Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: 2.0 HDI RHR - zależność EGR - przepływomierz - dozownik powietrza  (Przeczytany 24874 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 598
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Drodzy forumowicze, proszę o wyjaśnienie takiego fenomenu. Otóż mamy sobie silnik 2.0 HDI RHR, czyli z podwójną przepustnicą BEZ czujników potwierdzających położenie klap, przepływomierz Siemensa oraz EGR Delphi. Silnik sobie szarpie w okolicach 1800 obrotów przy stałej prędkości, najczęściej przy prędkościach miejskich - 50 - 60 km/h. Do tego czasami nie ma kopa, wręcz ciężko się rozpędza i ma wtedy nieprzyjemny / drażniący dźwięk, jakby mu czegoś brakowało. Błędów brak, teoretycznie masy powietrza się zgadzają, ciśnienia paliwa się zgadzają, ale coś jest nie tak...

Wiemy, że te trzy elementy są ściśle ze sobą powiązane, a właściwie rządzi nimi przepływomierz. Jeśli odepniemy przepływomierz, to zamykamy EGRa, jeśli odepniemy EGRa, to go zamykamy, jeśli zaślepimy EGRa, to go zamykamy. I teraz najciekawsza rzecz:
1. EGR zaślepiony - znika szarpanie, wraca moc, jest cicha praca silnika. Teoretyczny werdykt: EGR nie zamyka się do końca i wpuszcza za dużo spalin wtedy, kiedy nie trzeba.

2. EGR odpięty - znika szarpanie, wraca moc, jest cicha praca silnika. Teoretyczny werdykt: EGR jest sprawny, po odpięciu wtyczki jest cały czas zamknięty i nie wpuszcza spalin. Potwierdza to temperatura metalowej rury idącej od EGRa do dolotu - jest po prostu letnia, ot nagrzana od gorącego silnika.


No ale zaraz, zaraz... Skoro jest sprawny, to dlaczego odślepiony i podłączony do systemu powoduje szarpanie? Teoretyczny werdykt: przepływomierz źle steruje EGRem? No ale masy się zgadzają, temperatura powietrza też w normie, to jak sprawdzić, że to na pewno przepływomierz? Z odpiętym przepływomierzem też szału nie ma... Do pewnych obrotów jakoś się zbiera ale potem jest średnio / gorzej niż z podpiętym...

Offline Piotr Morawiec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 259
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 x7 RHH BVM6
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.0 HDI RHR - zależność EGR - przepływomierz - dozownik powietrza
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 10, 2019, 09:25:19 »
Przepływomierz steruje zaworem EGR, przerabiałem to. Za pierwszym razem winny był przepływomierz, za drugim (po 1,5 roku od wymiany) poluzowały się piny wtyczki przepływomierza.
Wg mnie Lexia nie jest w stanie poprawnie zdiagnozować/odczytać tego co się dzieje z silnikiem (przynajmniej moja). Wszystkie diagnozy robiłem skanerem Vgate. Na nim było widać, że na wyłączonym silniku skaczą parametry powietrza i temperatury na przepływce, to Vgate odczytał parametry i błędy poza granicami pracy przepływomierza, a nie Lexia.
Podegnij skaner i sprawdzisz. W RHR na wyłączonym silniku masa powietrza stoi 0,18 albo 0,21 coś takiego, w RHH jest 0,00. Na pracującym silniku pokazuje coś koło 6,5, jak wskoczy EGR idzie do ok 13 (piszę o wartościach masy powietrza).

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 598
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - zależność EGR - przepływomierz - dozownik powietrza
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 10, 2019, 18:39:35 »
Dziwna sprawa z tym szarpaniem i brakiem mocy. Ciąg dalszy spostrzeżeń. Otóż najlepiej samochód jeździ na albo zaślepionym albo odpiętym EGRze i... odpiętych elektrozaworach od klap przepustnicy. Przepływomierz cały czas podpięty! Skrzynia w trybie Sport po prostu chce zwinąć asfalt. Przy takiej konfiguracji czuć moc, czuć przyspieszenie, silnik pracuje BARDZO cichutko, nie ma szarpania. Dziwne to wszystko aby obwiniać przepływkę...

Przy podpiętych elektrozaworach przepustnicy a odpiętym / zaślepionym EGRze jest troszkę gorzej - jakby pewne opóźnienie w przyspieszeniu, większa turbo dziura.
Jutro rano jeszcze zaślepię ponownie EGR bo dzisiaj w drodze powrotnej zaczął samochód wpadać w jakiś rezonans... Może to jednak EGR się wysypał i faktycznie wpuszcza cały czas te spaliny i stąd to zamulenie oraz dziwny dźwięk jakby śrubki w silniku mieliło. Przy odłączonym jest o niebo lepiej ale może zaczął już spaliny przepuszczać i stąd ten rezonans w kabinie.

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 598
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - zależność EGR - przepływomierz - dozownik powietrza
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 11, 2019, 20:28:36 »
Dzisiaj kilkadziesiąt km zrobiłem na zaślepionym EGRze i podpiętych elektrozaworach klap dozownika powietrza. Nic nie szarpie, jest moc, w trybie Sport to aż nie poznaje samochodu  :)

Wydaje mi się, że nie ma różnicy czy zaślepię EGR czy odłączę mu tylko wtyczkę - raczej, tak mi się wydaje, jeździ tak samo - szatan! Jak jest zaślepiony, to na pewno nie przepuszcza spalin, a jak ma odłączoną wtyczkę to... raczej też jest zamknięty i nie przepuszcza spalin. Czyli to nie zawór... No to zostaje przepływomierz, teoretycznie. Tylko to, że jeździ jak szatan nie pasuje do uszkodzonego przepływomierza... No bo się trochę kłóci z faktem, że wróciła moc po wyeliminowaniu EGRa.

A może to nie EGR i nie przepływka a dozownik powietrza? Klapy nie trzymają ustawienia i w złych momentach się otwierają / zamykają / przymykają / odmykają i jest ten efekt szarpania i braku mocy i zwala winę na EGR - przepływka?

Offline Piotr Morawiec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 259
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 x7 RHH BVM6
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.0 HDI RHR - zależność EGR - przepływomierz - dozownik powietrza
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 12, 2019, 10:04:33 »
Podmień/sprawdź przepływomierz , najmniej inwazyjna robota ;-)

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 598
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - zależność EGR - przepływomierz - dozownik powietrza
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 12, 2019, 22:52:56 »
Podmień/sprawdź przepływomierz , najmniej inwazyjna robota ;-)
To raczej nie przepływomierz. Przez cały tydzień robiłem różne testy - a to zaślepiony EGR a podłączona przepływka, a to oczepiona wtyczka od EGRa a odłączona przepływka, a to zaślepiony EGR i odłączone elektrozawory dozownika i podłączona przepływka, itp., itd. Doszedłem do wniosku, że samochód jeździ normalnie gdy... są odłączone elektrozawory dozownika a reszta osprzętu jest normalnie podłączona i pracuje. Dzisiaj kilkadziesiąt kilometrów zrobiłem na odślepionym i podłączonym EGRze, podłączonej przepływce oraz odłączonych elektrozaworach. Moc była, a szarpania nie było w całym zakresie obrotów. EGR jest najprawdopodobniej sprawny, przepływka także, a szwankują albo elekrozawory dozownika lub sam dozownik. Najbardziej szokuje mnie tryb Sport skrzyni w takiej konfiguracji - to po prostu wgniata w fotel. No i zero szarpania przy tych około 1800 obrotach, a przecież EGR był podłączony i sterował spalinami...

Offline Michał Blok

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Posiadany samochód: Citroen C5/Renault Scenic
  • Miejscowość: Reda
Odp: 2.0 HDI RHR - zależność EGR - przepływomierz - dozownik powietrza
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 20, 2019, 07:55:01 »
A patrzyles na odczyt doladowania w momencie jak auto jest najbardziej zrywne? Podobnie cisnienie na listwie CR.

ECU przy odczycie odpiecia EGR czy Przeplywki moze podbijac wartosci doladowania lub paliwa stad odczucia "wgbiatania".



Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: 2.0 HDI RHR - zależność EGR - przepływomierz - dozownik powietrza
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 20, 2019, 08:07:07 »
Ludzie w x7 mając taki problem to wgrywali nowe mapy. Ponoć najnowsze i pomagało..
Tyle wyczytałem :)
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 598
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - zależność EGR - przepływomierz - dozownik powietrza
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 20, 2019, 15:19:22 »
Ludzie w x7 mając taki problem to wgrywali nowe mapy. Ponoć najnowsze i pomagało..
Tyle wyczytałem :)

Też o tym słyszałem. Tylko w Citroenie jest tak, że najpierw trzeba zapłacić, a potem się okazuje, że jednak nowszej wersji nie ma... Co raz bardziej jednak skłaniam się ku sprawdzeniu tego softu.

Problem wyeliminowałem częściowo: mam moc, mam przyśpieszenie, mam w końcu przyzwoity zasięg (zrobiłem na ostatnim tankowaniu 930 km), a przy obecnym pokazuje mi zasięg około 1100 km, ale mam dalej te czkawki na niskich obrotach / zaraz po ruszeniu. Problem z mocą i zasięgiem poprawił się po zrobieniu adaptacji EGR. Być może niektórzy z Was pamiętają jak pisałem o niemożności wykonania adaptacji już w tamtym roku - dostawałem zawsze błąd o odchyleniu. Co się okazało: podłączyłem się jako Peugeot 407 i w Diagboxie adaptacja się wykonała prawidłowo. Dziwne, ale prawdziwe. Dodam, że na nowym EGRze jeżdżę już 2 lata...

Nie wiem jeszcze dlaczego są te poszarpywania / czkawki / falowanie obrotów przy około 1800 obrotów. Nie było ich w przypadku zaślepienia EGRa oraz odłączenia wtyczki od EGRa. Zniknęły także po adaptacji EGRa, ale dziwnym trafem wróciły... Skłaniam się jeszcze ku dozownikowi powietrza - może on szwankuje i klapy chodzą jak chcą...


A patrzyles na odczyt doladowania w momencie jak auto jest najbardziej zrywne? Podobnie cisnienie na listwie CR.

ECU przy odczycie odpiecia EGR czy Przeplywki moze podbijac wartosci doladowania lub paliwa stad odczucia "wgbiatania".

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Wiem, że odpięcie przepływomierza zawsze daje lepszy rezultat ale to nie ten trop. Po tej w końcu udanej adaptacji samochód naprawdę jeździ i przyspiesza. A tryb sport w skrzyni to już w ogóle pełne zaskoczenie. Problem pewnie leżał w tej adaptacji a poszarpywanie / falowanie być może ma źródło jeszcze w innym podzespole.

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 598
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - zależność EGR - przepływomierz - dozownik powietrza
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 15, 2019, 12:57:15 »
Po długiej chwili (dużo pracy i brak czasu) chciałbym wrócić do wątku. Wczoraj zdemontowałem EGRa i według mnie jest w porządku. Wyczyściłem go z suchej sadzy, trzpień jest cały, zamyka poprawnie zawór, po zdjęciu plastykowej osłony widać jak wraca do pozycji spoczynkowej, czyli nie blokuje się jak to widać na filmach na youtube.

Dalej sytuacja jest taka sama:
- odłączona wtyczka a EGR niezaślepiony - samochód jeździ dobrze
- podłączona wtyczka a EGR zaślepiony blaszką - samochód jeździ dobrze
- podłączona wtyczka a EGR niezaślepiony - jest szarpanie


Dodam, że w Lexii łącząc się ze swoim samochodem nie mogę zrobić adaptacji - wywala mi błąd (coś o skrajnym położeniu zaworu jak pamiętam). Ostatnio wyczaiłem, że w Diagboxie łącząc się jako Peugeot 407 mogę zrobić adaptację EGR i nie ma żadnego błędu. Co jest grane? Uszkodzony elektrycznie EGR? Przepływomierz źle nim steruje? Adaptacja pod Peugeota nie jest dokładnie taka sama jak pod Citroena?
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 15, 2019, 22:38:09 wysłana przez Krzysztof Kaźmierczak »

Offline Piotr Morawiec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 259
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 x7 RHH BVM6
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.0 HDI RHR - zależność EGR - przepływomierz - dozownik powietrza
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 15, 2019, 21:59:14 »
Sprawdź proszę (nie Lexią) jakie wartości podaje przepływka. IMO ona zakłuca czas proces spalania. Jeżeli parametry będą"skakały" lub bedą z "sufitu" masz przyczynę. Ja sprawdziłem za pomocą Vgate'a.

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 598
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - zależność EGR - przepływomierz - dozownik powietrza
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 16, 2019, 19:14:11 »
Nie wiem czy to cokolwiek pokaże ale jestem bezradny. Jedni piszą, że trzeba soft zaktualizować w ASO. Na pewno coś to da? Tam najpierw trzeba zapłacić a potem może się okazać, że nowszego nie ma... Większej bzdury w tym Citroenie chyba nie ma...

Dzisiejszy wykres.

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 598
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - zależność EGR - przepływomierz - dozownik powietrza
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 17, 2019, 19:40:36 »
Sprawdź proszę (nie Lexią) jakie wartości podaje przepływka. IMO ona zakłuca czas proces spalania. Jeżeli parametry będą"skakały" lub bedą z "sufitu" masz przyczynę. Ja sprawdziłem za pomocą Vgate'a.

Dzisiaj zamówiłem tego VGate'a i zrobię według Twojej rady. W grę wchodzą 4 kwestie:
1. Uszkodzony / niesprawny zawór EGR już w momencie zakupu w tamtym roku.
2. Uszkodzony przepływomierz.
3. Wadliwa wersja oprogramowania samochodu wymagająca aktualizacji (ale tutaj raczej tylko właściciele X7 piszą o aktualizacji).

I tu istotna kwestia:

4. Coś się dzieje z elektroniką / oprogramowaniem / komputerem samochodu...


Dlaczego ten 4 punkt jest istotny. Ano dlatego, że:
1. Przestały mi działać 2 moduły Bluetooth. Po prostu automatycznie nie parują mi telefonów. Tylko ręcznie. Sparowany telefon nie jest widoczny na liście sparowanych urządzeń, właściwie nie mogę wejść w to menu. Kiedyś mogłem. Jak chcę telekodować moduł, to dostaję komunikat "złe teleładowanie".
2. Przestała mi się odkładać ilość dodatku w FAPie. Tzn. od około roku czasu mam 112 g dodatku chociaż wypalania niby zachodzą bo kilometry się zerują. To niemożliwe aby nic się więcej nie odłożyło skoro przejechałem ponad 25 000 km w tym czasie...
3. Nie mogę w Lexii wykonać adaptacji EGR'a.

Offline Piotr Morawiec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 259
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 x7 RHH BVM6
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.0 HDI RHR - zależność EGR - przepływomierz - dozownik powietrza
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 18, 2019, 08:58:09 »
Nie każda Lexia (moduł) działa poprawnie. Moja też mi nabroiła kilka rzeczy. Od tamtej pory bardzo rzadko jej używam. Nawet nie zapisała błędów o zbyt wysokiej wartości z przepływki ...

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 598
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - zależność EGR - przepływomierz - dozownik powietrza
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 23, 2019, 23:27:15 »
Kupiłem Vgate'a, kupiłem FAPa z Amazona i powiem szczerze nieźle to działa. Wracając do wniosków / obserwacji - adaptację mogę robić tylko Diagboxem jako Peugeot 407. Proces adaptacji przechodzi do kasowania błędów i kiedyś tak robiłem. Ponieważ nie było efektu ostatnim razem dałem sobie spokój z kasowaniem błędów (wcześniej odpinałem przepływomierz oraz EGR) z uwagi na skończoną ilość pamięci. Tym razem błędy skasowałem tym programem FAP i... samochód zaczął jeździć normalnie. Zrywny, dźwięk fajny, wszystko ok. Niestety na drugi dzień nie było już tak fajnie, wręcz po staremu. Na trzeci dzień znowu zaczął jeździć bardzo dobrze ale rzucało silnikiem przy gaszeniu samochodu. Wniosek: albo nie jeździ w ogóle, albo jeździ bardzo dobrze ale przy gaszeniu rzuca nim albo, baaaaaardzo rzadko, jeździ bardzo dobrze i nie rzuca przy gaszeniu.

Dzisiaj odpiąłem wężyk od klapy zimnego powietrza i zaślepiłem go. Jest dobrze, samochód znowu zrywny i dobrze jeździ. Oczywiście przy gaszeniu rzuca silnikiem - wiadomo, nie pracuje klapa gasząca. Pojeżdżę w takiej konfiguracji parę dni i jeśli uzyskam powtarzalność działania silnika (moc, zrywność, dźwięk), to coś jest nie tak z przepustnicą albo bardziej z elektrozaworem tej konkretnej klapy. Najgorzej jest przy ruszaniu, jakby coś dławiło moc silnika. Może ten zawór zamiast być zamknięty i szczelny (klapa zimnego powietrza otwarta) jest czasami nieszczelny, a więc podciśnienie zamyka / przymyka mi klapę zimnego powietrza i stąd te dźwięk jakby czegoś silnikowi brakowało, jakby był słaby, mulasty.

Aha, przepływka na zapłonie ma stałe parametry. Nic nie skacze, wartości normalne. Raczej sprawa.

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 598
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - zależność EGR - przepływomierz - dozownik powietrza
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 24, 2019, 10:43:26 »
Jeszcze jedna kwestia. Jak pracuje dozownik w silniku RHR, czyli bez czujników potwierdzających pozycję klap? Czy ta od zimnego jest cały czas otwarta na 100% i zamyka się na 100% TYLKO przy wypalaniu FAP oraz gaszeniu silnika a od ciepłego powietrza jest cały czas zamknięta na 100% i otwiera się TYLKO w przypadku wypalania FAP? Czy obie klapy mają jakieś pośrednie wartości otwarcia / przymknięcia podczas różnych obrotów silnika / prędkości samochodu? Dodam, że Lexia cały czas pokazuje 6% jednej klapy i 10% drugiej. Nigdy nie widziałem aby to się zmieniało - może to taka jej niedoróbka?

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 598
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - zależność EGR - przepływomierz - dozownik powietrza
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 26, 2019, 19:01:17 »
Nikt nie wiem jak to jest z tym dozownikiem i klapami? Właściciele mk3 mają lepiej z uwagi na czujniki położenia klap - widzą pozycję klap...

Podciśnienia sprawdzone jeszcze raz - wszystko szczelne. Odłączenie któregokolwiek wężyka podciśnienia nawet po kilkudziesięciu minutach postoju powoduje mocne syknięcie. Klapy w dozowniku pracują prawidłowo, zębatki całe, klapy wracają same do pozycji spoczynkowych. Elektrozawór turbiny podmieniony - bez zmian.

Zmiana na plus jest kiedy albo zaślepię EGR blaszką albo odłączę od odślepionego EGRa wtyczkę albo odłączę wtyczkę od przepływomierza. Znika wtedy poszarpywanie i skakanie obrotów przy obrotach poniżej 2000 i nie ma takiego dławienia przy delikatnym operowaniu gazem przy majestatycznym ruszaniu. Podłączone wtyczki obu urządzeń powodują, że wszystko wraca... Jedno zależne od drugiego ale które szwankuje? Przepłwyka źle steruje EGrem? EGR się przycina? Soft w samochodzie do aktualizacji?

W Lexii nic niepokojącego nie ma, VGate też nie pokazuje nic strasznego. Masy powietrza mniej więcej się pokrywają, ciśnienia doładowania też, ciśnienia paliw wręcz idealnie jakby tylko jeden wykres się rysował... Czy to coś z tym FAPem jest nie tak? Od roku czasu mam ciągle 112 gram dodatku, wcześniej ta wartość rosła. W ubiegłym roku był komunikat o niskim poziomie płynu. Dolałem go (cała butelka 3 L) ale nie dało się w komputerze wykonać dolewki. Komunikat sam zniknął. Czy komputer ma problem z tym FAPem i stąd całe te cuda wianki? Niby się wypala co te 490 - 540 km ale może pozornie i to go dławi? Różnica ciśnień maksymalnie mi wychodzi 160 mbarów przy mocnym przyspieszeniu.

Offline Michał Blok

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Posiadany samochód: Citroen C5/Renault Scenic
  • Miejscowość: Reda
Odp: 2.0 HDI RHR - zależność EGR - przepływomierz - dozownik powietrza
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 26, 2019, 19:03:11 »
Najlepiej by było aby z kimś podmienić każdy element po kolei. Żmudne ale jedyne sensowne w tej sytuacji rozwiązanie.

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 598
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - zależność EGR - przepływomierz - dozownik powietrza
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 26, 2019, 20:41:09 »
Najlepiej by było aby z kimś podmienić każdy element po kolei. Żmudne ale jedyne sensowne w tej sytuacji rozwiązanie.
Wiem ale to nie wykonalne - nie znam użytkownika podobnego samochodu a warsztaty u mnie w mieście to tylko wymiana klocków, tarcz, rozrządów i oczywiście serwis klimatyzacji ale bez naprawiania uszkodzonej klimatyzacji... To jest porażka na całego. ASO z kolei każe mi dzwonić za tydzień i wtedy się umówimy za kolejny tydzień aby podpiąć pod komputer i wtedy się zobaczy. Problem w tym, że tam nie ma błędów oprócz błędów dotyczących limitera. Skłaniam się ku przepływomierzu ponieważ sprawdziłem wszystko i być może on przekłamuje przy niskich obrotach źle sterując EGRem. Wystarczy dać więcej gazu, przekroczyć pewną granicę obrotów i wszystko chodzi dobrze. Problemem jest spokojne / wolne ruszanie i jazda ze stałą, niską prędkością.

Offline Michał Blok

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Posiadany samochód: Citroen C5/Renault Scenic
  • Miejscowość: Reda
Odp: 2.0 HDI RHR - zależność EGR - przepływomierz - dozownik powietrza
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 26, 2019, 20:49:15 »
Byłbyś bliżej to by się podmieniło bo mam akurat taką samą konfigurację. Ale do 3miasta trochę daleko ;-)

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.0 HDI RHR - zależność EGR - przepływomierz - dozownik powietrza
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 27, 2019, 00:47:54 »
Soft w samochodzie do aktualizacji?

Tutaj mogłeś trafić, był watek że właśnie na takie szarpanie pomogła aktualizacja softu.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Dariusz lan

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 65
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: C5 II 2.0 HDI 2006
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: 2.0 HDI RHR - zależność EGR - przepływomierz - dozownik powietrza
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 27, 2019, 10:21:37 »
Czy w 2.0 RHR zaślepienie EGR ma jakieś negatywne skutki? Mam identyczny problem co autor tematu i najchętniej bym to dziadostwo zaślepił

Wysłane z mojego ONEPLUS A6010 przy użyciu Tapatalka


Offline Daniel Dzienisowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 401
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: była X1 kombi 2.0 16v lpg bez HA 1996,była C5 BREAK 2.0HDI 136KM SX 2005.jest c5 2.0hdi 163
  • Miejscowość: Białystok
Odp: 2.0 HDI RHR - zależność EGR - przepływomierz - dozownik powietrza
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 27, 2019, 11:00:00 »
Czy w 2.0 RHR zaślepienie EGR ma jakieś negatywne skutki? Mam identyczny problem co autor tematu i najchętniej bym to dziadostwo zaślepił

Wysłane z mojego ONEPLUS A6010 przy użyciu Tapatalka


https://allegro.pl/oferta/zaslepka-egr-peugeot-citroen-ford-2-0-hdi-tdci-6892634283?utm_medium=app_share&utm_source=facebook
Kup,załóż,testuj.
przez 100tkm była xantia break 2,0 16v 1996r,przez 50tkm c5 2.0 hdi 2005

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 598
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - zależność EGR - przepływomierz - dozownik powietrza
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 27, 2019, 19:14:36 »
Ja jeździłem z zaślepionym EGRem i to sporo czasu kiedy szukałem punktu zaczepienia. Samochód był żwawy, bardzo ładnie przyspieszał ale dłużej się nagrzewał no i silnik twardo / głośniej pracował. Jednak jak wszystko jest odślepione i podłączone jak fabryka dała, zwłaszcza po wymianie regulatora VCV oraz PCV, to silnik chodzi bardzo miękko. Przy stałej prędkości w środku jest naprawdę bardzo cicho. Przyspieszanie też jest cichsze. Z zaślepionym EGRem jest trochę inaczej, po prostu inaczej. I najważniejsze - moim zdaniem ten EGR w ogóle nie ogranicza tego silnika. Jak samochód dobrze jeździ (zdarza mu się to nieregularnie), to mimo tego EGRa w układzie, przyspieszenie jest identyczne jak przy zaślepionym. Po prostu wtedy wszystko jest sterowane poprawnie na czas. Problemy pojawiają się przy niewłaściwym sterowaniu całym osprzętem. Drążę temat co jest przyczyną tej gorszej pracy silnika i co wybija go z tego rytmu. Znajdę to.


Jutro podmieniam przepływomierz z samochodu kolegi - przepływki mają identyczne oznaczenia. Wczoraj mnie olśniło, że ma chyba identyczny silnik w swoim samochodzie (Peugeot 508 - silnik wygląda identycznie jak mój ale ma pojedynczy dozownik powietrza i jest na osprzęcie Denso). Soft w takim razie także zaktualizuje. Stawiam jednak na przepływomierz, który po prostu źle steruje EGRem. Czy to się potwierdzi, to zobaczymy jutro.

Soft w samochodzie do aktualizacji?

Tutaj mogłeś trafić, był watek że właśnie na takie szarpanie pomogła aktualizacja softu.

Wiem, ale te wątki dotyczyły zawsze wersji mk3...

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.0 HDI RHR - zależność EGR - przepływomierz - dozownik powietrza
« Odpowiedź #24 dnia: Wrzesień 28, 2019, 14:04:32 »
I najważniejsze - moim zdaniem ten EGR w ogóle nie ogranicza tego silnika.

Patrząc na ten wątek i ile syfu ładuje EGR do dolotu:

http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=104529.0

[/quote]
Lexia, VCDS, MPPS