Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Problem z cofajacym się paliwem..  (Przeczytany 1692 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Sebastian Osowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 243
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: 3.0 v6 lpg
  • Zainteresowania: Mechanika
  • Miejscowość: Borne Sulinowo
Problem z cofajacym się paliwem..
« dnia: Sierpień 07, 2019, 14:31:08 »
Mam szybkie pytanie do posiadaczy głównie 3.0. Czy mógłby ktoś z Was sprawdzić czy pompa paliwa po każdorazowym przekręceniu na zapłon podbija paliwo?

Mam u siebie  problem natury takiej, że jak przekrece zapłon to się załączy, i jak zrobię to ponownie to już nie. I teraz nie wiem czy tylko raz ma podbić, czy za każdym razem. Mam jeszcze 206 1.4 w benzynie i tam z każdym razem pompa się załącza.

Będę wdzięczny jak ktoś to sprawdzi. Bo to, że paliwo schodzi z układu to wiem i najprawdopodobniej po czyszczeniu baku się tak zrobiło. Tylko męczy mnie ta pompa :p



Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Problem z cofajacym się paliwem..
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 07, 2019, 17:11:09 »
Pompa załącza się zawsze na 2-3 sekundy po przekręceniu stacyjki, bez uruchomienia silnika.

Offline Radosław Misztal

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 335
  • Posiadany samochód: C5 3.0 v6 2002, C5 1.8 2002
  • Zainteresowania: Komputer, Kosmos, Technologia
  • Miejscowość: Sitno, lubelskie
Odp: Problem z cofajacym się paliwem..
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 07, 2019, 18:11:03 »
Na 99% nie dobija ponownie. Ciężko mi określić po u mnie za każdym przekręceniem kluczyka testuje poziomowanie lamp, co zagłusza nieco pompę. Ale wydaje mi się, że paliwo pompuje tylko za pierwszym razem - nawet w Lanosie tak miałem.

Offline Sebastian Osowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 243
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: 3.0 v6 lpg
  • Zainteresowania: Mechanika
  • Miejscowość: Borne Sulinowo
Odp: Problem z cofajacym się paliwem..
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 07, 2019, 21:18:27 »
No ja z podłączoną kontrolką zauważyłem, że tylko raz podbija. Co mi trochę nie pasuje, bo na moje jak w większości aut powinno za każdym razem.

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Problem z cofajacym się paliwem..
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 09, 2019, 16:49:51 »
Masz czujnik ciśnienia paliwa. Jeśli ciśnienie jest wystarczające, pompa nie startuje po włączeniu zapłonu,
tylko w momencie uruchomienia wtryskiwaczy.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Problem z cofajacym się paliwem..
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 09, 2019, 20:45:22 »
Masz czujnik ciśnienia paliwa.
Benzyna nie ma tego co byś chciał....dla Swojej teorii.

Offline rafał kaśkiewicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 416
  • Skąd: poznań
  • Posiadany samochód: C5 mk1 1.8 lpg
  • Miejscowość: poznań
Odp: Problem z cofajacym się paliwem..
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 10, 2019, 08:16:20 »
W c4 nie zawsze się włącza pompa. Tylko tam ją słychać już po otwarciu drzwi.
Być może bsm ci pada.
U mnie prawie nie słychać pompy więc nie wiem czy się włącza za każdym razem.
P307 cc też nie zawsze się włącza.
Szukam chętnych na spocik w Poznaniu.
Mam do wypożyczenia blokady rozrządu do 1,8 i 2,0.

Offline Łukasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 305
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MkIII 3.0 V6 HDI Tourer CHIP 282 KM, 532 Nm, Poprzednio: C5 MkI 2.0 Pb, C5 MkIII 2.0 Pb
  • Zainteresowania: Fotografowanie
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Problem z cofajacym się paliwem..
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 10, 2019, 14:10:42 »
A jaki jest problem? Długie kręcenie rozrusznika zanim odpali czy coś innego?
To, co mi przychodzi do głowy w takim przypadku to reduktor puszczający gaz podciśnieniem, ale to jeśli masz LPG. A nie wiem czy masz?

Offline Sebastian Osowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 243
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: 3.0 v6 lpg
  • Zainteresowania: Mechanika
  • Miejscowość: Borne Sulinowo
Odp: Problem z cofajacym się paliwem..
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 11, 2019, 00:39:16 »
Tak lpg mam. Ale to nie jest tego wina. Nawet ostatnio jeździłem tylko na benzynie i auto po nocy tak samo się zachowało. Czyli długo kręci i strasznie potrafi się przydławić po rozruchu. Nigdy wcześniej się tak nie działo, aż do momentu jak zdejmowałem bak do wymiany przewodu hydraulicznego i przy okazji wyciągnąłem pompę paliwa celem wyczyszczenia baku. Muszę iść tą drogą, ale to dam znać bo ostatnio czas znalazłem na wygłuszenie drzwi.

Offline rafał kaśkiewicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 416
  • Skąd: poznań
  • Posiadany samochód: C5 mk1 1.8 lpg
  • Miejscowość: poznań
Odp: Problem z cofajacym się paliwem..
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 11, 2019, 22:41:40 »
Miałem podobnie przy Mitsubishi Sigma 3.0. Po wymianie filtra paliwa rano ciężko odpalała.
Po wyjechaniu zbiornika benzyny przeszło.Spróbuj punktami pomiarowymi upuścić po 5 l do bańki.
Szukam chętnych na spocik w Poznaniu.
Mam do wypożyczenia blokady rozrządu do 1,8 i 2,0.

Offline Sebastian Osowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 243
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: 3.0 v6 lpg
  • Zainteresowania: Mechanika
  • Miejscowość: Borne Sulinowo
Odp: Problem z cofajacym się paliwem..
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 19, 2019, 08:40:52 »
No to teraz tak.


Pompa paliwa raz jeszcze była wyciągnięta, sprawdziłem wszystkie oringi w miejscach, gdzie mogłem je uszkodzić są całe.
Gdzieś w internecie widziałem jak w nowszym bsm można było zrobić zworkę, aby sprawdzić czy to wina bms. Niestety z racji generacji instalacji mam starszy moduł i teraz pytanko czy w nim też można zrobić taki zabieg jak tutaj:
https://www.fotosik.pl/zdjecie/32a11be442ff747d


Niestety mam bsm a6 jak tutaj i niezbyt wiem z którego przewodu dać zasilanie na bezpiecznik.

Offline rafał kaśkiewicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 416
  • Skąd: poznań
  • Posiadany samochód: C5 mk1 1.8 lpg
  • Miejscowość: poznań
Odp: Problem z cofajacym się paliwem..
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 20, 2019, 08:19:03 »
W c4 jak padło bsm, to wywalał jeszcze błędy od wtrysków i cewek i chyba czegoś jeszcze.
Jak wyjmiesz bezpiecznik od pompy, to zobaczysz.


Ja zrobiłem zestaw z przekaźnikiem I sterowanie poszło z grubego kabla z podwójnej kostki.
Jeden ma zasilanie po odpaleniu silnika, a drugi zaraz po zapłonie.
A + z śrubki od bezpieczników MAX.
Szukam chętnych na spocik w Poznaniu.
Mam do wypożyczenia blokady rozrządu do 1,8 i 2,0.

Offline Sebastian Osowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 243
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: 3.0 v6 lpg
  • Zainteresowania: Mechanika
  • Miejscowość: Borne Sulinowo
Odp: Problem z cofajacym się paliwem..
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 02, 2019, 18:37:34 »
Na chwilę obecną problem dużo rzadziej się pojawia. Także nie ruszam póki jest lepiej :p

Offline Tomasz Tokarczyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 74
  • Posiadany samochód: C5 MKI 3.0
  • Miejscowość: Słupsk
Odp: Problem z cofajacym się paliwem..
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 04, 2019, 23:34:00 »

Typowe objawy zapowietrzenia układu.
Sprawdź czy nadal jest powietrze. Prawa strona auta bliżej kabiny na wężu jest odpowietrznik, na włączonym zapłonie jak poleci paliwo to ok.



(zdjęcie pożyczyłem z internetu)