Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Jaki akumulator...  (Przeczytany 6850 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotr Przyłubski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 60
  • Skąd: Tychy
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Tourer 2.0 HDI 163KM 2010r, Peugeot 207 1.4 75KM 2009, Volvo FH13 480KM 2009r
  • Zainteresowania: Ciężki transport :)
  • Miejscowość: Tychy
Jaki akumulator...
« dnia: Sierpień 04, 2019, 14:24:20 »
Witam was,

czy ktoś może wie, jakiej marki były montowane akumulatory na pierwszy montaż? Mam u siebie aku od produkcji auta, jest na nim tylko naklejka PSA oraz wartość 74Ah 800A.
Z racji, że ma już 9 lat to zaczyna padać, bo wystarczy, że otworzę i zamknę bagażnik 3 razy i już muszę odpalić silnik by go móc znów zamknąć/otworzyć. Jadąc z podłączoną lodówką to po 30min postoju już miał zadyszke przy odpalaniu silnika.

No i teraz chciałbym kupić nowy, a że ten wytrzymał 9 lat to bym najchętniej kupił taki sam. Ewentualnie myślę nad Boschem Silver S5 74Ah 750A, ktoś może ma taki i może coś doradzić?


Offline Tomasz Niemiec

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 53
  • Skąd: Wrocław i okolice
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer 2,0 BlueHDI 2016 !50KM; poprzednio Citroen C5 Tourer 2011r. 2,0Hdi 136KM RHR
  • Miejscowość: Wrocław i okolice
Odp: Jaki akumulator...
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 04, 2019, 15:05:10 »
Eksploatuje drugi rok boscha s5-008 780A, 77ah - bez problemów.

Offline Marcin Owczarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 265
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 204KM
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Jaki akumulator...
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 04, 2019, 23:21:05 »
U mnie był Exide z logo Citroen 70Ah 760A.

Z racji tego, że auto stało pół roku, akumulator padł. Teraz kupiłem Wartę 77Ah 780A.

Offline Michał Uriasz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 494
  • Skąd: Rybnik
  • Posiadany samochód: Insignia :)
Odp: Jaki akumulator...
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 05, 2019, 07:36:03 »
Eksploatuje drugi rok boscha s5-008 780A, 77ah - bez problemów.
A masz hydro? Bo też mam od półtora roku tego Bosha i dobrego słowa o nim nie mogę powiedzieć (3.0 hdi z hydro). Nie wytrzymał nawet jednej zimy - musiałem go regularnie doładowywać.
Everybody lies.

Offline Piotr Przyłubski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 60
  • Skąd: Tychy
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Tourer 2.0 HDI 163KM 2010r, Peugeot 207 1.4 75KM 2009, Volvo FH13 480KM 2009r
  • Zainteresowania: Ciężki transport :)
  • Miejscowość: Tychy
Odp: Jaki akumulator...
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 05, 2019, 07:50:32 »
Michał, a S5 008, czyli 77Ah nie jest za słaby dla 3.0? W 3.0 nie było przypadkiem 95Ah?

Z tego co czytałem w którymś wątku na forum, to te Bosche były polecane, z kolei odradzali Varte Silver. O Centrze nikt nic konkretnego nie pisał, raz się przewinął ZAP Sznajder.

Tak też się zastanawiałem właśnie między ZAP a Bosch.

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Jaki akumulator...
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 05, 2019, 07:55:23 »
Przeglądając testy doszedłem do wniosku,że nasze krajowe akumulatory są najlepsze.Dobrze wypadają Jenox i AutoPart.Oba z serii Gold.

Offline Marcin Owczarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 265
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 204KM
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Jaki akumulator...
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 05, 2019, 09:20:43 »
Prawda jest taka, że czy to będzie Polski, ukraiński, japoński czy niemiecki akumulator, to musi zgadzać się bilans energetyczny.

Używając ogrzewania postojowego załatwiłem w rok Boscha S4, a potem yuase.

Jeżdżąc non stop na krótkich odcinkach trzeba doladowac akumulator. Jeśli będzie niedoładowany to się zasiarcza i wtedy ani żadna gwarancja, ani renomowany producent nam nie pomoże.

Offline Michał Uriasz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 494
  • Skąd: Rybnik
  • Posiadany samochód: Insignia :)
Odp: Jaki akumulator...
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 05, 2019, 09:44:54 »
Michał, a S5 008, czyli 77Ah nie jest za słaby dla 3.0? W 3.0 nie było przypadkiem 95Ah?
Według serwisówki citroena nie. Ale też czytałem żeby do 3.0 dać 95
Everybody lies.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Jaki akumulator...
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 05, 2019, 09:52:41 »
Ja u siebie od 2 lat mam Kozaka 80Ah 720A i daje radę, ale trzeba go w zimie co 2 tygodnie podładowywać jak się jeździ tylko po mieście na krótkich odcinkach, bo 3.0 jest bardzo prądożerny. Oryginalnie była Varta 75Ah 800A i myślałem, że to wina aku, ale do tej pory ten aku jeździ w innym dieslu i nie ma z nim problemu. Z reguły wszystkie wersje 3.0hdi są standardowo wyposażone w webasto i wiele innych udogodnień, które zżerają sporo prądu i aku potrzebuje ze 30km, aby się jako tako doładować a ja czasami w zimie robię tyle w tydzień, bo do pracy mam 2,5km a z powrotem 2km ;). W tym roku ustawiłem sobie lexią aku 95Ah w module ładowania i ładowanie się poprawiło, zobaczymy co będzie w tym roku w zimie. Myślę, że będzie lepiej, ale raczej też trzeba będzie co jakiś czas doładowywać aku. Ja mam ten luksus, że mam ładowarkę w garażu podziemnym i nie muszę wyciągać aku, tylko podpinam ładowarkę do auta po powrocie z pracy i rano jest ready, tylko trzeba wtyczkę z gniazdka wyciągnać ;), więc nie jest to zbytnio uciążliwe.

Offline Piotr Przyłubski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 60
  • Skąd: Tychy
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Tourer 2.0 HDI 163KM 2010r, Peugeot 207 1.4 75KM 2009, Volvo FH13 480KM 2009r
  • Zainteresowania: Ciężki transport :)
  • Miejscowość: Tychy
Odp: Jaki akumulator...
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 05, 2019, 11:53:22 »
Panowie, mam pytanie, czy trzeba w Lexii od razu po wymianie akumulatora, jeszcze przed "odpaleniem silnika" ustawić nowe parametry? Czy mogę np. wymienić akumulator i przejechać 20km do serwisu gdzie dopiero wtedy zmienią mi parametry?


Offline Damian Grzejka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 102
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 HDI 136KM
  • Miejscowość: Piaseczno
Odp: Jaki akumulator...
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 05, 2019, 12:39:29 »
Do 2.0 rhr upatrzylem sobie varta e39 agm. Dobre opinie zagraniczne. Liczba możliwych rozruchow w zimie porównując do klasycznego znacznie większa.
Ktos ma taki aku?

Offline Marcin Owczarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 265
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 204KM
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Jaki akumulator...
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 05, 2019, 12:48:29 »
Pytanie czy w DB można ustawić AGM?

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Jaki akumulator...
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 05, 2019, 13:11:10 »
Chyba jest taka opcja z tego co pamiętam, jak rok temu ostatni raz bawiłem się DB, bo AGM wymaga innego -mniejszego napięcia ładowania niż kwasowe a mój altek przy hamowaniu silnikiem daje 15,2V w wersji z aku kwasowym, więc chyba byłoby to za dużo. Jednak trzeba to przed kupnem sprawdzić. Nie wiem czy w wersji bez start&stop jest sens bawić się w taki akumulator.

Offline Marcin Owczarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 265
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 204KM
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Jaki akumulator...
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 05, 2019, 13:38:11 »
Właśnie, też nie widzę sensu AGM-a bez opcji start stop. Tak jak napisałeś, ładowanie AGM-a różni się od zwykłego, dlatego pytam czy jest taka opcja. W przeciwnym razie zabijemy agma dość szybko.




Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: Jaki akumulator...
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 05, 2019, 15:26:37 »
Właśnie, też nie widzę sensu AGM-a bez opcji start stop. Tak jak napisałeś, ładowanie AGM-a różni się od zwykłego, dlatego pytam czy jest taka opcja. W przeciwnym razie zabijemy agma dość szybko.
Wystarczy wyłączyć moduł szacowania naładowania akumulatora i napięcie ładowania nie przekroczy 14,4 V, co w przypadku AGM jest odpowiednim napięciem.
Ten cały moduł - wg moich doświadczeń - jest też powodem problemów z akumulatorem.

Offline Tomasz Niemiec

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 53
  • Skąd: Wrocław i okolice
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer 2,0 BlueHDI 2016 !50KM; poprzednio Citroen C5 Tourer 2011r. 2,0Hdi 136KM RHR
  • Miejscowość: Wrocław i okolice
Odp: Jaki akumulator...
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 05, 2019, 17:01:00 »
Eksploatuje drugi rok boscha s5-008 780A, 77ah - bez problemów.
A masz hydro? Bo też mam od półtora roku tego Bosha i dobrego słowa o nim nie mogę powiedzieć (3.0 hdi z hydro). Nie wytrzymał nawet jednej zimy - musiałem go regularnie doładowywać.


Mam hydro. Co prawda ładowałem go zimą, ale to tylko dlatego, że robiłem krótkie przebiegi. Nigdy się nie rozładował, odpukać do tej pory nie miałem z nim problemów.

Offline Marcin Owczarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 265
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 204KM
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Jaki akumulator...
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 05, 2019, 17:03:06 »
W moim C5 po 6 latach był nadal OEM. Wytrzymał 6 i 210kkm. Pewnie nadal by jeździł gdyby auto nie stało pół roku.

Offline Piotr Przyłubski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 60
  • Skąd: Tychy
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Tourer 2.0 HDI 163KM 2010r, Peugeot 207 1.4 75KM 2009, Volvo FH13 480KM 2009r
  • Zainteresowania: Ciężki transport :)
  • Miejscowość: Tychy
Odp: Jaki akumulator...
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 05, 2019, 17:11:52 »
Ponawiam pytanie, czy po włożeniu nowego Aku mogę spokojnie pojechać autem te 20km do serwisu, żeby zmienili parametry, czy parametry muszą być od razu zmienione, zanim rusze autem?

Offline Marcin Owczarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 265
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 204KM
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Jaki akumulator...
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 05, 2019, 17:42:31 »
Bez problemu możesz pojechać. Nim mu się nie stanie. Na tymczasowem aku zrobiłem 1000km bez żadnej adaptacji.

Offline Piotr Przyłubski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 60
  • Skąd: Tychy
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Tourer 2.0 HDI 163KM 2010r, Peugeot 207 1.4 75KM 2009, Volvo FH13 480KM 2009r
  • Zainteresowania: Ciężki transport :)
  • Miejscowość: Tychy
Odp: Jaki akumulator...
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 05, 2019, 19:28:07 »
Ok dzięki, to dobra informacja, bo zdecydowałem się na Banner PowerBull Pro 77Ah, a u mnie w mieście jest 100zł droższy jak w mieście 20km dalej :|

Ps. Jak kogoś interesuje, to z info od gościa co zajmuje się aku, to w C5 na pierwszy montaż szły 3 akumulatory(ale nie wiem konkretnie które roczniki) z czego dwa to:

Moll 74Ah
Banner 77Ah

Trzeciego nie pamiętam.

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Jaki akumulator...
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 05, 2019, 19:42:40 »
Miałem Vartę Silver - padła zaraz po gwarancji. Teraz mam Kozak i jest dobrze, nie ma economy mode przez dłuższy czas - autko 2.0 HDI 136 KM - jazda w większości miasto.

Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

Offline Marcin Owczarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 265
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 204KM
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Jaki akumulator...
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 05, 2019, 21:22:46 »
Tak jak pisałem, u mnie OEM był Exide, więc to może ta 3ecia marka.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Jaki akumulator...
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 05, 2019, 22:09:18 »
W 3.0 hdi na pierwszy montaż szła Varta 75Ah 800A.

Offline Jacek Janikowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 341
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 Tourer 2.2 HDI '11, CX GTI Turbo '84, CX Prestige' 81, DS 19 Pallas '68
  • Miejscowość: Poznań
Odp: Jaki akumulator...
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 06, 2019, 10:54:31 »
U mnie w 2.2 HDi 204 fabrycznie był 70ah 760A AGM.

Teraz muszę kupić nowy i się zastanawiam czy AGM  to dobry pomysł, bo auto nie ma S&S, a aku jest umiejscowione pod maską, a podobno AGM tego bardzo nie lubią.

Może EFB jest lepszym wyborem, aczkolwiek cenowo nie ma dużej różnicy do AGM.

Muszę jeszcze sprawdzić jakie typy akumulatorów można ustawić w module ładowania w DiagBoxie.

Offline Marcin Owczarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 265
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 204KM
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Jaki akumulator...
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpień 06, 2019, 11:12:23 »
U mnie nie było AGM-a, więc na 99% można ustawić zwykły.


Zawsze szukałem nalepszych - czyt najdroższych akumulatorów do swoich aut. Ale po swoich doświadczeniach wychodzi na to, że więcej zależy od samej eksploatacji i nie ma sensu przepłacać ;)


Za Exide 77Ah 780A zapłaciłem 350zł i mam nadzieję, że te 4-5 lat pojeździ.


Swoją drogą, to widzę, że na pierwszy montaż szły całkowicie różne akumualtory.