Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Siła wspomagania  (Przeczytany 1529 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 784
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Siła wspomagania
« dnia: Maj 31, 2019, 13:28:01 »
Nie mogę znalezć czy żeby zwiększyć siłę wspomagania Dirass śrubę w rozdzielaczu trzeba wkręcać czy wykręcać??
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 472
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Odp: Siła wspomagania
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 03, 2019, 02:55:30 »
Jeśli dobrze pamiętam, to wkręcić, ale nie za dużo, delikatnie. Nie polecam tego robić bez wpiętego manometru, bo delikatny ruch powoduje gwałtowny wzrost ciśnienia. Dawno temu to robiłem, ale pamiętam, że manometr 250 bar bez problemu zamknęło, więc trzeba uważać.

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 784
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Siła wspomagania
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 04, 2019, 23:03:22 »
No dobra,ale to "nie za dużo" to ile? :D Pół obrotu,cały,dwa??? Wspomaganie mam jednak chciałbym troszkę większe
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 472
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Odp: Siła wspomagania
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 04, 2019, 23:13:57 »
Niestety nie pamiętam, dawno to było :D Jak nie masz jak się wpiąć, żeby zmierzyć ciśnienie, to najlepiej z autem postawionym na asfalcie lub podobnie opornym gruntem i w dwie osoby - jeden kręci kierownicą, drugi przy zaworze. Ewentualnie samemu - zaznaczyć sobie obecną pozycję śruby i wkręcić o 1/4 obrotu. Sprawdzić rezultat i tak do skutku. Efekt powinien być odczuwalny od razu.

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 784
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Siła wspomagania
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 05, 2019, 08:26:18 »
No właśnie istotne jest to 1/4 obrotu.Dzieki
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Odp: Siła wspomagania
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 29, 2019, 00:59:17 »
Orientuje się ktoś za co odpowiedzialne są zaworki w głowiczce wspomagania i co się może stać jak ich nie będzie albo będzie tylko 1 sztuka? Wystepują 2 sztuki i tylko w 1 przyłączu. Kiedyś Roman Suchara pisał, że usunął dławiki z głowiczki, bo zimą wspomaganie źle pracowało. Niestety więcej informacji nie znalazłem jak to pracowało i czy chodziło mu o te zaworki.

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Odp: Siła wspomagania
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 12, 2019, 11:52:12 »
Udało się usunąć pierwszy zaworek w głowiczce. Wspomaganie pracuje bardziej gładko i równo.  Wcześniej miałem problem przy szybkim szarpnięciu kierownicą w obojętnie którą stronę- jakby brakowało chwilowo oleju na obrót kierownicą i dopiero po niecałej sekundzie kierownica działa. Teraz ten objaw jest duużo mniej odczuwalny i kierownica obraca się praktycznie od razu. Syczenie/przeciskanie się gdzieś oleju dalej występuje przy kręceniu kierownicą ale trochę ciszej. Dalej występuje problem, że kręcąc kierownicą w prawo syczenie jest głośniejsze niż jak kręcę nią w lewo. Dodatkowo bardziej syczy jak powoli obracam kierownicą. Przy szybkich rurach kierownicą praktycznie nie słychać tego syczenia/bulgotania oleju. Ktoś ma jakiś pomysł gdzie można zajrzeć jeszcze?