Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Problem z cofajacym się paliwem..  (Przeczytany 356 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Sebastian Osowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 172
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: C5 mkI V6 207
  • Zainteresowania: Mechanika
  • Miejscowość: Borne Sulinowo
Problem z cofajacym się paliwem..
« dnia: Sierpień 07, 2019, 14:31:08 »
Mam szybkie pytanie do posiadaczy głównie 3.0. Czy mógłby ktoś z Was sprawdzić czy pompa paliwa po każdorazowym przekręceniu na zapłon podbija paliwo?

Mam u siebie  problem natury takiej, że jak przekrece zapłon to się załączy, i jak zrobię to ponownie to już nie. I teraz nie wiem czy tylko raz ma podbić, czy za każdym razem. Mam jeszcze 206 1.4 w benzynie i tam z każdym razem pompa się załącza.

Będę wdzięczny jak ktoś to sprawdzi. Bo to, że paliwo schodzi z układu to wiem i najprawdopodobniej po czyszczeniu baku się tak zrobiło. Tylko męczy mnie ta pompa :p


Własna lexia. Jak coś priv.
Moja c5 została pozbawiona już skrzyni automatycznej na rzecz manualnej :D

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Problem z cofajacym się paliwem..
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 07, 2019, 17:11:09 »
Pompa załącza się zawsze na 2-3 sekundy po przekręceniu stacyjki, bez uruchomienia silnika.

Offline Radosław Misztal

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 82
  • Posiadany samochód: C5 3.0 v6 2002, C5 1.8 2002
  • Miejscowość: Komarów, Zamość, lubelskie
Odp: Problem z cofajacym się paliwem..
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 07, 2019, 18:11:03 »
Na 99% nie dobija ponownie. Ciężko mi określić po u mnie za każdym przekręceniem kluczyka testuje poziomowanie lamp, co zagłusza nieco pompę. Ale wydaje mi się, że paliwo pompuje tylko za pierwszym razem - nawet w Lanosie tak miałem.

Offline Sebastian Osowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 172
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: C5 mkI V6 207
  • Zainteresowania: Mechanika
  • Miejscowość: Borne Sulinowo
Odp: Problem z cofajacym się paliwem..
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 07, 2019, 21:18:27 »
No ja z podłączoną kontrolką zauważyłem, że tylko raz podbija. Co mi trochę nie pasuje, bo na moje jak w większości aut powinno za każdym razem.
Własna lexia. Jak coś priv.
Moja c5 została pozbawiona już skrzyni automatycznej na rzecz manualnej :D

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 833
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Problem z cofajacym się paliwem..
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 09, 2019, 16:49:51 »
Masz czujnik ciśnienia paliwa. Jeśli ciśnienie jest wystarczające, pompa nie startuje po włączeniu zapłonu,
tylko w momencie uruchomienia wtryskiwaczy.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT CLIO 1,2 16V Expression 2002 97.000 mil
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 204.000 mil

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Problem z cofajacym się paliwem..
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 09, 2019, 20:45:22 »
Masz czujnik ciśnienia paliwa.
Benzyna nie ma tego co byś chciał....dla Swojej teorii.

Offline rafał kaśkiewicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 400
  • Skąd: poznań
  • Posiadany samochód: C5 mk1 1.8 lpg
  • Miejscowość: poznań
Odp: Problem z cofajacym się paliwem..
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 10, 2019, 08:16:20 »
W c4 nie zawsze się włącza pompa. Tylko tam ją słychać już po otwarciu drzwi.
Być może bsm ci pada.
U mnie prawie nie słychać pompy więc nie wiem czy się włącza za każdym razem.
P307 cc też nie zawsze się włącza.
Szukam chętnych na spocik w Poznaniu.
Mam do wypożyczenia blokady rozrządu do 1,8 i 2,0.

Offline Łukasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 298
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Poprzednio: C5 MkI 2.0 Pb, C5 MkIII 2.0 Pb Obecnie: C5 MkIII 3.0 V6 HDI Tourer CHIP 282 KM, 532 Nm
  • Zainteresowania: Fotografowanie
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Problem z cofajacym się paliwem..
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 10, 2019, 14:10:42 »
A jaki jest problem? Długie kręcenie rozrusznika zanim odpali czy coś innego?
To, co mi przychodzi do głowy w takim przypadku to reduktor puszczający gaz podciśnieniem, ale to jeśli masz LPG. A nie wiem czy masz?

Offline Sebastian Osowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 172
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: C5 mkI V6 207
  • Zainteresowania: Mechanika
  • Miejscowość: Borne Sulinowo
Odp: Problem z cofajacym się paliwem..
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 11, 2019, 00:39:16 »
Tak lpg mam. Ale to nie jest tego wina. Nawet ostatnio jeździłem tylko na benzynie i auto po nocy tak samo się zachowało. Czyli długo kręci i strasznie potrafi się przydławić po rozruchu. Nigdy wcześniej się tak nie działo, aż do momentu jak zdejmowałem bak do wymiany przewodu hydraulicznego i przy okazji wyciągnąłem pompę paliwa celem wyczyszczenia baku. Muszę iść tą drogą, ale to dam znać bo ostatnio czas znalazłem na wygłuszenie drzwi.
Własna lexia. Jak coś priv.
Moja c5 została pozbawiona już skrzyni automatycznej na rzecz manualnej :D

Offline rafał kaśkiewicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 400
  • Skąd: poznań
  • Posiadany samochód: C5 mk1 1.8 lpg
  • Miejscowość: poznań
Odp: Problem z cofajacym się paliwem..
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 11, 2019, 22:41:40 »
Miałem podobnie przy Mitsubishi Sigma 3.0. Po wymianie filtra paliwa rano ciężko odpalała.
Po wyjechaniu zbiornika benzyny przeszło.Spróbuj punktami pomiarowymi upuścić po 5 l do bańki.
Szukam chętnych na spocik w Poznaniu.
Mam do wypożyczenia blokady rozrządu do 1,8 i 2,0.

Offline Sebastian Osowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 172
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: C5 mkI V6 207
  • Zainteresowania: Mechanika
  • Miejscowość: Borne Sulinowo
Odp: Problem z cofajacym się paliwem..
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 19, 2019, 08:40:52 »
No to teraz tak.


Pompa paliwa raz jeszcze była wyciągnięta, sprawdziłem wszystkie oringi w miejscach, gdzie mogłem je uszkodzić są całe.
Gdzieś w internecie widziałem jak w nowszym bsm można było zrobić zworkę, aby sprawdzić czy to wina bms. Niestety z racji generacji instalacji mam starszy moduł i teraz pytanko czy w nim też można zrobić taki zabieg jak tutaj:
https://www.fotosik.pl/zdjecie/32a11be442ff747d


Niestety mam bsm a6 jak tutaj i niezbyt wiem z którego przewodu dać zasilanie na bezpiecznik.
Własna lexia. Jak coś priv.
Moja c5 została pozbawiona już skrzyni automatycznej na rzecz manualnej :D

Offline rafał kaśkiewicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 400
  • Skąd: poznań
  • Posiadany samochód: C5 mk1 1.8 lpg
  • Miejscowość: poznań
Odp: Problem z cofajacym się paliwem..
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 20, 2019, 08:19:03 »
W c4 jak padło bsm, to wywalał jeszcze błędy od wtrysków i cewek i chyba czegoś jeszcze.
Jak wyjmiesz bezpiecznik od pompy, to zobaczysz.


Ja zrobiłem zestaw z przekaźnikiem I sterowanie poszło z grubego kabla z podwójnej kostki.
Jeden ma zasilanie po odpaleniu silnika, a drugi zaraz po zapłonie.
A + z śrubki od bezpieczników MAX.
Szukam chętnych na spocik w Poznaniu.
Mam do wypożyczenia blokady rozrządu do 1,8 i 2,0.

Offline Sebastian Osowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 172
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: C5 mkI V6 207
  • Zainteresowania: Mechanika
  • Miejscowość: Borne Sulinowo
Odp: Problem z cofajacym się paliwem..
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 02, 2019, 18:37:34 »
Na chwilę obecną problem dużo rzadziej się pojawia. Także nie ruszam póki jest lepiej :p
Własna lexia. Jak coś priv.
Moja c5 została pozbawiona już skrzyni automatycznej na rzecz manualnej :D

Online Tomasz Tokarczyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Posiadany samochód: C5 MK I 3.0 (STAG 300-ISA2 + Barracudy)
  • Miejscowość: Słupsk
Odp: Problem z cofajacym się paliwem..
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 04, 2019, 23:34:00 »

Typowe objawy zapowietrzenia układu.
Sprawdź czy nadal jest powietrze. Prawa strona auta bliżej kabiny na wężu jest odpowietrznik, na włączonym zapłonie jak poleci paliwo to ok.



(zdjęcie pożyczyłem z internetu)