Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: 2.0 HDI RHR - zależność EGR - przepływomierz - dozownik powietrza  (Przeczytany 25008 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Michał Blok

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Posiadany samochód: Citroen C5/Renault Scenic
  • Miejscowość: Reda
Odp: 2.0 HDI RHR - zależność EGR - przepływomierz - dozownik powietrza
« Odpowiedź #75 dnia: Listopad 27, 2019, 22:08:28 »
Ad.2 Z tego co badałem konstrukcję RHRa to nie ma możliwości ominięcia IC. Fakt, nie jest on jakoś mocno wydajny stąd programy są pisane w okolice 160KM/400NM maks. Potem IC puchnie i trzeba inwestować w FMIC a nie schowany za zderzakiem malutki o słabej wydajności. Nieszczelność EGRa albo jego mechaniczna usterka nie musi być wskazywana błędem w ECU. Tyle, że powinno to być widać po korektach paliwa, że nie jest on domknięty do końca i trafia część spalin ponownie do komory spalania - pytanie czy wtedy nie jest za ubogo?

Ad.3 Spadki ciśnienia są mierzone jako czas okres. Jeśli dojdzie do spadku chwilowego nie musi być wywalano błąd a sam sterownik podniesie boosta aby "uzupełnić braki". Natomiast zgadzam się, że nie powinno być takich wahnięć na jedną czy drugą stronę - to może wskazywać nieszczelność w układzie dolotu a co za tym idzie znów wracamy do EGR (to moje przemyślenia).

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - zależność EGR - przepływomierz - dozownik powietrza
« Odpowiedź #76 dnia: Listopad 30, 2019, 22:46:48 »
To raczej nie EGR - zaślepiłem go blaszką i owszem jest troszkę lepiej, ale to nie to... Może troszkę żwawszy ale ten cho****rnie beznadziejny dźwięk silnika nadal jest, przyspieszenia z wgniataniem w fotel brak a wręcz jest lag i gwałtowna reakcja na gaz. To nie to. Samochód nadal jest ociężały, silnik ma drażniący dźwięk i co najważniejsze - samochód stracił swoją lekkość. Kiedy jeździ dobrze to jest wrażenie lekkości, małej masy, ot, wciskamy lekko gaz, a silnik budzi się do życia i żwawo przyspiesza. Tego nie ma mimo zaślepienia EGRa... To nie ten trop.

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - zależność EGR - przepływomierz - dozownik powietrza
« Odpowiedź #77 dnia: Grudzień 03, 2019, 18:04:38 »
Wniosków ciąg dalszy. Poszukiwanie uszkodzenia i testowanie różnych wariantów zawęża krąg podejrzanych do chyba końcowego elementu. EGR na pewno nie jest winny - jazda z zaślepionym EGRem daje te same wyniki - kiepskie przyspieszenie, kiepski dźwięk podczas tego przyspieszenia, wszystkie te dziwne rezonanse, itd. Zakładam w takim razie, że to nie on. Od kilku dni mam odłączony podciśnieniowy wężyk od klapy gorącego powietrza. Nie ma kompletnie różnicy czy on jest podłączony czy nie, oczywiście mowa o jeździe w okresie między wypaleniami FAPa. Wniosek - klapa od gorącego powietrza jest zamknięta niezależnie od wężyka, czyli sama w sobie jest szczelna i elektrozawór nią sterujący też jest szczelny ponieważ klapa, poza wypalaniem filtra, jest cały czas zamknięta. Chyba prawidłowo.

Dzisiaj natomiast odłączyłem wężyk podciśnieniowy od klapy zimnego powietrza i... samochód ledwo jechał. Mało tego, wyskoczył zaraz błąd położenia czujnika kopiowania turbo. Faktycznie, w aplikacji żądane położenie turbo nie pokrywało się z mierzonym - mierzone miało raptem 14%. Po podłączeniu wężyka ponownie mierzone oraz żądane położenie turbo od razu wyrównało się a samochód odzyskał moc sprzed odłączenia. Teraz najważniejsze sedno sprawy - SKORO podczas normalnej pracy silnika (nie podczas wypalania filtra) klapa od gorącego powietrza jest stale zamknięta, a klapa od zimnego powietrza jest stale otwarta (bo jest tylko do gaszenia silnika w RHR, może w innych HDI z czujnikami położenia klap jest inaczej), to odłączenie wężyka podciśnieniowego bez jego zaślepienia spowodowało ucieczkę podciśnienia co od razu wpłynęło na sterowanie elektrozaworu turbiny. Dowodzi to temu, że elektrozawór klapy zimnego powietrza ALBO pracuje jednak podczas pracy lekko tę klapę przymykając ALBO jest nieszczelny i ucieka przez niego podciśnienie. Jeśli jednak jest nieszczelny (bo klapa ma być stale otwarta aż do zgaszenia silnika), to znaczy, że ciągle zaciąga powietrze a to z kolei znaczy, że ciągle przymyka mi klapę zimnego powietrza i dlatego mam problem z tym przyspieszeniem i dźwiękiem silnika.

Dobrze rozumuję?

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - zależność EGR - przepływomierz - dozownik powietrza
« Odpowiedź #78 dnia: Grudzień 29, 2019, 12:08:08 »
Na 100% przyczyną problemów z moim samochodem jest albo dozownik powietrza albo elektrozawory nim sterujące albo to i to. Po wszystkich testach wychodzi, że to raczej elektrozawory powodują bajzel w sterowaniu pracą silnika - najprawdopodobniej są nieszczelne, oba lub jeden z nich. Nie dość, że źle sterują dozownikiem dławiąc doładowanie, to jeszcze negatywnie wpływają na elektrozawór sterowania turbiną.

Offline Bartłomiej Drużbiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 029
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 163KM FAP, C4 1.6 HDi 3D
  • Zainteresowania: HYDRO :D
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: 2.0 HDI RHR - zależność EGR - przepływomierz - dozownik powietrza
« Odpowiedź #79 dnia: Styczeń 21, 2020, 12:38:20 »
Twoje objawy to typowe w tym silniku źle sterowane klapy powietrza ciepłego i zimnego... Odepnij na próbę wezyki podcisnienia od klap i je zaslep, efekt jest natychmiast, najczęściej winny jest elektrozawor ziemnego, ciepły się zamyka a zimny nie otwiera się jak należy.

P.S. odpiecie jednej klapy powoduje kompletny brak mocy bo one działają naprzemiennie, jedna sie otwiera to druga zamyka

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - zależność EGR - przepływomierz - dozownik powietrza
« Odpowiedź #80 dnia: Styczeń 23, 2020, 23:36:14 »
Teraz to już wiem, że to klapy  ;D Doszedłem metodą prób i błędów co może być problemem. Na chwilę obecną klapy mam odcięte od podciśnień a i same elektrozawory są także odłączone od podciśnienia. Jest teraz dobrze - nie ma tego dziwnego / nieprzyjemnego dźwięku podczas przyspieszania i samochód jeździ ładnie. Tutaj jednak jest małe ale *), o tym później. W przypadku odłączenia tylko podciśnień od klap i pozostawienia zasilania w podciśnienie elektrozaworów było po staremu - czasem dobrze, czasem źle. Wniosek - elektrozawór / oba elektrozawory są nieszczelne i przez nie ucieka podciśnienie / ciągle zasysa podciśnienie i przymyka mi klapę od zimnego powietrza i stąd te problemy.

*) - to małe ale... Z odciętym podciśnieniem w klapach i elektrozaworach jest dobrze, bardzo dobrze ale... czasami łapie lekkie zmulenie przy przyspieszeniu i nie idzie tak dobrze. Klapy są niesterowane (brak podciśnienia), elektrozawory nie są zasilane podciśnieniem (wejście na elektrozawory jest zaślepione) więc co może się dziać? Ano:
1. Albo gdzieś jeszcze ucieka podciśnienie i ta ucieczka wpływa negatywnie na elektrozawór sterowania turbo - może zaślepienie przy pewnym ciśnieniu atmosferycznym / temperaturze otoczenia nie jest za szczelne do końca.
2. Klapy, mimo odcięcia ich sterowania, przestawiają się w wyników luzów (zwłaszcza ta od zimnego powietrza) i blokuje przepływ do kolektora ssącego - podobny efekt jest właśnie przy podpięciu podciśnień. Tutaj jednak nie za bardzo widać te luzy - dozownik miałem w rękach i testowałem klapy i nic samoczynnie nie przestawia się / brak luzów...


Twoje objawy to typowe w tym silniku źle sterowane klapy powietrza ciepłego i zimnego... Odepnij na próbę wezyki podcisnienia od klap i je zaslep, efekt jest natychmiast, najczęściej winny jest elektrozawor ziemnego, ciepły się zamyka a zimny nie otwiera się jak należy.

P.S. odpiecie jednej klapy powoduje kompletny brak mocy bo one działają naprzemiennie, jedna sie otwiera to druga zamyka

Nie do końca. Typowym objawem, że jedna klapa działa a druga nie, jest szarpanie w momencie wypalania FAP - zimna powinna się zamknąć, a gorąca powinna się otworzyć. Jeśli ta zależność szwankuje, to wychodzi to właśnie podczas wypalania FAP. U mnie żadnego szarpania podczas wypalania NIGDY nie było. Także one naprzemiennie jakoś pracują ale jednak podczas normalnej pracy jest coś nie tak. Zimna zamyka się poprawnie choćby w przypadku gaszenia silnika - silnik miękko i płynnie gaśnie. Podczas przyspieszania jest niestety porażka...

Tak w ogóle to wnioski wyciągnąłem na podstawie aplikacji FAP Citroen na telefonie. Zauważyłem, że jesienią przy temperaturze otoczenia około 8-10 stopni przy bucie w podłodze rośnie mi temperatura w dolocie do nawet 32 stopni! EGR zamyka się, z obserwacji w programie, poniżej 12 stopni w dolocie. Program pokazywał, że EGR jest zamknięty, macanie rury potwierdzało - była zimna - a w dolocie jak latem. To klapa od gorącego powietrza mieszała bo teraz, przy odciętych klapach, w dolocie jest tyle, ile pokazuje przepływka + maksymalnie 2 stopnie.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 23, 2020, 23:53:27 wysłana przez Krzysztof Kaźmierczak »

Offline Marek Paruzel

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 162
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: Citroen c5 III 2.0 HDI
  • Miejscowość: Police
Odp: 2.0 HDI RHR - zależność EGR - przepływomierz - dozownik powietrza
« Odpowiedź #81 dnia: Styczeń 24, 2020, 12:02:40 »
Chyba mam ten sam objaw co kolega Krzysztof, który jak widzę rozebrał ten silnik na atomy.
Mój silnik to 2.0 HDi 138 FAP RHR. Rozjeżdżają mi się 3 parametry: AirFlow, TurboPress i TurboValve
Czasami parametry AirFlow i TurboPress się pokrywają i silnik pracuje poprawnie, natomiast jak jest różnica to tak samo jak u Krzysztofa czegoś brakuje i występuje dziwne brzeczenie.
Od czego zacząć poszukiwania problemu?


Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Marcin Opyrchał

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 71
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 hdi 09
  • Zainteresowania: sport,motoryzacja
  • Miejscowość: Kraków
Odp: 2.0 HDI RHR - zależność EGR - przepływomierz - dozownik powietrza
« Odpowiedź #82 dnia: Styczeń 24, 2020, 12:29:12 »
bardzo często problemem jest przypchany katalizator wstępny który nie ma żadnego czujnika...spaliny się cofają a z tym nie radzi sobie egr

Offline Marek Paruzel

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 162
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: Citroen c5 III 2.0 HDI
  • Miejscowość: Police
Odp: 2.0 HDI RHR - zależność EGR - przepływomierz - dozownik powietrza
« Odpowiedź #83 dnia: Styczeń 24, 2020, 12:40:33 »
Dzięki za odpowiedź. To nr 15 na rysunku? Tylko wymiana jak coś czy da radę wyczyścić?

Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Marcin Opyrchał

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 71
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 hdi 09
  • Zainteresowania: sport,motoryzacja
  • Miejscowość: Kraków
Odp: 2.0 HDI RHR - zależność EGR - przepływomierz - dozownik powietrza
« Odpowiedź #84 dnia: Styczeń 24, 2020, 12:47:11 »
nr 10 na rysunku...nowy zapomnij...czyszczenie...bez demontażu sanek nie da się go wyciągnąć...przynajmniej według mojej wiedzy

Offline Marek Paruzel

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 162
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: Citroen c5 III 2.0 HDI
  • Miejscowość: Police
Odp: 2.0 HDI RHR - zależność EGR - przepływomierz - dozownik powietrza
« Odpowiedź #85 dnia: Styczeń 25, 2020, 18:35:15 »
Coś mi nie pasuje ta teoria przypchanego katalizatora wstępnego. Gdyby był przypchany to te parametry byłyby rozjechane cały czas. Czasami się jednak zgrywają. Poniżej logi podczas wypalania  filtra parametry są ok.
Co steruję przepływem powietrza oraz doładowaniem turbiny w tym silniku?

Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Marcin Opyrchał

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 71
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 hdi 09
  • Zainteresowania: sport,motoryzacja
  • Miejscowość: Kraków
Odp: 2.0 HDI RHR - zależność EGR - przepływomierz - dozownik powietrza
« Odpowiedź #86 dnia: Styczeń 26, 2020, 11:16:22 »
Wyprogramuj egr. Wtedy ustaną problemu według mnie

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - zależność EGR - przepływomierz - dozownik powietrza
« Odpowiedź #87 dnia: Styczeń 26, 2020, 12:47:02 »
Wolę wykresy z Lexii. A w jakim stanie jest EGR? Otwarty non-stop EGR lub zamykający się z opóźnieniem EGR powoduje większe ciśnienie doładowania. Sprawny jest ten zawór na 100%? Druga kwestia - elektrozawory od klapy zimnego i ciepłego powietrza oraz od turbiny + wężyki podciśnienia + same klapy w dozowniku powietrza muszą być w 100% sprawne. Wiem co piszę bo borykałem się baaaaaaaaaardzo długo ze swoim samochodem, który po prostu nie chciał jeździć i zamiast przyspieszać wyły tylko obroty silnika. Wiem na chwilę obecną, że najprawdopodobniej któryś, lub oba, elektrozawór od dozownika jest uszkodzony. Niestety zauważyłem inną anomalię - odłączając zasilanie podciśnienia z elektrozaworu klapy zimnego powietrza słychać syk i wyrównanie ciśnienia. Robiąc to samo z elektrozaworem od klapy ciepłego powietrza nic się nie dzieje - nie ma w tym wężyku podciśnienia, a powinno normalnie występować! Zasila go to samo źródło podciśnienia, co drugiego elektrozaworu. Niestety jest teraz zimno i nie mam jak tego sprawdzić.

Reasumując. Najpierw upewnij się, że EGR jest sprawny w 100% - jeżeli aplikacja pokazuje, że jest zamknięty (ze względu na temperaturę w dolocie), to sprawdź fizycznie metalową rurę od EGRa do dolotu - musi być zimna. Zimna, nie letnia, nie ciepła. I takich prób zrób kilkanaście. Jeżeli EGR jest w programie zamknięty, a rurę masz ciepłą albo wręcz gorącą, to tutaj masz główny problem. Jeżeli EGR jest w porządku, to sprawdź całe podciśnienie - ja zdemontowałem cały system rurek i sprawdzałem. Dodatkowo wymieniłem wszystkie końcówki gumowe na nowe. Potem sprawdź dozownik, jego klapy, poprawność działania. No i same elektrozawory. Jeżeli masz EGR sprawny, to zrób taki test - odłącz wężyki zasilające w podciśnienie elektrozawory (króciec VAC) i je dobrze zaślep. Pojeździj i poobserwuj jak się zachowuje samochód. W ten sposób wyeliminujesz elektrozawory oraz membrany w siłownikach dozownika - klapy będą w swoich domyślnych stanach spoczynkowych - zimna otwarta, ciepła zamknięta.

Offline Piotr Morawiec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 259
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 x7 RHH BVM6
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.0 HDI RHR - zależność EGR - przepływomierz - dozownik powietrza
« Odpowiedź #88 dnia: Styczeń 26, 2020, 16:10:13 »
Żeby sprawdzić EGR na 100% czy nie puszcza to zdejmij metalową rurę w całości i wtedy patrz. Będziesz widział i słyszał co się dzieje. Ja tak sprawdziłem uszkodzenie przepływomierza.

Offline Marek Paruzel

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 162
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: Citroen c5 III 2.0 HDI
  • Miejscowość: Police
Odp: 2.0 HDI RHR - zależność EGR - przepływomierz - dozownik powietrza
« Odpowiedź #89 dnia: Styczeń 26, 2020, 16:24:01 »
Dzięki za podpowiedzi.
Na tą chwilę mogę powiedzieć, że EGR został wymieniony na nowy dokładnie rok temu. Sprawdzę przy okazji ta rurkę metalowa czy nie przepuszcza.
EGR otwiera się dopiero jak jak silnik osiągnie jakaś temperaturę?
Pozostałe rzeczy to więcej dłubania i póki co niewiadomych dla mnie.
Jak sprawdzić najprostrzym sposobem czy wężyki są ok?
Jak sprawdzić klapy zimnego i ciepłego powietrza?
Macie może jakiś link, żeby poczytać coś więcej o tym silniku?

Edit:
Tutaj coś poczytalem
http://peugeot.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=250546
« Ostatnia zmiana: Styczeń 26, 2020, 16:43:27 wysłana przez Marek Paruzel »

Offline Marek Paruzel

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 162
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: Citroen c5 III 2.0 HDI
  • Miejscowość: Police
Odp: 2.0 HDI RHR - zależność EGR - przepływomierz - dozownik powietrza
« Odpowiedź #90 dnia: Luty 04, 2020, 17:54:56 »
EGR zamyka się, przejechałem 7km na zimnym silniku. W aplikacji  faplite pokazywało 0%. Rura po tych 7km była zimna.
Nie wiem o co z tym chodzi. Raz jest dobrze i jest zupełnie inna kultura pracy silnika a raz brzęczy, szarpie itd.
Tutaj log z odcinka ok 20km
1 zdjęcie - całość trasy
2 zdjęcie - wycinek z tej trasy gdzie było ok
3 zdjęcie - wycinek z tej trasy gdzie nie było ok

Co sprawdzić w następnej kolejnosci? Ma ktoś podobny problem?

Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Marek Paruzel

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 162
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: Citroen c5 III 2.0 HDI
  • Miejscowość: Police
Odp: 2.0 HDI RHR - zależność EGR - przepływomierz - dozownik powietrza
« Odpowiedź #91 dnia: Luty 11, 2020, 22:00:08 »
I co nikt nic? Zero problemów w tym temacie?

Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - zależność EGR - przepływomierz - dozownik powietrza
« Odpowiedź #92 dnia: Luty 13, 2020, 20:29:52 »
Sprawdź dokładnie podciśnienia. Teraz jest zimno i trudno cokolwiek grzebać przy samochodzie ale ja już wiem, że mam problem właśnie w tym obszarze. W moim silniku podciśnienie zasila 2 elektrozawory dozownika powietrza, elektrozawór turbiny oraz serwo. Po drodze jest oczywiście zbiornik podciśnienia. Szukając przyczyny zachowania mojego samochodu odpinałem wężyki podciśnienia od dozownika, odcinałem podciśnienia przed elektrozaworami dozownika i ciągle coś było nie tak. W końcu wyłapałem dziwną sytuację, mianowicie:
1. Przed elektrozaworem klapy gorącego powietrza podciśnienie jest.
2. Przed elektrozaworem klapy zimnego powietrza nie ma.
Jak to wyszło. Ano:
W silniku RHR podciśnienia rozdzielają się specyficznie, tzn. już przy króćcu pompy vacum podciśnienie rozdziela się na 3 strony - do elektrozaworu klapy gorącego powietrza, do serwa oraz do zbiornika podciśnienia. Ze zbiornika podciśnienia idzie natomiast na elektrozawór klapy zimnego powietrza oraz do elektrozaworu turbo. Odpinając wyjście ze zbiornika podciśnienia nie czuć kompletnie zasysania. Zaślepiając prze elektrozaworem turbo czuć zasysanie skóry na palcu na wyjściu ze zbiornika podciśnienia. Gdzieś jest ucieczka podciśnienia - przy normalnej pracy podciśnienie dociera do elektrozaworu klapy gorącego powietrza (idzie prosto z króćca pompy vacum), dociera do serwa (także idzie prosto z króćca pompy vacum), ale totalnie gubi się / jest zmniejszone na dwóch odcinkach - elektrozawór klapy zimnego powietrza i elektrozawór turbo. Co ciekawe, zbiornik podciśnienia szczelny, przewody podciśnienia też. A jednak coś jest nie tak... Podejrzewam elektrozawór turbo.


Sprawdź dokładnie podciśnienia przed każdym elektrozaworem. Powinno być tyle, ile jest na wyjściu pompy vacum. Jeśli masz tam nieszczelności albo elektrozawór jest nieszczelny, to źle steruje Ci turbiną i raz samochód zachowuje się jak stary Polonez, a raz jeździ jak rakieta. Najprościej to rozepnij podciśnienia przed wszystkimi elektrozaworami i z pomocą drugiej osoby pozatykaj palcami wszystkie końcówki. Jak zasysa Wam skórę, to jest szczelne. Później podłączaj po jednym elektrozaworze i sprawdzaj czy na pozostałych końcówkach nadal zasysa Ci skórę. Jeśli nie, to masz źródło problemu...

Offline Mariusz Przychodzeń

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 169
  • Skąd: Gołąb
  • Posiadany samochód: Xantia II 2,0HDI 90KM (DW10TD) 99r. C5II 2,0 HDI (RHR) 07r.
  • Miejscowość: Gołąb
Odp: 2.0 HDI RHR - zależność EGR - przepływomierz - dozownik powietrza
« Odpowiedź #93 dnia: Maj 24, 2021, 09:10:57 »
I jak to się zakończyło? Doszedłeś co jest nie tak?

Offline Paweł Jusyn

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Posiadany samochód: Impreza 99
  • Zainteresowania: Foto
  • Miejscowość: Lublin
Odp: 2.0 HDI RHR - zależność EGR - przepływomierz - dozownik powietrza
« Odpowiedź #94 dnia: Czerwiec 22, 2021, 13:16:15 »
Hej, miałem w świeżo kupionym C5 2.0HDI 136 problem z poszarpywaniem 1700-2200 a później z utratą mocy, niedmuchającym turbo. Powalczyłem 3 dni i tak:Zregenerowałem przepustnice obejscia IC (samochód z fap). Raczej to na nic nie pomogło ale i nie zaszkodziło.Posprawdzałem wszystkie podciśnienia, okazało się że akumulator podciśnienia jest nieszczelny. Nie wymieniłem go, dostęp jest tragiczny. Zrobiłem zastępczy i wepchnąłem obok.Wyjąłem EGR przeczyściłem, generalnie było tam wszystko ok.Po złożeniu moc wróciła, ale delikatne poszarpywanie przy spokojnej jeździe zostało. Zlogowałem ELMem prace przepływomierza. Okazało się że w chwilach szarpania przepływ spada/wzrasta. Poruszalem wiązką - wszystko ok, umyłem MAF - dalej szarpie. Okazało się że mierzone zmiany przepływu pochodził z nadaktywnego EGR. EGR otwierał się żeby redukować przepływ bo tak miał w programie. Problem w tym że robił to źle. Dociąłem blaszkę, zrobiłem w niej dziurkę 4mm żeby jednak miał wrażenie że coś kontroluje i wpakowałem przyślepiając EGR. Od tej pory chodzi pięknie.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: 2.0 HDI RHR - zależność EGR - przepływomierz - dozownik powietrza
« Odpowiedź #95 dnia: Czerwiec 22, 2021, 16:00:14 »
A tam przypadkiem jeszcze pokrywa na silniku nie robi za akumulator VAC?