Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Sprawdzenie parametrów klimatyzacji diagbox  (Przeczytany 10818 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marek Paruzel

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 162
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: Citroen c5 III 2.0 HDI
  • Miejscowość: Police
Sprawdzenie parametrów klimatyzacji diagbox
« dnia: Czerwiec 13, 2019, 00:07:05 »
Od jakiegoś czasu klimatyzacja w moim aucie słabo chłodzi.
Możecie podpowiedzieć co mogę sprawdzić sam.
Co można sprawdzić interfejsem.
Na pewno sprężarka i wentylator się załącza.
Ciśnienie w aplikacji FAPLite pokazuje 8-10bar

Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Mariusz Malicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 158
  • Skąd: Krotoszyn
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 III TOURER EXCLUSIVE 2.0 HDI FAP 163KM 2010 r. oraz Renault Laguna 1.9 DCI 120KM 2003 r.
  • Zainteresowania: muzyka, komputery, podróże
  • Miejscowość: Krotoszyn
Odp: Sprawdzenie parametrów klimatyzacji diagbox
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 13, 2019, 06:26:33 »
A nie lepiej byłoby poddać klimę serwisowania, według wszystkich znaków na niebie powinno robić się to co roku

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 026
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Sprawdzenie parametrów klimatyzacji diagbox
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 13, 2019, 06:30:24 »
A nie lepiej byłoby poddać klimę serwisowania, według wszystkich znaków na niebie powinno robić się to co roku

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Bez przesady.  ;) Dwa, trzy lata w zależności od przebiegów. Mam sprzęt w którym do klimatyzacji od 2010 roku nikt nie zaglądał... W tamtym roku działała, w tym silnik jeszcze nie był uruchamiany. Zmienia się tam tylko filtry kabinowe, maszyna pracuje w dużym zapyleniu.
 Co roku to w klimie grzebie mój wujek, i efekt jest taki że w upały mu nigdy nie działa.  :D
 Jednak w tym przypadku polecam wizytę w warsztacie zajmujący się klimatyzacją. Sam możesz najwyżej zmienić filtr kabinowy.
 

Offline Mariusz Malicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 158
  • Skąd: Krotoszyn
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 III TOURER EXCLUSIVE 2.0 HDI FAP 163KM 2010 r. oraz Renault Laguna 1.9 DCI 120KM 2003 r.
  • Zainteresowania: muzyka, komputery, podróże
  • Miejscowość: Krotoszyn
Odp: Sprawdzenie parametrów klimatyzacji diagbox
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 13, 2019, 06:36:37 »
Z tego co wiem to nie tylko jest uzupełniany czynnik chłodzący ale także olej który smaruje sprężarkę, a poza tym jak można porównywać maszynę która stoi z samochodem poruszajacym się po różnej jakości drogach, a takie podejście że póki chodzi to się nie zagląda jest krótkowzroczne i śmieszne oraz świadczy o użytkowniku

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 026
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Sprawdzenie parametrów klimatyzacji diagbox
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 13, 2019, 06:40:27 »
Z tego co wiem to nie tylko jest uzupełniany czynnik chłodzący ale także olej który smaruje sprężarkę, a poza tym jak można porównywać maszynę która stoi z samochodem poruszajacym się po różnej jakości drogach, a takie podejście że póki chodzi to się nie zagląda jest krótkowzroczne i śmieszne oraz świadczy o użytkowniku

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
A co tam olejowi się stanie? Jest szczelnie zamknięty, wilgoci nie złapie bo nie ma jak. A oleje stosowane w tych układach są dużo wyższej jakości. Owszem raz na kilka lat wypada sprawdzić. Swoją drogą myślisz że serwisy klimatyzacji zmieniają olej w tych układach?  :D To co ściągną może i zmienią, ale nic ponadto. I uwierz że układ w maszynie która pracuje sezonowo ma dużo gorsze warunki pracy jak w aucie.

Offline Artur Winczewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 534
  • Skąd: Mazowsze
  • Posiadany samochód: DS5 2.0 HDI, 13. Renault ESPACE V, 16. Było: C5 X7 2.0 HDi, C5 MKII HB 2.0 HDi, XP 2.0HDI, Xsara II, Xantia 1.8, Peugeoty 106, 405, Fiaty i Maluchy
  • Miejscowość: Mazowsze
Odp: Sprawdzenie parametrów klimatyzacji diagbox
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 13, 2019, 07:34:55 »
Od jakiegoś czasu klimatyzacja w moim aucie słabo chłodzi.
Możecie podpowiedzieć co mogę sprawdzić sam.
Co można sprawdzić interfejsem.
Na pewno sprężarka i wentylator się załącza.
Ciśnienie w aplikacji FAPLite pokazuje 8-10bar

Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka




Więc ciśnienie masz ok, czynnik jest i zamiast jechać do serwisu i wydać 500zł, jak sugeruje powyżej kolega, sprawdź i wymień filtr kabinowy, zobaczysz jaka będzie różnica, też miałem taką przypadłość, wyciągnąłem filtr nie wyglądał na specjalnie zalepiony, ale już miałem zakupiony nowy, wymieniłem i mróz dmuchnął z nawiewów.:)
Lexija Citroen Peugeot.

Offline Artur Winczewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 534
  • Skąd: Mazowsze
  • Posiadany samochód: DS5 2.0 HDI, 13. Renault ESPACE V, 16. Było: C5 X7 2.0 HDi, C5 MKII HB 2.0 HDi, XP 2.0HDI, Xsara II, Xantia 1.8, Peugeoty 106, 405, Fiaty i Maluchy
  • Miejscowość: Mazowsze
Odp: Sprawdzenie parametrów klimatyzacji diagbox
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 13, 2019, 07:41:45 »
A nie lepiej byłoby poddać klimę serwisowania, według wszystkich znaków na niebie powinno robić się to co roku

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Czy kolega sam serwisuje klimę co roku ?. Takie rady każdy zna bez wchodzenia na forum, a forum jest po to, żeby uniknąć zbędnych kosztów.
Lexija Citroen Peugeot.

Offline Marek Paruzel

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 162
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: Citroen c5 III 2.0 HDI
  • Miejscowość: Police
Odp: Sprawdzenie parametrów klimatyzacji diagbox
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 13, 2019, 08:13:46 »
A nie lepiej byłoby poddać klimę serwisowania, według wszystkich znaków na niebie powinno robić się to co roku

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Czy kolega sam serwisuje klimę co roku ?. Takie rady każdy zna bez wchodzenia na forum, a forum jest po to, żeby uniknąć zbędnych kosztów.
Dokładnie kolego o to chodzi. Zawsze wolę zrobić coś samemu przy aucie o ile mam odpowiednie narzędzia i wiedzę. Zanim się wybiorę to wolałbym to co jest możliwe sprawdzić samemu.
Z moich informacji to ok rok temu poprzedni właściciel wymieniał przewód od klimy bo była nieszczelność. Filtr kabinowy wymieniłem w tamtym roku zimą ale oczywiście za sugestia kolegi sprawdzę to.
Czy diagboxem można przeprowadzić jakieś testy elementow klimatyzacji?

Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Mariusz Malicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 158
  • Skąd: Krotoszyn
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 III TOURER EXCLUSIVE 2.0 HDI FAP 163KM 2010 r. oraz Renault Laguna 1.9 DCI 120KM 2003 r.
  • Zainteresowania: muzyka, komputery, podróże
  • Miejscowość: Krotoszyn
Odp: Sprawdzenie parametrów klimatyzacji diagbox
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 13, 2019, 08:25:59 »
Oczywiście że serwisuję bo koszt jest nieporównywalny do zakupu sprężarki, filtry wymieniam zawsze po zimie, za przegląd klimy zapłaciłem 170 zł i wiem że mam spokój na rok, a co do diagnozy za pomocą programu to nie umiem powiedzieć bo go jeszcze nie mam

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 026
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Sprawdzenie parametrów klimatyzacji diagbox
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 13, 2019, 09:00:26 »
Oczywiście że serwisuję bo koszt jest nieporównywalny do zakupu sprężarki, filtry wymieniam zawsze po zimie, za przegląd klimy zapłaciłem 170 zł i wiem że mam spokój na rok, a co do diagnozy za pomocą programu to nie umiem powiedzieć bo go jeszcze nie mam

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
170zl co roku przez 10 lat.... Kupiłbyś kompresor.  ;) Inna sprawa że "chłodnica" klimatyzacji nie wytrzyma tyle czasu raczej. A sam kompresor też wytrzyma więcej niż 10 lat raczej. Chyba że dostaną się jakieś zanieczyszczenia do układu, a o to łatwo gdy co roku ktoś się tam wpina.

 Co do ciśnienia jakie podaje DiagBox trzeba uważać, bo sam czujnik może okazać się uszkodzony.

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Sprawdzenie parametrów klimatyzacji diagbox
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 13, 2019, 09:12:16 »
A ja powiem tak. po co rozszczelniać układ który jest sprawny - jeśli klimatyzacja jest wydajna to nie ma najmniejszego sensu płacić za tzw serwis. Czasami może przynieść to więcej strat niż zysku. Nigdy nie wiesz co zostanie tak naprawdę ponownie załadowane - przy obecnej cenie czynnika słyszy się o zastępowaniu go np. propan-butanem, możesz także mieć załadowany czynnik używany odessany z kilku aut - pomysłowość naszych rodaków nie zna granic. Ponadto często jest problem z olejem, nie wszyscy go poprawnie dodają (ilość) i możesz mieć np. 2 razy stan. A już nie mówię ile czasami kontrastu potrafią dodać. Dla mnie te zalecenia co do corocznych przeglądów to wygląda na dodatkowe źródło dochodu. Często zdarza się , że właśnie takie częste serwisowanie powoduje rozszczelnienie portów przyłączeniowych i czynnik ucieka. Miałem auto które od nowości przez prawie 8 lat nigdy nie miało serwisu o którym tu piszemy i klimatyzacja działała jak należy, nic się nie działo.
Wystarczy zakupić sobie  np. https://www.coolstore.pl/product-pol-4152-Termometr-elektroniczny-TP3001-z-protokolem-wzorcowania.html i kontrolować temperaturę w kratkach nawiewu.
Ale jak to woli.
To jest układ zamknięty, utrata czynnika powoduje zmniejszenie wydajności układu i dla mnie to jest wskazanie do tego aby ingerować w ten układ   Ciekawe ilu z Was co roku odciąga czynnik chłodzący z w lodówce w domu i ją serwisuje? Oczywiście odgrzybianie, dezynfekcja , wymiana filtra itd. jak najbardziej a nawet koniecznie
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 054
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Sprawdzenie parametrów klimatyzacji diagbox
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 13, 2019, 10:22:35 »
To jest układ zamknięty, utrata czynnika powoduje zmniejszenie wydajności układu i dla mnie to jest wskazanie do tego aby ingerować w ten układ   Ciekawe ilu z Was co roku odciąga czynnik chłodzący z w lodówce w domu i ją serwisuje? Oczywiście odgrzybianie, dezynfekcja , wymiana filtra itd. jak najbardziej a nawet koniecznie
Masz i nie masz racji. Układ lodówki nie ma oringów (wszystkie połączenia są lutowane), wykonany jest z miedzi i to jest podstawowa różnica w stosunku do układów w autach. W samochodowych układach klimatyzacji ubytek czynnika do 15-20% rocznie jest normą przewidzianą przez producentów. Ubytki są na uszczelnieniach i przez materiał (porowata struktura aluminium). Im więcej używamy klimatyzacji tym szybciej będzie potrzeba jej serwisowania a wynika to z pracy ciśnień.
Na pewno sprężarka i wentylator się załącza.
Ciśnienie w aplikacji FAPLite pokazuje 8-10bar
Za niskie na obecne temperatury zewnętrzne bo przy +20 stopniach powinno być około 11 Barów, poza tym ważniejsze jest niskie ciśnienie.

Praca ciśnienia w C5 x7 przy temperaturze zewnętrznej +20 stopni https://www.youtube.com/watch?v=p0kr3YaJubI
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Sprawdzenie parametrów klimatyzacji diagbox
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 13, 2019, 10:43:36 »
To po 8 latach nie powinienem mieć czynnika w ogóle - a był i klimatyzacja działała wydajnie . Zapewne dużo znajdzie się tutaj osób, które również latami nie wymieniają/serwisują czynnika i klimatyzacja ma się bardzo dobrze. Moim zdaniem jeśli układ jest sprawny, po ewentualnych naprawach zastosowano odpowiednie materiały ( np. oringi) to nie ma prawa nic złego się dziać. Normatywy producentów coraz bardziej zakładają takie normy aby potencjalny klient mógł jak najmniej reklamować. Ubytek czynnika 20% spowoduje że niestety ale układ  nie będzie już wydajny.
Różnica w budowie tych dwóch układów jest oczywista - bardziej mi chodziło o to, że nikt nie odciąga czynnika aby go wymienić po roku. Wskazaniem jest spadek wydajności klimatyzacji a nie pseudo zalecenia stacji serwisujących klimatyzacje.
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

Offline Mariusz Malicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 158
  • Skąd: Krotoszyn
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 III TOURER EXCLUSIVE 2.0 HDI FAP 163KM 2010 r. oraz Renault Laguna 1.9 DCI 120KM 2003 r.
  • Zainteresowania: muzyka, komputery, podróże
  • Miejscowość: Krotoszyn
Odp: Sprawdzenie parametrów klimatyzacji diagbox
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 13, 2019, 11:45:26 »
Niby w jaki sposób układ zostaje rozszczelniony jeśli pracuje z maszyną do serwisu w układzie zamkniętym. Po 8 latach olej bez wymiany jest jak woda, w końcu klima pracuje cały rok. To żal tego samochodu przy takim kierowcy.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Sprawdzenie parametrów klimatyzacji diagbox
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 13, 2019, 12:04:10 »
Przecież oleju Ci nikt nie wymienia. tyle ile Ci odzyska maszyna tyle z powrotem Ci dodadzą - część serwisów dodaje + ileś tam procent.  Żeby usunąć cały olej z układu należy praktycznie wypłukać cały układ. Byli też swego czasu fachowcy, którzy serwisowali klimatyzację dając tyle czynnika co pisze w instrukcji + tyle oleju  co pisze w instrukcji ( nie biorąc pod uwagę, że nie odzyskuje się całośći oleju. Mam znajomych co zajmują się klimatyzacjami i często gdy wymieniają kompresor lub jakieś podzespoły  i często okazuje się że w układzie jest stan oleju x2.
Właśnie rozszczelnienie następuje przy porcie, nieszczelność na zaworze portu HP czy też LP poprzez przyłączanie do stacji serwisowej - często właśnie tam jest nieszczelność - tak miałem np. w Citroenie C4 - po tym czynnik uciekał mi w ciągu 2-3 miesięcy - dopiero wymiana zaworu załatwiła sprawę.
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 054
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Sprawdzenie parametrów klimatyzacji diagbox
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 13, 2019, 12:27:04 »
To po 8 latach nie powinienem mieć czynnika w ogóle - a był i klimatyzacja działała wydajnie ...Ubytek czynnika 20% spowoduje że niestety ale układ  nie będzie już wydajny.
Napisałem przecież do 15-20% a nie, że tyle na pewno ucieknie. Poza tym nawet nie odczujesz ubytku 20% czynnika.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Tomek Zoń

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 40
  • Skąd: Nadarzyn
  • Posiadany samochód: C5 Tourer 2.0 HDI 163 KM, C5 Sedan 2.0 HDI 140KM
  • Miejscowość: Nadarzyn
Odp: Sprawdzenie parametrów klimatyzacji diagbox
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 13, 2019, 16:17:24 »
Z moich informacji to ok rok temu poprzedni właściciel wymieniał przewód od klimy bo była nieszczelność. Filtr kabinowy wymieniłem w tamtym roku zimą ale oczywiście za sugestia kolegi sprawdzę to.
Pytanie czy zgodnie z zaleceniami przy rozpięciu układu wymienił osuszacz. Z mojego doświadczenia to sprawdziłeś to co można - załączanie kompresora i wiatraków. Sprawdzić możesz jeszcze do jakiej temperatury wylotu powietrza klima daje radę obniżyć (obieg zamknięty najlepiej otwarty jeden wywiew), no i czy klapki mieszacza się nie zablokowały i nie podaje ciepłego. 



Offline Marek Paruzel

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 162
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: Citroen c5 III 2.0 HDI
  • Miejscowość: Police
Odp: Sprawdzenie parametrów klimatyzacji diagbox
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 13, 2019, 18:18:56 »
Dziękuję za odpowiedzi ale mam pewne zastrzeżenia. Otóż 85% wypowiedzi nie jest zgodna z tematem.
Ja nie pytałem o częstotliwość serwisu klimatyzacji, tylko o możliwości sprawdzenia co może być powodem spadku jej wydajności.
Później się ludzie dziwią, że nie można nic pożytecznego znaleźć. Nie dziwię się, że nie chce się czytać tematów, które mają po 100 postów jak 80% wypowiedzi nie są związane z tematem.

Wracając do tematu to przy wyłączonej klimatyzacji ciśnienie jakie jest w aplikacji FAPLite to ok 5-6bar. Pa uruchomieniu nie przekracza 8bar. Podczas jazdy nawet spada do 7.4bar a po zatrzymaniu pojazdu wzrasta do 8bar. Jeżeli powinno powyżej 10bar to chyba są dwie opcje? Albo za mało czynnika, albo coś ze sprężarka?
Temperatura węży przy sprezarce to: ten cieńszy jest ciepły, natomiast ten grubszy jest chłodny.
Mam fakturę z lipca tamtego roku, że coś tam w Szwecji z klimatyzacją było robione.

Jak mogę sprawdzić te klapki mieszacza?
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 13, 2019, 19:29:48 wysłana przez Marek Paruzel »

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 585
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: Sprawdzenie parametrów klimatyzacji diagbox
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 13, 2019, 20:50:32 »
W tym wątku podawałem wyciągi z serwisówki jak się dostać do motoreduktorów nawiewu. Same klapy możesz sprawdzić jakimś endoskopem albo pośrednio - jeśli po zdjęciu motoreduktora da się klapy swobodnie (czyli bez przesadnego oporu) przestawiać i element odbierający napęd nie jest uszkodzony/wyrobiony, to można założyć, że działają prawidłowo (no chyba, że klapa ma dziurę albo jest złamana i rusza się tylko "pół").
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Artur Winczewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 534
  • Skąd: Mazowsze
  • Posiadany samochód: DS5 2.0 HDI, 13. Renault ESPACE V, 16. Było: C5 X7 2.0 HDi, C5 MKII HB 2.0 HDi, XP 2.0HDI, Xsara II, Xantia 1.8, Peugeoty 106, 405, Fiaty i Maluchy
  • Miejscowość: Mazowsze
Odp: Sprawdzenie parametrów klimatyzacji diagbox
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 13, 2019, 21:14:04 »

Wracając do tematu to przy wyłączonej klimatyzacji ciśnienie jakie jest w aplikacji FAPLite to ok 5-6bar. Pa uruchomieniu nie przekracza 8bar. Podczas jazdy nawet spada do 7.4bar a po zatrzymaniu pojazdu wzrasta do 8bar. Jeżeli powinno powyżej 10bar to chyba są dwie opcje? Albo za mało czynnika, albo coś ze sprężarka?
Temperatura węży przy sprezarce to: ten cieńszy jest ciepły, natomiast ten grubszy jest chłodny.
Mam fakturę z lipca tamtego roku, że coś tam w Szwecji z klimatyzacją było robione.

Jak zwykle większość odpowiedzi nie w temacie, ja ich nazywam nabijacze postów, co prawda mają po kilka tysięcy odpowiedzi, ale większość nie na temat.
Co do ciśnień, to faktycznie ostatnio zerkałem w lexii jak to jest w C3, na wyłączonej 6 barów, a na włączonej ok. 15, 16 barów, w moim obecnym DS5, na wyłączonej ok 7 barów, na włączonej 17 barów. Dobrze by było jak byś podpiął gdzieś pod DiagBoxa, tam podejrzysz więcej parametrów
Lexija Citroen Peugeot.

Offline Marek Paruzel

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 162
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: Citroen c5 III 2.0 HDI
  • Miejscowość: Police
Odp: Sprawdzenie parametrów klimatyzacji diagbox
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 13, 2019, 21:15:36 »
Czyli w moim przypadku do sprawdzenia motoreduktor przepustnicy mieszania?
Jak mogę go sprawdzić? Da radę jakoś włożyć tam łapę i ustawić temperaturę na HI a później LOW, czy jak?

Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Sprawdzenie parametrów klimatyzacji diagbox
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 13, 2019, 21:19:25 »
Ważną rzeczą o której do tej pory tutaj nie powiedziano jest sprawdzenie czystości skraplacza, przy jego znacznym zabrudzeniu też ulegnie zmianie wydajność układu. Czasami skraplacze są tak zabite, że praktycznie nie drożne. To możesz sobie sprawdzić samemu. Dość dobrze można ocenić sprawność poprzez kontrolę ciśnień i ich zachowań w układzie - ale do tego potrzebujesz przynajmniej manometrów oraz przyłączy. Co do ciśnień należy pamiętać , że są zależne od temperatury - nie ma co porównywać pomiarów robionych np przy 15 stopniach i np 30 stopniach.
To ciśnienie jak mniemam masz zmierzone po wysokiej stronie? A po niskiej też jest podgląd?
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

Offline Artur Winczewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 534
  • Skąd: Mazowsze
  • Posiadany samochód: DS5 2.0 HDI, 13. Renault ESPACE V, 16. Było: C5 X7 2.0 HDi, C5 MKII HB 2.0 HDi, XP 2.0HDI, Xsara II, Xantia 1.8, Peugeoty 106, 405, Fiaty i Maluchy
  • Miejscowość: Mazowsze
Odp: Sprawdzenie parametrów klimatyzacji diagbox
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 13, 2019, 21:24:37 »
Tak to wyglądało:
Lexija Citroen Peugeot.

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Sprawdzenie parametrów klimatyzacji diagbox
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwiec 13, 2019, 21:43:02 »
Nie znam dobrze Lexi - ale czy wentylator startuje? Bo mamy tutaj jakąś wartość zadaną a zmierzona jest  0?
Po za tym dobrze jakbyś zmierzył temperaturę w kratkach wylotowych nawiewu - wtedy możnaby coś powiedzieć.
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 026
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Sprawdzenie parametrów klimatyzacji diagbox
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwiec 13, 2019, 22:19:39 »
Nie znam dobrze Lexi - ale czy wentylator startuje? Bo mamy tutaj jakąś wartość zadaną a zmierzona jest  0?
Po za tym dobrze jakbyś zmierzył temperaturę w kratkach wylotowych nawiewu - wtedy możnaby coś powiedzieć.
Wentylator może pracować, C5 X7 ma chyba normalnie sterowany wentylator przez rezystor. Ten parametr wtedy tak dziwnie w Lexii wygląda, ale DiagBox powinien to rozpoznać prawidłowo. W C5 (MK1 zwanym MK2) po lifcie te procenty wentylatora się pokrywają. Czy wentylator pracuje jeszcze kolega niech potwierdzi.

 Edit...   Dopiero zauważyłem że to zdjęcia z C3 kolega dał dla przykładu.  ;) Ale zasada jest ta sama, jeśli wentylator jest bez modułu sterującego a na rezystorach to wskazania wentylatorów nie zgadzają się.