Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: swap z benzyny na diesla  (Przeczytany 239 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Łukasz Fusek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 506
  • Posiadany samochód: Citroen c5 Break 2,0hdi + C2 GT
  • Zainteresowania: rajdy srajdy
  • Miejscowość: Kobierzyce
swap z benzyny na diesla
« dnia: Lipiec 31, 2019, 14:46:40 »
witam, zastanawiam sie nad przekładką  silnika z benzynowego 1.8  na 2.0 hdi, (oba mk1 ). Mechanicznie wszystko jest do zrobienia mając dawce i biorcę koło siebie, ale co z elektryką i zabezpieczeniem pojazdu:   BSI, immobilizer, sterownik silnika, alarmem?  zapraszam do  dyskusji,
wariat, a ty uważasz się za normalnego?

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 566
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: swap z benzyny na diesla
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 31, 2019, 15:31:19 »
W sterownik diessla musisz wpisać swój VIN i potrzebna Ci wiązką na silnik od diessla. Reszta powinna być P&P. Pytanie tylko po co?

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 470
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: swap z benzyny na diesla
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 01, 2019, 12:44:16 »
Jeśli masz dawcę to przekładasz z niego BSI + ECU + kluczyki.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Patryk Powroźnik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 191
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 2.2hdi,
  • Zainteresowania: mechanika samochodowa, chiptuning
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: swap z benzyny na diesla
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 04, 2019, 14:08:51 »
Roboty na grube tygodnie bez większego efektu, licz się z wieloma dodatkowymi kosztami, bo przy takiej robocie zawsze coś się zjebi**
Wydechy, ecu, wiązka kabli ecu, bsi, czysczenie baku, kluczyk, stacyjka, ciekawe czy nie będzie problemu imo z zegarami, pompa paliwa - musi podać odpowiednie ciśnienie/ilość - jak zwał tak zwał.. łapy silnika ciekawe czy mają taki sam rozstaw, półosie obstawiam, że nie będą pasować ( ale nie jestem pewny ), do ogarnięcia zestaw bezpieczników...
Moim zdaniem gra nie warta świeczki, jak 1.8 się psuje to remontować, jak się nie opłaca remont to swap, na 3.0 albo wcale   ;D

Daily
C5 2.2HDi 4hp20 -> egr/fap/cat off -> turboworks IC, intake system -> Garrett 2256v = +2xx hp

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 566
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: swap z benzyny na diesla
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 04, 2019, 20:10:03 »
Roboty na grube tygodnie bez większego efektu, licz się z wieloma dodatkowymi kosztami, bo przy takiej robocie zawsze coś się zjebi**
Wydechy, ecu, wiązka kabli ecu, bsi, czysczenie baku, kluczyk, stacyjka, ciekawe czy nie będzie problemu imo z zegarami, pompa paliwa - musi podać odpowiednie ciśnienie/ilość - jak zwał tak zwał.. łapy silnika ciekawe czy mają taki sam rozstaw, półosie obstawiam, że nie będą pasować ( ale nie jestem pewny ), do ogarnięcia zestaw bezpieczników...
Moim zdaniem gra nie warta świeczki, jak 1.8 się psuje to remontować, jak się nie opłaca remont to swap, na 3.0 albo wcale   ;D
Mniej roboty niż Ci się wydaje...  ;) Zwłaszcza jak masz obok dawcę kompletnego. Ale do prostych taka impreza nie należy. No i pozostaje jeszcze kwestia przednich hamulców, bo raczej w 1.8 będą słabsze.

Offline Patryk Powroźnik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 191
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 2.2hdi,
  • Zainteresowania: mechanika samochodowa, chiptuning
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: swap z benzyny na diesla
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 04, 2019, 21:10:17 »
To wkońcu mało roboty czy dużo ?  ;D  nie wpadajmy w skrajności " do prostych taka impreza nie należy " a " mniej roboty niż ci się wydaje "
Osobiście wiem ile jest pracy w takich zabiegach. Posiadanie dawcy ułatwi robotę ale nie zmienia to faktu, że to praca na parę tygodni... i ponownie dodam, swap z 1.8 na 2.0 hdi jest bezsensowny  ;D przynajmniej moim zdaniem.
Daily
C5 2.2HDi 4hp20 -> egr/fap/cat off -> turboworks IC, intake system -> Garrett 2256v = +2xx hp

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 566
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: swap z benzyny na diesla
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 04, 2019, 21:32:03 »
To wkońcu mało roboty czy dużo ?  ;D  nie wpadajmy w skrajności " do prostych taka impreza nie należy " a " mniej roboty niż ci się wydaje "
Osobiście wiem ile jest pracy w takich zabiegach. Posiadanie dawcy ułatwi robotę ale nie zmienia to faktu, że to praca na parę tygodni... i ponownie dodam, swap z 1.8 na 2.0 hdi jest bezsensowny  ;D przynajmniej moim zdaniem.
No jest... Bo czas który trzeba na to poświęcić... Kupisz 2.0HDi gotowy oryginalny, i części po VIN dobierzesz bez problemów... A taki swap... to będą wiecznie jakieś "jaja". Chyba że ktoś się bardzo nudzi... nie zabronimy.  ;)

Offline Patryk Powroźnik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 191
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 2.2hdi,
  • Zainteresowania: mechanika samochodowa, chiptuning
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: swap z benzyny na diesla
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 04, 2019, 21:56:29 »
zgadzam się w 100%  ;D
Daily
C5 2.2HDi 4hp20 -> egr/fap/cat off -> turboworks IC, intake system -> Garrett 2256v = +2xx hp