Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Świece zapłonowe  (Przeczytany 1661 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Karol Jaszczowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 32
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 1.8 2002
  • Miejscowość: Szczecin
Świece zapłonowe
« dnia: Lipiec 19, 2019, 10:21:09 »
Witam. Jakie świece zapłonowe polecacie do C5 2001 1.8 16 v benzyna?

Offline Radosław Misztal

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 335
  • Posiadany samochód: C5 3.0 v6 2002, C5 1.8 2002
  • Zainteresowania: Komputer, Kosmos, Technologia
  • Miejscowość: Sitno, lubelskie
Odp: Świece zapłonowe
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 19, 2019, 11:15:51 »

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r, Audi 80 B4 1,9TDI 1994r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Świece zapłonowe
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 19, 2019, 21:34:58 »
Myślę że jak oryginał to warto wziąść zwłaszcza że cena w porządku w porównaniu do innych logo.  Ostatnio kupiłem filtr oleju PSA niby oryginał na allegro za 30 zł, na obudowie miał logo Citroën i Peugeot więc chyba oryginał.  Widzę że już oryginały do naszych roczników zaczynają się w rozsądnych cenach...wietrzenie magazynów już chyba do zera  :P

Offline Sebastian Osowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 243
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: 3.0 v6 lpg
  • Zainteresowania: Mechanika
  • Miejscowość: Borne Sulinowo
Odp: Świece zapłonowe
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 19, 2019, 23:48:12 »
Jeżeli chodzi o same filtry to oryginały nie muszą mieć logo marki. Na pierwszy montaż idą filtry purflux i one są w sumie oryginalem. Warto zwłaszcza jak ktoś ma hdi to kupować purfluxa, bo układ filtracji między nimi a np. Boscha jest znacznie na +. Filtrony i inne szmelce pomijam.

Offline Nathan Podkański

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 759
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 mk2 2.0 hdi
  • Zainteresowania: Samochody
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Świece zapłonowe
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 21, 2019, 17:52:13 »
Dlaczego filtrony są według ciebie złymi filtrami?

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 044
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Świece zapłonowe
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 21, 2019, 20:04:43 »
Dlaczego filtrony są według ciebie złymi filtrami?

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Bo były kiedyś wpadki z wadliwymi. Było to już dość dawno, a niesmak pozostał.

Offline Nathan Podkański

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 759
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 mk2 2.0 hdi
  • Zainteresowania: Samochody
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Świece zapłonowe
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 21, 2019, 20:36:45 »
To takie samo myślenie, że citroeny się psują. Było to dawno ale niesmak pozostał ale jednak wszyscy tutaj są z ich powodu.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Offline Nathan Podkański

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 759
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 mk2 2.0 hdi
  • Zainteresowania: Samochody
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Świece zapłonowe
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 21, 2019, 20:37:47 »
Jakie macie rady na za pieczone świece? Szukać warsztatu czy samemu ogarniać?

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Świece zapłonowe
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 21, 2019, 20:53:58 »
To takie samo myślenie, że citroeny się psują. Było to dawno ale niesmak pozostał ale jednak wszyscy tutaj są z ich powodu.
Jakby się nie psuły, to by tego forum nie było...
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Świece zapłonowe
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 21, 2019, 20:54:25 »
Jakie macie rady na za pieczone świece? Szukać warsztatu czy samemu ogarniać?
O jakie świece pytasz?
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Nathan Podkański

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 759
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 mk2 2.0 hdi
  • Zainteresowania: Samochody
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Świece zapłonowe
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 21, 2019, 22:13:08 »
Świece zapłonowe.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Świece zapłonowe
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 21, 2019, 23:13:24 »
Zależy, jak bardzo lewe masz dwie ręce :)
Jeśli aluminiowa głowica, to wykręcać na ciepłym silniku.
Zależy jeszcze, co jest założone. Ostatnimi laty BOSCH lubi się rozsypywać.
Mnie przez ponad 20 lat tylko raz udało się zerwać gwint w głowicy.
Z żarowymi bywało już różnie, tutaj wiele znaczy typ świecy.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline rafał kaśkiewicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 416
  • Skąd: poznań
  • Posiadany samochód: C5 mk1 1.8 lpg
  • Miejscowość: poznań
Odp: Świece zapłonowe
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 21, 2019, 23:39:12 »
Zależy, jak bardzo lewe masz dwie ręce :)
Jeśli aluminiowa głowica, to wykręcać na ciepłym silniku.
Zależy jeszcze, co jest założone. Ostatnimi laty BOSCH lubi się rozsypywać.
Mnie przez ponad 20 lat tylko raz udało się zerwać gwint w głowicy.
Z żarowymi bywało już różnie, tutaj wiele znaczy typ świecy.
Generalnie gdyby wszyscy mechanicy przykręcali świece, korki i filtry kluczem dynamometrycznym, to by nie było problemu z odkręcaniem. Po 20 latach doświadczenia, to już dynama nie potrzeba. :-)

 
Szukam chętnych na spocik w Poznaniu.
Mam do wypożyczenia blokady rozrządu do 1,8 i 2,0.