Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Klocki hamulcowe tył, problem z "pinami" "cyplami" "blokadami"  (Przeczytany 1832 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline piotr łotr

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 66
  • Skąd: Polska
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Tourer 2.0 140HP PB/LPG Exclusive 2009
  • Miejscowość: Tarnowskie Gory
To już druga wymiana klocków w ciągu pół roku, za każdym razme klocki które kupuje mają większy rozstaw pinów niż otwory w tłoczkach oraz same piny mają większą średnicę niż otwory. Już trochę rozwiercałem te otwory, żeby oczyścić z rdzy, dodatkowo musiałem spiłować trochę piny w klockach. O co chodzi ? czy ja coś źle montuję ? czy sprzedają mi za każdym razem nie te klocki ?
Pierwsze były textar, teraz bosch.

https://www.dropbox.com/s/k0dtmznqep0j2pq/klocek.jpg?dl=0

Offline Daniel Pytlik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 221
  • Skąd: Łuków
  • Posiadany samochód: Citroën C5 X72.0 Hdi 138 BVA AM6
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Łuków
Te "piny" idą od zewnatrz, a nie od strony tloczka
Wszyscy mówią - Pchasz się w hydro? W dodatku automat? Prosisz się o problemy... A ja delektuję się komfortem

Offline Wojciech Ozga

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 114
  • Skąd: Frampol
  • Posiadany samochód: Xantia 1.8 16v 95 był, C5 X7 2.0 16v PB - jest
  • Miejscowość: Frampol
Odp: Klocki hamulcowe tył, problem z "pinami" "cyplami" "blokadami"
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 23, 2019, 14:55:48 »
Dokładnie, a w tłoczku masz te dziury na rozpierak do tloczka bo ktoś wymyślił że aby tłoczek cofnąć to trzeba nim jeszcze kręcić....

Offline piotr łotr

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 66
  • Skąd: Polska
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Tourer 2.0 140HP PB/LPG Exclusive 2009
  • Miejscowość: Tarnowskie Gory
Odp: Klocki hamulcowe tył, problem z "pinami" "cyplami" "blokadami"
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 24, 2019, 06:58:48 »
O kurka wodna, czyli one nie muszą pasować z otworami w tłoczku ? nawet nie powinny ? a otwory są tylko do cofania tłoka ?

Offline Daniel Pytlik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 221
  • Skąd: Łuków
  • Posiadany samochód: Citroën C5 X72.0 Hdi 138 BVA AM6
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Łuków
Tak. Tloczek ma dotykać płaskiej powierzchni klocka
Wszyscy mówią - Pchasz się w hydro? W dodatku automat? Prosisz się o problemy... A ja delektuję się komfortem

Offline piotr łotr

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 66
  • Skąd: Polska
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Tourer 2.0 140HP PB/LPG Exclusive 2009
  • Miejscowość: Tarnowskie Gory
Tak. Tloczek ma dotykać płaskiej powierzchni klocka
Tak się nie da, te piny nie są aż tak szeroko. Będą się opierać o tłoczek.

Offline Daniel Pytlik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 221
  • Skąd: Łuków
  • Posiadany samochód: Citroën C5 X72.0 Hdi 138 BVA AM6
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Łuków
A drugi klocek też ma piny?
Wszyscy mówią - Pchasz się w hydro? W dodatku automat? Prosisz się o problemy... A ja delektuję się komfortem

Offline piotr łotr

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 66
  • Skąd: Polska
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Tourer 2.0 140HP PB/LPG Exclusive 2009
  • Miejscowość: Tarnowskie Gory
A drugi klocek też ma piny?
Sugerujesz że odwrotnie zamontowane ? Moze masz rację, tylko czy da się odwrotnie je zamontować ? Muszę to dziś sprawdzić.

Offline Daniel Pytlik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 221
  • Skąd: Łuków
  • Posiadany samochód: Citroën C5 X72.0 Hdi 138 BVA AM6
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Łuków
Jak ja zmieniałem klocki z tyłu to jeden miał te piny a drugi nie
Wszyscy mówią - Pchasz się w hydro? W dodatku automat? Prosisz się o problemy... A ja delektuję się komfortem

Offline piotr łotr

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 66
  • Skąd: Polska
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Tourer 2.0 140HP PB/LPG Exclusive 2009
  • Miejscowość: Tarnowskie Gory
Jak ja zmieniałem klocki z tyłu to jeden miał te piny a drugi nie
Obydwa mają, jeden pionowo, drugi poziomo, poziomo by pasowało. Sprawdzę to po robocie, dziękuję za trop.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Klocki hamulcowe tył, problem z "pinami" "cyplami" "blokadami"
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 24, 2019, 09:23:54 »
Nie wiem czy "wiecie o czym " rozmawiacie.....
Każdy zacisk z hamulcem ręcznym ma tłoczek z nacięciami. Klocek hamulcowy ma piny, które mają "trafić" w wycięcia tłoczka. Tłoczek przy cofaniu/wkręcaniu masz ustawić nacięciami , odpowiednio do pozycji (obudowy).
Cała ta "szkoła" ma na celu uniemożliwić obracanie się tłoczka podczas noormalnej pracy w zacisku....

Offline piotr łotr

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 66
  • Skąd: Polska
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Tourer 2.0 140HP PB/LPG Exclusive 2009
  • Miejscowość: Tarnowskie Gory
Odp: Klocki hamulcowe tył, problem z "pinami" "cyplami" "blokadami"
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 24, 2019, 11:50:49 »
Nie wiem czy "wiecie o czym " rozmawiacie.....
Każdy zacisk z hamulcem ręcznym ma tłoczek z nacięciami. Klocek hamulcowy ma piny, które mają "trafić" w wycięcia tłoczka. Tłoczek przy cofaniu/wkręcaniu masz ustawić nacięciami , odpowiednio do pozycji (obudowy).
Cała ta "szkoła" ma na celu uniemożliwić obracanie się tłoczka podczas noormalnej pracy w zacisku....


https://superparts.pl/trw-bhn1176e-zacisk-hamulca-trw-bhn1176e-4400v5-citroen-c5-iii-c5-iii-break/477878


tak wygląda tłoczek, są dwa otwory ale piny nie pasują te w klockach. więc chyba w tym modelu to się jakoś inaczej odbywa.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Klocki hamulcowe tył, problem z "pinami" "cyplami" "blokadami"
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 24, 2019, 13:37:45 »
są dwa otwory ale piny nie pasują te w klockach
To dopasuj sobie, wiertarka i powiększ....jak zmieniłeś klocki i dalej "to samo" to podejrzany rozstaw "na tłoczku"....

Offline Olgierd Malik

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 417
  • Skąd: Świnoujście
  • Posiadany samochód: C4 Picasso II 2013r 1.6 HDI 115 KM
  • Zainteresowania: komputery
  • Miejscowość: Świnoujście
Odp: Klocki hamulcowe tył, problem z "pinami" "cyplami" "blokadami"
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 24, 2019, 19:45:56 »
Witam, ostatnio wymienialem tarcze i klocki z tylu, trzeba pamietac aby przy kupnie klockow powiadomic sprzedajacego czy ma sie hamulec elektryczny czy normalnie zaciagany wajcha. Sa one rozne, np. takie:https://allegro.pl/oferta/klocki-bosch-tyl-citroen-c5-iii-el-recz-7550628062. U mnie z tego co pamietam to klocki nie mialy zadnych pinow.
maxiu11
było: Xantia 2,1 TD 96 Kombi
było: Renault Megane 1,9 dTi
było: XM MK II 2,1 TD 1999r HA II
było: C5 2.0 HDI 2001r
było: C5 2.2 HDI MK I 2002r
było: C5 MK II 2,0 HDI Kombi 2007r
było: C4GP 1.6 HDI 2007r
było: C5 X7 2.2 HDI 170 KM 2008

Offline piotr łotr

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 66
  • Skąd: Polska
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Tourer 2.0 140HP PB/LPG Exclusive 2009
  • Miejscowość: Tarnowskie Gory
Witam, ostatnio wymienialem tarcze i klocki z tylu, trzeba pamietac aby przy kupnie klockow powiadomic sprzedajacego czy ma sie hamulec elektryczny czy normalnie zaciagany wajcha. Sa one rozne, np. takie:https://allegro.pl/oferta/klocki-bosch-tyl-citroen-c5-iii-el-recz-7550628062. U mnie z tego co pamietam to klocki nie mialy zadnych pinow.
Dzięki. W tej ofercie są zdjęcia dwóch różnych modeli, ja mam te drugie. Przełożyłem miejscami klocki i wygląda że teraz jest prawidłowo. Otwory w tloczkach są tylko do ich wkręcania, na to wygląda.

Offline Patryk Kaniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 2.0HDI 163KM Tourer Exclusive
Odp: Klocki hamulcowe tył, problem z "pinami" "cyplami" "blokadami"
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 24, 2019, 22:39:41 »
Nie wiem czy "wiecie o czym " rozmawiacie.....
Każdy zacisk z hamulcem ręcznym ma tłoczek z nacięciami. Klocek hamulcowy ma piny, które mają "trafić" w wycięcia tłoczka. Tłoczek przy cofaniu/wkręcaniu masz ustawić nacięciami , odpowiednio do pozycji (obudowy).
Cała ta "szkoła" ma na celu uniemożliwić obracanie się tłoczka podczas noormalnej pracy w zacisku....
Jak widać nie...


P.S. Zaciski z Puga 508 mają szerszy rozstaw dziurek w tłoczku. Więc zdolnemu pewnie udałoby się uskutecznić wciśnięcie tego klocka tam. :D

Offline piotr łotr

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 66
  • Skąd: Polska
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Tourer 2.0 140HP PB/LPG Exclusive 2009
  • Miejscowość: Tarnowskie Gory
Nie wiem czy "wiecie o czym " rozmawiacie.....
Każdy zacisk z hamulcem ręcznym ma tłoczek z nacięciami. Klocek hamulcowy ma piny, które mają "trafić" w wycięcia tłoczka. Tłoczek przy cofaniu/wkręcaniu masz ustawić nacięciami , odpowiednio do pozycji (obudowy).
Cała ta "szkoła" ma na celu uniemożliwić obracanie się tłoczka podczas noormalnej pracy w zacisku....
Jak widać nie...


P.S. Zaciski z Puga 508 mają szerszy rozstaw dziurek w tłoczku. Więc zdolnemu pewnie udałoby się uskutecznić wciśnięcie tego klocka tam. :D
Po co te złośliwości ?