Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 x7 2.0HDI błedy P11AA,P1497,P0490  (Przeczytany 2119 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Monika Krasińska

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 17
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0HDI 163 Automat Exclusive
  • Miejscowość: Katowice
C5 x7 2.0HDI błedy P11AA,P1497,P0490
« dnia: Sierpień 18, 2019, 12:36:32 »

Witam.
Co jakiś czas (1raz  w miesiącu) przyspieszając na pełnym bucie wywala mi check engine.
Pojawiają się zawsze dwa te same błędy.

Cytuj
P11AA     

Maksymalne cisnienie doladowania przekroczone Wartość zadana ciśnienia turbo 2.50 Bar Ciśnienie turbo zmierzone 2.94 Bar

P1497

Nieprawidłowe położenie w stosunku do wartości zadanej, nie dosyć doładowania Wartość zadana zmiennej geometrii turbo 79 % Kopiowanie położenia turbo 30 %
W


Wymieniłem zaworek sterujący podciśnieniem turbiny.
Nie pomogło to wcale, i co ciekawe zaczęły się pojawiać od tego momentu błedu z EGRa.

Raz znów ten sam bład
Cytuj
P11AA Obieg powietrza.
Właściwości
Przyczyna . Miejscowy .
Statut . Przerywana(y) .
Charakterystyka błędu. Maksymalne cisnienie doladowania przekroczone
Lista zmiennych powiązanych
Prędkość obrotowa silnika 3232 Obr/min
Temperatury cieczy chlodzacej 77 ° C
Kilometraż 169411 Km
Predkosc pojazdu 76 Km/h
Wartość zadana ciśnienia turbo 2.58 Bar
Cisnienie atmosferyczne 0.98
Ciśnienie turbo zmierzone 2.99 BarPołożenie pedału przyspieszenia 99 %

A innym razem pojawił się bład z egr.
Cytuj
P
Statut . Przerywana(y) .
Charakterystyka błędu. Pozycja nieprawidłowa (zbyt zamknięta)


Prędkość obrotowa silnika 2400 Obr/min
Temperatury cieczy chlodzacej 79 ° C
Kilometraż 168469 Km
Predkosc pojazdu 128 Km/h
Położenie pedału przyspieszenia 39 %
Zmierzony wydatek powietrza 729 mg/wtrysk
Zadana wartość położenia zaworu EGR 90 %
Kopiowanie położenia EGR 38 %




P0490 Zawór EGR.
Statut . Przerywana(y) .
Charakterystyka błędu. Pozycja nieprawidłowa (zbyt zamknięta)
Prędkość obrotowa silnika 2400 Obr/min
Temperatury cieczy chlodzacej 79 ° C
Kilometraż 168469 Km
Predkosc pojazdu 128 Km/h
Położenie pedału przyspieszenia 39 %
Zmierzony wydatek powietrza 729 mg/wtrysk
Zadana wartość położenia zaworu EGR 90 %
Kopiowanie położenia EGR 37 %




P129F Obieg powietrza.
Charakterystyka błędu. Ilość świeżego powietrza większa od zadanej (APV)
Prędkość obrotowa silnika 2496 Obr/min
Temperatury cieczy chlodzacej 80 ° C
Kilometraż 168469 Km
Predkosc pojazdu 133 Km/h
Cisnienie atmosferyczne 0.99
Położenie pedału przyspieszenia 32 %
Zalecony wydatek powietrza 600 mg/wtrysk
Zmierzony wydatek powietrza 694 mg/wtrysk


P0401 Obieg powietrza.
Charakterystyka błędu. Ilość świeżego powietrza większa od zadanej
Prędkość obrotowa silnika 2304 Obr/min
Temperatury cieczy chlodzacej 80 ° C
Kilometraż 168469 Km
Predkosc pojazdu 123 Km/h
Cisnienie atmosferyczne 0.99
Położenie pedału przyspieszenia 34 %
Zalecony wydatek powietrza 600 mg/wtrysk
Zmierzony wydatek powietrza 706 mg/wtrysk

Najwiekszy problem jest taki że to występuje raz na miesiąc więc ciezko sprwadzić gdzie jest problem, jak akurat go niema.
Samochód robi tylko przebiegi autostradowe więc chyba egr by sie tak szybko nie zasyfił.
------------------
Konto wspólne :)

Offline Fabian Ogrodniczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 47
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III Tourer 2.0 HDI 163km AM6
  • Miejscowość: Łódź
Odp: C5 x7 2.0HDI błedy P11AA,P1497,P0490
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 18, 2019, 14:18:25 »
U mnie pojawiały się te dwa pierwsze bledy. Problem był z geometrią turbo. Dokładnie tak samo jak u Ciebie but na autostradzie, check i obcinka mocy. Po ponownym uruchomieniu problemu nie ma do momentu ponownego buta na autostradzie przy prędkości powyżej 120 km. Co do EGR to odpiął bym wtyczkę i zobaczył czy objawy się dalej pojawiają.

Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka


Offline Monika Krasińska

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 17
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0HDI 163 Automat Exclusive
  • Miejscowość: Katowice
Odp: C5 x7 2.0HDI błedy P11AA,P1497,P0490
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 18, 2019, 19:10:43 »
U mnie pojawiały się te dwa pierwsze bledy. Problem był z geometrią turbo. Dokładnie tak samo jak u Ciebie but na autostradzie, check i obcinka mocy. Po ponownym uruchomieniu problemu nie ma do momentu ponownego buta na autostradzie przy prędkości powyżej 120 km. Co do EGR to odpiął bym wtyczkę i zobaczył czy objawy się dalej pojawiają.

Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka


Sam czyściłeś geometrię, czy turbo było wyciągane do regenracji?
------------------
Konto wspólne :)

Offline Fabian Ogrodniczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 47
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III Tourer 2.0 HDI 163km AM6
  • Miejscowość: Łódź
Odp: C5 x7 2.0HDI błedy P11AA,P1497,P0490
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 18, 2019, 19:18:15 »
Oddałem to w dobre ręce bo z tego co mechanik mówił trzeba było zawieszenie demontować żeby podejść.

Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka


Offline Mateusz Chołast

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 21
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2011 163km 2.0 HDI
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: C5 x7 2.0HDI błedy P11AA,P1497,P0490
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 29, 2020, 15:56:10 »
Przepraszam ,że temat odkopuje ale może dla potomnych się przyda . Jak naprawiłes przyczyny błędów P1497 i P11AA.

Dzisiaj tak samo jak się rozpędzam spokojnie nawet do 210 km/h nic się nie dzieje . Wystarczy że chce agresywnie przyspieszać tak że on redukuje dwa biegi to najczęściej mi wyskakują te dwa błędy ale są one chwilowe. Po włączeniu auta z powrotem moc wraca