Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Przekładka niektórych podzespołów z 2.0 hpi do 2.0 16V  (Przeczytany 2120 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Adam Tomczak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Skąd: Zgierz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V 136KM 2001r
  • Zainteresowania: Zajmuję się instalacją dostępu do internetu, monitoringiem oraz instalacją alarmów w mojej miejscowości.
  • Miejscowość: Zgierz
Przekładka niektórych podzespołów z 2.0 hpi do 2.0 16V
« dnia: Sierpień 30, 2018, 22:00:09 »
Witam wszystkich jak i dziękuję adminom za pozytywne rozpatrzenie mojej rejestracji.
Nie znalazłem podobnego tematu i jeżeli piszę w złym miejscu, z góry przepraszam i proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu.
Więc do rzeczy... Mam możliwość przełożenia niektórych podzespołów z Citroena C5 2.0 hpi 2001r. do C5 2.0 16V 2001r. mianowicie chodzi o przełożenie deski rozdzielczej z dużym kolorowym wyświetlaczem i gps razem z fotelami sterowanymi elektrycznie oraz elektrycznie chowanymi lusterkami i moje pytanie brzmi następująco- Co muszę mieć i co ewentualnie muszę zrobić, aby to współgrało z podzespołami z mojej cytryny i czy w ogóle da radę taką przekładkę zrobić.
Nie pytam czy jest sens, bo większość napisze że nie. Zależy mi jedynie na kimś bardzo mądrym i odpowie na powyższe pytania.
Jeżeli podałem  za mało informacji to proszę pisać, postaram się sprecyzować.
Za jakąkolwiek reakcję i sensowne odpowiedzi strasznie dziękuję i pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Sierpień 30, 2018, 22:37:29 wysłana przez Dariusz Kłeczek »

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Przekładka niektórych podzespołów z 2.0 hpi do 2.0 16V
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 30, 2018, 22:50:08 »
Wszystko się da, tym bardziej, że nie przekładasz elementów silnika.
Fotele potrzebujesz wraz z instalacją. Przy odrobinie szczęścia kostki pod wykładziną będziesz już miał.
Co do składanych lusterek - potrzebujesz lusterka, panel sterowania i instalację. Deska pasuje bez przeróbek, ale
jest trochę zabawy z jej zmianą. Do tego wiązki, radio, czytnik map wraz ze schowkiem, płyty CD z mapami.Poszukaj w archiwum, było na temat dokładania fabrycznej NAVI. Niektórzy nie zmieniali nawet deski, tylko wycinali otwór w swojej i zakładali "daszek" od tej z nawigacją. Z lusterkami podobnie.
Może być konieczność aktywowania pewnych rzeczy w Lexii.

A co do sensowności tych przeróbek:
Elektryczne fotele, jeśli jest dwóch kierowców, są wkurzające przy sporej różnicy wzrostu. Pociągnięcie wajchy i przesunięcie fotela to moment, natomiast guzik trzymasz wciśnięty i czekasz obok auta w głupiej pozycji :)
Jeśli jeździsz sam, to nie przestawiasz (maty grzewcze zazwyczaj i tak nie działają).
Fabryczna NAVI - daaawno brak aktualizacji map, do tego bezsensowne wybieranie adresów joistickiem litera
po literze. Podniesiony wyświetlacz ogranicza też pole widzenia, jeśli jesteś niski.
Składane lusterka - jeśli prawe ma funkcję indeksowania, to przydaje się przy cofaniu. Składanie dezaktywowałem
na zimę, lubiły się łamać zębatki mechanizmów.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Julian Gonet

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 246
  • Skąd: Poznan - Oborniki
  • Posiadany samochód: C2 1.1, C5 2.0i, C5 HPi były: AX,BX,2szt. ZX
  • Zainteresowania: elektronika, trabanty
  • Miejscowość: Poznan - Oborniki
Odp: Przekładka niektórych podzespołów z 2.0 hpi do 2.0 16V
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 30, 2018, 23:01:20 »
Domyslam sie ze hpi byl exclusive.
Sterowanie oswietleniem nog jest z bsi, ktore jest bardziej "kompletne".
Nawi:
Wyswietlacz, sterownik nad schowkiem wraz mocowaniem i czytnikiem, pokretlo z pod recznego, wiazki wraz z przekaznikami i antena. Jesli byl telefon to mikrofon z lampki nad lusterkiem.
Lusterka:
Jesli masz 2wtyczki po 6 pin to tylko lusterka i panel przyciskow z funkcja chowania. Jesli brak pinow to wiazka drzwi.
PS. Jak xenony to :
Bsm z bezp. Nr 7 do podlewania , zbiornik z pompkami i zraszaczami, do poziomowania elektronika pompy hydro z sygnalem poziomowania.

Fotele:
Sprawdz ilosc bezpiecznikow nad bsi na takiej dostawce.

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka


Offline Adam Tomczak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Skąd: Zgierz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V 136KM 2001r
  • Zainteresowania: Zajmuję się instalacją dostępu do internetu, monitoringiem oraz instalacją alarmów w mojej miejscowości.
  • Miejscowość: Zgierz
Odp: Przekładka niektórych podzespołów z 2.0 hpi do 2.0 16V
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 31, 2018, 11:38:38 »
Dziękuję koledzy za tak szybkie odpowiedzi ;)
Odpowiedź na pierwszy post:
Lusterka przełożyłem z całymi drzwiami i jedynie co nie działa to chowanie lusterek i gdy pociągam za klamkę to zamykają się drzwi, które nie były przekładane a przełożyłem tylko przednie, ale doczytałem już, że muszę zamki przełożyć ze swoich drzwi.
Domyślam się, że będę musiał aktywować chowanie lusterek za pomocą lexii?
Czy jeśli przełożę wyświetlacz to czy będę miał możliwość podglądu podstawowych informacji o np. spalaniu jak to jest teraz u mnie?
Odpowiedź na drugi post:
Xenony, zbiorniczek z pompkami i zraszaczami przełożyłem i właśnie przestały działać mi wszystkie spryskiwacze razem z tylną wycieraczką ;D
Podświetlenie nóg i drzwi działa, nawet były kostki wyprowadzone.
Czy jeżeli przełożę elektronikę pompy to czy będę musiał aktywować coś? Będzie to działać na zasadzie plug&play?


Moja cytrynka miała wypadek (zaliczony rów przodem) i znajomy, który prowadził zachował się na tyle fajnie, że kupił drugie auto aby zrobić moje. HPi było nie jeżdżące i dlatego pomyślałem o wzbogaceniu odrobinę mojej cytryny przekładając kilka elementów. A że robię to sam bez niczyjej pomocy, to zadaję właśnie może głupie pytania  :P
PS. Nauczka na całe życie, że kobiety i samochodu się nie pożycza  :P
 Pozdrawiam.

Offline Julian Gonet

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 246
  • Skąd: Poznan - Oborniki
  • Posiadany samochód: C2 1.1, C5 2.0i, C5 HPi były: AX,BX,2szt. ZX
  • Zainteresowania: elektronika, trabanty
  • Miejscowość: Poznan - Oborniki
Odp: Przekładka niektórych podzespołów z 2.0 hpi do 2.0 16V
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 01, 2018, 23:15:48 »
Spryskiwacze.
Nie pomyliles wtyczki czujnika poziomu z ktoras z pompek? Spryskiwacz szyb dziala zawsze. Spryskiwacz lamp po aktywacji w l.. oraz przy zapalonych lampach (recznie lub noc). W 2004 wtyczki byly juz po liftowe.

Elektronika pompy - tu tylko wiem ze aktywacja w l.. nie wystarcza. Nie mam innej po porownania.
Ciekawi mnie ze zadzialolo osw. nog. Z prawej wtyczke mam, z lewej nie znalazlem, ale w BSI brak tranzystora. 2001 moze byli bardziej "chojni" i masz pelne bsi.

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka


Offline Adam Tomczak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Skąd: Zgierz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V 136KM 2001r
  • Zainteresowania: Zajmuję się instalacją dostępu do internetu, monitoringiem oraz instalacją alarmów w mojej miejscowości.
  • Miejscowość: Zgierz
Odp: Przekładka niektórych podzespołów z 2.0 hpi do 2.0 16V
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 05, 2018, 21:28:15 »
Widzę, że więcej zabawy mnie czeka...
Dalej szukam rozwiązania problemu ze spryskami...
Tak, podświetlenie nóg działa i nawet te w drzwiach.
Co do pompy, to mam nadzieję, że jak przełożę elektronikę to będzie git, bo jak dojdzie jakaś przeróbka z tym związania, to chyba zrezygnuję z xenonów :P

Offline Julian Gonet

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 246
  • Skąd: Poznan - Oborniki
  • Posiadany samochód: C2 1.1, C5 2.0i, C5 HPi były: AX,BX,2szt. ZX
  • Zainteresowania: elektronika, trabanty
  • Miejscowość: Poznan - Oborniki
Odp: Przekładka niektórych podzespołów z 2.0 hpi do 2.0 16V
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 07, 2018, 17:52:38 »
Spryskiwacze lamp - podaj numery BSM twojej cytryny i dawcy.Sygnał poziomowania generuje elektroniki BHI - numery pomp są różne w service boxie. Czytałem, że zmiana elektroniki BHI wymaga przypisania i znajomości PIN'u. Nie mam wiedzy czy trzeba robić bhi na virgin jak jest z ecu czy tylko przypisać - za drogie na kupno do zabawy  :(
PS. W lexii podają że sygnał poziomu lamp jest "częstotliwościowy" próbowałem modulacji pwm - bez skutku. Spróbuję z modulacją częstotliwości.

 

Offline Adam Tomczak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Skąd: Zgierz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V 136KM 2001r
  • Zainteresowania: Zajmuję się instalacją dostępu do internetu, monitoringiem oraz instalacją alarmów w mojej miejscowości.
  • Miejscowość: Zgierz
Odp: Przekładka niektórych podzespołów z 2.0 hpi do 2.0 16V
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 07, 2018, 19:01:28 »
Dobra, to powiedz mi jeszcze proszę czym różni się bhi i bsm od siebie i gdzie znajdę aby podać Ci numery


Offline Julian Gonet

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 246
  • Skąd: Poznan - Oborniki
  • Posiadany samochód: C2 1.1, C5 2.0i, C5 HPi były: AX,BX,2szt. ZX
  • Zainteresowania: elektronika, trabanty
  • Miejscowość: Poznan - Oborniki
Odp: Przekładka niektórych podzespołów z 2.0 hpi do 2.0 16V
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 07, 2018, 23:48:30 »
BSM to moduł przy akumulatorze - steruje lampami przednimi, wycieraczkami, spryskiwaczami, itd.BHI to pompa hydrauliki - silnik el z pompą, blok zaworów i płytka sterująca.

Offline Krystian Pytlik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 45
  • Skąd: kopiec
  • Posiadany samochód: citroen C5 mk1 1.8 benzyna+ gaz sedan 2004r
  • Miejscowość: kopiec
Odp: Przekładka niektórych podzespołów z 2.0 hpi do 2.0 16V
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 09, 2018, 16:36:37 »
witam prawdopodobnie bedziesz musiał zmienić komputer obok aku i to pod kierownicą i otwierać tym drugim kluczykiem

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Przekładka niektórych podzespołów z 2.0 hpi do 2.0 16V
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 09, 2018, 20:38:13 »
Jak zmieni ecu to będzie się "męczył lexią" ze sparowaniem z BSI...
Wiązki nowego silnika 2,0i są w posiadaniu?

Offline Julian Gonet

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 246
  • Skąd: Poznan - Oborniki
  • Posiadany samochód: C2 1.1, C5 2.0i, C5 HPi były: AX,BX,2szt. ZX
  • Zainteresowania: elektronika, trabanty
  • Miejscowość: Poznan - Oborniki
Odp: Przekładka niektórych podzespołów z 2.0 hpi do 2.0 16V
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 09, 2018, 23:12:39 »
witam prawdopodobnie bedziesz musiał zmienić komputer obok aku i to pod kierownicą i otwierać tym drugim kluczykiem

Ale w jakim celu? Dla sterowania spryskami ? Ja mam BSM B4 i brak bezpiecznika F7. Na płytce jest miejsce na gniazdo bezpiecznika oraz przekaźnik. Wlutowałem oryginalne (z bsi do zabawy) i spryski działają zarówno na teście jak i podczas jazdy. W le... wystarczy aktywować opcję spryskiwaczy lamp. Skrzynkę z bezpiecznikami nad aku  możesz sobie przełożyć i sprawdzić czy wszystkie elementy działają.

Zmiana BSI to zły pomysł - ECU (ster. silnika) jest inne bo dawca to HPi , BSM nie jest kodowane pod auto. Nie wspomnę o przebiegu, który zostanie ustawiony największy z posiadanych podzespołów.

Pozostaje tylko kwestia zmiany elektroniki od hydrauliki - może ktoś już ćwiczył ten temat.
Szkoda że do Zgierza mam trochę km bo bym chętnie podskoczył i sprawdził elektronikę od hydrauliki. Chybą że odkupię (bez pompy i bloku hydrauliki). Męczy mnie ten temat poziomowania lamp.
 

Offline Andrzej Gajewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 519
  • Skąd: Wieluń
  • Posiadany samochód: C5 1.8 16v 2002, AX 1.4 D 1992, C4 1.6 HDI 2010
  • Miejscowość: Wieluń
Odp: Przekładka niektórych podzespołów z 2.0 hpi do 2.0 16V
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 31, 2019, 16:59:20 »
Co do składanych lusterek - potrzebujesz lusterka, panel sterowania i instalację.


Mam pytanie odnośnie tej instalacji.
Mam lusterka nieskładane. Czyli od lusterka idzie przewód z 1 kostką.
W skladanych idzie przewód z 2 kostkami.
Tą drugą kostkę wpinamy pewnie w panel sterowania szybami i lusterkami
Tak jest domyślam się przy lusterku kierowcy.
A co z lusterkiem pasażera? Jeśli od niego odchodzą też 2 kostki to tą drugą kostkę gdzie wpinamy?