Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Problem z parktronikiem  (Przeczytany 1614 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mirosław Kirol

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 342
  • Skąd: Pruszcz Gdański
  • Posiadany samochód: ;Citroen C5 2,0HDI 2002r; C5(X7) 2,0HDI(136KM;AM6) 2008r; C6 3,0HDI(241KM;AM6)
  • Miejscowość: Pruszcz Gdański
Problem z parktronikiem
« dnia: Lipiec 15, 2019, 19:54:23 »
Witam
Pacjent 2.0 HDI 136KM 2007r, kupiony kilka dni temu.
Objawy: świeci się dioda przy klawiszu parktronika i nie reaguje na wciskanie klawisza. Sprzedający mówił, że parktronik cały czas działał, ale kilka dni wcześniej podpinał przyczepę(przez przejściówkę) bo gniazdo przy haku starego typu. Musiał wyłączyć parktronik, bo mu cały czas piszczał. Po odpięciu przyczepy nie zwrócił uwagi na brak parktronika. W menu podręcznym w ustawieniach wyświetla, że wspomaganie parkowania system włączony, ale dioda wskazuje na wyłączenie systemu. Reset za pomocą odpięcia akumulatora nic nie zmienia.
Gdzie szukać? Może ktoś miał podobny problem?


Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Problem z parktronikiem
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 16, 2019, 01:59:35 »
Może styk w gnieździe przyczepy jest rozwarty sygnalizując podpiętą przyczepę, jeśli jest wpięta w instalację.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Mirosław Kirol

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 342
  • Skąd: Pruszcz Gdański
  • Posiadany samochód: ;Citroen C5 2,0HDI 2002r; C5(X7) 2,0HDI(136KM;AM6) 2008r; C6 3,0HDI(241KM;AM6)
  • Miejscowość: Pruszcz Gdański
Odp: Problem z parktronikiem
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 16, 2019, 19:31:10 »
Witam
Gniazdo jest starego typu(7 pinowe) i nie ma w nim tego styku.
Dzisiaj podpiąłem lexię. Jest łączność z kalkulatorem. Test funkcji pokazuje sprawność systemu tj. modułu, czujników i okablowania. Status funkcji pokazuje wyłączenie systemu przez kierowcę.
I teraz moje domysły:
  • Przycisk(mało prawdopodobne), bo przecież zadziałał do wyłączenia systemu, ewentualnie jak go wymontować i sprawdzić?
  • Jak jest sterowane włączanie i wyłączanie systemu - przez BSI, czy BSM? Czy załączenie odbywa się przez jakiś przekaźnik, który mógł się skleić i ewentualnie gdzie go szukać.   Może ktoś dysponuje jakimś schematem jak przebiega okablowanie i łączność tego systemu.
    Wszelkie porady mile widziane.                   
« Ostatnia zmiana: Lipiec 16, 2019, 19:42:17 wysłana przez Mirosław Kirol »

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Problem z parktronikiem
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 16, 2019, 20:25:36 »
Przycisk to styk zwierny do masy.....weź lexię i zrób test przycisku. Co system auta widzi, jakąś zmianę stanu?

EDIT: a nie ma w "menu auta" wyłączonego systemu?  Bo działanie przycisku (wciśnięty) obowiązuje do wyłączenia auta.....
« Ostatnia zmiana: Lipiec 16, 2019, 20:39:46 wysłana przez Grzegorz Mościszewski »

Offline Mirosław Kirol

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 342
  • Skąd: Pruszcz Gdański
  • Posiadany samochód: ;Citroen C5 2,0HDI 2002r; C5(X7) 2,0HDI(136KM;AM6) 2008r; C6 3,0HDI(241KM;AM6)
  • Miejscowość: Pruszcz Gdański
Odp: Problem z parktronikiem
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 17, 2019, 09:52:28 »
Witam
W statusie funkcji, przy wciskaniu przycisku nie wykazuje zmiany. Pisałem już, że w menu auta pokazuje cały czas system wyłączony, a w leksji jest komunikat, że działanie systemu wyłączone przez kierowcę.
Zgaszenie auta nie powoduje resetu funkcji parktronika. To jest napisane w instrukcji auta.
Dlatego próbuję się dowiedzieć, czym steruje ten przycisk. Czy jest do tego jakiś stycznik, lub przekaźnik i gdzie on jest, bo może być zwarty(sklejony) i impuls z przycisku go nie rozwiera? Dokąd idzie sygnał z przycisku? Gdzie szukać ścieżki sygnału z przycisku.
Może ktoś, coś?

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Problem z parktronikiem
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 17, 2019, 11:30:53 »
Fizycznie styk/informacja "leci" do tablicy wskaźników. Tam zamieniana jest informacja na sygnał can... Przycisk nie powinien być cały czas zwarty, to jest przycisk impulsowy, zdejmij wtyczkę z panelu przycisków (niebieska 12 pin.) i zobacz zmianę statusu przycisku w lexii.....prosty test uszkodzenia przycisku...

Offline Mirosław Kirol

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 342
  • Skąd: Pruszcz Gdański
  • Posiadany samochód: ;Citroen C5 2,0HDI 2002r; C5(X7) 2,0HDI(136KM;AM6) 2008r; C6 3,0HDI(241KM;AM6)
  • Miejscowość: Pruszcz Gdański
Odp: Problem z parktronikiem
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 17, 2019, 20:09:13 »
Dzięki za radę.
  • A jak wyjąć te przyciski?
  • Czy trzeba do tego zdejmować panel czołowy?
  • Jeżeli przycisk nie daje impulsu, to czy można go wymusić za pomocą zworki wpinając ją do wtyczki i które piny zewrzeć?
  • Czy przycisk jest rozbieralny, czy trzeba kupować nowy?
Może jakaś fotka, ułatwiłoby to działanie
Pozdrawiam

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Problem z parktronikiem
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 17, 2019, 20:47:22 »
Ad1 +2. Należy wyciągnąć "radio", znad panelu przycisków. Nad modułem przycisków masz dwie śrubki mocujące, masz już panel uwolniony. Panel to cały moduł z przyciskami klimatyzacji....potem na stole możesz rozbierać panel.
Ad3. Tak możesz, na wtyczce zwierać piny 10(masę) z pinem 2(sygnał)
Ad4. nie znam dokładnie odpowiedzi, raczej cały panel klimatyzacji-pojedyńczy przycisk nie znajdziesz....

Fotkę to znajdź w "internecie"....wujek i hasło citroen c5 panel klimatyzacji.

Polecam jeszcze raz w Lexi sprawdzić stan przycisku, jaki stan sygnalizuje? zwarty/naciśnięty....

Offline Mirosław Kirol

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 342
  • Skąd: Pruszcz Gdański
  • Posiadany samochód: ;Citroen C5 2,0HDI 2002r; C5(X7) 2,0HDI(136KM;AM6) 2008r; C6 3,0HDI(241KM;AM6)
  • Miejscowość: Pruszcz Gdański
Odp: Problem z parktronikiem
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 20, 2019, 09:53:32 »
Witam
Rozebrałem przyciski. Jest tam płytka dwuwarstwowa i ciężko dojść który pin jest od którego styku. Nie ma też oznaczeń na gnieździe i wtyczce. Więc te numery ze schematu są nie do zlokalizowania. Nie ma też nr kabelków, aby po nich zlokalizować odpowiednie piny. Nie chciałem zworką łączyć "na pałę", aby nie spowodować jakiegoś zwarcia.
W leksji cały czas pokazuje "system wyłączony przez kierowcę". Znalazłem opcję wyłączenia kontrolki i to zrobiłem(zgasła), ale system dalej nie działa. Włączyłem kontrolkę w leksji z powrotem licząc, że się zresetował, ale dalej bez efektów.
Myślę, że moduł jest sprawny, bo błędów nie ma i przy teście funkcji jest komunikat, że test wypadł prawidłowo i jest łączność ze wszystkimi czujnikami zarówno z przodu jak i z tyłu.
Może ktoś wie co trzyma wyłączenie systemu, że nie reaguje na przycisk konsoli. Chociaż nie wiem czy idzie impuls z tego przycisku, bo bałem się zwierać piny we wtyczce przy zapalonym silniku(bo tylko wtedy świeci dioda przycisku), nie wiedząc które zewrzeć. Przy dokładnym schemacie przejścia i łączenia wiązek i przewodów może udałoby się przedzwonić w którym miejscu ginie sygnał.
Może ktoś coś podesłać, lub naprowadzić na właściwe tory.
Pozdrawiam

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Problem z parktronikiem
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 20, 2019, 10:10:55 »
Odepnij wtyczkę 12pi niebieską, i zobacz czy lexia system parktronika  dalej pokazuje jako "wyłączony".... czy stan przycisku się zmienia...

PS: pisałeś, że nie ma zmian stanu przycisku? To zrób i odepnij wtyczkę 12pin....szukasz i wymyślasz a nie sprawdziłeś/nie jesteś pewny nie/działania przycisku.

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 585
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: Problem z parktronikiem
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 20, 2019, 12:32:48 »
Samą wtyczkę też da się rozebrać, tam jest obudowa z zatrzaskiem i "właściwa" wtyczka - może na niej jest numeracja. Numery pinów mogą być bardzo małe, czasami oznaczane są tylko skrajne (w rzędzie, albo w ogóle tylko pierwszy). Zazwyczaj masa jest prowadzona żółtozielonym przewodem - to też pozwala zidentyfikować rozłożenie pinów (a jak się miernikiem sprawdzi napięcia - gdzie przychodzi zasilanie podświetlenia przycisków -pojawia się po włączeniu świateł pozycyjnych - to masz dodatkową weryfikację).
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Mirosław Kirol

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 342
  • Skąd: Pruszcz Gdański
  • Posiadany samochód: ;Citroen C5 2,0HDI 2002r; C5(X7) 2,0HDI(136KM;AM6) 2008r; C6 3,0HDI(241KM;AM6)
  • Miejscowość: Pruszcz Gdański
Odp: Problem z parktronikiem
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 22, 2019, 19:51:12 »
Witam
Po odpięciu wtyczki(niebieskiej), lexia nie wykazywała żadnych zmian. Dalej system wyłączony przez kierowcę. Postanowiliśmy wejść przez telekodowanie do opcji wyposażenia i wyłączyć czujniki. Wyłączyliśmy: kontrolkę parktronika; czujniki parkowania przód i tył, oraz żądanie detekcji przeszkody(jakoś tak, dokładnie nie pamiętam) z myślą że to zresetuje system po ponownym włączeniu tych funkcji. Dla pewności włączyliśmy silnik, aby sprawdzić czy kontrolka się wyłączyła. Kontrolka się nie paliła, ale ku zaskoczeniu pojawił się na ekranie(wyświetlacz kolorowy) samochodzik i czujniki zaczęły działać. Jest tylko mała skucha, że czujniki przednie nie pokazują kresek i piszczą praktycznie przy zerowej odległości od przeszkody. Z obawy aby czegoś nie spaprać nie odważyliśmy się wyłączać systemu parkowania przyciskiem dla sprawdzenia jego działania. Słyszałem, że lexia robi jakiś błąd podczas testowania i skraca detekcję z przodu praktycznie do zera. Może ktoś wie jak przywrócić prawidłowe wykrywanie z przodu?
Pozdrawiam

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Problem z parktronikiem
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 22, 2019, 20:38:48 »
Użyj Planeta peugeota, wyłącz i włącz przód.  Zwykle zadziała. Tak Lexia nie daje rady tej przypadłości...

Offline Mirosław Kirol

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 342
  • Skąd: Pruszcz Gdański
  • Posiadany samochód: ;Citroen C5 2,0HDI 2002r; C5(X7) 2,0HDI(136KM;AM6) 2008r; C6 3,0HDI(241KM;AM6)
  • Miejscowość: Pruszcz Gdański
Odp: Problem z parktronikiem
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 23, 2019, 10:25:10 »
Cześć
No właśnie mam z tym problemem. Gdy kupiłem lexię to chodzi mi tylko w niej. Diagbox łączy się z pojazdami, wykrywanr vin i opr, ale nie łączy się z żadnym kalkulatorem. Nie wiecie skąd pobrać dobre oprogramowanie.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Problem z parktronikiem
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 23, 2019, 16:22:31 »
Masz "za stare roczniki" aby DiagBox był użyteczny....dla mojego wozu z 2006 Diagbox tylko pozwala użyć Lexii  ...tym bym się nie przejmował.
Masz interfejs, zainstaluj na (innym niż ten na którym masz DB)systemie/użyj 'wirtualki', starego Planet Peugeota w wersji 20/21 i połącz się z kalkulatorem parkowania....

A obecny DB jak wskażesz P407 nie pozwoli uruchomić starego Planeta z pod DB?

Offline Mirosław Kirol

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 342
  • Skąd: Pruszcz Gdański
  • Posiadany samochód: ;Citroen C5 2,0HDI 2002r; C5(X7) 2,0HDI(136KM;AM6) 2008r; C6 3,0HDI(241KM;AM6)
  • Miejscowość: Pruszcz Gdański
Odp: Problem z parktronikiem
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 23, 2019, 19:18:43 »

WitamNo właśnie coś jest nie tak z tym oprogramowaniem diagboxa, bo nie łączy się z kalkulatorami w żadnej cytrynie(mk I,II i III), ani przez puga 407. Diagboxa instalowałem na windows XP, z otrzymanej w komplecie płyty 6.02 z update 7.24. Niby zainstalowany jest diagbox, ale po otwarciu programu wykazuje tylko lexię i scantool. W pugu otwiera diagbox ale nie łączy się z żadnym kalkulatorem.
Dlatego chciałbym się dowiedzieć skąd zdobyć bezbłędne oprogramowanie?

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Problem z parktronikiem
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 23, 2019, 20:03:18 »
Diagboxa instalowałem na windows XP, z otrzymanej w komplecie płyty 6.02 z update 7.24. Niby zainstalowany jest diagbox, ale po otwarciu programu wykazuje tylko lexię i scantool.
B.dobrze , że na winxp(jest 32bit i można uruchomić lexię/PP spod DB).
Wystarczy na początek do prób DB 7.02.
I tak ma być: lexia i scantool (mam tak samo). Za boga nie "wyskoczy" DB w moim roczniku....
Źle, bo interfejs pewnie "uszkodzony", jak nie łączy się z niczym. Próba krzyżowa do wykonania: Twoj PC i interfejs oby (sprawny)....

PS: chyba, że nie doinstalowane składniki do systemu windows....

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Problem z parktronikiem
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 24, 2019, 00:29:31 »
Jeśli źle się zainstalował, zaktualizował DB to też nie połączy się z samochodem.
Lexia, VCDS, MPPS