Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: przekładka silnika  (Przeczytany 1229 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotr Gacki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 476
  • Skąd: Stare Babice
  • Posiadany samochód: C5 2002r. 2.0i 16v break, klima i automat, C4 2011r. 1.6 VTi
  • Zainteresowania: fotografia zawodowo
  • Miejscowość: Stare Babice
przekładka silnika
« dnia: Czerwiec 04, 2019, 18:58:36 »
Witam! Znalazłem dawce zdrowego nadwozia, bo moje mocno poobijałem. Auto ma zarżnięty silnik 2.0, a moja dwu litrówka  jest rok po remoncie. Oba auta jeździły na LPG. Oba mają automatyczną skrz. biegów. Oba kombi. Zdaje się że nawet rocznikowo są z 2002r.Jak sprawdzić czy silniki są identyczne i mój będzie pasował do tamtego zestawu? Wystarczy porównać w dowodach rej. nr win? która to jest sekwencja?

Jak strzeliłem byka to przepraszam, ale jestem dyslektykiem.

Offline Łukasz Fusek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 622
  • Posiadany samochód: C2 GT/ opel signum 1,9cdti
  • Zainteresowania: rajdy srajdy
  • Miejscowość: Kobierzyce
Odp: przekładka silnika
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 04, 2019, 19:41:09 »
nawet jeśli silniki czy skrzynie są różne, nie widzę większych problemów przy takiej przekładce, stawiasz dawce i biorce obok i przekładasz wszystko co ewentualnie nie pasuje, kwestia elektroniki by w razie czego lexia dopisać  uaktywnić, możesz wkleić vin obu to rozszyfrujemy co tam jest
wariat, a ty uważasz się za normalnego?

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 592
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: przekładka silnika
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 04, 2019, 20:10:51 »
W VIN silnik zakodowany jest w znakach 6-8. A po kolei to: pierwsze 3 identyfikują producenta (V-Europa F-Francja 7-Citroen) następne 2 znaki to model i rodzaj nadwozia, 9-ty znak to zakodowany rodzaj skrzyni biegów, a ostatnie 8 - numer seryjny VIS (jeśli znasz producenta wystarczy do poprawnej i jednoznacznej identyfikacji samochodu).
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: przekładka silnika
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 04, 2019, 22:30:06 »
Z tego co wiem zmiany w tych silnikach były jedynie w postaci dwóch różnych przepustnic. Więc powinno być gładko.

Offline Piotr Gacki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 476
  • Skąd: Stare Babice
  • Posiadany samochód: C5 2002r. 2.0i 16v break, klima i automat, C4 2011r. 1.6 VTi
  • Zainteresowania: fotografia zawodowo
  • Miejscowość: Stare Babice
Odp: przekładka silnika
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 07, 2019, 13:29:19 »
Dzięki za info!
Jak strzeliłem byka to przepraszam, ale jestem dyslektykiem.

Offline Rafał Zub

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 51
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Exclusive 2.0 16v 2004
Odp: przekładka silnika
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 07, 2019, 15:51:33 »
Cześć.

Ja też stoję przed podobnym robotą przy swoim C5 i miałbym kilka pytań. Mianowicie:
1) Jaka powinna być +/- kompresja na 2.0 16v żeby w ogóle opłacało się na dany silnik spojrzeć?

Przeglądam ostatnio aukcje, w części z nich są pomiary kompresji na cylindrach i zauważyłem znaczące różnice np. motor z auta sprowadzonego z Anglii, rzekomo po równe 13 barów na każdym garze; na następnej aukcji znów po 15 barów i jakieś różnice rzędu ~1 bar między cylindrami. Trzeci silnik, który rzucił mi się w oczy to już zupełna maniana, bo na 1) 18,4; na 2) 16,3; na 3) 17,7, a na 4) 16,9 czyli duże rozbieżności, ale i samo bazowe ciśnienie sprężania znacznie większe niż w większości motorów, które miałem okazje obejrzeć. Skąd takie różnice?

Oczywiście rozumiem też, że sam wrzucony pomiar ciśnienia sprężania wiosny nie czyni, ale zawsze warto się tym zasugerować, a nie tylko słodkim kadzeniem handlarza.

2) Na co jeszcze zwrócić uwagę i o co konkretnie pytać przy zakupie, żeby mieć rozeznanie, czy nie ma się styczności z jakimś szrotem?


Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: przekładka silnika
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 07, 2019, 16:16:32 »
18 to już wyniki bliskie diessli...

 Pytasz o silnik RFN czy RFJ? Bo one miały inne z tego co wiem te parametry. Ogólnie 13bar przyjmuje się za dobry wynik dla benzyny. Dużo tu zależy od samego przyrządu jak i metody pomiaru. Samym wynikiem nie ma się co sugerować jako wartością. Bardziej trzeba się skupić na tym żeby na każdym cylindrze były te wyniki możliwe równe.

Offline Rafał Zub

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 51
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Exclusive 2.0 16v 2004
Odp: przekładka silnika
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 07, 2019, 18:38:53 »
Aj, sorry, zapomniałem napisać, że chodzi o RFN

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: przekładka silnika
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 07, 2019, 22:46:53 »
Aj, sorry, zapomniałem napisać, że chodzi o RFN
Niby dział MK1 więc raczej o RFN chodzi. Ale warto pisać bo w 2004 roku jak masz podane występował już RFJ w MK2 a czasami ktoś coś pomyli....