Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Krzyżak przegubu wewnętrznego.  (Przeczytany 3305 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Sebastian Osowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 243
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: 3.0 v6 lpg
  • Zainteresowania: Mechanika
  • Miejscowość: Borne Sulinowo
Krzyżak przegubu wewnętrznego.
« dnia: Czerwiec 10, 2019, 17:42:43 »
Jak w temacie, czy ktoś wymieniał krzyżak w półoście długiej ?


Potrzebuję jakikolwiek nr.katalogowy bo w intercarsie nie mogą nic dobrać.


Wiem tyle, że między krzyżakiem z lewej a prawej strony jest znaczna różnica z lewej wygląda tak:

Z prawej tak:



Trzęsie mi budą przy przyśpieszaniu i jak złapałem za półośki to głównie na tej długiej jest znaczny luz na wewnętrznym przegubie.Koła wyważone na nowych oponach. Nie chcę się bawić w w kupno nowych osiek, bo nie ma sensu skoro tylko na krzyżaku jest luz. O ile bieżnia nie jest wyrobiona, ale mam nadzieję, że nie.






Teraz cholera wie, czy to ten. Nie mam w ręku na zmierzenie i pytanie czy bez względu na wersje silnikowe były tylko jedne rodzaje na każdą ze stron?
https://allegro.pl/oferta/krzyzak-przegubu-wewnetrznego-citroen-c5-7658925914

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Krzyżak przegubu wewnętrznego.
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 11, 2019, 01:56:32 »
Niestety bieżnia się wyciera i nic nie zrobisz, testowałem to w XM też chcąc zaoszczędzić, a skończyło się na całej półosi.
Jak ją masz zdemontowaną to wsuń lub ją wysuń aby zabierak pracował w innym miejscu i sprawdź wtedy luz, jak się skasuje to niestety bieżnia.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Sebastian Osowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 243
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: 3.0 v6 lpg
  • Zainteresowania: Mechanika
  • Miejscowość: Borne Sulinowo
Odp: Krzyżak przegubu wewnętrznego.
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 11, 2019, 15:15:19 »
Niestety bieżnia się wyciera i nic nie zrobisz, testowałem to w XM też chcąc zaoszczędzić, a skończyło się na całej półosi.
Jak ją masz zdemontowaną to wsuń lub ją wysuń aby zabierak pracował w innym miejscu i sprawdź wtedy luz, jak się skasuje to niestety bieżnia.


Tylko pytanie na ile te ogólnodostępne ośki z chin pojeżdżą. Czy też kupić używaną ośkę z obiorem osobistym i zaryzykować.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Krzyżak przegubu wewnętrznego.
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 12, 2019, 00:19:04 »
Dokładnie jak piszesz, szukał bym używanej i sprawdził przy odbiorze luz, ewentualnie wtedy można z dwóch coś zrobić, co do dostępnych zamienników się nie wypowiem, może są też warte uwagi.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Patryk Powroźnik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 193
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Audi S6 c5 4.2 V8 340HP
  • Zainteresowania: mechanika samochodowa, chiptuning
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Krzyżak przegubu wewnętrznego.
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 12, 2019, 14:46:26 »
Wczoraj wymieniałem, używane półosie kupione na "allegro" za 200zł w prawie idealnym stanie 0 wibracji na budzie  :D
edit.
Dzisiaj wziąłem się za prawą półoś- po 8h zabawy ze śrubami przy wyjechaniu z garażu przegub zewnętrzny się przekręcił  ;D jutro trzeba złożyć 2 do 1 i możę będzie śmigać  :(
 
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 18, 2019, 00:41:58 wysłana przez Patryk Powroźnik »
Audi S6 C5 4.2 V8 340HP QUATTRO

Offline Radosław Misztal

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 335
  • Posiadany samochód: C5 3.0 v6 2002, C5 1.8 2002
  • Zainteresowania: Komputer, Kosmos, Technologia
  • Miejscowość: Sitno, lubelskie
Odp: Krzyżak przegubu wewnętrznego.
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 10, 2019, 20:36:05 »
Odkopię kotleta, bo nie będę zakładać nowego wątku.


Objawy wiadome - akurat u mnie między 60km/h a 80km/h telepie już wyczuwalnie, tylko podczas przyspieszania. Dzisiaj się wczołgałem pod spód, poszarpałem obie półośki. Na prawej 1-2mm luzu, na lewej może niecały mm - z ciekawości, czy to spory luz? Jak było u Was?


No i czy są jakieś niespodzianki podczas wymiany? Olej w skrzyni? Łożysko wyjdzie z obudowy bez oporów?

Offline Michał Szymura

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 79
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C5 MK1 2.0 Pb+LPG, C4 1.6 16V
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: Krzyżak przegubu wewnętrznego.
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 12, 2019, 20:36:50 »
Wymieniałem niedawno u siebie. Olej zleci Ci cały ze skrzyni. Dla pewności od razu wymień uszczelniacz. Łożysko u mnie łatwo nie chciało się poddać, wybijałem z podpory zagiętym końcem breszki i młotkiem ale takim trochę większym.

Offline Tomasz Tokarczyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 74
  • Posiadany samochód: C5 MKI 3.0
  • Miejscowość: Słupsk
Odp: Krzyżak przegubu wewnętrznego.
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 15, 2020, 17:44:16 »
Tylko pytanie na ile te ogólnodostępne ośki z chin pojeżdżą. Czy też kupić używaną ośkę z obiorem osobistym i zaryzykować.
Jaką opcję w końcu wybrałeś? Mam identyczną sytuację: trzęsie przy mocnym przyśpieszaniu.
Kupowanie używki to spore ryzyko, a zamienniki są zazwyczaj słabej jakości.
Czy może jednak sam krzyżak?

Offline Bartek Brzoza

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 222
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 v6 exclisive
  • Miejscowość: Poznań
Odp: Krzyżak przegubu wewnętrznego.
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 15, 2020, 18:07:17 »
ja wymieniałem na zamiennik i 2 lata spokój a w 3 litrówce nie maja lekko.

Offline Sebastian Osowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 243
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: 3.0 v6 lpg
  • Zainteresowania: Mechanika
  • Miejscowość: Borne Sulinowo
Odp: Krzyżak przegubu wewnętrznego.
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 15, 2020, 19:03:56 »
Tylko pytanie na ile te ogólnodostępne ośki z chin pojeżdżą. Czy też kupić używaną ośkę z obiorem osobistym i zaryzykować.
Jaką opcję w końcu wybrałeś? Mam identyczną sytuację: trzęsie przy mocnym przyśpieszaniu.
Kupowanie używki to spore ryzyko, a zamienniki są zazwyczaj słabej jakości.
Czy może jednak sam krzyżak?

Założyłem ośki od diesla i jak na razie dają radę :) Bodajże od 2.0hdi 110. Trzeba uważać bo są dwa rodzaje, jedne chude drugie takie jak od 3.0.

Offline Tomasz Tokarczyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 74
  • Posiadany samochód: C5 MKI 3.0
  • Miejscowość: Słupsk
Odp: Krzyżak przegubu wewnętrznego.
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 15, 2020, 22:15:51 »
Rozumiem, że poliftowe też pasują, np. https://allegro.pl/oferta/polos-prawa-przegub-citroen-c5-lift-2-0hdi-04-08-8920832105


Jeśli chodzi o zamiennik, to jakiej firmy brałeś Bartku?

Offline Sebastian Osowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 243
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: 3.0 v6 lpg
  • Zainteresowania: Mechanika
  • Miejscowość: Borne Sulinowo
Odp: Krzyżak przegubu wewnętrznego.
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 15, 2020, 22:53:48 »
Rozumiem, że poliftowe też pasują, np. https://allegro.pl/oferta/polos-prawa-przegub-citroen-c5-lift-2-0hdi-04-08-8920832105


Jeśli chodzi o zamiennik, to jakiej firmy brałeś Bartku?


Jak numery pokrywają się z numerami z 3.0 to będzie pasowała.


Brał zapewne GSP ;p ja z tą firmą mam złe doświadczenia jak chodzi o przeguby.

Offline Józef Ortyl

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 428
  • Skąd: Mielec
  • Posiadany samochód: C5 3.0i V6 Exclusive Mk1 BVA
  • Zainteresowania: motoryzacja ,elektronika,lotnictwo
  • Miejscowość: Mielec
Odp: Krzyżak przegubu wewnętrznego.
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 16, 2020, 14:27:56 »
Podłączam się do tematu ponieważ zauważyłem  zbliżony  problem  w moim samochodzie,przy  prędkościach  autostradowych  około 140 km/godz pojawiają się  wibracje/drgania  wyczuwalne na kierownicy ,co może być przyczyną? poduszki silnika, wypracowane półosie ? .Koła wyważone  ,przy niższej prędkości zjawisko nie występuje. 
Posiadane dotychczas pojazdy:Fiat125P,Polonez1,5,Polonez1,6 CARO,Honda Accord 2,0 , Renault 5,Nubira 1,6 ,Leganza 2,0 :-)  :-)  :-)

Offline Sebastian Osowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 243
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: 3.0 v6 lpg
  • Zainteresowania: Mechanika
  • Miejscowość: Borne Sulinowo
Odp: Krzyżak przegubu wewnętrznego.
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 16, 2020, 17:54:24 »
Podłączam się do tematu ponieważ zauważyłem  zbliżony  problem  w moim samochodzie,przy  prędkościach  autostradowych  około 140 km/godz pojawiają się  wibracje/drgania  wyczuwalne na kierownicy ,co może być przyczyną? poduszki silnika, wypracowane półosie ? .Koła wyważone  ,przy niższej prędkości zjawisko nie występuje.
Ponownie sprawdź koła, a najlepiej sprawdzić półosie jak autem jesteś nad kanałem zawieszenie w pozycji normalnej. Złap za półoś i sprawdź czy ma duży luz (góra, dół). U mnie nie miałem wątpliwości po tym jak pod górkę na piątce zacząłem przyśpieszać. Normalnie trzepało jak luźne koło.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Krzyżak przegubu wewnętrznego.
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 16, 2020, 18:02:55 »
Nawet wybite gumy na wahaczach dają takie objawy.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Sebastian Osowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 243
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: 3.0 v6 lpg
  • Zainteresowania: Mechanika
  • Miejscowość: Borne Sulinowo
Odp: Krzyżak przegubu wewnętrznego.
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 16, 2020, 19:24:01 »
Nawet wybite gumy na wahaczach dają takie objawy.
Jak i nawet wywalony sworzeń. Zapytał jak sprawdzić półoś to napisałem. Drogą dedukcji jak ktoś szuka przyczyny to powinien sprawdzić wszystko co jest zależne od siebie, czyli układ kierowniczy z zawieszeniem i układem napędowym...

Offline Tomasz Tokarczyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 74
  • Posiadany samochód: C5 MKI 3.0
  • Miejscowość: Słupsk
Odp: Krzyżak przegubu wewnętrznego.
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 19, 2020, 20:06:59 »
Wymieniłem na zamienniki GSP, tylko takie były w hurtowni.
Mam rok czasu gwarancji w razie czego. Oczywiście obie strony mi padły. Lewa miała mały luz, ale za to prawa rozsypała się w rękach.
Jak coś się będzie działo, to napiszę. :)

Offline Józef Ortyl

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 428
  • Skąd: Mielec
  • Posiadany samochód: C5 3.0i V6 Exclusive Mk1 BVA
  • Zainteresowania: motoryzacja ,elektronika,lotnictwo
  • Miejscowość: Mielec
Odp: Krzyżak przegubu wewnętrznego.
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 23, 2020, 14:22:31 »
Nawet wybite gumy na wahaczach dają takie objawy.
Jak i nawet wywalony sworzeń. Zapytał jak sprawdzić półoś to napisałem. Drogą dedukcji jak ktoś szuka przyczyny to powinien sprawdzić wszystko co jest zależne od siebie, czyli układ kierowniczy z zawieszeniem i układem napędowym...

Wracam po kilku dniach do tematu półosi:
Przygotowując się na ewentualną wymianę półosi zrobiłem przegląd dostępnych   do zakupu ,poblem w tym że różne  firmy podają inne  dłgośći tych półosi np;dla półosi lewej/automat  dla OEN 3272EL :   SKF l=600 ,LOBRO i SPIDAN l=620
                                                   dla półosi prawej/automat dla OEN3273EL :   SKF l=915 ,LOBRO i SPIDAN l=934
Podaję te dane z oferty  AUTODOC ,pytanie do kolegów ? skąd te różnice ? jaka długość jest prawidłowa dla mojego modelu samochodu:MkI 3.0V6 automat
« Ostatnia zmiana: Luty 23, 2020, 17:37:20 wysłana przez Józef Ortyl »
Posiadane dotychczas pojazdy:Fiat125P,Polonez1,5,Polonez1,6 CARO,Honda Accord 2,0 , Renault 5,Nubira 1,6 ,Leganza 2,0 :-)  :-)  :-)

Offline Radosław Misztal

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 335
  • Posiadany samochód: C5 3.0 v6 2002, C5 1.8 2002
  • Zainteresowania: Komputer, Kosmos, Technologia
  • Miejscowość: Sitno, lubelskie
Odp: Krzyżak przegubu wewnętrznego.
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 04, 2020, 12:06:59 »
Temat także u mnie na czasie i w najbliższym czasie będzie wymiana obu półosi.
Józef - widzę, że masz numery osi. Ja także poszedłem tym tropem, sprawdziłem numery na service.citroen i znalazłem dla siebie w hurtowni "iparts", numery dla Citroena się zgadzają, więc nie możliwe by nie pasowały.
Być może w Twoim przypadku ma znaczenie model skrzyni biegów - widziałem, że są różne, tj. dwa czy trzy rodzaje automata. Ale w takim układzie półosie też powinny mieć inne numery.

Offline Józef Ortyl

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 428
  • Skąd: Mielec
  • Posiadany samochód: C5 3.0i V6 Exclusive Mk1 BVA
  • Zainteresowania: motoryzacja ,elektronika,lotnictwo
  • Miejscowość: Mielec
Odp: Krzyżak przegubu wewnętrznego.
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 05, 2020, 18:37:56 »
Numery  3272 EL  i 3273 EL  podałem znajdując je w serwisie  citroena  dla mojego numeru VIN a skrzynię automat mam 4HP20 ,skąd  , te różnice  długości podawane przez różnych dostawców.
Posiadane dotychczas pojazdy:Fiat125P,Polonez1,5,Polonez1,6 CARO,Honda Accord 2,0 , Renault 5,Nubira 1,6 ,Leganza 2,0 :-)  :-)  :-)

Offline Radosław Misztal

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 335
  • Posiadany samochód: C5 3.0 v6 2002, C5 1.8 2002
  • Zainteresowania: Komputer, Kosmos, Technologia
  • Miejscowość: Sitno, lubelskie
Odp: Krzyżak przegubu wewnętrznego.
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 06, 2020, 21:54:39 »
Mam pewną teorię. Ostatnio rozmawiałem na temat półosi do Fiata Panda, która nie pasowała. Znajomy dzwonił do producenta i powiedzieli mu, że półoś może się rozsuwać na krzyżaku. Może więc jeden producent podaje wymiary dla maksymalnie "złożonej" a inny całkowitą maksymalną długość. W każdym razie ja dalej obstaję przy tym, że jeśli numer OEM się zgadza, musi pasować. Szperając i szukając dla siebie, też są różnice. GSP podaje 638mm dla lewej, Euro DriveShafts - 650mm.
Dodam schemat pożyczony od GSP, gdzie mogło by to potwierdzać te rozbieżności.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Krzyżak przegubu wewnętrznego.
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 07, 2020, 00:14:49 »
Bo po to jest ten krzyżak i kielich aby tam półoś pracowała, bo zmienia się jej długość podczas skrętu, powinni podawać w położeniu spoczynkowym, ale może jest tak jak piszesz że podają np w maksymalnie wsuniętym.
Lexia, VCDS, MPPS