Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Sprawdzenie parametrów klimatyzacji diagbox  (Przeczytany 1106 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Andrzej Makowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 624
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2x C5 X7 Tourer 2.0HDi
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Sprawdzenie parametrów klimatyzacji diagbox
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwiec 13, 2019, 23:46:45 »
Wracając do tematu to przy wyłączonej klimatyzacji ciśnienie jakie jest w aplikacji FAPLite to ok 5-6bar. Pa uruchomieniu nie przekracza 8bar. Podczas jazdy nawet spada do 7.4bar a po zatrzymaniu pojazdu wzrasta do 8bar. Jeżeli powinno powyżej 10bar to chyba są dwie opcje? Albo za mało czynnika, albo coś ze sprężarka?
Ciepło. Przy temp. +30 stopni i więcej ciśnienie na wyłączonym układzie powinno wynosić około 7 barów, czyli pewnie trochę za mało czynnika... ale mimo wszystko ciśnienie powinno wzrosnąć znacznie po uruchomieniu układu. Reasumując czynnik to jedno a wysterowanie kompresora to drugie i wydaje mi się, że z tym masz problem. Skraplacz, jak niektórzy sugerują, olej bo dopóki nie masz ciśnienia to on nie ma czego chłodzić i skraplać, bo wysokie ciśnienie to wysoka temperatura, a póki co ciśnienia brak. Idąc dalej osuszacz też olej bo on blokuje układ jeśli jest problemem więc ciśnienie wtedy też powinno wzrastać.

Według mnie pozostają ci trzy rzeczy do weryfikacji i tutaj tego nie zrobimy, bo wymaga to dłuższej chwili i przynajmniej manometrów do obserwacji zachowania układu. Skupił bym się na kompresorze, zaworze sterującym kompresorem i dyszy rozprężnej bo wszystkie te element mogą powodować brak właściwej pracy ciśnień.
dawno, dawno temu był XM'94 i Xantia'98, oba 2.0i

Offline Artur Winczewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 454
  • Skąd: Mazowsze
  • Posiadany samochód: DS5 2.0 HDI,13, Peugeot 308 1.6 HD, 09, C3 1,6 HDI, 06. Było: C5 X7 2.0 HDi, C5 MKII HB 2.0 HDi, XP 2.0HDI, Xsara II, Xantia 1.8, Peugeoty 106, 405, Fiaty i Maluchy
  • Miejscowość: Mazowsze
Odp: Sprawdzenie parametrów klimatyzacji diagbox
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwiec 14, 2019, 07:19:07 »
Nie znam dobrze Lexi - ale czy wentylator startuje? Bo mamy tutaj jakąś wartość zadaną a zmierzona jest  0?
Wentylator pracuje, ale C3 to proste auto i ma dwu prędkościowy wentylator, ta opcja pokazywała by w procentach jego prędkość, jeżeli byłby płynnie regulowany jak np. w C5X7.
Lexija Citroen Peugeot.

Offline Marek Paruzel

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 103
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: Citroen c5 III 2.0 HDI
  • Miejscowość: Police
Odp: Sprawdzenie parametrów klimatyzacji diagbox
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwiec 14, 2019, 15:38:10 »
Czyli na pewno to ciśnienie 8 bar jest za niskie.
Wczoraj jeszcze pod wieczór się pobawilem sterowaniem. Ustawiłem obieg zamknięty i nawiew na środek. Temperature ustawiłem na przemian: kierowcy na HI a pasażera na LO i odwrotnie. Temperatura się zmienia z ciepłego na chłodne. To co udało się zaobserwować to ze strony pasażera powietrze jest ewidentnie chłodniejsze (można powiedzieć, że chłodzi całkiem ok).

Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Andrzej Makowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 624
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2x C5 X7 Tourer 2.0HDi
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Sprawdzenie parametrów klimatyzacji diagbox
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwiec 14, 2019, 15:53:33 »
Tak ciśnienie jest za niskie, 5 Barów w spoczynku to temperatura zewnętrzna ok +20 stopni, dla +35 powinno być z grubsza około 7-8 Barów
dawno, dawno temu był XM'94 i Xantia'98, oba 2.0i

Offline Michał Kacki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 61
  • Posiadany samochód: citroen c5 x7 '10 2.0 HDI 163 BVA
  • Miejscowość: Pszczyna
Odp: Sprawdzenie parametrów klimatyzacji diagbox
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwiec 15, 2019, 01:15:43 »
Miałem dziś podłączonego diagboxa i przy okazji sprawdził em wartości u siebie- na wyłączonej 7 bar, na włączonej 12-14 bar (przy ustawieniu najniższej temp.)

Offline Andrzej Makowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 624
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2x C5 X7 Tourer 2.0HDi
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Sprawdzenie parametrów klimatyzacji diagbox
« Odpowiedź #30 dnia: Czerwiec 15, 2019, 18:20:58 »
Przy +30 tak właśnie będzie, w moim filmie dane widoczne są dla +20
dawno, dawno temu był XM'94 i Xantia'98, oba 2.0i

Offline Michał Kacki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 61
  • Posiadany samochód: citroen c5 x7 '10 2.0 HDI 163 BVA
  • Miejscowość: Pszczyna
Odp: Sprawdzenie parametrów klimatyzacji diagbox
« Odpowiedź #31 dnia: Czerwiec 15, 2019, 23:39:17 »
Ja te wartości sprawdzałem około północy było wtedy 20 może 21 stopni. No ale mniej więcej się to pokrywa z Twoimi.

Offline Tomasz Ożóg

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 43
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 163KM
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Sprawdzenie parametrów klimatyzacji diagbox
« Odpowiedź #32 dnia: Czerwiec 17, 2019, 19:26:54 »
U mnie w temp. Powyzej 30 stopni ciśnienie mam ok 7-7 bar, po włączeniu klimy w korku doszło max do 21.5 bara, a w trasie jest ok 17, klima nabija a w zeszłym roku, czy to prawidłowe wartości? Bo słyszałem że powyżej 21 bar kompresor się odłącza

Offline Adam Szydłowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 224
  • Skąd: Stalowa Wola/Nisko
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 HDI 140KM Tourer 2009r Exlusive
  • Miejscowość: Stalowa Wola/Nisko
Odp: Sprawdzenie parametrów klimatyzacji diagbox
« Odpowiedź #33 dnia: Czerwiec 17, 2019, 19:52:42 »
Ostatnio włączyłem aplikacje FAP. Przy temperaturze 34st czujnik pokazywał 16bar, a jak wyłączałem klimę to 12bar.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Offline Tomasz Ożóg

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 43
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 163KM
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Sprawdzenie parametrów klimatyzacji diagbox
« Odpowiedź #34 dnia: Czerwiec 17, 2019, 21:02:24 »
Ale zasadnicza różnica jest czy to było w czasie jazdy czy stojąc np w korku, bo jak się jedzie to zawsze jest niższe ciśnienie (spowodowane np. Pędem powietrza które chłodzi dodatkowo chłodnice klimat), u mnie w czasie jazdy również jest w granicy 17

Offline Andrzej Makowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 624
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2x C5 X7 Tourer 2.0HDi
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Sprawdzenie parametrów klimatyzacji diagbox
« Odpowiedź #35 dnia: Czerwiec 17, 2019, 21:49:22 »
Coś wysoko wam bije HP, sprawdźcie stan skraplacza. Zwłaszcza jak ciśnienie przekracza 20 Barów (temp. gazu ok +70 st.), to może oznaczać problemy ze skraplaczem. U mnie wentylator nawet nie włącza drugiego biegu przy temperaturach ok. 35 stopni
Prosty test polewania skraplacza delikatnym strumieniem wody daje odpowiedź na pytanie o stan skraplacza.

Pewnie się powtórzę ale nie używajcie myjki ciśnieniowej do mycia chłodnic i skraplacza bo ona niszczy właśnie skraplacz (załamuje lamelki) silnym strumieniem wody co utrudnia przepływ powietrza przez skraplacz i obniża jego skuteczność.

Zawór bezpieczeństwa otwiera się przy 28-30 Barach

Przy temperaturze 34st czujnik pokazywał 16bar, a jak wyłączałem klimę to 12bar.
Było 12 bo komora silnika była rozgrzana (12 barów r134a to ok +50 stopni C), najlepiej sprawdzać ciśnienie w spoczynku po dłuższym postoju w cieniu, wtedy przy +35 powinno być około 8 Barów. Fizyki nie oszukasz z temperatury otoczenia wynika ciśnienie gazu.

Jak znajdę chwilę i temp. przekroczy +30 to nagram jeszcze jeden filmik jak przy tej temp. pracują ciśnienia

A puki co przybliżony wykres jak ciśnienie R134a przekłada się na temperaturę
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 17, 2019, 22:25:08 wysłana przez Andrzej Makowski »
dawno, dawno temu był XM'94 i Xantia'98, oba 2.0i

Offline Adam Szydłowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 224
  • Skąd: Stalowa Wola/Nisko
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 HDI 140KM Tourer 2009r Exlusive
  • Miejscowość: Stalowa Wola/Nisko
Odp: Sprawdzenie parametrów klimatyzacji diagbox
« Odpowiedź #36 dnia: Czerwiec 18, 2019, 09:42:38 »
Dzisiaj przy 21st z włączoną klima i bez . Pomiar podczas jazdy. Dodam, że z klimą żadnych problemów jeszcze nie miałem. 

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Offline Marek Paruzel

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 103
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: Citroen c5 III 2.0 HDI
  • Miejscowość: Police
Odp: Sprawdzenie parametrów klimatyzacji diagbox
« Odpowiedź #37 dnia: Czerwiec 18, 2019, 22:01:00 »
Dzisiaj przy 21st z włączoną klima i bez . Pomiar podczas jazdy. Dodam, że z klimą żadnych problemów jeszcze nie miałem. 

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
To u mnie dzisiaj było przy 30st z włączona klima ponad 8bar
Jak u Ciebie chodzi klimatyzacja?

Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Adam Szydłowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 224
  • Skąd: Stalowa Wola/Nisko
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 HDI 140KM Tourer 2009r Exlusive
  • Miejscowość: Stalowa Wola/Nisko
Odp: Sprawdzenie parametrów klimatyzacji diagbox
« Odpowiedź #38 dnia: Czerwiec 18, 2019, 22:05:48 »
Nie mam zastrzeżeń . Nawet w upalne dni całkiem szybko schładza wnętrze .

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka


Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 857
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: Sprawdzenie parametrów klimatyzacji diagbox
« Odpowiedź #39 dnia: Czerwiec 19, 2019, 12:57:34 »
Istotna jest jeszcze różnica temperatur - pomiędzy temperaturą zewnętrzną a tą ustawioną na panelu klimatyzacji. Być może u mnie również jest jakiś problem ze skraplaczem, ale w upały (rzędu 33-35 stopni na zewnątrz) i ustawieniu temp. na klimatyzacji 22 stopnie wentylator co chwila zbija ciśnienie, bo bardzo szybko rośnie ponad 20 bar'ów. Przy jeździe z prędkością miejską ciśnienie waha się w okolicach 12-14 Bar.

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 356
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 LPG
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Sprawdzenie parametrów klimatyzacji diagbox
« Odpowiedź #40 dnia: Czerwiec 19, 2019, 12:59:50 »
U mjie wentylator chodzi non stop po włączeniu klimy.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 407
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Sprawdzenie parametrów klimatyzacji diagbox
« Odpowiedź #41 dnia: Czerwiec 19, 2019, 14:03:50 »
W samochodowych układach klimatyzacji ubytek czynnika do 15-20% rocznie jest normą przewidzianą przez producentów. Ubytki są na uszczelnieniach i przez materiał (porowata struktura aluminium). Im więcej używamy klimatyzacji tym szybciej będzie potrzeba jej serwisowania a wynika to z pracy ciśnień.

Im więcej używamy klimatyzacji tym dłużej będzie sprawna i nie ucieknie czynnik, olej który jednocześnie smaruje cały układ  łączenie z oringami zabezpiecza też przed uciekaniem czynnika. Niestety norma przewidziana przez producenta wynika z g*wnianych materiałów i mającego wysoką przenikalność czynnika (ma być eko), na freonie klimatyzacje działały w samochodach po kilkanaście lat.

Największy ubytek czynnika jest w zimie kiedy to właśnie klimatyzacja nie pracuje i nie jest rozprowadzony olej po układzie.


wentylator co chwila zbija ciśnienie, bo bardzo szybko rośnie ponad 20 bar'ów. Przy jeździe z prędkością miejską ciśnienie waha się w okolicach 12-14 Bar.

Ustaw Diagboxem ciągła pracę wentylatora:

https://www.youtube.com/watch?v=p0kr3YaJubI
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 857
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: Sprawdzenie parametrów klimatyzacji diagbox
« Odpowiedź #42 dnia: Czerwiec 19, 2019, 16:32:47 »
Może źle się wyraziłem wentylator chodzi cały czas, ale na postoju ciśnienie rośnie na tyle że często włącza się na 100% i wtedy ciśnienie spada.

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 356
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 LPG
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Sprawdzenie parametrów klimatyzacji diagbox
« Odpowiedź #43 dnia: Czerwiec 19, 2019, 17:27:26 »
Dzisiaj przyszedł magazyn a wnim akurat o ciśnieniach w klimatyzacji.

Offline Tomasz Ożóg

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 43
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 163KM
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Sprawdzenie parametrów klimatyzacji diagbox
« Odpowiedź #44 dnia: Czerwiec 20, 2019, 09:25:38 »
U mnie jest podobnie, auto mam ponad rok, i od początku tak było, chłodzi i działa więc wolę nie grzebać, podobno nie wentylator zbija ciśnienie tylko czujnik ciśnienia przy ok 21 barach wyłącza na chwilę sprężarek, po czym ciśnienie lekko spada i uruchamia ponownie, fakt auta już nie są nowe więc na pewno skraplacz, osuszacz itp. Nie mają już pełnej wydajności, z tego co wiem osuszacz np. Powinno się zmieniać co 5 lat,
Może źle się wyraziłem wentylator chodzi cały czas, ale na postoju ciśnienie rośnie na tyle że często włącza się na 100% i wtedy ciśnienie spada.

Offline Andrzej Makowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 624
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2x C5 X7 Tourer 2.0HDi
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Sprawdzenie parametrów klimatyzacji diagbox
« Odpowiedź #45 dnia: Czerwiec 20, 2019, 17:48:09 »
Dzisiaj przy +30 sprawdzałem ciśnienia i stoją na sztywno, LP na 2.1-2.2 a HP (w zależności od tego czy klima jest na AUTO czy ustawiona w manualu na LOW) to jest 16 Barów w auto i 15 Barów w manualu. Ciśnienie wysokie nie skacze i nawet nie zbliża się w okolice 20 Barów jak układ po załączeniu klimy się stabilizuje przez kilka minut, po załączeniu wysokie leci w okolicę 17 Barów ale po kilku minutach HP spada w okolice 15 Barów i tak potem stoi bez żadnych większych skoków ciśnienia, co najwyżej powoli +/- 0,5-0,7 Bara.

Gdy jest wysokie ciśnienie najprostszą rzeczą do zrobienia samemu jest weryfikacja powierzchni skraplacza, głównie jego zanieczyszczenia np. przez owady i drobne kamienie. Dobrze jest skropić go chemią do owadów i umyć a potem ponownie np. chemią do silnika i ponownie umyć. Powinno się trochę poprawić oddawanie ciepła przez skraplacz a co za tym idzie powinno obniżyć się ciśnienie HP

Dzisiaj przyszedł magazyn a wnim akurat o ciśnieniach w klimatyzacji.
Trochę stara ta instrukcja bo "oczka" w filtrze-osuszaczu już się nie stosuje a szkoda bo się przydawało
Twój załącznik obróciłem żeby wygodnie się czytało
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 20, 2019, 18:02:07 wysłana przez Andrzej Makowski »
dawno, dawno temu był XM'94 i Xantia'98, oba 2.0i