Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 X7 2.0 HDI 163  (Przeczytany 4949 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Fabian Ogrodniczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 47
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III Tourer 2.0 HDI 163km AM6
  • Miejscowość: Łódź
C5 X7 2.0 HDI 163
« dnia: Czerwiec 30, 2019, 19:54:41 »
Czy któryś z kolegów będących na forum może naprowadzić w czym może leżeć problem? Walczę z tym od jakiegoś czasu i do tej pory wyczyściłem przepustnice, przepływkę, wymieniony elektrozawór dozownika powietrza   ale niestety problem jest, a teraz podczas wyjazdu na wakacje wskoczyło kilka nowych błędów oraz samochód w trakcie podróży wywalił na desce błąd i obciął moc... Boje się że w dniu jutrzejszym kiedy to będziemy wracać będą problemy, a mam 550km do przejechania...





Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka

« Ostatnia zmiana: Lipiec 20, 2019, 12:41:27 wysłana przez Błażej Banisz »

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 067
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 19, 2019, 10:26:40 »
Na przyszłość jak chcesz szybko uzyskać odpowiedź to pisz w dziale C5 III (x7) bo na ogólny dział C5-tek mało kto zagląda
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Fabian Ogrodniczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 47
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III Tourer 2.0 HDI 163km AM6
  • Miejscowość: Łódź
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 19, 2019, 11:06:33 »
Mam wrażenie, że w ostatnim czasie w ogóle mało osób tu zagląda bo to chyba już 2 czy 3 post gdzie jest cisza. Stąd też próba wrzuciłem w ogólny z nadzieją, że ktoś coś podpowie :) Korzystając z okazji zaktualizuje info, umówiłem się na wtorek na przegląd turbiny i ewentualną regenerację oraz na test przelewowy wtrysków. Martwi mnie natomiast jeszcze jedna sprawa która raczej z tym nie będzie związana. A mianowicie AirMixer, który jest praktycznie w większość czas na 0% a przecież przy dodaniu gazu wartość powinna się zmieniać... Jeśli dobrze się orientuję to za ta wartością kryje się ta gruszka przy przepustnicy(ta której oczko się często wyrabia)? Dodam że w międzyczasie wymieniłem jeszcze wszystkie elektrozawory i został tyko jeden błąd  P11AA, stąd do wyrwania idzie turbo we wtorek. Dam znać co i jak w najbliższym czasie.

Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 592
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 20, 2019, 12:40:54 »
Mam wrażenie, że w ostatnim czasie w ogóle mało osób tu zagląda bo to chyba już 2 czy 3 post gdzie jest cisza. Stąd też próba wrzuciłem w ogólny z nadzieją, że ktoś coś podpowie :)

Taki off-top: O ile w podziałach widać, że jest nowy post (z poziomu strony głównej), to po obejrzeniu MKI,MKII,MKIII cały dział C5 "wygląda" jak przeczytany, więc na główną to zaglądam jak sobie przypomnę, że powiadomienia o nowych postach nie ma.
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Fabian Ogrodniczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 47
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III Tourer 2.0 HDI 163km AM6
  • Miejscowość: Łódź
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 10, 2019, 00:11:18 »
Witam kolegow, którzy zainteresowali się postem. Minęło już trochę czasu ale postanowiłem że zrobię update. Pozbyłem się wszystkich widocznych powyżej błędów. Był to proces kilkuetapowy... Na pierwszy ogień poszły elektrozawory i dzięki temu zabiegowi zniknęły wszystkie błędy oprócz pierwszego P11AA. Następnie, mój pobliski mechanik zalecił mi żeby sprawdzić turbo. Tak też zrobiłem i przy okazji kazałem sprawdzić wtryski oraz zerknąć na wyciek na przepustnice. Okazało się że był problem z geometria w turbo więc zrobiono regenerację. Za wyciek na przepustnice odpowiedzialna była nieszczelność z pompy CR. Jeśli chodzi o wtryski to według serwisu działają idealnie. Martwi mnie jeszcze jedna rzecz. Samochód dalej wpada w lekkie wibracje. Czasami są większe czasami mniejsze. Czy 85% ceru w FAPie może to powodowac(załączam screen z diagboxa. Aktualnie jest 85% ale reszta parametrów na podobnym poziomie)? Myślę jeszcze czy może padniete świece mogą dawać taki efekt? Wydaje mi się również że auto straciło trochę na wigorze. We wrześniu planuje się zabrać na mycie Fapa oraz wymieni olej w skrzyni AM6 bo trochę poszarpuje ale liczę że może jak wyczyszcze FAP to skrzynia zacznie działać prawidłowo (szarpie z 2 na 3 i czasami dziwnie przerzuca na 5 jakby za wczesnie, tak że obroty są bardzo niskie).

Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 067
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 12, 2019, 09:38:37 »
Następnie, mój pobliski mechanik zalecił mi żeby sprawdzić turbo...Okazało się że był problem z geometria w turbo więc zrobiono regenerację. Za wyciek na przepustnice odpowiedzialna była nieszczelność z pompy CR.
Geometrię turbiny się czyści i tyle. Jeśli zregenerowali ci całą turbinę to być może niepotrzebnie poniosłeś dodatkowe koszty.
Jeśli dobrze rozumiem drugi problem to mi wytłumacz jak pompa CR, która jest bardziej z tyłu silnika, może mieć wyciek na przepustnicy, która jest z przodu. Jeśli cieknie z pompy CR (paliwo lub olej silnikowy) to wszystko leci po silniku i skrzyni ale od strony półosi czyli z tyłu silnika. Nie znam przypadku żeby coś z przodu się pojawiało.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Fabian Ogrodniczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 47
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III Tourer 2.0 HDI 163km AM6
  • Miejscowość: Łódź
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 12, 2019, 17:27:08 »
Andrzeju, problem w tym, że ani nie jestem mechanikiem ani sporej wiedzy na temat C5  nie posiadam. Jeżdżę tym samochodem od 4 miesięcy i dużo dzięki wam się uczę. Jeśli serwis Bosha tak twierdzi(opinie serwis ma na prawdę dobre) to zaufalem, że tak bylo, może to był mój błąd. W takim bądź razie co moglo powodować ten wyciek na przepustnice? W pobliżu jest chyba tylko EGR?

Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka


Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 067
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 12, 2019, 23:07:19 »
Wyciek przez przepustnicę wymaga tylko wymiany uszczelki pomiędzy klapami a kolektorem. Olej jest tam zawsze, bo turbina wytwarzając podciśnienie, zasysa go z odmy, a potem sprężając zassane powietrze (razem z mgłą olejową z odmy) pcha ten olej do dolotu pod zwiększonym ciśnieniem, i jeśli jest jakakolwiek nieszczelność to wtedy ten olej wyjdzie przez nią. Oleju się nie pozbędziesz, możesz tylko uszczelnić dolot żeby olej spalał się podczas pracy silnika.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Fabian Ogrodniczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 47
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III Tourer 2.0 HDI 163km AM6
  • Miejscowość: Łódź
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 14, 2019, 23:45:04 »
Wielkie dzięki za wyjaśnienie. Dzisiaj pojawił się kolejny problem już mi powoli zaczynają ręce opadać. Wskoczył błąd 3 wtrysku (dopiero tydzień temu odebrałem auto gdzie były rzekomo wyjęte i umyte, stół probierczy). W diagboxie sprawdziłem korekty i wydaje mi choć jak już zaznaczyłem znawca nie jestem, że 3 wtrysk niedomaga. Mógłby ktoś na to zerknąć i potwierdzić? Podjechałem do wspomnianego wcześniej Bosha i stwierdzili że może to coś z wiązką i że ewentualnie mogą podmienić wtryski i zobaczyć czy to wtrysk czy  coś innego? Czy jest możliwość że ten 3 cylinder może być w gorszej kondycji, mieć mniejsza kompresję przez co wtrysk inaczej pracuje? Pytam bo taka teoria też padła że strony serwisu?





Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka

« Ostatnia zmiana: Sierpień 15, 2019, 10:16:49 wysłana przez Błażej Banisz »

Offline Tomasz Barczyński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 49
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III/X7 2010 2.0 HDI 163
  • Zainteresowania: Programowanie, strzelectwo rekreacyjne
  • Miejscowość: Katowice
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 17, 2019, 01:26:42 »
Nie wiem, czy zapisałeś odczyty związane z wtryskiwaczami przed ich czyszczeniem. Jeśli się różnią, to reklamowałbym taką usługę.
Z drugiej strony, już nie pamiętam które dokładnie, ale niektórych wtryskiwaczy nie da się wyczyścić, ponieważ są nierozbieralne, więc na Twoim miejscu, upewniłbym się z jakiej są firmy i sprawdziłbym, czy rzeczywiście można je rozbebeszyć i dokładnie wyczyścić.

W tym silniku nie sądzę, żeby był problem z cylindrem, to jest na prawdę dobry silnik, ja jestem z niego bardzo zadowolony.

Offline Robert Słomczewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 70
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 Exclusive, Skoda Octavia
  • Zainteresowania: Konie, dobry film, zwiedzanie
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 17, 2019, 17:58:55 »
A czy jest w stanie napisać jak duży jest problem z dostaniem się do turbo w tym silniku. Muszę sprawdzić gruszkę i przewody podciśnienia. Aplikacja FAP pokazuje mi Zadaną wartość łopatek turbo 88% A odczytana 48%. Do tego mam trzy błędy P2125, P2562, P1497.
Dziękuję.

Offline Fabian Ogrodniczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 47
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III Tourer 2.0 HDI 163km AM6
  • Miejscowość: Łódź
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 17, 2019, 18:06:50 »
Co do umiejscowienia turbo to muszę cię zmartwić bo dostęp jest kiepski bo jest z tyłu silnika. Jeśli chodzi o błędy to miałem podobnie (P2125) i po wymianie elektrozaworów sterowniania podciśnieniem problem zniknął. W twoim przypadku od tego bym zaczął bo koszt jest stosunkowo nie duży (około 120zl). Z racji tego że cały układ tzn. przepływomierz, dozownik, EGR i sterowanie turbo są ze sobą powiązane, wymienionym wszystkie cztery elektrozawory( 3 są takie same tylko od EGR jest inny).

Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka


Offline Fabian Ogrodniczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 47
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III Tourer 2.0 HDI 163km AM6
  • Miejscowość: Łódź
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 17, 2019, 18:15:07 »
Nie wiem, czy zapisałeś odczyty związane z wtryskiwaczami przed ich czyszczeniem. Jeśli się różnią, to reklamowałbym taką usługę.
Z drugiej strony, już nie pamiętam które dokładnie, ale niektórych wtryskiwaczy nie da się wyczyścić, ponieważ są nierozbieralne, więc na Twoim miejscu, upewniłbym się z jakiej są firmy i sprawdziłbym, czy rzeczywiście można je rozbebeszyć i dokładnie wyczyścić.

W tym silniku nie sądzę, żeby był problem z cylindrem, to jest na prawdę dobry silnik, ja jestem z niego bardzo zadowolony.
Mam te odczyty i wygląda na to że przy wtryskach było coś robione - na pewno myjka ciśnieniowa bo niektóre mają lepsze parametry ale co do faktycznego sprawdzenia ich mam teraz wątpliwości ... U mnie są Delphi. Jeśli chodzi o sam silnik to też  słyszałem same dobre opinie ale różnie to może być bo nie wiem jak poprzedni użytkownik dbał o samochód. Ja robię wszystko od razu jak coś się zaczyna dziac, szkoda że nie wszyscy tak działają... Nawet zacząłem testy z olejem 2t w ostatnim czasie. Zrobiłem screen z czasów wtrysków i zobaczymy jak przerobie dwie butelki tego specyfiku czy coś się zmieni :) na ten moment dopiero 200km zrobione ale już wydaje mi się że silnik pracuje trochę ciszej(może placebo?!)

Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka


Offline Robert Słomczewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 70
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 Exclusive, Skoda Octavia
  • Zainteresowania: Konie, dobry film, zwiedzanie
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 17, 2019, 19:51:42 »
Fabian A UNIQ + lałeś. I jak byś mógł podesłać jakiegoś linka do tych elektrozaworów.

Offline Fabian Ogrodniczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 47
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III Tourer 2.0 HDI 163km AM6
  • Miejscowość: Łódź
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 17, 2019, 20:55:17 »
Fabian A UNIQ + lałeś. I jak byś mógł podesłać jakiegoś linka do tych elektrozaworów.
Tutaj masz numery ofert na allegro 7878994801
7660989147
Tak na szybko ci szukam bo jestem na wakacjach z kiepskim dostępem do neta. Wyszukaj sobie tam numeru części katalogowej i kupuj nówkę. Ten za 105 zł x3 kupuj (od turbo, dozownika powietrza, chłodzenia powietrza w dolocie). Masz w załączniku schemat z nazwą elektrozaworów  w razie W bo nie wiem kiedy będę miał okazję się tu pojawić ;) Daj znać czy pomogło.

Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka


Offline Robert Słomczewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 70
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 Exclusive, Skoda Octavia
  • Zainteresowania: Konie, dobry film, zwiedzanie
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 17, 2019, 21:14:30 »
Dzięki. Jak byś napisał z czego te rysunki, i wiem że dostęp jest nieciekawy, jakaś osłona termiczna tam jest. Nawet ciężko palcami wyczuć.

Offline Monika Krasińska

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 17
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0HDI 163 Automat Exclusive
  • Miejscowość: Katowice
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 18, 2019, 12:00:11 »
Rysunki sa z sedre lub z płatnej instrukcji citroena.
Wymieniałem ten zaworek tam z tyłu(mój bład że wymieniłem 1 anie odrazu 2).


Własnie 2- na schemacie sa 3 ale  umnie w tej samej wersji silnikowej fizycznie są 2.


Wymiana to odkrecenie 3srub z osłony termicznej i 2 śrubek z elektrozaworu.
W teorii 5min, w praktyce zeszło mi 4godziny, robiłem to od góry częsciowo stojąc na silniku,jak niemasz chudej dłoni to zapominj żę to rozbierzesz od góry.
------------------
Konto wspólne :)

Offline Fabian Ogrodniczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 47
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III Tourer 2.0 HDI 163km AM6
  • Miejscowość: Łódź
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 20, 2019, 10:26:16 »
Dokładnie tak jak Monika napisała ;) Sprawa niby prosta bo wszystkie są od góry ale włożyć tam rękę i manewrować to już inna para kaloszy. W każdym bądź razie powodzenia ;) Czekamy na info czy pomogło.

Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka


Offline Marek Paruzel

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 162
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: Citroen c5 III 2.0 HDI
  • Miejscowość: Police
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 20, 2019, 23:31:55 »


Rysunki sa z sedre lub z płatnej instrukcji citroena.
Wymieniałem ten zaworek tam z tyłu(mój bład że wymieniłem 1 anie odrazu 2).


Własnie 2- na schemacie sa 3 ale  umnie w tej samej wersji silnikowej fizycznie są 2.


Wymiana to odkrecenie 3srub z osłony termicznej i 2 śrubek z elektrozaworu.
W teorii 5min, w praktyce zeszło mi 4godziny, robiłem to od góry częsciowo stojąc na silniku,jak niemasz chudej dłoni to zapominj żę to rozbierzesz od góry.

Monika Krasińska?
Wiem, że teraz to nie problem ale zdecyduj się kim jesteś.

... wymieniłem....
... robiłem....

Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka