Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Cewka klimatyzacji sprężarki wymiana.  (Przeczytany 9573 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Gruszecki Michal

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 753
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2005 r. 1.6 70 kW.
  • Miejscowość: Siedlce
Cewka klimatyzacji sprężarki wymiana.
« dnia: Czerwiec 07, 2019, 07:57:28 »
Czy ktoś ma doświadczenia z wymianą cewki klimatyzacji? Gdzieś na odcinku 15 cm od cewki do wtyczki mam uszkodzony kabel i muszę wymienić prawdopodobnie cewkę.

Offline Łukasz Fusek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 622
  • Posiadany samochód: C2 GT/ opel signum 1,9cdti
  • Zainteresowania: rajdy srajdy
  • Miejscowość: Kobierzyce
Odp: Cewka klimatyzacji sprężarki wymiana.
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 07, 2019, 09:24:37 »
kabel ? nie da się tego naprawić?   ???
wariat, a ty uważasz się za normalnego?

Offline Gruszecki Michal

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 753
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2005 r. 1.6 70 kW.
  • Miejscowość: Siedlce
Odp: Cewka klimatyzacji sprężarki wymiana.
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 07, 2019, 20:52:41 »
kabel ? nie da się tego naprawić?   ???
Jeszcze nie wiem ale prawdopodobnie bliżej cewki jest przełamanie.
Stoję w miejscu koło nie chce zejść.
Czy ktoś je zdejmował?
Potrzebny ściągacz, mi się udało zbić punktakiem. Jeszcze jeden pierścień zegera i cewka będzie na zewnątrz.


« Ostatnia zmiana: Czerwiec 10, 2019, 18:44:51 wysłana przez Gruszecki Michal »

Offline Tomasz Regosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 164
  • Skąd: W-wa
  • Posiadany samochód: C4P 1,6 e-HDI MCP 2012
  • Miejscowość: W-wa
Odp: Cewka klimatyzacji sprężarki wymiana.
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 12, 2019, 08:35:23 »
cześć, obserwuje Twoje działania bo po uzupełnieniu czynnikiem sprężarka nie startuje i na 99% to cewka ale w C4P... trochę mało tam miejsca ale chyba podejmę walkę z wymianą... jak piszesz poszło bez użycia ściągacza? ile czasu Tobie to zajęło?

Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka


Offline Łukasz Fusek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 622
  • Posiadany samochód: C2 GT/ opel signum 1,9cdti
  • Zainteresowania: rajdy srajdy
  • Miejscowość: Kobierzyce
Odp: Cewka klimatyzacji sprężarki wymiana.
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 12, 2019, 08:45:15 »
Tomaszu a sprawdziłeś czy do kostki przed cewką dochodzi prąd?  próbowałeś na krótko sprawdzić działanie  sprzęgła klimatyzacji?
wariat, a ty uważasz się za normalnego?

Offline Tomasz Regosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 164
  • Skąd: W-wa
  • Posiadany samochód: C4P 1,6 e-HDI MCP 2012
  • Miejscowość: W-wa
Odp: Cewka klimatyzacji sprężarki wymiana.
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 12, 2019, 08:53:53 »
Łukasz, jestem mega amatorem po obejrzeniu 20 filmów z tej konkretnej tematyki na YT.... ale wiem że mechanik który taka diagnozę wydał po sprawdzeniu na krótko, chciał mnie skroic za komplet ze sprzęgłem... ale teraz tak się zastanawiam, zanim kupię cewke.... czy gdybym zdjął sprzęgło, wyjął tę podkładkę która daje dystans 0.5mm i ponownie skręcił to miałabym cały czas działająca klime po rozruchu silnika? Czy coś mógłbym schrzanic w układzie? czyli sprzęgło na stałe spasowane... Co o tym sądzisz... jest 33C a przesyłka do 2 dni

Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka


Offline Łukasz Fusek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 622
  • Posiadany samochód: C2 GT/ opel signum 1,9cdti
  • Zainteresowania: rajdy srajdy
  • Miejscowość: Kobierzyce
Odp: Cewka klimatyzacji sprężarki wymiana.
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 12, 2019, 08:59:05 »
sprzęgło na stałe? to nie dobry pomysł,
wariat, a ty uważasz się za normalnego?

Offline Tomasz Regosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 164
  • Skąd: W-wa
  • Posiadany samochód: C4P 1,6 e-HDI MCP 2012
  • Miejscowość: W-wa
Odp: Cewka klimatyzacji sprężarki wymiana.
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 12, 2019, 09:02:09 »
nie jestem fanem prowizorek... ale gdyby to było bezpieczne... można dla lepszego efektu pomiędzy koło wielorowkowe a sprzęgło na pow styku umieścić ala uszczelke dla zapewnienia lepszej pow styku i tarcia

Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka


Offline Tomasz Regosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 164
  • Skąd: W-wa
  • Posiadany samochód: C4P 1,6 e-HDI MCP 2012
  • Miejscowość: W-wa
Odp: Cewka klimatyzacji sprężarki wymiana.
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 12, 2019, 09:05:21 »
dlaczego tak uważasz, co się może schrzanic.... tak teraz myślę że przecież i tak mam cały czas w samochodzie przycisk AC on... więc efekt podobny prócz siły docisku bo to nie elektromagnes... co może mieć wpływ na nierówna pracę kompresora...

Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka


Offline Tomasz Regosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 164
  • Skąd: W-wa
  • Posiadany samochód: C4P 1,6 e-HDI MCP 2012
  • Miejscowość: W-wa
Odp: Cewka klimatyzacji sprężarki wymiana.
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 12, 2019, 09:06:29 »
każdy mech od klimy mówi za tydzień proszę dzwonić bo nie mam czasu... a w PL... Hiszpania

Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka


Offline Tomasz Regosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 164
  • Skąd: W-wa
  • Posiadany samochód: C4P 1,6 e-HDI MCP 2012
  • Miejscowość: W-wa
Odp: Cewka klimatyzacji sprężarki wymiana.
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 12, 2019, 14:55:00 »
Panowie, mam prośbę o sprawdzenie nr oem / ID kompresora dla mojego auta CJ735719 C4P 2012 1,6 HDI  - nie mam możliwości sprawdzenia bezpośredniego w aucie ... dzieki

Offline Gruszecki Michal

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 753
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2005 r. 1.6 70 kW.
  • Miejscowość: Siedlce
Odp: Cewka klimatyzacji sprężarki wymiana.
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 12, 2019, 18:53:28 »
Sprzęgło kompresora klimy akurat jest na wprost zbiornika płynu do spryskiwaczy.
Po zdjęciu samego sprzęgła nie ma problemu ze zdjęciem pierwszego pierścienia zegera które trzyma koło.
Problem pojawia się gdy trzeba zdjąć drugi pierścień trzymający cewkę, przeszkadza zbiornik płynu. Zalecam odkręcić trzy śruby trzymające kompresor (dwie górne odkręca się o ćwierć obrotu klucza, więc długo) i wtedy kompresor przekręcamy i mamy super dostęp do pierścienia.
Ja nie mając ściągacza użyłem młotka i punktaka, stukałem w wewnętrzną część koła, ale tam można bo nic się nie niszczy, mi zeszło po kilkunastu puknięciach. Po wyczyszczeniu koła i wałka później nakłada się samymi rękoma.
Uwaga w Intercars  próbowano mi wcisnąć jakiegoś termoteca który jednak miał delikatnie inny rozmiar.
Ogólnie poległem ponieważ samochód mi potrzebny a części brak więc będzie drugie podejście.
Na koniec zrobiłem rzeźbę, dzięki opaskom  klimą teraz więcej działa niż nie działa.
Przy zakupie cewki trzeba patrzeć na parametr jakiegoś tam ustawienia.
Ja robiłem spod auta leżąc, samochodem wjechałem sobie tylko na drewniane bale.
Z kanału pójdzie o wiele sprawniej.
Powodzenia.

Offline Tomasz Regosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 164
  • Skąd: W-wa
  • Posiadany samochód: C4P 1,6 e-HDI MCP 2012
  • Miejscowość: W-wa
Odp: Cewka klimatyzacji sprężarki wymiana.
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 12, 2019, 19:11:33 »
Michał, dzięki za wyczerpujące opisy... ja się zbieram do tematu po obejrzeniu https://youtu.be/naP6DLG1u4Y gość fajnie sobie radzi z tematem... ale to nie Cytryna... dlatego jak robiłem rekonesans podejścia bo ciasno a nie mam kanału i podnośnika... może zdjąć koło PP, nadkole i ta szpara na wprost przy zbiorniku...
Pomysł z okreceniem góry sprężarki i jak rozumiem poluzowaniu dołu +przechylenie w kierunku chłodnicy daje więcej możliwości
Dzwoniłem do kilku firm i jasno mówią że trzeba mieć symbol ze sprężarki lub wymontowac cewke i dopiero sprawdzić po wymiarach i zamawiać...
sprawdź inter-instal com moze pomogą Tobie


Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka


Offline Gruszecki Michal

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 753
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2005 r. 1.6 70 kW.
  • Miejscowość: Siedlce
Odp: Cewka klimatyzacji sprężarki wymiana.
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 12, 2019, 22:51:44 »
Michał, dzięki za wyczerpujące opisy... ja się zbieram do tematu po obejrzeniu https://youtu.be/naP6DLG1u4Y gość fajnie sobie radzi z tematem... ale to nie Cytryna... dlatego jak robiłem rekonesans podejścia bo ciasno a nie mam kanału i podnośnika... może zdjąć koło PP, nadkole i ta szpara na wprost przy zbiorniku...
Pomysł z okreceniem góry sprężarki i jak rozumiem poluzowaniu dołu +przechylenie w kierunku chłodnicy daje więcej możliwości
Dzwoniłem do kilku firm i jasno mówią że trzeba mieć symbol ze sprężarki lub wymontowac cewke i dopiero sprawdzić po wymiarach i zamawiać...
sprawdź inter-instal com moze pomogą Tobie


Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka
Odkręcasz trzy śruby i wtedy przekręca się cała sprężarka, przewody są giętkie więc wystarczy luzu. Zdjęcie koła raczej nic nie da, moim zdaniem lepiej leżeć na ziemi na plecach niż atakować to z boku pod kątem z wysokości podłogi.
Sprężarka z filmiku mi wygląda na identyczną, więc już wszystko wiesz.
Powodzenia.

Offline Tomasz Regosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 164
  • Skąd: W-wa
  • Posiadany samochód: C4P 1,6 e-HDI MCP 2012
  • Miejscowość: W-wa
Odp: Cewka klimatyzacji sprężarki wymiana.
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 16, 2019, 18:52:17 »
UDAŁO SIE   
a teraz dla szukających alternatywnych rozwiązań i na przekór "mechaniorom" ... DIY ... bez specjalistycznych ściągaczy, spuszczania gazu ze sprężarki, nawet bez odkręcania sprężarki ... da się !
ponieważ jestem totalnym amatorem z miejscem postojowym w garażu podziemnym ... radziłem sobie z podnośnika i kobyłki pod PP kołem. Po odkręceniu osłony dolnej stwierdziłem, że nie ma szans na dostęp do sprężarki bez jej demontażu ... zrobiłem podejście boczne  . Zdjąłem koło PP, wymontowałem nadkole (głównie spinki) i osłonę 2 elementową pomiędzy kołem a sprężarką (4 śruby). Przy okazji odkryłem że ta osłona nieźle tarabani na wybojach i stuki przenoszą się do kabiny (czyli nie amory) i przy montażu zabezpieczyłem piankami. Sprężarka objawiła się jak na dłoni podejście boczne idealne  .
Zdejmujemy pasek wielorowkowy poprzez zabezpieczenie jednego napinacza (górnego) i odciągnięcie 2-go rolki (pomiędzy alternatorem a sprężarka) wystarczy łeb śruby kluczem chwycić i w kierunku ruchu wskazówek zegara odchylić w prawo rolkę, luzując pasek. Odpinamy kostke od sprężarki i dobieramy się do niej.
WD40 na nakrętkę od sprzęgła, blokując kombinerkami, nakrętka puściła bez problemu a za nią bez żadnych oporów samo sprzęgło. Następnie WD40 w okolice łożyska, zdjąłem cążkami zabezpieczenie i bez ściągacza lekko opukując koło z łożyskiem okręcając je po obwodzie, zeszło w 1 min bez problemu. Pozostało ostatnie zabezpieczenie samej cewki - podejście trudne bo konieczne są cążki z długimi końcówkami, ale WD40 parę min i za 3 razem zeszła "spinka" a za nią cewka. Nową zamówiłem w sklepie w Zdunach, który specjalizuje się w elementach do klimy samochodowej. Do C4P 1,6 HDI to model 2201015 CEWKA ELEKTROMAGNES SPRĘŻARKI KOMPRESORA KLIMATYZACJI SANDEN SD6C12 SD7C12 CITROEN BERLINGO C4 C5 PEUGEOT PARTNER Tepee 307 308 3008 5008
Zamocowałem nową cewkę, przeczyściłem papierem ściernym sprzęgło na styku, następnie zamocowałem - lekko weszło na swoje miejsce, a że łożysko wykazywało brak luzów więc dobrze, że nie kupiłem kompletu za 250pln, tylko samą cewkę za 73,80 + dostawa). Po złożeniu wszystkiego (uwaga na podkładkę przed sprzęgłem) i nałożeniu paska wielorowkowego czas na sprawdzenie i ... działa  .W garażu było 30C więc klima zaczęła na maxa mielić bez ruchu powietrza (na postoju) i jak zobaczyłem na parametrach to szybko wentylator wszedł na 100% a ciś układu bardzo szybko wzrosło z 9,2bara na 17,7 i ją wyłączyłem bo od 15 bar juz na czerwono wskazywało. Sprawdzę w chłodniejszy dzień w czasie jazdy co z parametrami, ale proszę jeżeli macie jakieś spostrzeżenia co do parametrów to piszcie.Mam nadzieję że DIY pomoże przyszłym bez klimy i w kłopocie - nie warto wydawać 400-500pln skoro taki laik jak ja w 2,5h ogarnął temat. Na YT jest fajny film z wymiany w peugocie z którego czerpałem inspiracje i dzięki wpisom i pomocy m.in Michała z Xsary, Łukasza i Waldka dało się ogarnąć temat  - chętnie podzielę się szczegółami, jeżeli cokolwiek jest nieczytelne w tym DIY


Offline Gruszecki Michal

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 753
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2005 r. 1.6 70 kW.
  • Miejscowość: Siedlce
Odp: Cewka klimatyzacji sprężarki wymiana.
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 17, 2019, 20:47:23 »
Nie "udało się" tylko "zrobiło się". Na początku czarna magia a po fakcie jednak nie takie straszne.
Gratulacje.