Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: 2.0 HDI RHR - zależność EGR - przepływomierz - dozownik powietrza  (Przeczytany 24852 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Michał Blok

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Posiadany samochód: Citroen C5/Renault Scenic
  • Miejscowość: Reda
Odp: 2.0 HDI RHR - zależność EGR - przepływomierz - dozownik powietrza
« Odpowiedź #50 dnia: Listopad 07, 2019, 22:46:18 »
A moze Ci tylko pokazuje, ze programowo zamkniety a fizycznie caly czas otwarty bo sie zblokowal. To by moglo swiadczyc, ze jest auto slabsze a i spalanie wieksze.


Moze czas go wyjac?


Wytapatane P20 Pro

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 597
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - zależność EGR - przepływomierz - dozownik powietrza
« Odpowiedź #51 dnia: Listopad 07, 2019, 23:59:07 »
A moze Ci tylko pokazuje, ze programowo zamkniety a fizycznie caly czas otwarty bo sie zblokowal. To by moglo swiadczyc, ze jest auto slabsze a i spalanie wieksze.


Moze czas go wyjac?


Wytapatane P20 Pro
Nie rozumiemy się. Jak mi FAP Citroen Peugeot pokazywał całą drogą, że EGR jest zamknięty, to rura od EGR'a do dolotu była zimna - nie letnia, a zimna. Więc zamknięty EGR nie przepuszczał spalin bo inaczej rura byłaby gorąca, jak to ma miejsce kiedy jest otwarty. Wtedy nie da rady chwycić za tą rurę.


Wyciągałem go całkiem niedawno i na wszelki wypadek przeczyściłem. Ot, sucha sadza była na nim. Nic specjalnego. Trzpień chodził luźno i wracał do pozycji spoczynkowej...

Offline Rafał Osięgłowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 120
  • Posiadany samochód: C4
  • Zainteresowania: Sport
  • Miejscowość: Swieciechowa
Odp: 2.0 HDI RHR - zależność EGR - przepływomierz - dozownik powietrza
« Odpowiedź #52 dnia: Listopad 08, 2019, 07:11:37 »
Nie wiem jak w tym silniku, ale w opolskim silniku EGR nie otwiera się poniżej 17 stopni.

Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka


Offline Piotr Morawiec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 259
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 x7 RHH BVM6
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.0 HDI RHR - zależność EGR - przepływomierz - dozownik powietrza
« Odpowiedź #53 dnia: Listopad 08, 2019, 18:27:52 »
Dzisiaj wyskoczył mi błąd Depolution. Okazało się, że wartości zasysanego powietrza to 0. Zacząłem ruszać kostką przy przepływce, nic. Działa, Ale jak pociągnąłem wiązką dalej, która idzie do BSM to cuda się zaczęły wyświetlać (ELM plus apka). Weekend idzie, to sprawdzę całą wiązkę od przepływki do miejsca docelowego, bo coś czuję, że jest gdzieś uszkodzona.

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 597
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - zależność EGR - przepływomierz - dozownik powietrza
« Odpowiedź #54 dnia: Listopad 08, 2019, 20:04:25 »
Nie wiem jak w tym silniku, ale w opolskim silniku EGR nie otwiera się poniżej 17 stopni.

Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
Dzisiaj było 11 stopni i, według programu, EGR pracował...

Dzisiaj jechał w sumie nie najgorzej. Zauważyłem dziwną przypadłość - nie tylko pedał gazu robi się inny ale także pedał hamulca - ma zupełnie inną twardość... Czy to jednak podciśnienie gdzieś ucieka i wpływa na osiągi a także na wspomaganie hamulców? Hmm... żeby tak jeszcze człowiek miał czas i garaż...

Dzisiaj wyskoczył mi błąd Depolution. Okazało się, że wartości zasysanego powietrza to 0. Zacząłem ruszać kostką przy przepływce, nic. Działa, Ale jak pociągnąłem wiązką dalej, która idzie do BSM to cuda się zaczęły wyświetlać (ELM plus apka). Weekend idzie, to sprawdzę całą wiązkę od przepływki do miejsca docelowego, bo coś czuję, że jest gdzieś uszkodzona.
Słyszałem z paru źródeł, że instalacja w Citroenach jest kompletną porażką... Żyły się łamią w środku przewodów i cyrki się dzieją.

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: 2.0 HDI RHR - zależność EGR - przepływomierz - dozownik powietrza
« Odpowiedź #55 dnia: Listopad 08, 2019, 20:12:42 »
Słyszałem z paru źródeł, że instalacja w Citroenach jest kompletną porażką... Żyły się łamią w środku przewodów i cyrki się dzieją.
Ano, nawet izolacja ulega "biodegradacji" i robią się baaaardzo ładne zwarcia. Szukanie, a zwłaszcza łatanie tego jest
mało ciekawe. Zdejmij peszle z kilku wiązek, to się zdziwisz w jakim są stanie.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Grzegorz Gardynik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 054
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso 2.0HDI MCP Exclusive, C5 Lift 2.0HDI
Odp: 2.0 HDI RHR - zależność EGR - przepływomierz - dozownik powietrza
« Odpowiedź #56 dnia: Listopad 08, 2019, 21:43:00 »
Niestety admin ma rację. Kiedyś walczyłem z sygnałem impuldatora. Też robiłem cuda, jak się potem okazało izolacja była super bez najmniejszych śladów a żyła w środku kompletne pruchno.
Już podpowiadałem że to może być EGR, teraz dodaj do tego to co pisał admin i szukaj w tym kierunku. Sam pisałeś o wybojach, więc coś nie łączy, teraz trzeba znaleźć co.

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 597
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - zależność EGR - przepływomierz - dozownik powietrza
« Odpowiedź #57 dnia: Listopad 10, 2019, 15:32:34 »
Zajmę się w takim razie tym EGRem. W pierwszej kolejności tylko zaślepię go, w drugiej zaślepię i odłączę wtyczkę i przejeżdżę parę dni. Zobaczymy jak samochód będzie się zachowywał.

Wiązkę od EGRa do komputera kiedyś sprawdzałem multimetrem i przejścia były na wszystkich żyłach.

Offline Sebastian Wykrętowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 355
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 Break Exclusive 2.0HDI 136KM FAP+ AM6 2006 C5 X7 Exclusive 2.0HDI 163KM +AM6 2010
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: 2.0 HDI RHR - zależność EGR - przepływomierz - dozownik powietrza
« Odpowiedź #58 dnia: Listopad 10, 2019, 17:04:49 »
Wczoraj miałem ciekawe doświadczenia z moim c5. Pojechałem rano wypożyczyć przyczepkę. Mam moduł haka ale jeszcze nigdy nic nie podpinałem pod niego. Jazda do wypożyczalni minęła całkiem znośnie. Nic nie szarpało, zbierał się nie najgorzej, nawet za bardzo nie szarpał skrzynią. Podpiąłem przyczepkę i wracam. Na obwodnicy przy stałej 90km/h zaczęło poszarpywać. Obroty stałe ,nie pływały ale szarpie, innych objawów brak. Zacząłem cofać z przyczepą by wjechać w bramę i się zaczęło. Na wstecznym z wydechu leciał siwy dym jak by zaczął wypalać filtr FAP ale jak tylko przełączyłem z R na cokolwiek innego to przestawał dymić :)  Jak tylko wrzuciłem  R to znów siwy dym. Mam wrażenie że tylko na wstecznym silnik był pod odpowiednim obciążeniem żeby filtr wypalić :D

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 597
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - zależność EGR - przepływomierz - dozownik powietrza
« Odpowiedź #59 dnia: Listopad 10, 2019, 18:47:13 »
Widzisz, ja nigdy nie miałem żadnego dymu! Ani czarnego ani siwego... Mało tego, kiedyś przyjechałem do takiego znanego mi mechanika i mówię o dziwnych objawach. Obok stoi facet z jakimś nówka funkiel Seatem. Mechanik mówi "a weź mu depnij na postoju i zobaczymy dym". Samochód wrócił z trasy, silnik rozgrzany, no to gaz w podłogę, a gościu z Seata z szokiem w oczach "ale on nie puścił nawet dymka!". Ostatnio też tak zrobiłem dla testu i nic - brak dymu.

Offline Sebastian Wykrętowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 355
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 Break Exclusive 2.0HDI 136KM FAP+ AM6 2006 C5 X7 Exclusive 2.0HDI 163KM +AM6 2010
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: 2.0 HDI RHR - zależność EGR - przepływomierz - dozownik powietrza
« Odpowiedź #60 dnia: Listopad 11, 2019, 09:34:55 »
A mnie dymił ale tylko na wstecznym i tylko z przyczepą :) jak ją odłączyłem ZERO dymu :)

EDIT: Wziąłem Cetkę na przejażdżkę :)   Chyba tankowane paliwo wpływa na pracę silnika. Tzn. za zwyczaj tankuję na orlen /shell. Dzisiaj wyjechałem paliwo do głębokiej rezerwy, przez cała drogę szarpał przy około 2000obrotów przy spokojnej jeździe. Nie było wyboru, musiałem tankować na najbliższej stacji. Padło na Moya. Zalałem do pełna, nie dolewałem oleju 2T. Przejechałem 80km, średnia prędkość 69km/h, średnie spalanie 4.3l/100km :)  rzeczywiste będzie wyższe o 1,5-2litry ale to i tak nie źle. Zero szarpania, prawie brak dymienia przy mocnym rozpędzaniu auta. Zupełnie inna jazda, lekka i przyjemna. Żeby zawsze tak auto pracowało to nie powiedziałbym o nim złego słowa .Musze sprawdzić skąd mają paliwo na tej stacji czy to lotos czy orlen? Chyba w Polsce nie ma innych dostawców paliw, różnicę są chyba tylko w ilościach i rodzajach dodatków?
« Ostatnia zmiana: Listopad 11, 2019, 14:49:48 wysłana przez Sebastian Wykrętowicz »

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 597
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - zależność EGR - przepływomierz - dozownik powietrza
« Odpowiedź #61 dnia: Listopad 12, 2019, 20:53:35 »
Dzisiaj samochód jechał bardzo dobrze, o dziwo. Pedał gazu pracował lekko, wchodził jak w masło, przyspieszenie niczego sobie, reakcja silnika adekwatna do stopnia wciśnięcia pedału gazu, cicho w kabinie, a zasięg wzrósł z 400 km na 500 km samoczynnie... Jak to proszę Państwa wytłumaczyć?

Edit. Obserwacji ciąg dalszy. Wnioskować można, że samochód jeździe dobrze jak jest temperatura niższa jak 12 stopni - od 11 stopni w dół zawór EGR jest zamykany. Co ciekawe, w takim przypadku rura idąca od EGRa do dolotu jest zimna co dowodzi szczelności tego zaworu. Przy temperaturze równej 12 lub więcej stopni EGR już normalnie pracuje i wtedy jest loteria - raz jeździ dobrze, raz tak sobie, a innym razem jest porażka na całego. I tutaj jest pies pogrzebany - skoro to EGR jest winny - bo jest nieszczelny, bo nie zamyka się do końca - to dlaczego w niższych temperaturach, kiedy komputer każe mu się zamknąć, jest idealnie szczelny, a w wyższych temperaturach kiedy non-stop pracuje otwierając się, przymykając i zamykając okazuje się nieszczelny???

A może to nie EGR jest winny, a coś - górnolotnie komputer - źle nim steruje?
« Ostatnia zmiana: Listopad 16, 2019, 22:28:29 wysłana przez Krzysztof Kaźmierczak »

Offline Sebastian Wykrętowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 355
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 Break Exclusive 2.0HDI 136KM FAP+ AM6 2006 C5 X7 Exclusive 2.0HDI 163KM +AM6 2010
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: 2.0 HDI RHR - zależność EGR - przepływomierz - dozownik powietrza
« Odpowiedź #62 dnia: Listopad 20, 2019, 17:57:04 »
Wróciłem właśnie od mechanika (drugiego w ciągu 2 tygodni :D ). Tanio nie było :)
Pierwszy warsztat zajmujący się regeneracjami turbo poddał się ze względu na trudny dostęp do sprężarki. Drugi warsztat się nie bał  ;D . Co zaskakujące chłopaki zamiast brać się za regenerację turbo woleli sami zdiagnozować czy taka naprawa jest w ogóle konieczna. Duży plus dla nich! Po za tym sami dzwonili by poinformować o spostrzeżeniach, wykrytych usterkach i chętnie opowiadali co z tym robić, czy można na razie zostawić czy już koniecznie naprawiać (w sensie dają wybór klientowi co dalej z ich autem więc nie ma niespodzianek przy odbiorze auta).
Sprawdzono szczelność dolotu, zdiagnozowano silnik. W efekcie ich pracy ustalono: pękniętą rurę idącą z intercoolera do turbo, wymieniono na nową oryginał; w filtrze paliwa drobne opiłki metalu -w ilości znikomej, na razie jeszcze nie groźne; uszkodzenie separatora oleju -stąd duże zaolejenie w dolocie (zalecenie wymiany kolektora ssącego z separatorem na nowy oryginał). W turbinie nie stwierdzono nadmiernych luzów/ wytarć czy innych uszkodzeń. Przez nieszczelność rury idącej do turbo podczas diagnostyki zdarzało się mechanikom odczytać przeładowanie a czasem i niedoładowanie turbiny.

Po naprawie zrobiłem może z 10km więc za wcześnie by wyrokować ale jest zauważalnie lepiej. Silnik pracuje równo, jest cichy,ładnie się zbiera i jedzie lekko i płynnie (przy około 2tys obr. lekko szarpał). Nadal mam szarpanie przy wysprzęglaniu ale tylko na zimnym silniku, zaraz po odpaleniu auta, po 2 kilometrach jak olej choć troszkę złapie temperaturę już nic nie szarpie i skrzynia pracuje płynnie. Pewnie po 2-3 wymianach oleju statycznie uda mi się w końcu dojść do ładu z automatem i tak ciepły jak i zimny będzie pracował właściwie. Auto nie kopciło przy gwałtownym deptaniu !
Zobaczymy jak się zmieni spalanie. Dotychczas komputer przekłamywał o około 2 litry.

Te auto ma taki "feature" że jak coś się tam porobi ,poczyści to przez tydzień -dwa pracuje super a potem wraca do starego trybu działania. Dlatego jeszcze będę testował, zobaczymy może to już będzie koniec zmagań i zostanie tylko jazda a nie nerwy :)

Offline Marcin Opyrchał

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 71
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 hdi 09
  • Zainteresowania: sport,motoryzacja
  • Miejscowość: Kraków
Odp: 2.0 HDI RHR - zależność EGR - przepływomierz - dozownik powietrza
« Odpowiedź #63 dnia: Listopad 20, 2019, 18:05:00 »
Ja miałem problem z szarpaniem między 1800 a 2200rpm. Wymieniłem kupe rzeczy a winnny okazał się przypchany KATALIZATOR Wstepny który nie ma żadnego czujnika.

I tak zostały mi sprawne egr. Przepływomierz, przepustnica. Węże ic. Kilka czujników.

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 597
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - zależność EGR - przepływomierz - dozownik powietrza
« Odpowiedź #64 dnia: Listopad 21, 2019, 08:11:59 »
U mnie samochód ma teraz te lepsze dni aczkolwiek przeplatają się dni kiedy jedzie tak sobie. Co zaobserwowałem - otóż mimo zamkniętego EGR'a (żądana pozycja 0%), pozycja EGR'a jest 1% - stale. Czyli komputer chce i zamyka EGR'a, ale potwierdzenie zwrotne mówi, że jest uchylony w 1%. Czasami jest także stałe 0%, ale potrafi być stałe 1% naprzemienne z 0%. Czy to oznacza usterkę EGR'a - faktycznie nie domyka się co wychwytuje czujnik potwierdzenia, tylko usterkę czujnika potwierdzenia czy niedomaganie wtyczki / wiązki elektrycznej co powoduje takie przekłamanie?

Czyżby to jednak EGR szwankował? Przez kilka dni jeździł wzorcowo. Czy to coś innego co zależy od temperatury czy ciśnienia zewnętrznego? Też mam przepustnicę zaolejoną. Może to ten separator? W końcu turbo zasysa opary oleju z tego separatora. Może ten tandem nie współpracuje ze sobą prawidłowo i te ubytki mocy wynikają z tych podzespołów?

W efekcie ich pracy ustalono: pękniętą rurę idącą z intercoolera do turbo, wymieniono na nową oryginał; Przez nieszczelność rury idącej do turbo podczas diagnostyki zdarzało się mechanikom odczytać przeładowanie a czasem i niedoładowanie turbiny.

Doprecyzuj proszę o jaką rurę chodzi. Z intercoolera to rura idzie już do kolektora ssącego a nie turbo. Rura idąca do turbo to rozumie się rurę od filtra powietrza.

Offline Sebastian Wykrętowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 355
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 Break Exclusive 2.0HDI 136KM FAP+ AM6 2006 C5 X7 Exclusive 2.0HDI 163KM +AM6 2010
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: 2.0 HDI RHR - zależność EGR - przepływomierz - dozownik powietrza
« Odpowiedź #65 dnia: Listopad 21, 2019, 09:16:53 »
Źle napisałem to nie z intercoolera do turbo tylko z filtra powietrza do turbo. Podobno gdzieś na dole pękła i u mnie nie była w ogóle przykręcona.Ta rura podświetlona na obrazku.
Dzisiaj rano auto odpaliło "od strzała".C5 zbiera się jak głupi, jeszcze tak nie jeździł od dnia kupna tego auta :) . reakcja na pedał gazu jest dużo lepsza, bardziej bezpośrednia. Nie słychać jak się turbina zaczyna kręcić. Jak dla mnie super.

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 597
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - zależność EGR - przepływomierz - dozownik powietrza
« Odpowiedź #66 dnia: Listopad 21, 2019, 09:29:27 »
To plastykowa rura. Na końcu ma takie zaczepy z blaszek mocujące ją do turbo. Hmm... Kiedyś była u mnie strasznie sztywna, nawet po odkręceniu tej nakrętki trzymającej jej. Potem przy okazji jakiś prac wzruszyła mi się i można nią było odchylać w większym stopniu na boki. Czyżby tam coś przy turbo puściło? Hmm... Trzeba będzie to sprawdzić aczkolwiek dojście fatalne...

Offline Sebastian Wykrętowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 355
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 Break Exclusive 2.0HDI 136KM FAP+ AM6 2006 C5 X7 Exclusive 2.0HDI 163KM +AM6 2010
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: 2.0 HDI RHR - zależność EGR - przepływomierz - dozownik powietrza
« Odpowiedź #67 dnia: Listopad 21, 2019, 09:43:49 »
Jeśli masz czas i możliwości to podjedź do tego serwisu gdzie ja byłem. Mimo że nie są specami od francuzów (przynajmniej nie reklamują się w ten sposób) to auto ogarnęli jako jedyni. A byłem już w kilku warsztatach które zajmują się tylko francuzami. Żaden z nich nie sprawdził szczelności dolotu a to okazało się kluczowe. Zrobili jazdy próbne z kompem co pokazało na problemy z doładowaniem. Pan Wojtek jawi się jak taki Prof. Chris tylko bliżej :)
 Nie chcę żeby odebrano to jako reklama warsztatu ale skoro mi pomogli to może Tobie też będą mogli :) warsztat we Wrocławiu na Brochowskiej 21 -EPD Chudyk -jeśli podanie nazwy narusza regulamin to usunę.Jak pisałem poprzednio tanio nie było -zapłaciłem 725zł. Ale jeśli będzie to koniec problemów z autem to będą to najlepiej wydane pieniądze na tego gruza :)Wiem jedno, jeśli diesel to tylko nowy lub z realnie małym przebiegiem. A tak po za tym to gaz +benzyna =prawdziwa rodzina  :P Pozdrawiam i sprawdź tę rurę, może faktycznie u Ciebie też jest powodem problemów.

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: 2.0 HDI RHR - zależność EGR - przepływomierz - dozownik powietrza
« Odpowiedź #68 dnia: Listopad 21, 2019, 17:08:02 »
A tak po za tym to gaz +benzyna =prawdziwa rodzina  :P
Kup z motorem THP, zagazuj, pojeździj rok, i pogadamy :D
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Sebastian Wykrętowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 355
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 Break Exclusive 2.0HDI 136KM FAP+ AM6 2006 C5 X7 Exclusive 2.0HDI 163KM +AM6 2010
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: 2.0 HDI RHR - zależność EGR - przepływomierz - dozownik powietrza
« Odpowiedź #69 dnia: Listopad 21, 2019, 17:48:45 »
Na zakup C5X7 to ja się nie zdecyduję. A THP to chyba by mnie żyletkami musieli ciąć bym kupił tego niemiecko-francuzkiego bękarta :) Jak obecne auto skończy żywot to będę szukał następnego face lifta. Jak nie znajdę to bajo, kupię coś innego niż citroen. :)

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 057
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.0 HDI RHR - zależność EGR - przepływomierz - dozownik powietrza
« Odpowiedź #70 dnia: Listopad 25, 2019, 12:48:52 »
Źle napisałem to nie z intercoolera do turbo tylko z filtra powietrza do turbo. Podobno gdzieś na dole pękła i u mnie nie była w ogóle przykręcona.Ta rura podświetlona na obrazku.
Dzisiaj rano auto odpaliło "od strzała".C5 zbiera się jak głupi, jeszcze tak nie jeździł od dnia kupna tego auta :) . reakcja na pedał gazu jest dużo lepsza, bardziej bezpośrednia. Nie słychać jak się turbina zaczyna kręcić. Jak dla mnie super.
Skoro był zły odczyt na przepływce bo silnik dostawał "lewe" powietrze to nic dziwnego. W takie sytuacji jak u ciebie powinien się normalnie zachowywać nawet przed naprawą, po samym odpięciu przepływki i przejściu na stałe dawki.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 597
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - zależność EGR - przepływomierz - dozownik powietrza
« Odpowiedź #71 dnia: Listopad 26, 2019, 19:49:02 »
Po zresetowaniu liczników FAPu jest jakiś postęp - wypalania się wydłużyły do 720 km (z 412 km), zniknęły szarpania między 1800 - 2000 obrotów - samochód płynnie rusza z miejsca, coś niesamowitego, ale ma jeszcze kiepskie dni - jedzie ale nie nabiera tego rozpędu, nie ma tego wgniatania w fotel, zasięg maleje no i jest ten dźwięk zupełnie innej pracy silnika. Coś chyba ogranicza / dławi doładowanie - albo EGR albo dozownik albo orurowanie turbo / sterowanie turbo. Niestety nie jest to usterka powtarzalna i diagnozowalna przez komputer dlatego trudna do zlokalizowania. Wiem, że to nie jest samo turbo, wtryski oraz pompa bo samochód ostatnio potrafi przez tydzień dobrze jeździć, dzień w dzień. Ma wtedy niesamowitego kopa, silnik w ogóle nie musi wchodzić na wysokie obroty a samochód wgniata w fotel. No i zasięg - rośnie w oczach. Wydaje mi się, że to coś jest zależne od pogody - im wilgotniej, mgliście, deszczowo, tym samochód jeździ lepiej. Serio. Jakaś membrana któregoś elektrozaworu / siłownika z powodu usterki tak działa? Doszczelnia się wtedy i dlatego jest efekt?

Offline Michał Blok

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Posiadany samochód: Citroen C5/Renault Scenic
  • Miejscowość: Reda
Odp: 2.0 HDI RHR - zależność EGR - przepływomierz - dozownik powietrza
« Odpowiedź #72 dnia: Listopad 26, 2019, 19:52:58 »
U mnie w cieple dni tez odczuwalem spadki mocy. Ale winny jest u mnie EGR, ktory sie przycina. Nie wiedziec czemu tylko jak bylo cieplo. Obecnie brak problemow.

Wytapatane P20 Pro


Offline Piotr Morawiec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 259
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 x7 RHH BVM6
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.0 HDI RHR - zależność EGR - przepływomierz - dozownik powietrza
« Odpowiedź #73 dnia: Listopad 27, 2019, 10:19:20 »
Uruchom silnik, otwórz maskę i ruszaj wtyczką oraz wiązką od przepływomierza (lewo, prawo, góra, dół). Słuchaj pracy silnika. Jeżeli jest problem, to usłyszysz to w pracy silnika. Ja tak złapałem luźne piny we wtyczce do przepływomierza. To samo możesz zrobić z EGR'em. Tak czy inaczej, dobrze, żebyś miał inrefejs OBD2 ELM. Na bieżąco pokaże co się dzieje, lepiej niż Lexia ;-)

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 597
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - zależność EGR - przepływomierz - dozownik powietrza
« Odpowiedź #74 dnia: Listopad 27, 2019, 21:53:59 »
ELM'a mam. Jeżdżę z nim praktycznie codziennie i próbuję znaleźć punkt zaczepienia. Dotychczas zaobserwowałem:
1. Kiedy EGR jest zamknięty stale (temperatura w dolocie poniżej 11 stopni) to odczytywane położenie jak i oczekiwane położenie mają 0%. Jednakże często oczekiwane jest 0%, ale mierzone ma 1%... Czy to niedomaganie EGRa wychwytywane przez jego elektronikę czy wariuje przekaz informacji, czyli wtyczka / kable na drodze EGR - komputer? Dlaczego nie ma żadnego błędu w takim razie?
2. Często przy jeździe ze stałą prędkością temperatura między dolotem a przepływomierzem różni się o kilka stopni (maksymalnie 2 stopnie), dosłownie. Najczęściej jednak temperatury wyrównują się i są stale takie same. Mimo, że pracuje EGR, teoretycznie według ELM'a (no i praktycznie bo jest gorąca rura EGR - dolot). Jednakże przyspieszając z butem w podłodze różnica temperatur rośnie do nawet kilkunastu / dwudziestu stopni! Pomimo tego, że wtedy EGR jest zamknięty i nie wpuszcza gorących spalin, teoretycznie bo nie wiadomo czy jest szczelny. Czy to znaczy, że intercooler nie jest w stanie aż tak schłodzić tego doładowania z gorącej turbiny i jest to normalne czy do dolotu trafia doładowane powietrze z pominięciem intercoolera, a więc otwiera się / uchyla się klapa od gorącego powietrza co nie jest normalne?
3. Czasami ciśnienie doładowania mierzone jak i oczekiwane jest idealnie równe na każdym etapie jazdy, spokojnej, ostrzejszej, itp. Zawsze się wyrównuje co do mbara. Czasami ciśnienia mierzone jest troszkę większe na każdym etapie jazdy, a czasami oczekiwane jest troszkę większe na każdym etapie jazdy. To troszkę to około 20 - 30 mbarów. Dlaczego? Przecież ubytek doładowania poprzez dziurę w rurze zawsze byłby sygnalizowany lekkim / dużym spadkiem ciśnienia mierzonego. Nie może być wtedy większe od oczekiwanego...
4. Wypalanie filtra FAP zwiększyło się z 412 km do 720 km. Jednakże po resecie liczników nie przybywa mi ilości odłożonego dodatku w filtrze - mam ciągle 0...
5. Jednego dnia samochód wgniata w fotel a zasięg przewidywanych km rośnie, a innym razem zasięg maleje a samochód nie wgniata w fotel... Czuć i słychać, że nie pracuje tak, jak potrafi.

6. Kiedyś jak chciałem włączyć limiter, to zaświecał się Service i pojawiał się komunikat "Speed system control faulty". Wiadomo - błąd P1614 i P1644) ale ostatnio włączając tempomat dzieje się to samo.

Co jest kurna grane? A może to ten pedał gazu sprawia taki problem? Wszyscy piszą, że te błędu dotyczą tylko limitera i można to zignorować, a może jednak on wprowadza raz po raz takie zamieszanie?
« Ostatnia zmiana: Listopad 28, 2019, 06:09:18 wysłana przez Krzysztof Kaźmierczak »