ELM'a mam. Jeżdżę z nim praktycznie codziennie i próbuję znaleźć punkt zaczepienia. Dotychczas zaobserwowałem:
1. Kiedy EGR jest zamknięty stale (temperatura w dolocie poniżej 11 stopni) to odczytywane położenie jak i oczekiwane położenie mają 0%. Jednakże często oczekiwane jest 0%, ale mierzone ma 1%... Czy to niedomaganie EGRa wychwytywane przez jego elektronikę czy wariuje przekaz informacji, czyli wtyczka / kable na drodze EGR - komputer? Dlaczego nie ma żadnego błędu w takim razie?
2. Często przy jeździe ze stałą prędkością temperatura między dolotem a przepływomierzem różni się o kilka stopni (maksymalnie 2 stopnie), dosłownie. Najczęściej jednak temperatury wyrównują się i są stale takie same. Mimo, że pracuje EGR, teoretycznie według ELM'a (no i praktycznie bo jest gorąca rura EGR - dolot). Jednakże przyspieszając z butem w podłodze różnica temperatur rośnie do nawet kilkunastu / dwudziestu stopni! Pomimo tego, że wtedy EGR jest zamknięty i nie wpuszcza gorących spalin, teoretycznie bo nie wiadomo czy jest szczelny. Czy to znaczy, że intercooler nie jest w stanie aż tak schłodzić tego doładowania z gorącej turbiny i jest to normalne czy do dolotu trafia doładowane powietrze z pominięciem intercoolera, a więc otwiera się / uchyla się klapa od gorącego powietrza co nie jest normalne?
3. Czasami ciśnienie doładowania mierzone jak i oczekiwane jest idealnie równe na każdym etapie jazdy, spokojnej, ostrzejszej, itp. Zawsze się wyrównuje co do mbara. Czasami ciśnienia mierzone jest troszkę większe na każdym etapie jazdy, a czasami oczekiwane jest troszkę większe na każdym etapie jazdy. To troszkę to około 20 - 30 mbarów. Dlaczego? Przecież ubytek doładowania poprzez dziurę w rurze zawsze byłby sygnalizowany lekkim / dużym spadkiem ciśnienia mierzonego. Nie może być wtedy większe od oczekiwanego...
4. Wypalanie filtra FAP zwiększyło się z 412 km do 720 km. Jednakże po resecie liczników nie przybywa mi ilości odłożonego dodatku w filtrze - mam ciągle 0...
5. Jednego dnia samochód wgniata w fotel a zasięg przewidywanych km rośnie, a innym razem zasięg maleje a samochód nie wgniata w fotel... Czuć i słychać, że nie pracuje tak, jak potrafi.
6. Kiedyś jak chciałem włączyć limiter, to zaświecał się Service i pojawiał się komunikat "Speed system control faulty". Wiadomo - błąd P1614 i P1644) ale ostatnio włączając tempomat dzieje się to samo.
Co jest kurna grane? A może to ten pedał gazu sprawia taki problem? Wszyscy piszą, że te błędu dotyczą tylko limitera i można to zignorować, a może jednak on wprowadza raz po raz takie zamieszanie?