Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: montaż napinacza paska wielorowkowego  (Przeczytany 847 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Dariusz Janda

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 92
  • Skąd: Poland
  • Posiadany samochód: Citroen c5 X7 ex
  • Miejscowość: Mysłowice
montaż napinacza paska wielorowkowego
« dnia: Czerwiec 23, 2019, 10:32:17 »
Cześć,pacjent to c5 X7 2.0 hdi, 100kW.
konieczna jest wymiana napinacza paska osprzętu.Pytania:1. czy jest konieczne blokowanie napinacza specjalnym bolcem,2. jeśli tak,  to który otwór (jest dwa),3. jeśli tak, to rozumiem, że na czas wymiany paska także należy blokować.
Poszperałem trochę w necie i widzę, że są dwa podejścia (blokowanie i bez blokowania), spotkałem się też z opinią, że blokowanie jest tylko dla wygody montażu paska.
Jednym słowem, brak blokady nie grozi uszkodzeniem napinacza?

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: montaż napinacza paska wielorowkowego
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 23, 2019, 10:56:17 »
Jak demontujesz cały napinacz to nic nie blokujesz.Blokada pomaga tylko przy wymianie samego paska.
Nowy napinacz jest zblokowany i po założeniu paska się go zwalnia.

Offline Dariusz Janda

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 92
  • Skąd: Poland
  • Posiadany samochód: Citroen c5 X7 ex
  • Miejscowość: Mysłowice
Odp: montaż napinacza paska wielorowkowego
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 23, 2019, 12:00:46 »
dzięki