Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Falujące obroty, osłona paska rozrządu  (Przeczytany 271 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Grzegorz Rusek

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Posiadany samochód: Citroën C5 mk1 2.0 HPi
  • Zainteresowania: Lotnictwo
  • Miejscowość: Lublin
Falujące obroty, osłona paska rozrządu
« dnia: Sierpień 07, 2019, 16:28:57 »
Witam,

Mam problem z falującymi obrotami w C5 z 2001 roku, 2.0 HPi, benzyna.

Na zimnym jak i na ciepłym silniku falują obroty, +/- 50 obr./min., czasem można poczuć jak skoczy o około 100 obr./min. Podczas jazdy co kilkanaście czuć delikatne szarpanie, tak jakby opony traciły na ułamek sekundy przyczepność.

Zamierzam wybrać się do diagnosty. Jednakże przed tym chciałbym się poradzić tu na forum.

Pod maską, za silnikiem znalazłem kabel w wtyczką który leżał luzem. Znalazłem również drugi kabel który pasuje do tej wtyczki (brązowa). W jednej wtyczce umieszczony był opornik. Po jego wyjęciu i spięciu kabli ze sobą obroty falują nadal. Podejrzewam że to kabel od sondy lambdy, ale chciałbym się dowiedzieć czy to co widać na zdjęciu to jest właśnie od niej? Kabel w otulinie to drugi kabel który idzie za silnikiem.

Druga sprawa. Czy tej rurze wlotu powietrza niczego nie brakuje? Ona ma tak się zaczynać? Skierowana jest w stronę silnika i być może zasysa ciepłe powietrze. Z tym że obroty falują nawet na zimnym silniku.

Kolejne pytanie. Czy osłonę paska rozrządu można zdjąć bez demontażu innych elementów? Dwa zatrzaski u góry zauważyłem, ale pozostałych nie widzę.

Znacie dobrego diagnostę w okolicach Lublina, lub samego Lublina?


Pozdrawiam, Grzegorz

Offline Krystian Pytlik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: kopiec
  • Posiadany samochód: citroen C5 mk1 1.8 benzyna+ gaz sedan 2004r
  • Miejscowość: kopiec
Odp: Falujące obroty, osłona paska rozrządu
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 07, 2019, 19:42:02 »
witam odnośnie tej rury to ma być odwrotnie w stronę nad kola i do niej dołączony jest jeszcze jedna rura która kończy w nad kolu.

Offline Piotr Puścian

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 903
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Falujące obroty, osłona paska rozrządu
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 07, 2019, 21:13:30 »
 Z silnikiem HPI będzie duży problem żeby znaleźć kogoś kto dobrze go ogranie, a i tanio nie będzie jeśli wejdzie się w układ paliwowy.

 Osobiście z kolegą walczyliśmy z jego Laguną F5R więc delikatnie temat znam.

 Swoją drogą odważne posunięcie kupno auta z tym silnikiem.
 Jeśli przewód z brązową wtyczką idzie tak jak na zdjęciach widać, to powinna być to lambda. Skoro siedział tam rezystor są spore szanse że jest niesprawna.

Offline Grzegorz Rusek

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Posiadany samochód: Citroën C5 mk1 2.0 HPi
  • Zainteresowania: Lotnictwo
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Falujące obroty, osłona paska rozrządu
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 08, 2019, 10:02:56 »
Masz rację jeżeli chodzi o silnik HPi, ale nie napisał bym że jest to regułą. Znajomy miał Audi a6, 2.5 TDI v6. Bardzo sobie chwalił. Inni tej jednostki napędowej nie cierpią. Wiele osób jest zadowolonych z Renault Laguny II, a wiemy jakie opinie o niej chodzą... Loteria.
Dziś rano dostałem wydruk z komputera. Jeśli chodzi o sonde lambde - żadnych konkretów nie ma. Tylko po co ten opornik był włożony? Ciekawe co autor tego zaawansowanego wynalazku miał na myśli. Przy zakupie w ogóle nie było tej wtyczki widocznej.
Jeśli chodzi o komentarz do błędów które zostały zarejestrowane to kod usterki 48: Obroty silnika > nieważna informacja!
Może ktoś z Was, forumowicze mógłby coś napisać o tym? Jaki kierunek poszukiwań obrać?

Pozdrawiam, Grzegorz
« Ostatnia zmiana: Sierpień 08, 2019, 10:19:19 wysłana przez Grzegorz Rusek »

Offline Piotr Puścian

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 903
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Falujące obroty, osłona paska rozrządu
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 08, 2019, 11:40:01 »
Program którym były odczytywane błędy bardzo źle je interpretuje.
 Mi wygląda to na problem z czujnikiem ciśnienia paliwa i sondą lambda właśnie.
 W Citroenie a jeszcze z tym silnikiem najbezpieczniej odczytywać je Lexią.
 Co do stereotypów odnośnie aut, wszystko jest kwestią "prawdziwego" przebiegu. Znajomy miał audi 2,5TDi V6 od przebiegu 100 tyś do 200tyś i chodziło pięknie, później sprzedał je i uwierz że zrobił to tuż przed poważnymi naprawami które czekały ten silnik.

Offline Grzegorz Rusek

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Posiadany samochód: Citroën C5 mk1 2.0 HPi
  • Zainteresowania: Lotnictwo
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Falujące obroty, osłona paska rozrządu
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 08, 2019, 11:55:50 »
Spróbuję znaleźć kogoś z lexią. Jeśli się nie uda to kupię zestaw. Jak coś więcej będę wiedział to oczywiście napiszę.

Dziękuję serdecznie za odpowiedzi.

Offline Piotr Puścian

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 903
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Falujące obroty, osłona paska rozrządu
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 08, 2019, 12:20:55 »
Jeśli dobrze ja z pamięci interpretuję te błędy... To wchodzimy na bogato, czujnik ciśnienia paliwa do tego samochodu to droga impreza, o ile da się go dostać.
 Niestety nie mam tu pewności. Warto sprawdzić to Lexią.
 Pamiętaj też że niekoniecznie musi być winny czujnik... Może się okazać że to pompa HP ma problemy z ciśnieniem, a objawia się to błędem czujnika.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 08, 2019, 12:32:50 wysłana przez Piotr Puścian »

Offline Grzegorz Rusek

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Posiadany samochód: Citroën C5 mk1 2.0 HPi
  • Zainteresowania: Lotnictwo
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Falujące obroty, osłona paska rozrządu
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 08, 2019, 12:47:33 »
Jasne, mam tego świadomość. Aktualnie nie nastawiam się na małe ani duże koszty. Po prostu chcę wiedzieć co jest przyczyną.

Może warto było by zmierzyć ciśnienie pod jakim podawane jest paliwo podczas jazdy?

Offline Piotr Puścian

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 903
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Falujące obroty, osłona paska rozrządu
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 08, 2019, 12:55:44 »
Jasne, mam tego świadomość. Aktualnie nie nastawiam się na małe ani duże koszty. Po prostu chcę wiedzieć co jest przyczyną.

Może warto było by zmierzyć ciśnienie pod jakim podawane jest paliwo podczas jazdy?
Powodzenia, jeśli znajdziesz czym je zmierzyć... Tam jest one dość wysokie, a i regulator ciśnienia jest... Też może mieszać. Samo ciśnienie jeśli mnie pamięć nie myli też zmienia się w zależności od warunków pracy silnika.

Offline Grzegorz Rusek

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Posiadany samochód: Citroën C5 mk1 2.0 HPi
  • Zainteresowania: Lotnictwo
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Falujące obroty, osłona paska rozrządu
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 08, 2019, 12:58:15 »
Myślałem że jest takowy program który na komputerze wyświetla parametry.

Offline Piotr Puścian

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 903
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Falujące obroty, osłona paska rozrządu
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 08, 2019, 13:17:23 »
Myślałem że jest takowy program który na komputerze wyświetla parametry.
Lexia powinna.  ;)

Offline Grzegorz Rusek

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Posiadany samochód: Citroën C5 mk1 2.0 HPi
  • Zainteresowania: Lotnictwo
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Falujące obroty, osłona paska rozrządu
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 08, 2019, 13:19:46 »
Napisałem do użytkownika tego forum. Posiadał lexie. Fajnie gdyby jeszcze ją miał.

Mógłbym prosić o opisanie w którym miejscu znajduje się czujnik ciśnienia paliwa, a w którym miejscu regulator cisnienia paliwa?

Offline Piotr Puścian

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 903
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Falujące obroty, osłona paska rozrządu
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 08, 2019, 16:14:31 »
W Lagunie F5R oba te elementy były na listwie wtryskowej, podejrzewam że tu będzie podobnie. Jak odróżnić... Chyba najłatwiej poznasz jak poszukasz zdjęć w google, jak co wygląda.

Offline Grzegorz Rusek

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Posiadany samochód: Citroën C5 mk1 2.0 HPi
  • Zainteresowania: Lotnictwo
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Falujące obroty, osłona paska rozrządu
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 10, 2019, 13:51:07 »
Po dokładniejszej obserwacji podczas przyśpieszania słychać delikatny świst, oraz przy prędkości obrotowej około 3500 obr/min, również podczas przyśpieszania słychać przez sekundę metaliczny dźwięk.
Czy mógłbym prosić o schemat rury wlotu powietrza z instrukcji serwisowej (jeśli jest coś o tej rurze)?

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 682
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Falujące obroty, osłona paska rozrządu
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 10, 2019, 14:23:38 »
Wlot powietrza.....

Offline Grzegorz Rusek

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Posiadany samochód: Citroën C5 mk1 2.0 HPi
  • Zainteresowania: Lotnictwo
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Falujące obroty, osłona paska rozrządu
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 10, 2019, 19:13:04 »
Dziękuję.

Dziś sprawdzając płyny zauważyłem że poziom płynu chłodniczego jest na minimum, tzn. po odkręceniu korka widać tylko wilgotne dno. Również bujając samochodem nie bardzo widać płyn, nawet po boku zbiornika. Oczywiście taki stan należy uzupełnić, ale czy to może mieć zbieżność z falującymi obrotami?

Dodatkowo na wydruku z komputera jest mowa o czujniku cieczy chłodzącej.

Śmiechem żartem kilka dni temu mając chwilę czasu odessałem olej z silnika bo był lekko powyżej max...

Offline Piotr Puścian

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 903
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Falujące obroty, osłona paska rozrządu
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 10, 2019, 19:28:33 »
Ten wydruk to nadaje się do toalety w przypadku tego auta.

Offline Sławomir Gawroński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 134
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK I 2.0HPi 139KM
  • Zainteresowania: Citrolandia
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: Falujące obroty, osłona paska rozrządu
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 11, 2019, 08:23:45 »
Masz rację jeżeli chodzi o silnik HPi, ale nie napisał bym że jest to regułą. Znajomy miał Audi a6, 2.5 TDI v6. Bardzo sobie chwalił. Inni tej jednostki napędowej nie cierpią. Wiele osób jest zadowolonych z Renault Laguny II, a wiemy jakie opinie o niej chodzą... Loteria.
Dziś rano dostałem wydruk z komputera. Jeśli chodzi o sonde lambde - żadnych konkretów nie ma. Tylko po co ten opornik był włożony? Ciekawe co autor tego zaawansowanego wynalazku miał na myśli. Przy zakupie w ogóle nie było tej wtyczki widocznej.
Jeśli chodzi o komentarz do błędów które zostały zarejestrowane to kod usterki 48: Obroty silnika > nieważna informacja!
Może ktoś z Was, forumowicze mógłby coś napisać o tym? Jaki kierunek poszukiwań obrać?

Pozdrawiam, Grzegorz
Sprawdź mapsensora przy serwie,  najprawdopodobniej masz to samo co ja w swoim HPI (albo jest brudny albo uszkodzony) też walczę z tymi objawami, jeżeli odpala i nie wchodzi antipolution to pompa i regulator są ok.

Ja u siebie wymieniłem już nawet wężyki podciśnienia wszystkie a wczoraj wpadłem na pomysł ze to jeszcze może być mapsensor jak odpiąłem od niego wtyczkę falowanie ustąpiło.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Citroen C5 2,0 HPi MK1 139KM - 2002
Był:
Citroen C5 2HDi MK1 110KM bez FAP - 2003
Citroen Zx 1.4 - 1994

Diagnostyka Citroen/Peugeot - Cz-wa

Offline Grzegorz Rusek

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Posiadany samochód: Citroën C5 mk1 2.0 HPi
  • Zainteresowania: Lotnictwo
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Falujące obroty, osłona paska rozrządu
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 11, 2019, 11:59:26 »
Znalazłem ten MAP sensor po prawej stronie silnika, z tyłu koło zbiornika wyrównawczego płynu hamulcowego.
Wypiąłem wtyczkę i falowanie dalej występuje. Jeśli twierdzisz że pompa i regulator działają poprawnie bo nie wyświetla się błąd anitpollution, to wszystko wskazuje na sondę lamba.

Być może za kilka dni uda się sprawdzić lexią błędy i parametry podczas pracy to wtedy być może będzie wiadomo coś więcej.

Czy podczas zamykania szyby, Wam też zniża prędkość silnikową o około 100 obr/min, a po zamknięciu wraca do normalnego poziomu?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 11, 2019, 12:32:07 wysłana przez Grzegorz Rusek »

Offline Sławomir Gawroński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 134
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK I 2.0HPi 139KM
  • Zainteresowania: Citrolandia
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: Falujące obroty, osłona paska rozrządu
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 11, 2019, 17:29:35 »
Mi się udało musiałem z poziomu lex.... Wymusić inicjalizację urządzeń samodostosowujacych się. Póki co 80 km przejechanych i jest ok.  Co do szyb to nie zauważyłem tego spadku obrotów.  Może akumulator się kończy....

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Citroen C5 2,0 HPi MK1 139KM - 2002
Był:
Citroen C5 2HDi MK1 110KM bez FAP - 2003
Citroen Zx 1.4 - 1994

Diagnostyka Citroen/Peugeot - Cz-wa

Offline Piotr Puścian

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 903
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Falujące obroty, osłona paska rozrządu
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 11, 2019, 21:18:25 »
Mi się udało musiałem z poziomu lex.... Wymusić inicjalizację urządzeń samodostosowujacych się. Póki co 80 km przejechanych i jest ok.  Co do szyb to nie zauważyłem tego spadku obrotów.  Może akumulator się kończy....

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Z całym szacunkiem, ale 80km to jest nic. Po przynajmniej 800 można uznać że ok.   ;)

Offline Sławomir Gawroński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 134
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK I 2.0HPi 139KM
  • Zainteresowania: Citrolandia
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: Falujące obroty, osłona paska rozrządu
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 12, 2019, 06:48:32 »
No akurat nie znasz chyba HPI, wystarczyło przejechać parę metrów i zahamować aby problem powrócił

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Citroen C5 2,0 HPi MK1 139KM - 2002
Był:
Citroen C5 2HDi MK1 110KM bez FAP - 2003
Citroen Zx 1.4 - 1994

Diagnostyka Citroen/Peugeot - Cz-wa

Offline Sławomir Gawroński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 134
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK I 2.0HPi 139KM
  • Zainteresowania: Citrolandia
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: Falujące obroty, osłona paska rozrządu
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 12, 2019, 09:54:12 »
Możesz jeszcze sprawdzić czy pompa hamulcowa nie leje do serwa, czy nie ubywa Ci płynu w zbiorniczku na pompie. Ja tak miałem przez co musiałem wymienić przy okazji serwo, zregenerować pompę hamulcową i wymienić wężyk podciśnienia wraz z zaworkiem.

Jakbyś był gdzieś w okolicach Częstochowy to mam kompa z lex....

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Citroen C5 2,0 HPi MK1 139KM - 2002
Był:
Citroen C5 2HDi MK1 110KM bez FAP - 2003
Citroen Zx 1.4 - 1994

Diagnostyka Citroen/Peugeot - Cz-wa