Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Wymiana wahaczy przód  (Przeczytany 2141 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Nathan Podkański

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 759
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 mk2 2.0 hdi
  • Zainteresowania: Samochody
  • Miejscowość: Katowice
Wymiana wahaczy przód
« dnia: Lipiec 31, 2019, 22:47:25 »
Witam
Mam już kupione, nie będę nabiał jednego silentblocka, kupiłem całe kompletne wahacze. Ktoś już ogarniał temat?
Czy mając podjazdy, podstawowe narzędzia, dam radę to sam wymienić ? Kupiłem firmy PTS czy jakoś tak. Podobno dość dobre, macie jakieś pojęcie o tej firmie?
 Czy wymiana wahaczy kwalifikuje do późniejszego  ustawienia zbieżności?
Czy przy okazji wymienić sworznie?
Proszę o jakieś rady.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
« Ostatnia zmiana: Lipiec 31, 2019, 23:25:11 wysłana przez Nathan Podkański »

Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: Wymiana wahaczy przód
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 01, 2019, 07:41:57 »
zbieżnośc do sprawdzenia przy takiej wymianie, szkoda opon jak się coś rozjedzie.

Myślę że bez żadnego problemu wymienisz, pamietaj o dokręcaniu wszystkiego jak auto bedzie stać na kołach, nie dokręcaj do końca w powietrzu.


sworznie w zależności od ich zużycia, jeśli gumki uszkodzone albo sworznie w palcach luźno chodzą i mają jakieś luzy to do wymiany.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 033
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Wymiana wahaczy przód
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 01, 2019, 11:46:11 »
Zbieżność nie rozjeżdża się w tych autach po wymianach takich. Jedynie rozjechać się może jeśli, zamiennik nie trzyma wymiarów. Ogólnie nie widzę sensu wymiany całych wahaczy, ale kto co lubi.

 Sworznie bardzo ciężko zmienić bez specjalnego klucza, ale się da. Jednak tu trzeba uważać, potrafi sworzeń wykręcić się z gwintem zwrotnicy. Wtedy tylko wymiana całej zwrotnicy wchodzi w grę. Radzę też wkręcać nowe sworznie na "średni" klej do gwintów.

Offline Nathan Podkański

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 759
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 mk2 2.0 hdi
  • Zainteresowania: Samochody
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Wymiana wahaczy przód
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 01, 2019, 11:50:10 »
Samemu to jest jakaś filozofia? Ja widzę sens. Kupuje nowy dobrej jakości zamiennik firmy  RTS mam wszystko wbite i w zasadzie jest plug and play. Bez prasy i narzędzi trwało by to długo nie mówiąc o nerwach, czasie. Czy auto ustawić na najwyższym położeniu i lewarkiem w górę?

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 033
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Wymiana wahaczy przód
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 01, 2019, 11:53:40 »
Jak nie masz jak wyprasować... Faktycznie ma to trochę sensu.

 Auto w normalnej pozycji, odłącz akumulator żeby nie korygowało pozycji. Reszta to prosta robota, problemem może być jedynie wymiana sworznia.

Offline Nathan Podkański

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 759
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 mk2 2.0 hdi
  • Zainteresowania: Samochody
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Wymiana wahaczy przód
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 01, 2019, 12:09:35 »
A jakim kluczem sworzeń wymienię?

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Wymiana wahaczy przód
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 01, 2019, 12:37:48 »
A wcięło mój post .

Jak masz imadło i szlifierkę kątową to dasz radę wymienić nabijając je na wahacz. Cena wahacza 10-20zł + koszt tulei.

Zaopatrz się w ściągacz do sworzni.

Tutaj masz całą instrukcję krok po kroku, łącznie z tym jak wygląda klucz do sworzni domowej roboty:

https://www.samnaprawiamauto.com/2017/09/citroen-c5-regeneracja-wahaczy-przod.html
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Nathan Podkański

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 759
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 mk2 2.0 hdi
  • Zainteresowania: Samochody
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Wymiana wahaczy przód
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 01, 2019, 12:43:18 »
Pieknie, nie znalazłem tego na Google  dziwne. Wielkie dzięki.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 033
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Wymiana wahaczy przód
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 01, 2019, 13:06:39 »
Robienie samemu takiego klucza mija się z celem... Więcej czasu stracisz na tworzenie go, niż wynosi jego cena.
 https://allegro.pl/oferta/zestaw-kluczy-sworznia-wahacza-peugeot-citroen-oln-6870547465  Przykładowy zestaw, można kupić też jeden konkretny. Niestety nie pamiętam jakiego rozmiaru używałem w C5, bo nas interesują tylko te dwa z wypustkami.
 Nie bardzo wiem jak miałby wyglądać ściągać do sworzni dla tego auta. Jak siedzi metalowa osłona sworznia nie ma podejścia dla ściągaczy. Ale tu wystarczy uderzyć młotkiem i ładnie odskakuje.

Offline Nathan Podkański

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 759
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 mk2 2.0 hdi
  • Zainteresowania: Samochody
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Wymiana wahaczy przód
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 01, 2019, 13:22:15 »
Tak właśnie racja. Jak ktoś nie ma czasu i narzędzi czasu to trzeba wydać kilka zł. Dla majsterkowiczów to wyzwanie i przyjemność.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Wymiana wahaczy przód
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 01, 2019, 13:46:32 »
Nie bardzo wiem jak miałby wyglądać ściągać do sworzni dla tego auta. Jak siedzi metalowa osłona sworznia nie ma podejścia dla ściągaczy. Ale tu wystarczy uderzyć młotkiem i ładnie odskakuje.

Z tymi sworzniami bywa różnie, u mnie mechanik tłukł z 15 min aby go wybić, naprężał zwieszenie, tłukł w wahacz a sworzeń sobie siedział, dopiero użył ściągacza i za chwilę sworzeń był wyjęty.
https://allegro.pl/oferta/sciagacz-drazkow-kierowniczych-sworzni-sworzen-7739794683
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 033
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Wymiana wahaczy przód
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 01, 2019, 14:20:10 »
Nie bardzo wiem jak miałby wyglądać ściągać do sworzni dla tego auta. Jak siedzi metalowa osłona sworznia nie ma podejścia dla ściągaczy. Ale tu wystarczy uderzyć młotkiem i ładnie odskakuje.

Z tymi sworzniami bywa różnie, u mnie mechanik tłukł z 15 min aby go wybić, naprężał zwieszenie, tłukł w wahacz a sworzeń sobie siedział, dopiero użył ściągacza i za chwilę sworzeń był wyjęty.
https://allegro.pl/oferta/sciagacz-drazkow-kierowniczych-sworzni-sworzen-7739794683
To musiał się pozbyć osłony sworznia. Inaczej takiego ściągacza nie wsadzisz tam. Mi jakoś sworznie wychodzą pięknie z wahaczy, uderzę dwa razy i już. Niestety w C4 zdarzyło mi się że wykręciłem sworzeń ze zwrotnicy z gwintem, musiałem na szybko szukać drugiej zwrotnicy.

Offline Robert Ciupek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 49
  • Skąd: Okolice Chrzanowa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 fl 2004 2,0 benzyna, Honda Jazz 1,4
  • Miejscowość: Okolice Chrzanowa
Odp: Wymiana wahaczy przód
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 01, 2019, 16:38:56 »
Nie bardzo wiem jak miałby wyglądać ściągać do sworzni dla tego auta. Jak siedzi metalowa osłona sworznia nie ma podejścia dla ściągaczy. Ale tu wystarczy uderzyć młotkiem i ładnie odskakuje.

Z tymi sworzniami bywa różnie, u mnie mechanik tłukł z 15 min aby go wybić, naprężał zwieszenie, tłukł w wahacz a sworzeń sobie siedział, dopiero użył ściągacza i za chwilę sworzeń był wyjęty.
https://allegro.pl/oferta/sciagacz-drazkow-kierowniczych-sworzni-sworzen-7739794683
Podbiję. Dwa wahacze - regeneracja, oba sworznie wymiana - robota ok. 6-7 godzin. Sworznie nie chciały zejść. Robił mechanik oczywiście. W  międzyczasie zadzwonił (dla odreagowania), że mi spali to auto

Offline Daniel Dzienisowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 401
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: była X1 kombi 2.0 16v lpg bez HA 1996,była C5 BREAK 2.0HDI 136KM SX 2005.jest c5 2.0hdi 163
  • Miejscowość: Białystok
Odp: Wymiana wahaczy przód
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 01, 2019, 17:03:49 »
Nie bardzo wiem jak miałby wyglądać ściągać do sworzni dla tego auta. Jak siedzi metalowa osłona sworznia nie ma podejścia dla ściągaczy. Ale tu wystarczy uderzyć młotkiem i ładnie odskakuje.

Z tymi sworzniami bywa różnie, u mnie mechanik tłukł z 15 min aby go wybić, naprężał zwieszenie, tłukł w wahacz a sworzeń sobie siedział, dopiero użył ściągacza i za chwilę sworzeń był wyjęty.
https://allegro.pl/oferta/sciagacz-drazkow-kierowniczych-sworzni-sworzen-7739794683
Podbiję. Dwa wahacze - regeneracja, oba sworznie wymiana - robota ok. 6-7 godzin. Sworznie nie chciały zejść. Robił mechanik oczywiście. W  międzyczasie zadzwonił (dla odreagowania), że mi spali to auto
Mi mechanik z doświadczeniem,4 tuleje,2 sworznie ,2końcówki i 1 łacznik z ustawieniem zbieżności ogarnął w 2 godzinki.
Pozdrawiam
przez 100tkm była xantia break 2,0 16v 1996r,przez 50tkm c5 2.0 hdi 2005

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 033
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Wymiana wahaczy przód
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 01, 2019, 17:10:48 »
Nie bardzo wiem jak miałby wyglądać ściągać do sworzni dla tego auta. Jak siedzi metalowa osłona sworznia nie ma podejścia dla ściągaczy. Ale tu wystarczy uderzyć młotkiem i ładnie odskakuje.

Z tymi sworzniami bywa różnie, u mnie mechanik tłukł z 15 min aby go wybić, naprężał zwieszenie, tłukł w wahacz a sworzeń sobie siedział, dopiero użył ściągacza i za chwilę sworzeń był wyjęty.
https://allegro.pl/oferta/sciagacz-drazkow-kierowniczych-sworzni-sworzen-7739794683
Podbiję. Dwa wahacze - regeneracja, oba sworznie wymiana - robota ok. 6-7 godzin. Sworznie nie chciały zejść. Robił mechanik oczywiście. W  międzyczasie zadzwonił (dla odreagowania), że mi spali to auto
Mi mechanik z doświadczeniem,4 tuleje,2 sworznie ,2końcówki i 1 łacznik z ustawieniem zbieżności ogarnął w 2 godzinki.
Pozdrawiam
Mniej więcej tyle to zajmuje jak wszystko idzie pięknie.  ;)

Offline Nathan Podkański

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 759
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 mk2 2.0 hdi
  • Zainteresowania: Samochody
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Wymiana wahaczy przód
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 02, 2019, 00:46:58 »
Lewy poszedł szybko bez bólu ale życie nie jest usłane różami. Prawa strona to droga krzyżowa. Trzeba było uciąć gwint ze sworznia z aby ściągnąć stary wahacz. Wyrobiło się gniazdo na torx. Ktoś zaklepal obudowę sworznia i wkrecil go na smarze miedzianym. Trzymało przez lata na amen. Sworzeń nie do ruszenia.
Szczęście, że miałem pomocnika to się udało siłowo wykonać operacje. Nie obyło się bez prania młotem. Klucz do sworznia się przydał.
Dziękuję wam bardzo. Cieszę się, że nabyłem dwa nowe wahacze a nie nabijalem bo by się nie udało tak tego ogarnąć przed nocą bez uzycia prasy.
Zamiennik firmy RTS koszt. 235 PLN szt. Podobno bardzo dobra jakość, 3 lata gwarancji.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
« Ostatnia zmiana: Sierpień 02, 2019, 05:19:10 wysłana przez Nathan Podkański »

Offline Nathan Podkański

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 759
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 mk2 2.0 hdi
  • Zainteresowania: Samochody
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Wymiana wahaczy przód
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 03, 2019, 05:12:34 »
A nikt nie wspomniał, że potrzebny jest klej do gwintów.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 033
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Wymiana wahaczy przód
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 03, 2019, 06:15:39 »
.......... Radzę też wkręcać nowe sworznie na "średni" klej do gwintów.
Świetnie zabezpiecza on gwint przed korozją, i dużo lepsze daje efekty jak "smar miedziany" który "wszyscy" lubią do wszystkiego stosować.