd: Szczecinek
  • Posiadany samochód: C5 2.0 lpg, 2001 r.
  • Zainteresowania: nowe technologie
  • Miejscowość: Szczecinek
Też pomyślałem, że coś z wydechem może być. Tylko nie bardzo wiem, czy dam radę sam to ogarnąć, mimo że kanał mam. Mój mechanik z kolei, dopiero za dwa tygodnie ma wolny termin.

Co do szklanek, to nie wydaje mi się żeby je bylo słychać. Chociaż ogólnie ten silnik jakoś głośny mi się wydaje i mało kulturalnie pracuje.   Na razie zmieniłem olej na 5W40 bo poprzednik 10W40 lał.


EDIT:
Tak samo jest na PB jak i LPG, przepustnica jest na lince. Od momentu jak zacząłem walkę z problemem, jeżdżę tylko na PB. Mapy kasowane ale nic to nie dało.
Zwykłym ELMem sprawdzę jakoś korekty czy sondy?

Offline rafał kaśkiewicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 416
  • Skąd: poznań
  • Posiadany samochód: C5 mk1 1.8 lpg
  • Miejscowość: poznań
Nie wiem co potrafi ELM. W moim pokazywał tylko prędkość.
A rozrząd kiedy zmieniałeś?
Szukam chętnych na spocik w Poznaniu.
Mam do wypożyczenia blokady rozrządu do 1,8 i 2,0.

Offline Krzysztof Warianka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 28
  • Skąd: Szczecinek
  • Posiadany samochód: C5 2.0 lpg, 2001 r.
  • Zainteresowania: nowe technologie
  • Miejscowość: Szczecinek
Zobaczę jutro co mój ELM potrafi.
Rozrząd wymieniany 3 lata temu, 55 tys zrobione.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Mogą to być szklanki, u kolegi też tak szalało ciśnienie, ale może u ciebie co innego, podmieniałeś może czujnik temperatury w dolocie?
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
W tej wersji C5 chyba da się dość łatwo rozpiąć wydech... Ja bym zaczął od tego. Najtańsze i może się okazać że pomoże. Moja Xantia jak ją kupowałem miała zapchany kat. Efekty były bardzo podobne.

Offline Krzysztof Warianka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 28
  • Skąd: Szczecinek
  • Posiadany samochód: C5 2.0 lpg, 2001 r.
  • Zainteresowania: nowe technologie
  • Miejscowość: Szczecinek
Odp: Silnik 2.0 b/g - zrobił się słabszy i dławi się przy wyższych obrotach
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 05, 2019, 19:01:48 »
Faktycznie przyczyną był przytkany wydech. Jako, że katalizator i tak już nadawał się do wymiany a tłumik końcowy był cały zasyfiony, cytrynka dostała nowy kompletny wydech i teraz mruczy zadowolona ;)

Offline Andrzej Gajewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 519
  • Skąd: Wieluń
  • Posiadany samochód: C5 1.8 16v 2002, AX 1.4 D 1992, C4 1.6 HDI 2010
  • Miejscowość: Wieluń
Odp: Silnik 2.0 b/g - zrobił się słabszy i dławi się przy wyższych obrotach
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 06, 2019, 16:41:34 »
Można wiedzieć gdzie kolega zakupił katalizator i jakie koszty?

Offline Krzysztof Warianka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 28
  • Skąd: Szczecinek
  • Posiadany samochód: C5 2.0 lpg, 2001 r.
  • Zainteresowania: nowe technologie
  • Miejscowość: Szczecinek
Odp: Silnik 2.0 b/g - zrobił się słabszy i dławi się przy wyższych obrotach
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 06, 2019, 16:55:49 »
Całość mnie niecałe 800 zł kosztowała, części kupiłem na popularnym portalu aukcyjnym. Namiary ewentualnie na priv, bo nie wiem czy taka reklama na forum jest dopuszczalna.

Offline Andrzej Gajewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 519
  • Skąd: Wieluń
  • Posiadany samochód: C5 1.8 16v 2002, AX 1.4 D 1992, C4 1.6 HDI 2010
  • Miejscowość: Wieluń
Odp: Silnik 2.0 b/g - zrobił się słabszy i dławi się przy wyższych obrotach
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 06, 2019, 23:17:51 »
Ale zamiennik to jest czy oryginał?

Offline Krzysztof Warianka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 28
  • Skąd: Szczecinek
  • Posiadany samochód: C5 2.0 lpg, 2001 r.
  • Zainteresowania: nowe technologie
  • Miejscowość: Szczecinek
Odp: Silnik 2.0 b/g - zrobił się słabszy i dławi się przy wyższych obrotach
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 07, 2019, 07:00:00 »
Zamiennik.