Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Srebrna strzała X3  (Przeczytany 3074 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 214
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Srebrna strzała X3
« dnia: Sierpień 17, 2019, 22:15:55 »
No to ja też się pochwalę nowym nabytkiem.



2.0i 16V (EW10A), wersja impress, czyli poziom wyposażenia SX (m.in. ABS, ESP, przednie i boczne poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne, poduszka chroniąca kolana kierowcy, wspomaganie układu kierowniczego, centralny  zamek, klimatyzacja automatyczna dwustrefowa, elektryczna regulacja pozycji zawieszenia, szyby przednie i tylne sterowane elektrycznie, radio CD MP3 + 6 głośników)


+ lusterka boczne składane elektrycznie
+ lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne
+ radar parkowania przód + tył
+ lusterko prawe indeksowane do biegu wstecznego
+ alarm
+ lakier metalizowany
+ zestaw Bluetooth


Przebieg 172kkm, "salon Polska", data urodzenia    16.07.2007.  ;D
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 26, 2020, 23:56:42 wysłana przez Artur Heise »
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 592
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: Srebrna strzała X4
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 17, 2019, 22:44:52 »
No ładne cacko ;)
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 214
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Srebrna strzała X3
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 18, 2019, 16:12:55 »
No ładne cacko ;)

Nie narzekam. :D Do zrobienia masa standardowych bolączek, ale niczego poważnego na razie nie odkryłem. :D
« Ostatnia zmiana: Luty 17, 2023, 10:58:14 wysłana przez Artur Heise »
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: Srebrna strzała X4
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 18, 2019, 19:30:43 »
no i kolejna maszyna ;)

jak oceniasz silnik i skrzynie biegów ?


Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 214
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Srebrna strzała X3
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 18, 2019, 20:36:19 »
Porównując do 406: Silnik jest wystarczający, żeby wyprzedzanie nie trwało wieczność - w 406 1.8 to niby wystarczało, ale zrywnym go nie można było nazwać. Seria EW to właściwie wersja rozwojowa poprzednich konstrukcji i pomijając apetyt na olej w niektóryc przypadkach nie narzekam i nadal jestem pod wrażeniem szybkości z jaką uzyskuje temperaturę roboczą.


Skrzynia to właściwie ta sama seria (BE) co w 406 ale wydaje mi się, że w C5 jakoś mniej lewarek lata i biegi są bliżej, ale może to tylko subiektywne uczucie.


Za to już czuję, że łączniki stabilizatora, sworznie i końcówki to raczej częściej będę zmieniał.  ;D ;D ;D ;D
« Ostatnia zmiana: Luty 17, 2023, 10:58:22 wysłana przez Artur Heise »
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: Srebrna strzała X4
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 18, 2019, 21:03:16 »
hehe no po dziurach się idzie pełnym ogniem :P


no masz porównanie z 406 który jest podobno cenionym wołem roboczym. HDI na taksówkach robiło mocne przebiegi.


dla mnie największa chyba wada obecnie to krótka skrzynia. W trase tym jechać szybciej jak 110/120 to już katorga uszu.

No a olej hmmm, na 6 tys od wymiany litr już dolałem, pewnie zanim do 10 tys dojade to wleje kolejny litr albo więcej ;) ale może się uspokoi jak zmienie olej, musze eksperymentować :)


władowałem płukanke po kupnie, ceratec też no i olej zalecany 5w40 ale ten silnik i tak lubi pochlać mimo że przebieg mam niski bo 150tys dopiero. I gazem truty dopiero 30 tys.


« Ostatnia zmiana: Sierpień 18, 2019, 21:21:07 wysłana przez Tomasz Wiśniewski »

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 214
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Srebrna strzała X3
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 18, 2019, 22:28:22 »

Xantią po dziurach szło się jeszcze szybciej, ale ona miała opony o profilu 80. :D

Mój 406 nie był taksówką ani tym bardziej HDI ale sprzedałem z przebiegiem 410 tysięcy i nadal jeździ. :)

Co do oleju, to dokumentacja mówi jasno:


MAKSYMALNE DOPUSZCZALNE zużycie oleju w silniku DOTARTYM.
0,5 litra na 1 000 km w przypadku silnika BENZYNOWEGO.
1 litr na 1 000 km w przypadku silnika DIESLA.
NIE INTERWENIOWAĆ, JEŻELI ZUŻYCIE NIE PRZEKRACZA TYCH WARTOŚCI


« Ostatnia zmiana: Luty 17, 2023, 10:58:29 wysłana przez Artur Heise »
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 041
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Srebrna strzała X4
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 19, 2019, 06:24:11 »

Xantią po dziurach szło się jeszcze szybciej, ale ona miała opony o profilu 80. :D

Mój 406 nie był taksówką ani tym bardziej HDI ale sprzedałem z przebiegiem 410 tysięcy i nadal jeździ. :)

Co do oleju, to dokumentacja mówi jasno:


MAKSYMALNE DOPUSZCZALNE zużycie oleju w silniku DOTARTYM.
0,5 litra na 1 000 km w przypadku silnika BENZYNOWEGO.
1 litr na 1 000 km w przypadku silnika DIESLA.
NIE INTERWENIOWAĆ, JEŻELI ZUŻYCIE NIE PRZEKRACZA TYCH WARTOŚCI

Xantią to ja śmigałem na 195/65 R15  ;) Ale prawdą jest że była bardziej "wygodna".

 Zmieniaj olej częściej niż 10tyś, jak używasz "góry" zużycie oleju będzie mniejsze. Jeśli jednak tak komuś mocno pije, radzę sprawdzić ciśnienie oleju.

Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: Srebrna strzała X4
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 19, 2019, 07:37:46 »
ta 0.5 na 1000 :) każdy producent ma to zapisane aby mieć furtkę bezpieczeństwa jak sknoci silnik.

Ogólnie 0.5 na 1000 to już jest hybryda benzynowo olejowa  :P

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 214
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Srebrna strzała X3
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 19, 2019, 12:09:59 »
ta 0.5 na 1000 :) każdy producent ma to zapisane aby mieć furtkę bezpieczeństwa jak sknoci silnik.

No i to właśnie się przytrafiło serii EW, ale nie ma tragedii. :)
« Ostatnia zmiana: Luty 17, 2023, 10:58:47 wysłana przez Artur Heise »
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 041
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Srebrna strzała X4
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 19, 2019, 13:44:49 »
W wypadku tego silnika może mieć sens wymiana samych pierścieni i uszczelniaczy zaworowych. Idę o zakład że pierścienie zabite nagarem są w większości wypadkow brania oleju. Zalecana wymiana oleju co 30tys tu zebrała żniwo raczej. Jednak jakoś nikt za specjalnie się do tego nie rwie.

Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: Srebrna strzała X4
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 19, 2019, 20:51:50 »
jak silnik kosztuje 2tys to komu sie chce go rozgrzebywać, ja zrobiłem płukanke to może się odrobine opanuje :P może troche się rozruszają.


dobra to pisz lepiej co zrobisz dalej, co do naprawy bo na pewno coś jest, jakieś grzebanie musi być.

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 214
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Srebrna strzała X3
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 19, 2019, 22:23:55 »
dobra to pisz lepiej co zrobisz dalej, co do naprawy bo na pewno coś jest, jakieś grzebanie musi być.

Naprawione:
- elektrozawór KZFR - obstawiam, że magik uszczelniacz odpiął, bo przeszkadzało przy (de) montażu, zsunęło się do tyłu i już przeoczył. Efekt: nadtopiona wtyczka i peszel. Udało się wyciąć zdeformowany plastik i zamontować na miejsce. Załatwiło to też raportowany błąd elektrozaworu. :)
- Błąd AUX2 radia  - było aktywne, ale nie ma nic wpiętego, więc na razie zdezaktywowane


Do zrobienia:
- pokrywy zaworów, bo nachlapane jest dość mocno z tyłu silnika (od strony kabiny)
- czujnik naświetlenia/deszczu - jest, ale BSI go nie widzi
- moduł w drzwiach kierowcy do sprawdzenia, funkcje działają ale zgłasza usterkę sieci CAN
- tylne hamulce - wiadoma sprawa
- zapinka środkowego pasa z tyłu ma uszkodzony styk i widziana jest jako cały czas zapięta (zamówiona używka - 17zł z przesyłką)
- uzupełnienie braków w plastikach: pokrywa zbiornika płynu i LDS, pokrywa akumulatora, osłona silnika od dołu (jest, ale kompletna tylko w 2/3)
- wymiana opon
- poprawienie wskazówki prędkościomierza - pokazuje 10km/h mniej niż faktycznie jedzie :)
- łączniki przód i być może sworznie


"Być może"
- szare skóry albo szary welur z mkI
- wymiana na "duży daszek" wyświetlacza (leży w piwnicy od kilku lat i się kurzy) i zamontowanie tam czegoś z androidem, o ile znajdę program, który ładnie współpracuje z CAN i wyświetla np. nastawy klimy- tak jak to chińczycy potrafią: https://www.youtube.com/watch?v=X40sgh1lxao
« Ostatnia zmiana: Luty 17, 2023, 10:58:59 wysłana przez Artur Heise »
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 041
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Srebrna strzała X4
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 20, 2019, 06:41:27 »
dobra to pisz lepiej co zrobisz dalej, co do naprawy bo na pewno coś jest, jakieś grzebanie musi być.
....
Do zrobienia:
- czujnik naświetlenia/deszczu - jest, ale BSI go nie widzi
....
- poprawienie wskazówki prędkościomierza - pokazuje 10km/h mniej niż faktycznie jedzie :)
....
-Czujnik deszczu mógł ktoś celowo odłączyć... Może szyba nie dobrana odpowiednia i głupiał.
- Wskazówka i mi opada coraz niżej...

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 214
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Srebrna strzała X3
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 20, 2019, 08:38:24 »
Czujnik jest podłączony, ale muszę sprawdzić przewody.
« Ostatnia zmiana: Luty 17, 2023, 10:59:12 wysłana przez Artur Heise »
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: Srebrna strzała X4
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 20, 2019, 11:05:06 »
Gratuluję zakupu - fajna sztuka ;)

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 214
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Srebrna strzała X3
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 20, 2019, 19:06:17 »
Dzięki. :D
« Ostatnia zmiana: Luty 17, 2023, 10:59:19 wysłana przez Artur Heise »
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 214
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Srebrna strzała X4
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 11, 2019, 21:09:50 »
Będzie się działo. :)
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 041
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Srebrna strzała X4
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 11, 2019, 21:47:22 »
Na grubo, że aż nowy zacisk na tył.

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 214
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Srebrna strzała X3
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 12, 2019, 07:10:43 »
Przy cenie 140 zł za nówkę sztukę, to stwierdziłem, że zrobię raz a dobrze. :) Stare wyczyszczę i będę miał na zapas.
« Ostatnia zmiana: Luty 17, 2023, 10:59:29 wysłana przez Artur Heise »
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 214
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Srebrna strzała X4
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 24, 2019, 18:26:11 »
Strzała dorobiła się dzisiaj "nowych" kołpaków, bo to co było to tragedia.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 24, 2019, 18:36:25 wysłana przez Artur Heise »
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 214
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Srebrna strzała X4
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 25, 2019, 12:21:39 »
Dzisiaj wizyta u mechanika i wymiana zacisków + reszta. :)


Jedna ze śrub mocujących zacisk była już zerwana od dawna (pęknięcie zdążyło zardzewieć) więc jeden z zacisków trzymał się na słowo honoru.  ???


Mam nadzieję, że teraz kilka lat pojeździ bez grzebania w tym.
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91