Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Siłowniki klapy kombi - regeneracja - kontakt  (Przeczytany 24986 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: Siłowniki klapy kombi - regeneracja - kontakt
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 19, 2019, 15:15:18 »
napisałem poradnik słowny jak wymienić te siłowniki:

Instrukcja wymiany siłowników klapy bagażnika Citroen c5 kombi
1.       Opróżniamy bagażnik, wyciągamy roletę, kładziemy siedzenia.
2.       Odkręcamy uchwyty w suficie na roletę, rączki na suficie tylne i przednie. Nie odkręcamy daszków przednich, nie ma takiej potrzeby
3.       Wyciągamy lampkę podważając ją palcami od strony bagażnika.
4.       Ściągamy uszczelki z otworów drzwi, robi się to palcami bez problemu, tylna uszczelka przy klapie schodzi troszkę ciężej ale też palcami trzeba ją zdjąć oraz plastikową osłonę która zakrywa siłowniki, trzyma się ona na bokach do lamp a na środku na 3 spinki, łatwo schodzi.
5.       Myjemy ręce co chwile aby nie pobrudzić podsufitki
6.       Tylne osłony słupków trzymają się na 2 spinki, wsuwamy palce dwóch rąk od góry i jednym zdecydowanym ruchem ciągniemy do siebie aż wyskoczą z 2 spinek. Potem z boku bliżej pasów odkręcamy 2 śrubki torx i dalej ciągniemy cały element aż wyskoczy z ostatniego mocowania przy pasach. Powtarzamy to z lewej i prawej strony.
7.       Słupki przy tylnej kanapie, wsuwamy palce u góry i jednym mocnym pociągnięciem odpinamy osłonkę plastikową, na dole jest wsunięta tylko w karoserie.
8.       Nie ma konieczności zdejmowania słupków B czyli tych z pasami dla kierowcy, wystarczy palcami wyjąć z nich podsufitkę
9.       Jeśli mamy wszystko odkręcone po obu stronach to idziemy do bagażnika i między podsufitkę a rant wsuwamy palce i delikatnie odklejamy podsufitkę, około 15cm od brzegu jest podklejona taśmą dwustronną, wystarczy pociągnąć w dół i się oderwie.
10.   Podsufitkę należy opuścić na podłogę bagażnika, oprze się ona trochę o przednie zagłówki, nawet jak się delikatnie załamie podsufitka to po wyprostowaniu nie będzie śladu. Nie ma potrzeby zdejmowania jej całkiem.  Jeśli mamy szyber to odpada nam wyjmowanie lampki ale trzeba zdjąć uszczelkę szyberdachu tak aby podsufitka była luźna
11.   Jeśli podsufitka leży na podłodze bagażnika to bierzemy szczypce do SEGERÓW, ja używam takie pod kątem 45 stopni i zdejmujemy 2 zabezpieczenia segera. Aby był lepszy dostęp należy odsunąć sobie przewody spryskiwaczy i kable które troszkę zasłaniają dostęp.
12.   Jeśli zdjęliśmy zabezpieczenia po jednym na siłownik (tylko te zabezpieczenia na zewnątrz, nie ruszamy tych zabezpieczeń od strony środka ponieważ są one do siłowników szyby a tych nie ruszamy)
13.   Sprawdzamy czy klapa jest dobrze i solidnie i bezpiecznie podparta żeby nam nie spadła na głowę i odpinamy małym płaskim śrubokrętem zawleczki przy płaskiej główce, wystarczy je podważyć i przesunąć i możemy jakimś śrubokrętem lub innym narzędziem zsunąć mocowanie siłownika z takiej metalowej kulki. Wyciągamy oba siłowniki, jest tam na tyle miejsca że wychodzą bez większych problemów.
14.   Mając siłowniki na stole musimy je rozkręcić. Kombinerkami odkręcamy plastikową końcówkę z jednej strony. Z drugiej strony musimy odzyskać końcówkę która jest mocowana w suficie, ten metalowy stożek (odkręca się go kluczem 17). Z drugiej strony od strony plastikowej końcówki na kulkę jest gwintowana podkładka na klucz 30. Ona stawia opór ponieważ często jest zapieczona i obraca się razem z tłoczyskiem którego nie da się zablokować. Rozwiązania są 3: zbudować sobie ściągacz tak aby sprężyna nie naciskała na podkładkę i odkręcamy.
 Kolejne rozwiązanie to psikamy penetratorem na gwint przy podkładce, stukamy młotkiem w gwint i próbujemy odkręcić zwracając uwagę czy się odkręca czy całość się obraca, można zablokować gwint w tłoczysku w dowolny sposób.
 Ostatnie rozwiązanie to po prostu przecięcie siłownika i sprężyny, metoda radykalna, może zrobić krzywdę jeśli zrobicie to mało umiejętnie. W sprężynie zgromadzona jest dość potężna siła, wybije zęby albo uszkodzi ciało.
 Do tych operacji konieczne jest imadło które będzie trzymać cały siłownik.
15.   Jeśli udało się odkręcić wszystko to mamy w dłoni 2 plastikowe końcówki na kulkę (polecam je wymienić na nowe ponieważ są już zmęczone życiem i często ulegają uszkodzeniu) oraz 2 metalowe stożki które mocuje się w suficie.
16.   Bierzemy nowe sprężyny które kupiliśmy, zakręcamy przy grubszej stronie końcówkę do sufitu, przy tłoczysku zakręcamy plastikowe końcówki i mamy gotowy zamiennik.
17.   Wkładamy obie sztuki do auta, tak aby wskoczyły na swoje miejsce w dachu oraz zakładamy plastikowe mocowania na kulki w klapie i zatrzaskujemy zabezpieczenie.
18.   Moja dobra rada to nie zakładać zabezpieczeń Segera na swoje miejsca w dachu, siłowniki nie wypadną ze swoich mocowań w dachu a brak tego zabezpieczenia pozwoli nam w przyszłości wyjąć siłowniki ze swoich miejsc bez demontażu podsufitki. Osobiście nie zakładam ponieważ nie ma możliwości aby siłowniki wypadły ze swoich miejsc nawet jak zaczniemy na siłę klapę podnosić wyżej niż się sama podnosi.
19.   Usuwamy kijek od szczotki bo już nie będzie potrzebny, zanim wszystko zaczniemy składać zamykamy ostrożnie klapę i wyczuwamy czy nic nie stawia oporu, jeśli wszystko idzie gładko testujemy kilka razy klapę. Jeśli wszystko śmiga to zaczynamy składanie
20.   Podnosimy podsufitkę do góry od strony bagażnika i najlepiej czymś ją umocować aby nam nie opadała.
21.   Przechodzimy na przód i przykręcamy rączki dachowe, wkładamy podsufitkę w słupki B
22.   Przykręcamy rączki pasażerów z tyłu oraz mocowania rolety, wkładamy na swoje miejsce lampkę i podsufitka już się będzie trzymać.
23.   Zakładamy słupki C na swoje miejsce celując spinką w otwór i zdecydowanym uderzeniem dłoni uderzamy w osłonkę aby wskoczyła na swoje miejsce.
24.   Zakładamy osłonę słupków D oraz osłonę zwijacza pasów bezpieczeństwa, dokręcamy 2 śrubki z każdej strony oraz celujemy dwoma spinkami w swoje otwory i również zdecydowane uderzenie aby wskoczyło na swoje miejsce.
25.   Pamiętamy cały czas o myciu dłoni
26.   Zakładamy uszczelki na wszystkich 4 drzwiach, jest to wyjątkowo łatwe i przyjemne
27.   Przystępujemy do zakładania uszczelki klapy bagażnika, jest ona upierdliwa, przyda się młotek gumowy, trzeba ją bardzo dobrze wkładać i dociskać na miejsce aby głęboko weszła. Dobrze do tego się nadaje młotek gumowy aby dobijać uszczelkę na swoje miejsce. Sporo czasu może zejść, polecam po kawałku z każdej strony wkładać.
28.   Zakładamy osłonkę do dachu która zasłania mocowania siłowników
29.   Ostatni raz testujemy klapę czy wszystko śmiga, jeśli tak to cieszymy się z naprawionej klapy i otwieramy jakiś napój który jest nagrodą za dobrze wykonaną pracę

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: Siłowniki klapy kombi - regeneracja - kontakt
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 24, 2019, 21:24:10 »
Szacunek za to, że nie zabierasz ze sobą całej tajemnicy do grobu. ;)
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Nathan Podkański

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 759
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 mk2 2.0 hdi
  • Zainteresowania: Samochody
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Siłowniki klapy kombi - regeneracja - kontakt
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 02, 2019, 19:59:00 »
Popieram i dziękujemy za dzielenie się wiedzą bezinteresownie. Pewno większość i tak pojedzie do kogoś kto im to zrobi ale może komuś będzie się chciało samemu.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Sławomir Wysokiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 76
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citronen C 5 Mk III rocznik 2008. 2.0 HDi (RHR (DW10BTED4)
  • Zainteresowania: Różnorakich wiele.
  • Miejscowość: Mazowieckie okolice.
Odp: Siłowniki klapy kombi - regeneracja - kontakt
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 02, 2019, 17:53:43 »
nawet nie trzeba żadnych przedłużek jak się kupi siłowniki od Volvo V70 3gen.

Wyciągasz stare, rozkrecasz je (można sobie wybić zęby jak nie wiesz jak odkręcić napiętą sprężynę) i potem odkrecasz tylne mocowanie siłownika (to pod podsufitką) i zakręcasz do nowego siłownika. Plastikową końcówkę siłownika od strony klapy polecam wymienić na nową ponieważ po 15 latach często pękają.

Trzeba też uważnie rozebrać podsufitkę aby nic nie ułamać ani nie pobrudzić.

jak coś to pytaj bo ja to rozbieram i składam co chwilę ludziom.
A poproszę linka do tych siłowników od volvo 3 generacji albo nawet wystarczą mi dane techniczne tzn. długość siłownika i jego suw.


Offline Tomasz Tomaszek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 86
  • Posiadany samochód: Citroen C5, Citroen Saxo
  • Zainteresowania: motoryzacja, elektronika
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: Siłowniki klapy kombi - regeneracja - kontakt
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 11, 2020, 08:36:51 »
Ja mam takie jak na zdjęciu. Będą pasowały?

Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: Siłowniki klapy kombi - regeneracja - kontakt
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 12, 2020, 07:13:03 »
jeśli zgadza się długość całkowita, skok tłoczyska oraz gwinty do przełożenia końcówek to powinno pasować.

Stare musisz rozkręcić aby mieć mocowanie do dachu.

Online Piotr Gacki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 472
  • Skąd: Stare Babice
  • Posiadany samochód: C5 2002r. 2.0i 16v break, klima i automat, C4 2011r. 1.6 VTi
  • Zainteresowania: fotografia zawodowo
  • Miejscowość: Stare Babice
Odp: Siłowniki klapy kombi - regeneracja - kontakt
« Odpowiedź #32 dnia: Kwiecień 05, 2020, 16:33:06 »
Zna ktoś kogoś z okolic warszawy, co pomienia "na poczekaniu" siłowniki? Widziałem takie ogłoszenia...
Jak strzeliłem byka to przepraszam, ale jestem dyslektykiem.

Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: Siłowniki klapy kombi - regeneracja - kontakt
« Odpowiedź #33 dnia: Kwiecień 06, 2020, 07:29:19 »
na poczekaniu znaczy trzeba zdjąć podsufitkę, nic nie połamać, mieć narzędzia do tego, myć co chwilę dłonie żeby nie ubrudzić jasnej podsufitki.

Na poczekaniu się nie da :) musi być ciepło dla spinek żeby nie pękały, ciepło dla dłoni żeby nie odpadły z zimna.

Offline Michał Janiszewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 31
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2002r 2,2hdi automat
  • Zainteresowania: Wot, podróże, film, muzyka
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: Siłowniki klapy kombi - regeneracja - kontakt
« Odpowiedź #34 dnia: Lipiec 27, 2020, 07:07:26 »
Witam ja w zeszłym tygodniu wymieniałem siłowniki zajęło mi to dosłownie godzinę. Zakupiłem te z tej aukcji
https://allegro.pl/oferta/silownik-klapy-tyl-volvo-xc70-cros-country-prolift-8198511300?utm_medium=app_share&utm_source=facebook tylko firmy Proline
Najwięcej problemu może stworzyć odczepienie końcówek od starego siłownika ale wystarczy po przycinać sprężyny na starym i z łatwością się ściągnie końcówki. Teraz klapa pięknie lata do góry a w dół już nie. Koszt naprawy mniej niż 50 zł

Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: Siłowniki klapy kombi - regeneracja - kontakt
« Odpowiedź #35 dnia: Lipiec 30, 2020, 17:08:21 »
i pasują bez przeróbek ?

bo ja je testowałem i nie da się ich załozyć na klapę ponieważ są za długie.

Offline Grzegorz Gardynik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 054
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso 2.0HDI MCP Exclusive, C5 Lift 2.0HDI
Odp: Siłowniki klapy kombi - regeneracja - kontakt
« Odpowiedź #36 dnia: Lipiec 31, 2020, 00:19:12 »
Nie demonizujmy tej wymiany. Sam robiłem to w godzinę po raz pierwszy.  Bazując na tym co na forum jest napisane. Najwięcej zabawy żeby odpiąć segery. Potem to już prosta sprawa.

Offline Michał Janiszewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 31
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2002r 2,2hdi automat
  • Zainteresowania: Wot, podróże, film, muzyka
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: Siłowniki klapy kombi - regeneracja - kontakt
« Odpowiedź #37 dnia: Sierpień 21, 2020, 18:42:05 »
i pasują bez przeróbek ?

bo ja je testowałem i nie da się ich załozyć na klapę ponieważ są za długie.
Witam te siłowniki z aukcji pasują ale trzeba zaznaczyć żeby były firmy Proline one mają ten sam wymiar ale skok tłoka jest większy o ponad 2 cm i jedyna żecz jaką trzeba zrobić to zeszlifować końcówkę oryginalnego siłownika tą stożkowa o 5 mm i jest git . Bynajmniej u mnie tak było.

Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: Siłowniki klapy kombi - regeneracja - kontakt
« Odpowiedź #38 dnia: Sierpień 22, 2020, 07:54:36 »
daj link do tych które kupiłeś a nie do tych które nie pasują.

Offline Michał Janiszewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 31
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2002r 2,2hdi automat
  • Zainteresowania: Wot, podróże, film, muzyka
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: Siłowniki klapy kombi - regeneracja - kontakt
« Odpowiedź #39 dnia: Sierpień 22, 2020, 09:18:54 »
Ja kupiłem z tej aukcji https://allegro.pl/oferta/silownik-klapy-tyl-volvo-xc70-cros-country-prolift-8198511300?utm_medium=app_share&utm_source=facebook
Pierwsze które przysłali faktycznie nie pasowały ale po rozmowie tel. Ustaliliśmy że mają je z różnych firm i każda firma ma inny sów i pasują firmy Proline choć są 320 mm. Wystarczy przed zakupem zadzwonić i upewnić się czy mają te proline. Będę miał chwilę to zdemontuje jeden i zrobię fotki. Postaram się jak najszybciej.

Offline Michał Janiszewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 31
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2002r 2,2hdi automat
  • Zainteresowania: Wot, podróże, film, muzyka
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: Siłowniki klapy kombi - regeneracja - kontakt
« Odpowiedź #40 dnia: Sierpień 23, 2020, 12:51:32 »
Witam o to zdjęcie siłownika
Na pomarańczowo zeszlifowane miejsce na łączniku.
Długość całkowita 355mm






Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka