Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Strzelił przewód zasilający tył... Pilne pytania.  (Przeczytany 672 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 507
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Strzelił przewód zasilający tył... Pilne pytania.
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 22, 2019, 21:49:31 »
Pompę mogłeś odpiąć przez wyciągnięcie bezpiecznika MAXI w komorze silnika.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 126.000 km
RENAULT CLIO 1,2 16V Expression 2002 92.000 mil
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 195.000 mil

Offline Przemysław Wiśniewski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Posiadany samochód: C5 I 2.0hdi 2003r
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Strzelił przewód zasilający tył... Pilne pytania.
« Odpowiedź #26 dnia: Lipiec 23, 2019, 21:37:10 »
Pompę mogłeś odpiąć przez wyciągnięcie bezpiecznika MAXI w komorze silnika.

Dzięki za sugestię! Tak zrobiłem i poradziłem sobie bez lawety. Ale zrobiłem to przez odpięcie przewódu jednopinowego przy pompie pod zbiorniczkiem LDS gdyż wyjmowanie jakichkolwiek bezpieczników 30A czy tego 40A nie odłączało pompy (były tam bardzo różne wersje zdaje sie tych skrzynek bezpieczników)

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 378
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Strzelił przewód zasilający tył... Pilne pytania.
« Odpowiedź #27 dnia: Lipiec 24, 2019, 00:40:40 »
Bo trzeba było wyjąc duży bezpiecznik (MAXI) pod BSM. Ten od pompy pierwszy z lewej.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 24, 2019, 01:26:44 wysłana przez Piotr Osiński »
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Sebastian Osowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 135
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: C5 mkI V6 207
  • Zainteresowania: Mechanika
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Własna lexia i mpps. Jak coś priv.
Moja c5 została pozbawiona już skrzyni automatycznej na rzecz manualnej :D
W citroenie jedno zrobisz, to drugie się upomni i tak dalej ;p

Offline Przemysław Wiśniewski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Posiadany samochód: C5 I 2.0hdi 2003r
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Strzelił przewód zasilający tył... Pilne pytania.
« Odpowiedź #29 dnia: Lipiec 24, 2019, 22:21:44 »
No to może już znajdę ten bezpiecznik na przyszłość :D

Wychodzi na to, że to ten
https://salko.pl/przewody-hydrauliczne/51938-przewod-lhm-citroen-c5-tyl-trojnik-silownik-prawy-35-766mm-oryginal-citroen.html

Tak, chyba ten wcześniej już doszedłem właśnie do tego rysunkach właśnie na salko. O dziwo przedwczoraj cena jeszcze była 104 brutto teraz 85 ;)

Auto mam odebrać po urlopie w sierpniu. Ten warsztat robił jakieś cytryny, mieli np, LDS na stanie, ale nie specjalizują się w nich. Zastanawia mnie co i jak odbierając auto powinienem sprawdzić w zawieszeniu, czy ewentualnie upewnić się czy zrobili wszystko jak należy.


Offline Sebastian Osowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 135
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: C5 mkI V6 207
  • Zainteresowania: Mechanika
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Odp: Strzelił przewód zasilający tył... Pilne pytania.
« Odpowiedź #30 dnia: Lipiec 25, 2019, 11:37:40 »
Za dużo sam nie sprawdzisz. Stan płynu w zbiorniku, czy wysokość zawieszenia wzrokowo się nie zmieniła (u mnie się lekko przestawiło i musiałem sobie ustawić) no i czy dobrze układ odpowietrzony. Niekiedy czuje się na kierownicy takie dziwne drgania to wtedy trzeba kilka razy opuścić, podnieść i pokrecić do oporu kierownicą na lewo i prawo i wróci do normy. No i w sumie zobaczyć czy nic nie cieknie z miejsca wcześniejszej awarii.
Własna lexia i mpps. Jak coś priv.
Moja c5 została pozbawiona już skrzyni automatycznej na rzecz manualnej :D
W citroenie jedno zrobisz, to drugie się upomni i tak dalej ;p

Offline rafał kaśkiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 385
  • Skąd: poznań
  • Posiadany samochód: C5 mk1 1.8 lpg
  • Miejscowość: poznań
Odp: Strzelił przewód zasilający tył... Pilne pytania.
« Odpowiedź #31 dnia: Lipiec 25, 2019, 21:58:56 »
Pamiętaj o małych zielonych oringach. Lubią zostawać w dziurach.
Szukam chętnych na spocik w Poznaniu.
Mam do wypożyczenia blokady rozrządu do 1,8 i 2,0.

Offline Przemysław Wiśniewski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Posiadany samochód: C5 I 2.0hdi 2003r
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Strzelił przewód zasilający tył... Pilne pytania.
« Odpowiedź #32 dnia: Sierpień 07, 2019, 12:23:01 »
Odebrałem auto i wydaje się ok, wysokość też. Ale testowe podnoszenie odbywało się bardzo powoli, wyraźnie wolniej niż wcześniej. Z minutę albo dłużej trwało podniesienie z -1 na +2, opuszczenie już szybciej. Nie wiem czy założyć, że tak może być przez jakiś czas i dojdzie to do normy czy może na przykład pompa jednak ucierpiała ?

Pamiętaj o małych zielonych oringach. Lubią zostawać w dziurach.

Nie mam pojęcia o jakich oringach mowa, w którym miejscu one się znajdują.

Offline rafał kaśkiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 385
  • Skąd: poznań
  • Posiadany samochód: C5 mk1 1.8 lpg
  • Miejscowość: poznań
Odp: Strzelił przewód zasilający tył... Pilne pytania.
« Odpowiedź #33 dnia: Sierpień 07, 2019, 23:00:16 »
Odebrałem auto i wydaje się ok, wysokość też. Ale testowe podnoszenie odbywało się bardzo powoli, wyraźnie wolniej niż wcześniej. Z minutę albo dłużej trwało podniesienie z -1 na +2, opuszczenie już szybciej. Nie wiem czy założyć, że tak może być przez jakiś czas i dojdzie to do normy czy może na przykład pompa jednak ucierpiała ?

Pamiętaj o małych zielonych oringach. Lubią zostawać w dziurach.

Nie mam pojęcia o jakich oringach mowa, w którym miejscu one się znajdują.
Na końcu rurki jest oring. Jak starą wyjmujesz, to potrafi zostać w dziurze.
Dwa uszczelnienia w jednym miejscu nie wróżą dobrze.
Szukam chętnych na spocik w Poznaniu.
Mam do wypożyczenia blokady rozrządu do 1,8 i 2,0.

Offline Przemysław Wiśniewski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Posiadany samochód: C5 I 2.0hdi 2003r
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Strzelił przewód zasilający tył... Pilne pytania.
« Odpowiedź #34 dnia: Sierpień 09, 2019, 12:47:40 »
Hm teraz jak już założyli to pewnie nie zobaczę czy pozostał ten oring ale dzięki za info.

Przy okazji stwierdzę, że amortyzacja i komfort jezdzenia się wyraźnie poprawiły. Czy to możliwe że świeży LDS tak pomógł ? A może dlatego, że go było mało ?
Miałem wcześniej wymieniane gruszki na nowe i nie byłem zadowolony, wiedziałem, że coś było ciągle nie tak a tu proszę, możę zeszłoroczna wymiana dla poprzedniego jeszcze właściciela wcale się nie odbyła, tylko na papierze... :/
edit: teraz uświadomiłem sobie, że była zdejmowana maglownica raz do sprawdzenia..może wtedy pociekł im LDS i nie uzupełnili. Rzeżba goni rzeźbę - tak to jest z tymi mechanikami eh

Offline Sebastian Osowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 135
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: C5 mkI V6 207
  • Zainteresowania: Mechanika
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Odp: Strzelił przewód zasilający tył... Pilne pytania.
« Odpowiedź #35 dnia: Sierpień 09, 2019, 15:12:02 »
Tak możliwe. Moje mydło też teraz plynniej pracuje. Podejrzewam, że u mnie nikt nigdy nie wymieniał :p
Własna lexia i mpps. Jak coś priv.
Moja c5 została pozbawiona już skrzyni automatycznej na rzecz manualnej :D
W citroenie jedno zrobisz, to drugie się upomni i tak dalej ;p

Offline Bartek Brzoza

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 206
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 v6 exclisive
  • Miejscowość: Poznań
Odp: Strzelił przewód zasilający tył... Pilne pytania.
« Odpowiedź #36 dnia: Sierpień 09, 2019, 22:19:24 »
jeszcze mozliwe ze masz hydroszok. i po kilu dniach powroci do poprzedniego stanu