Przekaźnika rozrusznika jako takiego w Xm'ie nie było . Tylko w wersji z automatem występował przekaźnik ale pełnił on funkcję przerywania obwodu rozruchu poza Park i Neutral . Ten przekaźnik nie odciążał styków włącznika zapłonu . Główną przyczyną (poza włącznikiem zapłonu) jest złącze pod zbiornikiem LHM . W MKI i MKII (pomimo zmiany budowy złącza) problem występował nagminnie . Pomagało zastosowanie przekaźnika którego cewka była sterowana bezpośrednio z obwodu rozruchu ( to tylko około 100mA) , a styki robocze pod +12V i do automatu rozrusznika . W wersjach z tempomatem trzeba dobrze pomyśleć jak to podłączyć bo łatwo się pomylić i podczas jazdy włączenie tempomatu uruchamia rozrusznik !!! , mimo to rozruch jest ok . na P i N . Zawsze warto zdobyć odpowiedni do modelu i rocznika schemat i go przeanalizować . Ciekawskim polecam pomiar prądu płynącego przez styki włącznika zapłonu do automatu rozrusznika . Wtrącenie w ten obwód nawet niewielkiej rezystancji (np. słabe styki pod zbiornikiem LHM) powoduje brak działania automatu rozrusznika .Osobne zagadnienie to umieszczenie rozrusznika w ZPJ pod kolektorem wydechowym - jest tam bardzo gorąco i w wielu egzemplarzach brakuje osłony cieplnej .Jest tam na tyle gorąco że topi się izolacja na przewodzie do automatu .