Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Accelerator pedal hard spot information. Short cirquit to +  (Przeczytany 3506 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotr Wroblewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Posiadany samochód: Citroen C5 I lift hatch 2.0 benzyna
  • Miejscowość: Maastricht
Accelerator pedal hard spot information. Short cirquit to +
« dnia: Lipiec 17, 2019, 15:48:31 »
Mam taka sytuacje, że tempomat działa normalnie, za to ogranicznik predkosci wyrzuca błąd i nie działa. Auto przyspiesza w miare normalnie, chociaż zdarzylo sie ze dosyc leniwie reagowal na dociśniecie pedału gazu, jakby... jakbym musial redukowac bo mocy nie bylo, ale okazywalo sie, że obrotowo poprostu silnik nie byl gotowy na drugi bieg... Zastanawiam sie czy wymiana tego pedalu z czujnikami na nowy wystarczy, czy bedzie potrzebna jakas forma adaptacji? Macie jakieś ciekawe sugestie, co warto zrobić? Może ktoś miał problem, jakie rozwiązanie przyniosło porządany efekt?  Auto to c5 z 2005 roku, exclusive silnik 2.0 145 hp. Skrzynia manualna 5 biegow. błąd na obd "accelerator pedal hard spot information. Short cirquit to positive".

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 041
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Accelerator pedal hard spot information. Short cirquit to +
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 17, 2019, 18:30:04 »
...........  Auto to c5 z 2005 roku, exclusive silnik 2.0 145 hp. Skrzynia manualna 5 biegow. błąd na obd "accelerator pedal hard spot information. Short cirquit to positive".
Nie ma takiego silnika 145 HP  ;) Chyba że zmierzyłeś go na hamowni i tyle wyszło.

 Najczęstszą przyczyną usterki jest, przycisk, który znajduje się pod pedałem. Na samym brzegu jest guziczek wbudowany w pedał. Już kilka osób poruszało tu ten temat.
 

Offline Piotr Wroblewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Posiadany samochód: Citroen C5 I lift hatch 2.0 benzyna
  • Miejscowość: Maastricht
Odp: Accelerator pedal hard spot information. Short cirquit to +
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 18, 2019, 04:20:58 »
Masz racje, 140 hp. Mam od kilku dni auto, do tej pory jezdzilem focusem, mial 145 hp ;) Mogl bys mnie pokierowac na odpowiedni watek na forum? Dzieki

Offline Piotr Wroblewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Posiadany samochód: Citroen C5 I lift hatch 2.0 benzyna
  • Miejscowość: Maastricht
Odp: Accelerator pedal hard spot information. Short cirquit to +
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 18, 2019, 04:46:05 »
Szukam, szukam... I pomimo że to "popularny temat" teoretycznie, to w praktyce nikt sobie z tym nie poradził. Dużo tematów bez odpowiedzi, albo odpowiedzi błądzące wokół absurdalnych oderwanych problemów. Ktoś może mi napisać jak sobie poradził z tym błędem?

Offline Mariusz Majewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 153
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 3.0 V6 ES9A Exclusive AM6 2005 r., Opel Corsa 1.4 TwinPort Easytronic 2005 r., Mercedes W203 200K SportCoupe A
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Accelerator pedal hard spot information. Short cirquit to +
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 18, 2019, 10:12:28 »
Błąd ogranicznika prędkości nie ma żadnego wpływu na działanie pedału gazu (sterowanie przepustnicą). "Ten typ tak ma" - wszystkie znane mi C5 mają ten błąd i w niczym to nie przeszkadza. Jeżeli tak bardzo zależy Ci na posiadaniu sprawnego ogranicznika prędkości, to jedynym skutecznym rozwiązaniem jest wymiana kompletnego pedału (koszt ok. 600 - 800 zł). Po wymianie należy wykonać adaptację Lexią.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 041
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Accelerator pedal hard spot information. Short cirquit to +
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 18, 2019, 10:45:54 »
Błąd ogranicznika prędkości nie ma żadnego wpływu na działanie pedału gazu (sterowanie przepustnicą). "Ten typ tak ma" - wszystkie znane mi C5 mają ten błąd i w niczym to nie przeszkadza. Jeżeli tak bardzo zależy Ci na posiadaniu sprawnego ogranicznika prędkości, to jedynym skutecznym rozwiązaniem jest wymiana kompletnego pedału (koszt ok. 600 - 800 zł). Po wymianie należy wykonać adaptację Lexią.
W mojej działa to jak należy... W sumie jestem aż zaskoczony Twoim stwierdzeniem, ale możliwe... Widziałem tylko jedną C5 w której ten błąd wisiał... i została już naprawiona dawno temu. Fakt że cena za nowy pedał nie zachęca do naprawy... Czasem da się naprawić sam przycisk wbudowany. Sama funkcja limitera wydaje się mocno dyskusyjna... Użyłem jej aż raz, tylko dlatego żeby zobaczyć jak działa.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Accelerator pedal hard spot information. Short cirquit to +
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 18, 2019, 14:46:29 »
Ktoś może mi napisać jak sobie poradził z tym błędem?
Mam błąd i nie wpływa na "zwykłą" jazdę. U mnie jedynie tempomat zgłasza  "brak możliwości użycia"....a ponieważ go nie używam to...

Offline Piotr Wroblewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Posiadany samochód: Citroen C5 I lift hatch 2.0 benzyna
  • Miejscowość: Maastricht
Odp: Accelerator pedal hard spot information. Short cirquit to +
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 18, 2019, 15:23:33 »
O kurcze! Dzięki za zainteresowanie!  Jak na razie auto jeździ "normalnie" przy czym czasami strajkuje gdy trzeba przyspieszyć, np wjeżdżając na rondo... Więc chyba warto znaleźć rozwiązanie i to naprawić. Limitera nie używam właściwie, a tempomat działa. Bardziej chodzi mi o zlikwidowanie tego błędu. Bo nie idzie tego tak poprostu wykasować... Czyli wymiana całego pedału plus adaptacja mi pozostaje?
Jeśli tak, to może w przyszłym miesiącu coś pogrzebię, bo jednak nie jest to tania naprawa :/

Marek_S

  • Gość
Odp: Accelerator pedal hard spot information. Short cirquit to +
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 18, 2019, 15:56:15 »
A tu chodzi o ten styk który sie uruchamia przy max wcisnietego pedału?

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka


Offline Mariusz Majewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 153
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 3.0 V6 ES9A Exclusive AM6 2005 r., Opel Corsa 1.4 TwinPort Easytronic 2005 r., Mercedes W203 200K SportCoupe A
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Accelerator pedal hard spot information. Short cirquit to +
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 18, 2019, 18:08:55 »
Ktoś gdzieś, kiedyś opublikował sposób "naprawy" ogranicznika prędkości (załącznik). Może ktoś o dobrej sprawności manualnej i sokolim wzroku pokusi się na taką "naprawę" i podzieli się uwagami?

Offline Piotr Wroblewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Posiadany samochód: Citroen C5 I lift hatch 2.0 benzyna
  • Miejscowość: Maastricht
Odp: Accelerator pedal hard spot information. Short cirquit to +
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 18, 2019, 18:36:14 »
Marek Spychalski, myślę że tak, to zdaje się nazywa kick down... Mariusz Majewski dzięki za materiały.

Offline Piotr Wroblewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Posiadany samochód: Citroen C5 I lift hatch 2.0 benzyna
  • Miejscowość: Maastricht
Odp: Accelerator pedal hard spot information. Short cirquit to +
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 18, 2019, 18:48:49 »
Kurcze rozbieranie tego czujnika to faktycznie zabawa na hardcorze.... Może bym poprostu wymienił ten czujniczek i tyle....


Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 592
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: Accelerator pedal hard spot information. Short cirquit to +
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 18, 2019, 20:15:39 »
Marek Spychalski, myślę że tak, to zdaje się nazywa kick down... Mariusz Majewski dzięki za materiały.
Kick down to redukcja biegu przez skrzynię automatyczną przy gwałtownie wciśniętym gazie. Ten czujnik ma za zadanie w awaryjnej sytuacji dezaktywować ogranicznik prędkości, w 1.6 HDI dodatkowo uruchamiał overboost czyli chwilowe zwiększenie momentu obrotowego.
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Marek_S

  • Gość
Odp: Accelerator pedal hard spot information. Short cirquit to +
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 18, 2019, 21:15:18 »
Raczej prosta robota a z opisu wynika ze zmienia sie oporność z 5.6 do 250, wystarczy dobrej jakości switch i dobrane oporniki, mam pedał sprawny wiec nie będę rozbierał, w każdym razie do regeneracji jest tylko kwestia gabarytow. Ma ktoś zepsuty to moge popatrzeć. (Dla nadgorliwych moderatorów,  informuje ze nie jest to oferta naprawy czy cos podobnego)

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka


Offline Piotr Wroblewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Posiadany samochód: Citroen C5 I lift hatch 2.0 benzyna
  • Miejscowość: Maastricht
Odp: Accelerator pedal hard spot information. Short cirquit to +
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 19, 2019, 16:00:14 »
Marek Spychalski dziękuję za propozycję. Na razie mam dosyć daleko, ale jeśli był bym w pobliżu to dam znać. Ja mam palce jak słoń nogi, i wszystkie takie "wrażliwe" elementy rozpadają się zanim się za nie zabiorę na dobre ;)

Offline Piotr Wroblewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Posiadany samochód: Citroen C5 I lift hatch 2.0 benzyna
  • Miejscowość: Maastricht
Odp: Accelerator pedal hard spot information. Short cirquit to +
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 19, 2019, 16:04:02 »
Błażej Banisz, może jest jak mówisz, ale przecież takie przyspieszenie jest potrzebne niezależnie od posiadanej skrzyni biegów. Może nazywa się to inaczej dla silników z manualną skrzynią, jednak musi być taka sama możliwość wyłączenia ogranicznika, tak na zdrowy rozum, myśląc o bezpieczeństwie ;)

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 592
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: Accelerator pedal hard spot information. Short cirquit to +
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 19, 2019, 17:12:01 »
Błażej Banisz, może jest jak mówisz, ale przecież takie przyspieszenie jest potrzebne niezależnie od posiadanej skrzyni biegów. Może nazywa się to inaczej dla silników z manualną skrzynią
Piotrek, ja tylko wyjaśniłem Ci co to jest kick-down.
Kick down to redukcja biegu przez skrzynię automatyczną przy gwałtownie wciśniętym gazie.
Dla silników z manualną skrzynią biegów nazywa się to po prostu redukcją biegów, ale o tym, przy takiej skrzyni, decyduje kierowca, a nie pozycja pedału gazu ;) -> tu kick-down nie występuje.
Cytuj
jednak musi być taka sama możliwość wyłączenia ogranicznika, tak na zdrowy rozum, myśląc o bezpieczeństwie ;)
I tak, ten guzik (pod pedałem gazu) nie ma nic wspólnego ze skrzynią biegów (w każdym aucie z ogranicznikiem prędkości działa tak samo - chwilowo go dezaktywuje).
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Marek_S

  • Gość
Odp: Accelerator pedal hard spot information. Short cirquit to +
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 19, 2019, 18:08:54 »
Zaczyna sie mieszanie pojęć, jest to czujnik maksymalnego położenia pedału gazu a jego zadaniem jest poinformowanie systemu o konieczności zwiększenia mocy do maksymalnej co za tym idzie zdjęcie kagańca w postaci ogranicznika, otwarcia przepustnicy a w automatach zmiana przelozenia.

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka


Offline Piotr Wroblewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Posiadany samochód: Citroen C5 I lift hatch 2.0 benzyna
  • Miejscowość: Maastricht
Odp: Accelerator pedal hard spot information. Short cirquit to +
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 21, 2019, 09:07:20 »
Może być że to o to chodzi: czujnik maksymalnego położenia pedału gazu. Czyli że jest to jakiś element wymienny prawdopodobnie. A jak z adaptacją? Czy w ogóle one potrzebują wsparcia komputera, programu zewnętrznego, czy to jest element mechaniczny?

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 041
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Accelerator pedal hard spot information. Short cirquit to +
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 21, 2019, 09:11:30 »
Jest wymienny... Z całym pedałem gazu.  :D
 Jeśli uda Ci się go kupić osobno, to i wymienić się da(mając sprawne ręce i cierpliwość).  Samego czujnika pedału adaptować nie trzeba, za to trzeba potencjometr pedału, jeśli cały zmienisz tak. Są szanse, że wymienisz i będzie działał OK bez przyuczenia, ale to kwestia szczęścia.
 

Offline Piotr Wroblewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Posiadany samochód: Citroen C5 I lift hatch 2.0 benzyna
  • Miejscowość: Maastricht
Odp: Accelerator pedal hard spot information. Short cirquit to +
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 23, 2019, 19:50:07 »
Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Dam znać jak się sytuacja rozwiązała.

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: Accelerator pedal hard spot information. Short cirquit to +
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 23, 2019, 20:05:14 »
Raczej prosta robota a z opisu wynika ze zmienia sie oporność z 5.6 do 250, wystarczy dobrej jakości switch i dobrane oporniki, mam pedał sprawny wiec nie będę rozbierał, w każdym razie do regeneracji jest tylko kwestia gabarytow. Ma ktoś zepsuty to moge popatrzeć. (Dla nadgorliwych moderatorów,  informuje ze nie jest to oferta naprawy czy cos podobnego)

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
Robotę komplikuje fakt, że wszystko jest zatopione w plastiku / jakiejś masie... No i druga kwestia, która strasznie mnie zastanawia, to dlaczego to się tak psuje skoro jest pancernie zalane i zabezpieczone przed wilgocią...

Błąd ogranicznika prędkości nie ma żadnego wpływu na działanie pedału gazu (sterowanie przepustnicą). "Ten typ tak ma" - wszystkie znane mi C5 mają ten błąd i w niczym to nie przeszkadza. Jeżeli tak bardzo zależy Ci na posiadaniu sprawnego ogranicznika prędkości, to jedynym skutecznym rozwiązaniem jest wymiana kompletnego pedału (koszt ok. 600 - 800 zł). Po wymianie należy wykonać adaptację Lexią.
W mojej działa to jak należy... W sumie jestem aż zaskoczony Twoim stwierdzeniem, ale możliwe... Widziałem tylko jedną C5 w której ten błąd wisiał... i została już naprawiona dawno temu. Fakt że cena za nowy pedał nie zachęca do naprawy... Czasem da się naprawić sam przycisk wbudowany. Sama funkcja limitera wydaje się mocno dyskusyjna... Użyłem jej aż raz, tylko dlatego żeby zobaczyć jak działa.

Sporo C5 ma właśnie problem z tym ogranicznikiem. Sam tempomat przeważnie działa. Nie rozumiem dlaczego to tak wręcz masowo pada.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Accelerator pedal hard spot information. Short cirquit to +
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 23, 2019, 20:06:20 »
za to trzeba potencjometr pedału, 
Nie ma "pozycji" adaptacji pedału...jest natomiast adaptacja przepustnicy zmotoryzowanej....

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 041
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Accelerator pedal hard spot information. Short cirquit to +
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 23, 2019, 20:22:44 »
Raczej prosta robota a z opisu wynika ze zmienia sie oporność z 5.6 do 250, wystarczy dobrej jakości switch i dobrane oporniki, mam pedał sprawny wiec nie będę rozbierał, w każdym razie do regeneracji jest tylko kwestia gabarytow. Ma ktoś zepsuty to moge popatrzeć. (Dla nadgorliwych moderatorów,  informuje ze nie jest to oferta naprawy czy cos podobnego)

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
Robotę komplikuje fakt, że wszystko jest zatopione w plastiku / jakiejś masie... No i druga kwestia, która strasznie mnie zastanawia, to dlaczego to się tak psuje skoro jest pancernie zalane i zabezpieczone przed wilgocią...

Błąd ogranicznika prędkości nie ma żadnego wpływu na działanie pedału gazu (sterowanie przepustnicą). "Ten typ tak ma" - wszystkie znane mi C5 mają ten błąd i w niczym to nie przeszkadza. Jeżeli tak bardzo zależy Ci na posiadaniu sprawnego ogranicznika prędkości, to jedynym skutecznym rozwiązaniem jest wymiana kompletnego pedału (koszt ok. 600 - 800 zł). Po wymianie należy wykonać adaptację Lexią.
W mojej działa to jak należy... W sumie jestem aż zaskoczony Twoim stwierdzeniem, ale możliwe... Widziałem tylko jedną C5 w której ten błąd wisiał... i została już naprawiona dawno temu. Fakt że cena za nowy pedał nie zachęca do naprawy... Czasem da się naprawić sam przycisk wbudowany. Sama funkcja limitera wydaje się mocno dyskusyjna... Użyłem jej aż raz, tylko dlatego żeby zobaczyć jak działa.

Sporo C5 ma właśnie problem z tym ogranicznikiem. Sam tempomat przeważnie działa. Nie rozumiem dlaczego to tak wręcz masowo pada.
Bo jest za dobrze zabezpieczone.  ;) Wilgoć już jak się dostanie, nie ma jak uciec.

Marek_S

  • Gość
Odp: Accelerator pedal hard spot information. Short cirquit to +
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 23, 2019, 20:57:48 »
Raczej mechanicznie styki

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka