Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 X7 2.2 204KM - Białas  (Przeczytany 8022 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin Owczarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 265
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 204KM
  • Miejscowość: Warszawa
C5 X7 2.2 204KM - Białas
« dnia: Lipiec 22, 2019, 15:46:10 »
Witam wszystkich!


Z racji tego, że w rodzinie pojawiło się C5, postanowiłem dołączyć do grupy. Przez 2 tygodnie znalazłem tutaj sporo cennych informacji :)


Autko zakupione 2 tygodnie temu, ale wymagało ogarnięcia papierologii oraz wstępnych napraw na początek.


C5 było w sferze zainteresować głównie przez hydro. Ma zastąpić galanta V6, którym jeździłem 11 lat, a który biodegraduje się strasznie szybko i został od roku budowozem, w którym wożę wszystko. W weekendy i na dłuższe czasy podróżuję LS430 - stary ale jary jak to mówią. Mimo wieku jest w idealnym stanie i aż żal nim parkować na mieście :D


Szukałem z żoną daily - wymagania żony: poniżej 9sek do setki, automat i sedan. Mile widziana pamięć foteli. Idealny kandydat to było infinit M37, ale z racji budowy budżet mocno okrojony :(
Pomysłów na auto było kilka.
Zaczęliśmy od Sonaty V6 po lifcie i grandeura 3.3 też po lifcie. Tego drugiego prawie kupiliśmy. Swoją drogą ciekawe auto, ale z racji jednego nietypa z ograniczonym dostępem części uznaliśmy, że to nie jest dobry pomysł...
Potem miał być VelSatis 3,5V6. Niestety legenda japońskiego silnika do których przywkłem okazała się mitem.. Nie jest to jednostka idealna, a na dodatek skrzynia potrafi płatać figle.
Szukałem 3.0V6 PB, ale kolega z tego forum, który także przesiadł się do lexusa zdecydowanie odradził.
Zerkałem na 3.0HDi, ale przypadkiem trafił się białas lub inaczej brudas :D





Wewnatrz wygladal prawie identycznie i wygladem nie zachecal do kupna.
Przebieg 210kkm/2013 rok.


Sprawdzenie vinu nie dalo żadnego rezultatu. Brak wpisów gwarancyjnych.
Ale za to sprawdzenie po ostatnim przeglądzie we Francji dało już więcej.
Auto robiło 30-40kkm rocznie.
W lipcu 2017 miało 129kkm.


W październiku 2018 kiedy dostał w błotnik miało 201kkm.
W chwili sprzedaży miało 210kkm w styczniu tego roku.


Więc w sumie wszystko się zgadzało. Auto po szkodzie było jeżdżace.


Z mankamentów:
- uszkodzenie tylnego błotnika i drzwi
- lewy przedni siłownik wycieka
- zderzaki do przelakierowania
- buczenie na biegu jałowym - poduszka aktywna pod silnikiem
- pęlnięty prawy halogen


Poza tym auto w oryginale. Silnik w super kondycji, bez wycieków. Po wysprzątaniu wnętrza (bez detailingu), wygląda jak nowy.


Wyposażenie to exclusive jak przystało na ten silnik. Pełne skóry plus pakiet paktronik przód oraz rolety tylne. Felgi 19 cali i szyberdach.
Poza tym to chyba standard. Chyba, że były jeszcze jakieś gadżety, o których nie wiem.


Auto po umyciu wygląda zdecydowanie lepiej :D Ale to jeszcze nie efekt finalny. Mam już drzwi w kolor.
Zdjęcia byle jakie - takie dostałem od brata, który ogarniał za mnie auto.




Do tej pory zrobione:
- rozrząd OEM (stary okazał się niedawno wymieniany - na obudowie od spodu była naklejka, ale jej wcześniej nie widziałem. Jak już rozebraliśmy auto to wymieniliśmy) - wymiana przy 175kkm w 2018 roku. Więc na nowym zrobione niecałe 40kkm.
Ale mam spokój na jakieś 160tys, więc pewnie do samego końca auta u mnie
- olej w silniku - wleciał mobil 1 5w30 ESP. Przed olejem płukanka liqui moly pro line
- wszystkie filtry na purflux - oleju, paliwa, powietrza i przeciwpyłkowy
- płyn chłodzący motul
- halogen wymieniony
- drzwi przełożone ale bez tapicerki - muszę przełożyć wiązkę bo handlarz poucinał kostki (żeby przełożyć wiązkę muszę rozwiercić nity podstawy głośnika :()
- wymiana dynamiczna oleju w skrzyni - Ravenol tWS


Kolejne na liście -
- siłownik plus wymiana kompletna LDS - już czeka nowy na wymianę
- regeneracja poduszki pod silnikiem
- naprawa blacharska
- wymiana płynu hamulcowego


Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: C5 X7 2.2 204KM - Białas
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 22, 2019, 16:06:48 »
Piękne auto, gratuluję. Oby tylko ta dynamiczna wymiana oleju nie narobiła szkód, jeżeli była to pierwsza wymiana w ogóle, może niedługo czekać Cię "mały" remont... Niestety te skrzynie 200k robią bez remontu, no chyba że ktoś wymieniał im olej co ok 60k, wtedy będzie długo i bezproblemowo działać. Powodzenia!
FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Marcin Owczarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 265
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 204KM
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7 2.2 204KM - Białas
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 22, 2019, 23:01:50 »
Olej byl syfiasty. Poki co skrzynia dziala idealnie. Myślę, że nic jej nie bedzie.

Wymiana dynamiczna uzdrowila skrzynię aisina w moim poprzednim aucie. Tutaj bylo ok przed i po wymianie jest tak samo :)

Dopiero uczę się tego auta. Jest specyficzne, totalnie inne od moich japonskich aut, którymi do tej pory jezdzilem.

Żonie się podoba, choć mowi, ze lag przy starcie ja trochę wkurza:D

Poza tym to naprawdę robi pozytywne wrazenie w wiekszosci aspektow.

Offline Damian Skupień

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Posiadany samochód: Citroen c5 2.0hdi
  • Miejscowość: Rokietnica
Odp: C5 X7 2.2 204KM - Białas
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 23, 2019, 19:15:01 »
Biała perła  ;D prezentuje się ciekawie  :)

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: C5 X7 2.2 204KM - Białas
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 23, 2019, 19:32:49 »
Bezawaryjnego użytkowania ;)
Egzemplarz bardzo fajny

Offline Marcin Owczarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 265
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 204KM
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7 2.2 204KM - Białas
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 28, 2019, 23:55:00 »
Dzięki Panowie :)


Kilometry lecą, powoli uczę się tego auta. Jeździ się bardzo przyjemnie, ale mimo obiecywania sobie nie porównywać go do Lexusa niestety nie mogę się oprzeć porównaniom.


Choć auta dzieli 10 lat różnicy, oba mają podobny przebieg, to C5 pod prawie każdym względem czegoś brakuje.


Z plusów hamulce w C5 - żyleta. Tarcze większe niż w sporo większym i cięzszym LS.
Lepsza elastyczność, ale przy automacie, to sprawa drugorzędna.
C5 trochę lepiej wybiera mikronierówności, ale w cąłkowitej klasywfikacji komfortu nie jest ani gorszy, ani lepszy. Porównywalnie, choć lexus dzięki układowi napędowmu płynie, nie ma skoków momentu, nie próbuje hamować silnikiem, tylko dostojnie płynie. Nawet z gazem w podłodze pasażerowie nie narzekają na przeciążenia.
Citroen jest też ładniejszy, nowocześniej wygląda, fajna sylwetka, ciekawe rysy, choć mógłby mieć trochę krótszy przedni zwis. Z tyłu z podwójnym wydechem wygląda wręcz rasowo.


Poza tym niestety LS wygrywa prawie każdą kategorię, nawet te w kosztach eksploatacji czy skomplikowaniu naprawy.


LS-a od początku serwisuje sam. Przestudiowałem service manuale, schematy. Wszystko jest bajecznie opisane, auto mimo, że skomplikowane i ma na pokładzie 25 sterowników, to jest banalnie proste w naprawie. Praktycznie każdy moduł ma niezapisywalny rom. Nie interresuje go kalibracja, vin i inne cuda. Wymieniam część, wsiadam i jadę dalej.
W c5 sprawa nie jest juz tak banalna, a serwisówka słaba. Schematy elektryczne mało intuicyjne i osobiście mi nie podchodzą.


C5 miał być autem daily, którym będziemy jeździli żeby w dłuższe trasy pojechać LS-em, ale efekt jest taki, że wchodząc do garażu i mając do wyboru 2 auta nie widzę argumentu by pojechać C5 :( Poprzednie auto, które jeszcze mam miało jeden mocny argument - jeszcze niższe koszty eksploatacji.


C5 w trasie jest dynamiczny, ale z miejsca długo nic się nie dzieje. Początkowo myślałem, że to skrzynia, ale to jednak turbo dziura. Turbina zaczyna pompować na 1 biegu od ok 20km/h. To sprawia, że ciężko jest wykonywać szybkie manewry.
Przykładowo skręcić w lewo zanim auta z przeciwka zdążą w ogóle ruszyć.


Nie mogłem się doczekać świateł w akcji - skrętne bixenony to jest coś co chciałem mieć i czego mi brakowało. A tu też lekkie rozczarowanie. Choć zużycie lamp jest mniejsze niż w LS430, który przejeździł 170kkm na światłach mijania - miał od nowości zamalowany czujnik świateł - obowiązkowe światła dzienne w Danii, w które nie był fabrycznie wyposażony. Teraz ma dziennie w długich.
Lexus nie ma soczewek, tylko odbłyśnik i żarnik. Światłą świecą lepiej pomimo lat. W C5 skręcają, ale w LS świecą szerzej. W C5 jest fajnie doświetlanie boczne - tego w LS mi brakuje i już miałem zakładać z wersji Japońskiej, ale czasu zabrakło :(


Cisza - LS jest cichszy, ale C5 wiele nie ustepuję i to jego mocny plus. Gdyby nie diesel pod maską byłaby bajka ;)


C5 mi się podoba i jeszcze dam mu szansę :) choć kusi mnie jednak przesiadka do mocnej V6 rodem z Japonii i ryk silnika spod maski. Szczególnie, że w ciągu 5 lat koszty wyjdą podobnie...


W towrzystwie starszyzny:



I okiem termowizji w słońcu - biały wygrywa:



« Ostatnia zmiana: Lipiec 29, 2019, 08:29:26 wysłana przez Marcin Owczarek »

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 686
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: C5 X7 2.2 204KM - Białas
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 29, 2019, 07:38:13 »
Żeby uczciwie porównać Cytrynę do LS musiałbyś nabyć C6 i to z 3.0 HDI  :)
Ale fajnie, że C5 będąc o dwie klasy niżej porównujesz nie rzadko na równi.

Offline Marcin Owczarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 265
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 204KM
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7 2.2 204KM - Białas
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 29, 2019, 08:31:35 »
Zdaje sobie sprawę, że to 2 różne klasy auta, ale tym bardziej C5 robi pozytywne wrażenie.


Raz, że to niższy segment, a 2, że nie marka premium, a potrafi bardzo pozytywnie zaskoczyć. W swoim segmencie nie ma sobie równych pod względem cena jakość :)

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: C5 X7 2.2 204KM - Białas
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 29, 2019, 10:00:22 »
W swoim segmencie nie ma sobie równych pod względem cena jakość :)
Powiedz to właścicielom konkurencji. Mam przyjaciela który jeździ Passatem - od zawsze, zmieniając na kolejne generacje, i chciałem użyć konkretnych argumentów - nawet osobiście jechał moim samochodem - wszystko na nic  :P
Ja rozumie - design C5 nie musi wszystkim przypaść do gustu - o tych się nie dyskutuje, ale komfort jazdy w porównaniu między tymi dwoma modelami jest oczywisty.

Offline Marcin Owczarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 265
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 204KM
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7 2.2 204KM - Białas
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 29, 2019, 10:26:57 »
Z "sektą" VAG-oską nie ma dyskusji :D


Siostra kupiła przypadkiem B6 2.0TDi 170KM z DSG. Była dobra cena, bo poza tym niczym nie kusi to auto. Byłem ciekaw jak to jeździ z DSG, o którym tyle słyszałem. A tu małe zdziwienie, nie zrobiło na mnie żadnego wrażenia - na użytkowniku klasycznych skrzyń AT. Moc silnika też słaba. Wnętrzne nudne, nijakie (choć bogata wersja). Sparowanie telefonu to nielada wyzwanie :D


Citroen jest jakiś - ma charakter, styl - udziwnione felgi, które pasują itd. No i ma zawieszenie hydro. Nie jest autem idealnym, bo takich nie ma, ale to świetne auto segmentu D.


W tym białym kolorze wygląda świetnie - choć zawsze czarne auta podobały mi się najbardziej.


Brat jest zakochany w BMW - trochę mu się nie dziwię, bo BMW to świetne auta, ale ja mam osobiście awersję. Poza E38 nie podchodzą mi z wyglądu (no może jeszcze F01, ale to jest padaka jeśli chodzi o trwałość). Ale przjechawszy się citroenem był w szoku. Hamulce jak w 535d, wyciszenie nie gorsze niż w BMW, moc silnika, komfort. Rzadko kiedy słyszę z jego ust pochlebną opinię o autach innych marek.


Niedocenione C5 ma też jeden wielki plus - przez to niedocenienie traci na wartości i nie styrane egzemplarze można kupić za sensowne pieniądze.


Dzisiaj C5 pojechało na serwis klimy. Syczało w parowniku - pewnie mało czynnika. Znając podejście Francuzów, chłodzi znaczy nie trzeba nic robić :D Mimo tego chłodzi ekstra. A dzięki białem kolorowi wsiada się o wiele przyjemniej na czarne skóry.


W piątek jedzie do blacharza. Trochę zajęły poszukiwania, ale znalazłem gościa co cynuje i zgrzewa elementy. Choć naprawa nie ingeruje w konstrukcję, to chciałbym żeby to było zrobione jak najlepiej.

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 686
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: C5 X7 2.2 204KM - Białas
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 29, 2019, 10:51:04 »
W C5 w układzie klimy dużym plusem jest czujnik jakości powietrza. Jak jedziesz za jakimś kopciuchem to momentalnie odcina obieg zewnętrzny.

Offline Marcin Owczarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 265
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 204KM
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7 2.2 204KM - Białas
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 29, 2019, 11:01:35 »
Nie wiem czy po 2012 jest jeszcze ten czujnik :( Chyba w ramach oszczędności trochę go uproszczono.


W trybie auto zamyka się przy cofaniu i przy używaniu spryskiwacza szyby - tak jest napisane w instrukcji. Nie ma wzmianki o zanieczyszczeniach. Na początku produkcji był... u mnie go już chyba nie ma. Ale sprawdzę na service citroen.
Szkoda indeksowania, podświetlanych schowków drzwi... Ale księgowi kombinowali jak sprawić by C5 była bardziej konkurencyjny.


W LS430 jest i bardzo go cenie. Łapie CO, NO, HC więc cały syf wykrywa.


UPDATE:
Sprawdziłem i widzę na schemacie, ze jest ten czujnik.
Numer 643692. Dziwne, że w instrukcji o tym nie wspomnieli.



« Ostatnia zmiana: Lipiec 29, 2019, 11:15:19 wysłana przez Marcin Owczarek »

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: C5 X7 2.2 204KM - Białas
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 29, 2019, 13:05:47 »
W C5 w układzie klimy dużym plusem jest czujnik jakości powietrza. Jak jedziesz za jakimś kopciuchem to momentalnie odcina obieg zewnętrzny.
No właśnie aż pokłóciliśmy się ze szwagrem. Ona ma C5 z 2008 ja z 2011 - u niego faktycznie jest czujnik, u mnie niestety już nie.

Offline Marcin Owczarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 265
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 204KM
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7 2.2 204KM - Białas
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 29, 2019, 13:19:42 »
Przejrzalem schematy i po vin patrzac u mnie niby jest.

Ale w manualach do 2009 roku jest w instrukcji napiasne o czujniku jakości powietrza. Potem jest tylko o wstecznym i że uniemożliwia przedsotawanie się dymu..

Więc może jednak z niego nie zrezygnowano, choć opis nie jest jednoznaczny.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 29, 2019, 13:32:36 wysłana przez Marcin Owczarek »

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 686
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: C5 X7 2.2 204KM - Białas
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 29, 2019, 13:28:13 »
Może to być zależne od wersji.
Tomasz masz 2.0 tam zawsze czegoś brakowało w wyposażeniu  ;)

Offline Marcin Owczarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 265
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 204KM
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7 2.2 204KM - Białas
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 29, 2019, 13:53:36 »
Przejrzalem i widze, ze w wersji dual zone byl czujnik zawsze. Dokladnie ten sam co w C6.


Moze to tylko kwestia opisu w instrukcji. Musze przetestowac.

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: C5 X7 2.2 204KM - Białas
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 29, 2019, 13:55:15 »
Przejrzalem i widze, ze w wersji dual zone byl czujnik zawsze. Dokladnie ten sam co w C6.


Moze to tylko kwestia opisu w instrukcji. Musze przetestowac.
No ja właśnie niby mam ten czujnik 6436 93, ale to chyba nie to, bo jak jadę za kopciuchem to nic się nie dzieje i śmierdzi niemiłosiernie, a u szwagra faktycznie nie śmierdzi.

Offline Marcin Owczarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 265
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 204KM
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7 2.2 204KM - Białas
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 29, 2019, 14:11:21 »
Zobacz sobie w:



Podzespół elektryczny > Komfort i użytkowanie > Ogrzewanie / klimatyzacja  >NAWIEW - WLOT POWIET - MODUŁ -REDUKTOR

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 686
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: C5 X7 2.2 204KM - Białas
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 29, 2019, 14:48:32 »
No ja właśnie niby mam ten czujnik 6436 93, ale to chyba nie to, bo jak jadę za kopciuchem to nic się nie dzieje i śmierdzi niemiłosiernie, a u szwagra faktycznie nie śmierdzi.

A masz nawiew ustawiony w pozycji "A" Auto?

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: C5 X7 2.2 204KM - Białas
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 29, 2019, 15:16:26 »


A masz nawiew ustawiony w pozycji "A" Auto?
Zawsze ;)
Mówię Ci że się ze szwagrem pokłóciłem, bo myślałem że mi bajki jakieś pisze,  aż w końcu mnie przywiózł i faktycznie.
Myślałem że może kwestia filtra, ale ja też montuje Purflux z filtrem węglowym i nic.
U mnie śmierdzi, u niego nie.

Offline Marcin Owczarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 265
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 204KM
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7 2.2 204KM - Białas
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 29, 2019, 15:54:53 »
Sprawdź na service citroen czy masz ten czujnik: 643692

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 060
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7 2.2 204KM - Białas
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 29, 2019, 15:57:31 »
Przejrzalem i widze, ze w wersji dual zone byl czujnik zawsze.
Nie zawsze bo ja nie mam w żadnym, auta poliftowe
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 586
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: C5 X7 2.2 204KM - Białas
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 29, 2019, 16:05:21 »
Nie wiem czy po 2012 jest jeszcze ten czujnik :( Chyba w ramach oszczędności trochę go uproszczono.
...
Sprawdziłem i widzę na schemacie, ze jest ten czujnik.
Numer 643692. Dziwne, że w instrukcji o tym nie wspomnieli.


Jest, ale uproszczony, wykrywa wilgotność powietrza (zimą od czasu do czasu otwiera obieg jak szyby zaczynają parować). Jak podepniesz DiagBox i zaczniesz sprawdzać parametry bieżące z tego czujnika to wartość dla NOx jest kosmiczna i adnotacja, że jeśli nie generuje błędu to jest wycięty w programie...

Tomek to też tłumaczy dlaczego u Twojego szwagra działa, a u nas... no właśnie.
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Marcin Owczarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 265
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 204KM
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7 2.2 204KM - Białas
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 29, 2019, 16:13:52 »
Sprawdziłem i od 2008 roku do końca produkcji czujnik miał ten sam numer części. Po moim VIN pokazuje ten czujnik w service.citroen.com

Według instrukcji przestaje działać przy -5C automatyczna regulacja i obieg jest zawsze otwarty.

Jak będę miał chwilę to rzucę okiem w diag box. Może to była opcja.


PS. Dokładnie ten sam był w C6.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 29, 2019, 16:50:02 wysłana przez Marcin Owczarek »

Offline Marcin Owczarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 265
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 204KM
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7 2.2 204KM - Białas
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpień 02, 2019, 00:22:33 »
Cytrynka trafiła w końcu na warsztat blacharski.


Znalezienie blacharza, który wykona naprawę zgodnie ze sztuką to nielada wyzwanie. Jakieś drobne naprawy zlecałem w przeszłości w innych autach i za każdym razem byłem niezadowolony, więc każda kolejna była w innym miejscu.


Tym razem udało się namierzyć warsztat, który nie dość, że używa lutospawarki, to jeszcze cynuje połączenia. Zdecydowałem się na naprawę według standardów ASO. Choć uszkodzenie nie jest duże i można było się pokusić o cięcie na skróty na górze błotnika, to ustaliłem z blacharzem naprawę po słupku tylnym i progu. Jeśli robi tak jak mówi, to będzie dobrze.


Warsztat z polecenia znajomego mechanika.


Tymczasem przejechałem jeżdżąc koło domu prawie 1000km. Spalanie średnie z tego dystansu to 8.7. Dużo i niedużo.
W mieście spalanie wychodzi bardzo fajnie, w trasie już gorzej - autostrada lub ekspresówka.


Poza tym bardzo przyjemne auto, które w kilkanaście sekund staje się crossoverem - takim prawdziwym, a nie udawanym, bo prześwit naprawdę robi wrażenie ;)